MOONSHIELD
Well-known member
znaš kak se to računayatasaki said:ili cbx 1000 i hornetica..
a=F/m
a-akceleracija
F-sila
m-masa
znaš kak se to računayatasaki said:ili cbx 1000 i hornetica..
max.sb said:Sanaga motora od 100KS prije i sada od 100KS je ista. Jer 1=1 sada i prije. Medutim razvojem ljudske djelatnosti na podruciju tehnike je dovelo do razvoja novih materijala (laksih, cvrscih) nego prije. Nacini prjenosa snage su se promjenili, otpori pri istima smanjili i td. da sada ne nabrajam i ne opisujem sve detalje. Okrentni momenti su veci. I povecan je odnos snage naspram tezine. Moram sada prestati pisati dok nisam napisao roman. LOL
Hm baš ti nije na hvalu ,onaj zxr koji si nahvalio bio je na podu usprkos tvojem velikom iskustvu da nije bio na podu, :wink: :wink: ,eh badave iskustva :jesus:gepeze said:i ja s time da mogu iz osobnog iskustva reci kako ide ZX-7RR iz 96 god. Tvornicka deklaracija 122 KS, opremljen (bregaste, ventili, kit fergazer, auspuh,...) cca 140 na radilici. A mogu se skromno pohvaliti da sam vozio dosta motora...
Tommee said:Koje nebuloze majko mila.
Oke, nek su nekad i danas motori imali istu masu, istu snagu, isti moment i iste gume, znaci li to iste performanse???
Il netko opet zaboravlja krucijalne parametre :misli:
Upce nije toliko kvaka u masi, vec onoj faking sili u formuli sto je netko spomenuo. Ta sila je sve samo ne konstanta i varijabla je desetine drugih varijabli.
Kal said:Kod ubrzavanja stvar je vrlo jednostavna, usporedi mase obadva vozila i pod pretpostavkom da su obadva vozila opremljena podjednako dobrim gumama i podjednako teskim/vjestim vozacima, pobjedu odnosi onaj koji ima manju ukupnu masu.
Inercija je u pitanju (Drugi Newtonom zakon).
a=F/m
a-akceleracija
F-sila
m-masa
Akceleracija (ubrzanje) moze rasti smanjenjem mase ili povecanjem sile izmedju kotaca i podloge (sila je cca. ista, dakle treba raditi na masi). Sve ostalo su nijanse, ovo je glavni razlog.
Tommee said:Koje nebuloze majko mila.
Oke, nek su nekad i danas motori imali istu masu, istu snagu, isti moment i iste gume, znaci li to iste performanse???
Il netko opet zaboravlja krucijalne parametre :misli:
Upce nije toliko kvaka u masi, vec onoj faking sili u formuli sto je netko spomenuo. Ta sila je sve samo ne konstanta i varijabla je desetine drugih varijabli.
jota said:Moja Jota ima kočnice i ovjes ništa lošiji ( ovjes i bolji ) od većine novih motora , gume također Bridgestone BT012SS koje se kod nas nemogu niti kupiti . Ima limitator na okretajima na 9200rpm na 7500 do 7800 pokazuje po satu 240-245kmh sa standardinm prjenosom dalje je nisam htio tjerati a osjećaj brzine je strašan ( čovjek koji je radio mašinu ima identičnu mjerio ga je prijatelj sa 911turbom išao je 260-270kmh a imao je još 800rpm do limitatora dalje ga je bilo strah) . Novu Hondu sam vozio do 260kmh po satu gdje ju isključuje i stvarno ju je tom brzinom moguće voziti jednom rukom.
Laverda valjda zbog radilice od 180 stupnjeva ima i strašan obrtni moment , svaki novi motor u usporedbi s njom je smješan , osim Triumpha Rocketa s otvorenim epromom i racing auspusima to je tu negdje .
Znam da će se sad nevjerne tome dići na zadnje noge , ovo što sam napisao možete provjeriti tako da pitate Emila Mokrovčaka jednom prilikom ju je provozao po Kalmetini a njegovo mišljenje je svakako za uvažiti u ovoj temi .
max.sb said:I nemoj opet spominjati silu.
Kal said:Tko govori o top speedu, covjek je lijepo pitao za ubrzanje i ja sam govorio o ubrzanju. Naravno da su nove pile bolje pri visim brzinama (aerodinamika, gume, ovjes, bla, bla, bla)...
max.sb said:O cemu ti pricas, o kakvoj sili? Ova tema nije mehanika u kojoj racunamo ubrzanja, krivocrtna gibanja i td. Mislim da bi malo trebao obratiti pozornost na smanjenje tezine i prjenos. Tako da nemojte lupetat o nekim formulama. Ponavljam, i to sto bi svako trebao znati snaga se ne mjenja, mjenja se okretni moment izabirom prjenosa. I nemoj opet spominjati silu. Npr. uzmimo tenk, njegova je sila veca pri brzini n, nego sto je motociklu pri brzini n. Po tvome znaci da tenk ima bolje performanse od motocikla??
jota said:Negdje prije sam pročitao da se s promjenom prjenosa ( prednji zadnji zubčanik ) mjenja obrtni moment , nije točno . Mašina ima snagu i moment koji ima , sa dužim ili kraćim prjenosom se mjenja ubrzanje i krajnja brzina i to na kojim će se okretajima prolaziti npr. u 3 kroz zavoj . Po skali okretaja se može mjenjati snaga i obrtni moment koji su opet isti pomoću paljenja .
Na Joti imam elektronsko paljenje koje ima 16 programa s tim programima mogu postići max snagu ili obrtni moment na različitim okretajima ( krivulja snage i momenta je na svakom programu drukčija a max snaga je uvjek ta koju mašina razvija ) , tako da se može prilagoditi načinu vožnje vozača ili cesti po kojoj se vozi , a ako mašina ima 100ks to je uvjek 100ks ni više ni manje samo je pitanje gdje i kako hvataju.
max.sb said:Nadi si definiciju sta je okreni moment. Jel okretni moment i snaga nisu isto.
jota said:Negdje prije sam pročitao da se s promjenom prjenosa ( prednji zadnji zubčanik ) mjenja obrtni moment , nije točno .