100 ks nekada i 100 ks danas

jota said:
Negdje prije sam pročitao da se s promjenom prjenosa ( prednji zadnji zubčanik ) mjenja obrtni moment , nije točno . Mašina ima snagu i moment koji ima , sa dužim ili kraćim prjenosom se mjenja ubrzanje i krajnja brzina i to na kojim će se okretajima prolaziti npr. u 3 kroz zavoj . Po skali okretaja se može mjenjati snaga i obrtni moment koji su opet isti pomoću paljenja .
Na Joti imam elektronsko paljenje koje ima 16 programa s tim programima mogu postići max snagu ili obrtni moment na različitim okretajima ( krivulja snage i momenta je na svakom programu drukčija a max snaga je uvjek ta koju mašina razvija ) , tako da se može prilagoditi načinu vožnje vozača ili cesti po kojoj se vozi , a ako mašina ima 100ks to je uvjek 100ks ni više ni manje samo je pitanje gdje i kako hvataju.

Blizu si. Golom motoru (bez mjenjaca) na radilici se mjeri okretni moment (na dinamometru i daje kao informacija u dokumentaciji), moze se mijenjati "mapama", tj. variranjem nekih parametara. Snaga je funkcija tog momenta i broja okretaja radilice u jedinici vremena. Tek potom, mjenjacem, osim sto "uskladjujes" broj okretaja radilice i pogonskog kotaca, mijenjas i silu koju "prenosis" na podlogu (na kontaktu kotaca i podloge).

Primjeri:
- na snijegu kreces iz druge zato da sila ne bude prevelika (kreces iz podrucja niskog momenta motora i malog broja okretaja, pa je i snaga, tj. sila na podlogu mala) i kotaci ne proklize
- u voznji saltas u nizu, da bi jace ubrzao (lovis podrucje najvece snage), "prenosis" vecu silu na podlogu (ali ako je sila prevelika, nadjacat ce trenje i kotac ce proklizati)
- kisni program na suvremenim motorima (drive by wire) ogranicava snagu na zadnjem kotacu (opet da ne dodje do proklizavanja, zbog manjeg trenja izmedju kotaca i podloge)

Eto, ako sam pomogao, bit ce mi drago... (y)
 
Tommee said:
NEMAS apsolutno nikakvog pojma o cemu pricas..  :LOL:

OSNOVE ne znas.

Vucna sila, te odnos pneumatik podloga je jedno, a nakon toga najbitnije, vucna sila, jebena vucna sila koja je rezultat rada jebenog AGREGATA nije ista, to je VARIJABLA. Mijenja se ovisno o poslozenim krivuljama rada agregata, odnosno osnovnog  kruznog TERMODINAMICKOG procesa. Sto ako ne razumijes tematiku ne raspravljaj, jer pred onima koji to razumiju, a iz postova vidim da takvih ima ispadas znas sto vec  :D


I zadnje jesi ikada razmisljao o odnosu put/vrijeme te brzina/akceleracija. Jer ako dvije stvari imaju isto vrijeme koje im treba da dodu do 100 km/h to ne znaci da su JEDNAKO brze, LOL.

E moj bajo di si ti osao. Ti si skrenuo sa teme i to dobrano. Mjesas kruske i jabuke i nemoj molim te da moram ulaziti u podrucije SUI motora. Procitaj malo cijelu ovu temu. I nemozes me ubjediti da je 100KS prije razlicito od 100KS sada. To je kao da kazes da je kila jabuka nije iste mase kao kila jabuka sada.  Medutim krajne brzine i ubrzanje nije isto. Medutim kod brzine i u brzanja nije jedini faktor snaga. O tome ja cijelo vrijeme pricam. I procitaj opet sve moje postove da vidis da mi pricamo o dvije razlicite stvari.
 
Kal said:
Blizu si. Golom motoru (bez mjenjaca) na radilici se mjeri okretni moment (na dinamometru i daje kao informacija u dokumentaciji), moze se mijenjati "mapama", tj. variranjem nekih parametara. Snaga je funkcija tog momenta i broja okretaja radilice u jedinici vremena. Tek potom, mjenjacem, osim sto "uskladjujes" broj okretaja radilice i pogonskog kotaca, mijenjas i silu koju "prenosis" na podlogu (na kontaktu kotaca i podloge).

Primjeri:
- na snijegu kreces iz druge zato da sila ne bude prevelika (kreces iz podrucja niskog momenta motora i malog broja okretaja, pa je i snaga, tj. sila na podlogu mala) i kotaci ne proklize
- u voznji saltas u nizu, da bi jace ubrzao (lovis podrucje najvece snage), "prenosis" vecu silu na podlogu (ali ako je sila prevelika, nadjacat ce trenje i kotac ce proklizati)
- kisni program na suvremenim motorima (drive by wire) ogranicava snagu na zadnjem kotacu (opet da ne dodje do proklizavanja, zbog manjeg trenja izmedju kotaca i podloge)

Eto, ako sam pomogao, bit ce mi drago... (y)

Potpisujem. Jel okretni moment na radilici i na pogonu su razlicite stvari.
 
max.sb said:
E moj bajo di si ti osao. Ti si skrenuo sa teme i to dobrano. Mjesas kruske i jabuke i nemoj molim te da moram ulaziti u podrucije SUI motora. Procitaj malo cijelu ovu temu. I nemozes me ubjediti da je 100KS prije razlicito od 100KS sada. To je kao da kazes da je kila jabuka nije iste mase kao kila jabuka sada.  Medutim krajne brzine i ubrzanje nije isto. Medutim kod brzine i u brzanja nije jedini faktor snaga. O tome ja cijelo vrijeme pricam. I procitaj opet sve moje postove da vidis da mi pricamo o dvije razlicite stvari.

Podatak snage je identican i apsolutno tocan, ali to je nedostatna konstana, odnosno varijabla da bi se iz nje ista zakljucilo.

Ta snaga se razvija, odnosno razvija ju agregat, dakle to nije elektomotor, da ima ravnu odnosno blago polozenu krivulju okretnog momenta. Stoga ono o cemu se pricalo kako ti motori idu i ima li razlike, naravno da ima, jer dobro prilagodena krivulja ce dati bolje rezultate od one koja to nije. Stoga se dolazi do zakljucka da iako je snaga ista milijun drugih parametara nije. Uopce ne kazem da je krajnja razlika drasticna, ali da je ima, ima je i to je tako.
 
Moja stara kanta vas sve pojede za doručak, posere za ručak i za večeru traži novi obrok .... pa si vi sad mislite ..  :LOL: :jesus: :LOL: :jesus: :LOL: :jesus:
 
Tommee said:
Podatak snage je identican i apsolutno tocan, ali to je nedostatna konstana, odnosno varijabla da bi se iz nje ista zakljucilo.

Ta snaga se razvija, odnosno razvija ju agregat, dakle to nije elektomotor, da ima ravnu odnosno blago polozenu krivulju okretnog momenta. Stoga ono o cemu se pricalo kako ti motori idu i ima li razlike, naravno da ima, jer dobro prilagodena krivulja ce dati bolje rezultate od one koja to nije. Stoga se dolazi do zakljucka da iako je snaga ista milijun drugih parametara nije. Uopce ne kazem da je krajnja razlika drasticna, ali da je ima, ima je i to je tako.

Pa hvala bogu da si i ti to shvatio. To sam napisao u prvome svome postu. Napisao sam da nazivna snaga je ista, medutim ostali faktori su promjenjeni sto je rezultiralo boljim performasama.  (y)
 
Tema je ako se nevaram snaga i kako se ponaša u vožnji motor star 25-30 godina i novi iste snage oko 100ks , snaga i NM na koje ja mislim su oni izmjereni na kotaču na stolu a ne na radilici jer te brojke znaju biti maštovite . s obzirom na iskustvo od 32 godine vožnje i ono što imam u garaži mogu reći da je doživljaj snage i brutalnosti te snage i same vožnje meni puno bolji na tim starim mrcinama nego na novim motorima , samo što stari motori zahtjevaju puno više od onoga ko ih vozi od novih a u tome i je gušt , osjećaj brzine na npr Joti ili Bakkeru na 180-220kmh bi bio usprediv s doživljajem na novim motorima iznad 250-260kmh .
 
eh decki malo ste skrenuli s teme al nema veze svaka diskusija je dobrodosla...
Al ajde jos jedno pitanje sta vam je lijepše za vozit stare makine ili ove novije, mislim samo na dozivljaj brzine, ubrzanja... ne na ergonomiju, upravljivost ...
 
Žaba said:
eh decki malo ste skrenuli s teme al nema veze svaka diskusija je dobrodosla...
Al ajde jos jedno pitanje sta vam je lijepše za vozit stare makine ili ove novije, mislim samo na dozivljaj brzine, ubrzanja... ne na ergonomiju, upravljivost ...

Stare svakako a i za uživati gledjaući te motore dok sjedim na nekoj terasi blizu mora a motor parkiran .
Negdje sam već napisao , ljeti odem motorom u Zadru u stari grad i parkiram na parking kud prolazi hrpa ljudi . Novi motor zagledavaju domači ljudi i tu i tamo koji stranac , parkiram stari domaći uglavnom prolaze a stranci hrpimice vade foto aparate , video kamere , interesiraju se za svaki detalj .
Probajte se zapitati zašto .
 
strasilo said:
Moja stara kanta vas sve pojede za doručak, posere za ručak i za večeru traži novi obrok .... pa si vi sad mislite ..  :LOL: :jesus: :LOL: :jesus: :LOL: :jesus:
sumljam  :jesus:
 
Ghostrider-SB said:
Osobno su mi draži stariji R motori jer su bili jebeno brutalni za razliku od današnjih bebica koji su uglađeni, izbalansirani do savršenstva i skor da nemaju mane.
Recimo moj stari gixxer 750 iz 97.-e, u orginalu, u trećoj na gas je dizao zadnjak preko vage kad hoćeš, za razliku od modela k6 750 kojeg sam imao priliku odvozit cca 500 km i koji može samo sanjat o tome  :wink:
Stara ceberka od milja zvana " ubojica" sa svojih 205 kg u ono doba bila je jebeno brutalna, za razliku od današnje honde CBR 1000 koja nema renomea koliko je crno ispod nokta i samo može stat rame uz rame sa nadrkanom šesticom, a sa 10-kom nema šanse.
A onda je 98.-e yamaha otvorila revoluciju sa bolesno lijepom i bolesno jakom R1 1000 i tad je krenula prava utrka tko će zauzet No1 i do dana danjašnjeg traje i trajat će još pitaj boga koliko.



potpisujem to je to...

 
max.sb said:
Pa hvala bogu da si i ti to shvatio. To sam napisao u prvome svome postu. Napisao sam da nazivna snaga je ista, medutim ostali faktori su promjenjeni sto je rezultiralo boljim performasama.   (y)

Ja mislim da si ti tek tu shvatio.....fino sam pročitaj svoj prvi post pa pliz obavjesti gdje si spominjao ispeglaniju krivulju okretnog momenta??  :misli: :mrgreen:

...nego kolka je to snaga jednog konja?  :mrgreen:
 
jota said:
osjećaj brzine na npr Joti ili Bakkeru na 180-220kmh bi bio usprediv s doživljajem na novim motorima iznad 250-260kmh .

Sorry ali meni nikako nije jasno koje ti motore imaš, ja se slabo razumijem u oldtimere  :misli: Ovaj drugi ja Kawa a ovaj prvi ? Čiji su to motori ?
 
Icek said:
Sorry ali meni nikako nije jasno koje ti motore imaš, ja se slabo razumijem u oldtimere  :misli: Ovaj drugi ja Kawa a ovaj prvi ? Čiji su to motori ?

Ovaj prvi je Laverda (bilo ih je dosta u 70-im, 80-im i kod nas, samo onaj od 3cyl 750ccm). Jota je flagship tog malog, talijanskog, obiteljskog branda. A sve je zapocelo slicno kao i drugi, iz poljoprivrednih strojeva...poceli su sa kombajnima. Na glasu su kao brze, pouzdane i teske...ekvivalent Ducatiju svog vremena...Sada je dio Aprilie/Piaggia.

Za vise zaguglaj...npr: http://www.motorcycleclassics.com/motorcycle-reviews/the-laverda-jota-1000.aspx
 
zato ja imam motor koji je izgledom od nekad (i nije se promjenio u 15 god. postojanja) a ima 100ks i vozna svojstva od danas  i samim time vječan  :jesus:
 
jota said:
Stare svakako a i za uživati gledjaući te motore dok sjedim na nekoj terasi blizu mora a motor parkiran .
Negdje sam već napisao , ljeti odem motorom u Zadru u stari grad i parkiram na parking kud prolazi hrpa ljudi . Novi motor zagledavaju domači ljudi i tu i tamo koji stranac , parkiram stari domaći uglavnom prolaze a stranci hrpimice vade foto aparate , video kamere , interesiraju se za svaki detalj .
Probajte se zapitati zašto .

:LOL: :LOL: tocno, tocno...tehnicka kultura...nesto slicno kao i u muzici, arhitekturi...

Jedanput se neki Slovenci skoro posvadjali pored mog 27 godina starog A3M-a (moped Tomos Automatic), da jel' novi, jel' replika, jel' samo dobro ocuvan, bla,bla,bla  :mrgreen:
Volio bih vidjeti tvoju ergelu, kad budem slijedeci put u Zadru, naravno slijedi i  :hrana: :piva: Moze?
 
Kal said:
:LOL: :LOL: tocno, tocno...tehnicka kultura...nesto slicno kao i u muzici, arhitekturi...

Jedanput se neki Slovenci skoro posvadjali pored mog 27 godina starog A3M-a (moped Tomos Automatic), da jel' novi, jel' replika, jel' samo dobro ocuvan, bla,bla,bla  :mrgreen:
Volio bih vidjeti tvoju ergelu, kad budem slijedeci put u Zadru, naravno slijedi i  :hrana: :piva: Moze?

Što nebi moglo
 
Icek said:
Sorry ali meni nikako nije jasno koje ti motore imaš, ja se slabo razumijem u oldtimere  :misli: Ovaj drugi ja Kawa a ovaj prvi ? Čiji su to motori ?

Ajmo po redu

Laverda Jota 180 stupnjeva radilica (81 godište zadnja serija pravih laverdi) prerađena izgleda kao endurance motori s kojim je laverda vozila utrke , mašina 1200ccm cca 105-110 ks i 110-115nm na kotaču , ovjes Wilbers (poslao motor u Wilbersovu tvornicu da sve ugrade i podese na moju težinu i način vožnje )

Nico Bakker (nizozemska firma koja je radila i još radi Endurance racere i cestovne izvedbe istih) mašina je od Z1000 Edie Lawson replice , isto na 1200ccm kovani klipovi , olkšana radilica , veliki ventili obrada glave , 2 svjećice po cilindru , Keihin CR33 karburatori , Barnet kvačilo . oko 135ks na kotaču .

Kawasaki ZXR750R K iz 91 ima tvornički B kit oko 140+ ks na kotaču i upravo se slaže sve na novo uskoro bi trebao biti na cesti kupljen sa 21000km , ima iza pravi Ohlins amortizer.

2008 kupio novu Hondu CB1300SA u firmi Welbrock Honda , na novi motor su ugradili kombinaciju HRC i Moriwaki djelova te tuning glave  od 115ks na radilici motor sad ima oko 139ks na kotaču i cca 150NM obrtnog momenta , ovjes naprjed i nazad Wilbers .

To bi za sada bilo sve , kad se pojavi još nešto novog javiću .