BikerHR
Member
Pretražio sam forum, o ovome se do sad pisalo na različitim mjestima.... Po povratku sa ljetovanja skinuo sam poklopac prednjeg lančanika na Aquili i imam što vidjeti: matica je ispala sa osovine, i pala je na dno - zaustavila se u naslagama masti i nakupljene zemlje... Lančanik fino stoji na svojem mjestu, nikuda nije ispao - jer ga lanac u pogonu vuče u svoju os vrtnje, tj. drži ga na mjestu na osovini.
Podložna pločica za osiguranje (savija se preko matice) se izgubila, a navoj na matici je toliko razlokan da se matica može nataknuti na osovinu bez šarafljenja..
Tu maticu sam inače više puta provjeravao i dotezao (8 - 10 kgm),i uvijek je imala tendenciju da se malo otpusti, i dalje stoji u tom položaju (držala ju je šajbica). Izgleda da se je sad zbog vibracija na otpuštenoj matici polako izglodao navoj, jer je navoj na (cementiranoj) osovini dosta tvrđi i u dobrome stanju.
http://www.youtube.com/watch?v=TrxuCDpOw-o
Išao sam malo potražiti na Google-u rasprave o tome, i došao sam do zaključka da je to prilično česti kvar, na najrazličitijim vrstama i tipovima motora. Mnogi vlasnici motora su do sada pogubili te matice, koje su osigurane (samo) sa takvim tipom šajbice.
http://www.google.hr/#hl=hr&source=hp&q=lost+sprocket+nut&btnG=Google+pretra%C5%BEivanje&aq=f&aqi=&aql=&oq=lost+sprocket+nut&gs_rfai=&fp=bb2f64b79ead621e
Što je najčudnije, Hyosung u svojem manualu nije predvidio osiguranje matice ljepljenjem, na pr. Locktite-om.
Ono što me sad zanima - ključ za tu maticu je 27, osovina je fi 16 sa finim metričkim navojem, a Hyosung tu maticu naziva "M21", ne znam po kakvim je to standardima... Vjerujem da postoji dosta drugih modela motora, koji imaju istu maticu?
Podložna pločica za osiguranje (savija se preko matice) se izgubila, a navoj na matici je toliko razlokan da se matica može nataknuti na osovinu bez šarafljenja..
Tu maticu sam inače više puta provjeravao i dotezao (8 - 10 kgm),i uvijek je imala tendenciju da se malo otpusti, i dalje stoji u tom položaju (držala ju je šajbica). Izgleda da se je sad zbog vibracija na otpuštenoj matici polako izglodao navoj, jer je navoj na (cementiranoj) osovini dosta tvrđi i u dobrome stanju.
http://www.youtube.com/watch?v=TrxuCDpOw-o
Išao sam malo potražiti na Google-u rasprave o tome, i došao sam do zaključka da je to prilično česti kvar, na najrazličitijim vrstama i tipovima motora. Mnogi vlasnici motora su do sada pogubili te matice, koje su osigurane (samo) sa takvim tipom šajbice.
http://www.google.hr/#hl=hr&source=hp&q=lost+sprocket+nut&btnG=Google+pretra%C5%BEivanje&aq=f&aqi=&aql=&oq=lost+sprocket+nut&gs_rfai=&fp=bb2f64b79ead621e
Što je najčudnije, Hyosung u svojem manualu nije predvidio osiguranje matice ljepljenjem, na pr. Locktite-om.
Ono što me sad zanima - ključ za tu maticu je 27, osovina je fi 16 sa finim metričkim navojem, a Hyosung tu maticu naziva "M21", ne znam po kakvim je to standardima... Vjerujem da postoji dosta drugih modela motora, koji imaju istu maticu?