100 ks nekada i 100 ks danas

Sanaga motora od 100KS prije i sada od 100KS je ista. Jer 1=1 sada i prije. Medutim razvojem ljudske djelatnosti na podruciju tehnike je dovelo do razvoja novih materijala (laksih, cvrscih) nego prije. Nacini prjenosa snage su se promjenili, otpori pri istima smanjili i td. da sada ne nabrajam i ne opisujem sve detalje. Okrentni momenti su veci. I povecan je odnos snage naspram tezine. Moram sada prestati pisati dok nisam napisao roman. LOL
 
max.sb said:
Sanaga motora od 100KS prije i sada od 100KS je ista. Jer 1=1 sada i prije. Medutim razvojem ljudske djelatnosti na podruciju tehnike je dovelo do razvoja novih materijala (laksih, cvrscih) nego prije. Nacini prjenosa snage su se promjenili, otpori pri istima smanjili i td. da sada ne nabrajam i ne opisujem sve detalje. Okrentni momenti su veci. I povecan je odnos snage naspram tezine. Moram sada prestati pisati dok nisam napisao roman. LOL

Potpisujem potpuno!
 
Koje nebuloze majko mila.

Oke, nek su nekad i danas motori imali istu masu, istu snagu, isti moment i iste gume, znaci li to iste performanse???

Il netko opet zaboravlja krucijalne parametre  :misli:


Upce nije toliko kvaka u masi, vec onoj faking sili u formuli sto je netko spomenuo. Ta sila je sve samo ne konstanta i varijabla je desetine drugih varijabli.  :D
 
gepeze said:
i ja  :D s time da mogu iz osobnog iskustva reci kako ide ZX-7RR iz 96 god. Tvornicka deklaracija 122 KS, opremljen (bregaste, ventili, kit fergazer, auspuh,...) cca 140 na radilici. A mogu se skromno pohvaliti da sam vozio dosta motora...
Hm baš ti nije na hvalu ,onaj zxr koji si nahvalio bio je na podu usprkos tvojem velikom iskustvu da nije bio na podu, :wink: :wink: :mrgreen:,eh badave iskustva :jesus:
 
Moja Jota ima kočnice i ovjes ništa lošiji ( ovjes i bolji ) od većine novih motora , gume također Bridgestone BT012SS koje se kod nas nemogu niti kupiti . Ima limitator na okretajima na 9200rpm na 7500 do 7800 pokazuje po satu 240-245kmh sa standardinm prjenosom dalje je nisam htio tjerati a osjećaj brzine je strašan ( čovjek koji je radio mašinu ima identičnu mjerio ga je prijatelj sa 911turbom išao je 260-270kmh a imao je još 800rpm do limitatora dalje ga je bilo strah) . Novu Hondu sam vozio do 260kmh po satu gdje ju isključuje i stvarno ju je tom brzinom moguće voziti jednom rukom.
Laverda valjda zbog radilice od 180 stupnjeva ima i strašan obrtni moment , svaki novi motor u usporedbi s njom je smješan , osim Triumpha Rocketa s otvorenim epromom i racing auspusima to je tu negdje .

Znam da će se sad nevjerne tome dići na zadnje noge , ovo što sam napisao možete provjeriti tako da pitate Emila Mokrovčaka jednom prilikom ju je provozao po Kalmetini a njegovo mišljenje je svakako za uvažiti u ovoj temi .
 
Tommee said:
Koje nebuloze majko mila.

Oke, nek su nekad i danas motori imali istu masu, istu snagu, isti moment i iste gume, znaci li to iste performanse???

Il netko opet zaboravlja krucijalne parametre  :misli:


Upce nije toliko kvaka u masi, vec onoj faking sili u formuli sto je netko spomenuo. Ta sila je sve samo ne konstanta i varijabla je desetine drugih varijabli.  :D

O cemu ti pricas, o kakvoj sili? Ova tema nije mehanika u kojoj racunamo ubrzanja, krivocrtna gibanja i td. Mislim da bi malo trebao obratiti pozornost na smanjenje tezine i prjenos. Tako da nemojte lupetat o nekim formulama. Ponavljam, i to sto bi svako trebao znati snaga se ne mjenja, mjenja se okretni moment izabirom prjenosa. I nemoj opet spominjati silu. Npr. uzmimo tenk, njegova je sila veca pri brzini n, nego sto je motociklu pri brzini n. Po tvome znaci da tenk ima bolje performanse od motocikla??
 
Kal said:
Kod ubrzavanja stvar je vrlo jednostavna, usporedi mase obadva vozila i pod pretpostavkom da su obadva vozila opremljena podjednako dobrim gumama i podjednako teskim/vjestim vozacima, pobjedu odnosi onaj koji ima manju ukupnu masu.

Inercija je u pitanju (Drugi Newtonom zakon).

a=F/m

a-akceleracija
F-sila
m-masa

Akceleracija (ubrzanje) moze rasti smanjenjem mase ili povecanjem sile izmedju kotaca i podloge (sila je cca. ista, dakle treba raditi na masi). Sve ostalo su nijanse, ovo je glavni razlog.

Covjek veoma dobro napisao. Snaga motora ostaje ista, smanjenjem tezine povecava se ubrzanje(m/s).
 
Osobno su mi draži stariji R motori jer su bili jebeno brutalni za razliku od današnjih bebica koji su uglađeni, izbalansirani do savršenstva i skor da nemaju mane.
Recimo moj stari gixxer 750 iz 97.-e, u orginalu, u trećoj na gas je dizao zadnjak preko vage kad hoćeš, za razliku od modela k6 750 kojeg sam imao priliku odvozit cca 500 km i koji može samo sanjat o tome  :wink:
Stara ceberka od milja zvana " ubojica" sa svojih 205 kg u ono doba bila je jebeno brutalna, za razliku od današnje honde CBR 1000 koja nema renomea koliko je crno ispod nokta i samo može stat rame uz rame sa nadrkanom šesticom, a sa 10-kom nema šanse.
A onda je 98.-e yamaha otvorila revoluciju sa bolesno lijepom i bolesno jakom R1 1000 i tad je krenula prava utrka tko će zauzet No1 i do dana danjašnjeg traje i trajat će još pitaj boga koliko.

 
Tommee said:
Koje nebuloze majko mila.

Oke, nek su nekad i danas motori imali istu masu, istu snagu, isti moment i iste gume, znaci li to iste performanse???

Il netko opet zaboravlja krucijalne parametre  :misli:


Upce nije toliko kvaka u masi, vec onoj faking sili u formuli sto je netko spomenuo. Ta sila je sve samo ne konstanta i varijabla je desetine drugih varijabli.  :D

Nisi dobro procitao, procitaj ponovo! Nisam rekao da je ista masa! A kvaka je u masi. Svidjalo se to tebi ili ne. Zasto se onda svake godine hvale da su smanjili masu za 2,3 kg, cemu zajebancija sa titanom i aluminijem? Zasto ocerupaju serijske aute od svega nepotrebnog, kad ga pretvaraju u trkalice?

Necu poceti pricu o tome sto to znaci u zavoju...otisli bi predaleko.
 
jota said:
Moja Jota ima kočnice i ovjes ništa lošiji ( ovjes i bolji ) od većine novih motora , gume također Bridgestone BT012SS koje se kod nas nemogu niti kupiti . Ima limitator na okretajima na 9200rpm na 7500 do 7800 pokazuje po satu 240-245kmh sa standardinm prjenosom dalje je nisam htio tjerati a osjećaj brzine je strašan ( čovjek koji je radio mašinu ima identičnu mjerio ga je prijatelj sa 911turbom išao je 260-270kmh a imao je još 800rpm do limitatora dalje ga je bilo strah) . Novu Hondu sam vozio do 260kmh po satu gdje ju isključuje i stvarno ju je tom brzinom moguće voziti jednom rukom.
Laverda valjda zbog radilice od 180 stupnjeva ima i strašan obrtni moment , svaki novi motor u usporedbi s njom je smješan , osim Triumpha Rocketa s otvorenim epromom i racing auspusima to je tu negdje .

Znam da će se sad nevjerne tome dići na zadnje noge , ovo što sam napisao možete provjeriti tako da pitate Emila Mokrovčaka jednom prilikom ju je provozao po Kalmetini a njegovo mišljenje je svakako za uvažiti u ovoj temi .

Tko govori o top speedu, covjek je lijepo pitao za ubrzanje i ja sam govorio o ubrzanju. Naravno da su nove pile bolje pri visim brzinama (aerodinamika, gume, ovjes, bla, bla, bla)...
 
max.sb said:
I nemoj opet spominjati silu.

Zasto ne? O's zabranit silu?  :LOL: :LOL:

I samo da znas snaga se mijenja, okretni moment se mijenja, broj okretaja se mijenja, SILA se mijenja, prekomplicirano?  :D :D

E je..i ga, tako ti je to...
 
Kal said:
Tko govori o top speedu, covjek je lijepo pitao za ubrzanje i ja sam govorio o ubrzanju. Naravno da su nove pile bolje pri visim brzinama (aerodinamika, gume, ovjes, bla, bla, bla)...

Do te brzine se ne dolazi na pedale , motor brutalno ubrzava . sve matematike ovdje su matematike i teorije , stari motori nisu imali elektronsko ubrizgavanje ni katalizatore niti je bilo bitno koliko troše ili zagađuju , nisu morali imati ni filter zraka ni zatvoreni auspuh . Neki modeli kroz povjest su pogođeni a neki nisu a velikoserijski proizvodi su uvjek velikoserijski proizvodi , imam još jedan koji se igra mačke miša s ovim novima Nico Bakker Kawasaki s nasviranom mašinom kao i kod Jote , jedan od većih užitaka mi je kad s tom starom kramom operem ove nove igračke na magistrali , obavezno popraćeno čudnim pogledima i s velikim ? u očima . Također mi je bio veliki gušt voziti NSR400 s Jolly moto auspusima i kratkim prenosom . Ako pogledate motore zadnjih 30-40 godina od pustih novih modela koji su se izbacivali svake godine i svaki je bio najavljen kao revolucija , kad treba zaključiti što je od svega toga stvarno dobro neće ih baš ostati puno za uži izbor najboljeg .
 
I za kraj moje rasprave evo Vam pa Vi racunajte...

26% laksi motor, sa 39,4% kW/kg vise, ubrzava bolje od "stare skole", jako tesko za objasniti, zar ne?

Kada su razlike unutar 3-5% onda sve te tehnicke poslastice donose prednost, ali ovdje Vas jebe Newton, a ne Showa, Akrapovič i Marchessini....Pirelli ili Sava...
 
Negdje prije sam pročitao da se s promjenom prjenosa ( prednji zadnji zubčanik ) mjenja obrtni moment , nije točno . Mašina ima snagu i moment koji ima , sa dužim ili kraćim prjenosom se mjenja ubrzanje i krajnja brzina i to na kojim će se okretajima prolaziti npr. u 3 kroz zavoj . Po skali okretaja se može mjenjati snaga i obrtni moment koji su opet isti pomoću paljenja .
Na Joti imam elektronsko paljenje koje ima 16 programa s tim programima mogu postići max snagu ili obrtni moment na različitim okretajima ( krivulja snage i momenta je na svakom programu drukčija a max snaga je uvjek ta koju mašina razvija ) , tako da se može prilagoditi načinu vožnje vozača ili cesti po kojoj se vozi , a ako mašina ima 100ks to je uvjek 100ks ni više ni manje samo je pitanje gdje i kako hvataju.
 
max.sb said:
O cemu ti pricas, o kakvoj sili? Ova tema nije mehanika u kojoj racunamo ubrzanja, krivocrtna gibanja i td. Mislim da bi malo trebao obratiti pozornost na smanjenje tezine i prjenos. Tako da nemojte lupetat o nekim formulama. Ponavljam, i to sto bi svako trebao znati snaga se ne mjenja, mjenja se okretni moment izabirom prjenosa. I nemoj opet spominjati silu. Npr. uzmimo tenk, njegova je sila veca pri brzini n, nego sto je motociklu pri brzini n. Po tvome znaci da tenk ima bolje performanse od motocikla??

NEMAS apsolutno nikakvog pojma o cemu pricas..  :LOL:

OSNOVE ne znas.

Vucna sila, te odnos pneumatik podloga je jedno, a nakon toga najbitnije, vucna sila, jebena vucna sila koja je rezultat rada jebenog AGREGATA nije ista, to je VARIJABLA. Mijenja se ovisno o poslozenim krivuljama rada agregata, odnosno osnovnog  kruznog TERMODINAMICKOG procesa. Sto ako ne razumijes tematiku ne raspravljaj, jer pred onima koji to razumiju, a iz postova vidim da takvih ima ispadas znas sto vec  :D


I zadnje jesi ikada razmisljao o odnosu put/vrijeme te brzina/akceleracija. Jer ako dvije stvari imaju isto vrijeme koje im treba da dodu do 100 km/h to ne znaci da su JEDNAKO brze, LOL.
 
jota said:
Negdje prije sam pročitao da se s promjenom prjenosa ( prednji zadnji zubčanik ) mjenja obrtni moment , nije točno . Mašina ima snagu i moment koji ima , sa dužim ili kraćim prjenosom se mjenja ubrzanje i krajnja brzina i to na kojim će se okretajima prolaziti npr. u 3 kroz zavoj . Po skali okretaja se može mjenjati snaga i obrtni moment koji su opet isti pomoću paljenja .
Na Joti imam elektronsko paljenje koje ima 16 programa s tim programima mogu postići max snagu ili obrtni moment na različitim okretajima ( krivulja snage i momenta je na svakom programu drukčija a max snaga je uvjek ta koju mašina razvija ) , tako da se može prilagoditi načinu vožnje vozača ili cesti po kojoj se vozi , a ako mašina ima 100ks to je uvjek 100ks ni više ni manje samo je pitanje gdje i kako hvataju.

Nadi si definiciju sta je okreni moment. Jel okretni moment i snaga nisu isto.
 
max.sb said:
Nadi si definiciju sta je okreni moment. Jel okretni moment i snaga nisu isto.

SILA puta krak, i to ona SILA koja je varijabla  :mrgreen:
 
jota said:
Negdje prije sam pročitao da se s promjenom prjenosa ( prednji zadnji zubčanik ) mjenja obrtni moment , nije točno .

Zavisi sto gledas, okretni moment na radilici ostaje isti ali se bome na straznjem kotacu mijenja te je to tocno...