ABS za i protiv

Prvo bi trebalo raščistiti priču oko puta kočenja. ABS ne skraćuje zaustavni put. ABS tome nije ni namijenjen niti je zato izmišljen. NAmjena ABS-a je da omogući skretanje (promjenu pravca) u "kritičnim" situacijama. Dakle, vozilo bez ABS-a će proklizati i udariti u prepreku, a ono s ABSom neće, jer neće doći do blokiranja kotača i moguće su korekcije putanje. Naravno, puno ovisi i o samom vozaču. Zgodan je primjer vožnja auta na debelom snijegu. Ako se nagazi kočnica, vozilo bez ABS-a će proklizati, ali će i tako kližući stati, dok vozilo s ABSom praktički uopće ne koči jer se sam ABS "bori" sa stalnim proklizavanjem zbog vrlo skliske podloge i zaustavni put će biti duži. Naravno, vozilo s ABSom može blago mijenjati smjer, dok ono bez ne može, ali to su sitnice.

Osobno, nikada nisam isprobao motor/skuter s ABSom pa ne znam kakav je osjećaj, ali ako je sličan kao kod automobila uz svu onu buku i trešnju, ne bih to volio iskusiti.

S druge strane, da je bilo mogućnosti doplate za ABS na mom GP 800, vjerujem da bih ga doplatio.  
 
massa.st said:
ja znam svoje misljenje i sto bi ja napravio, ali u jednoj drugoj temi smo dosta off-ali u vezi ABS-a pa sam odlucio otvoriti temu da cujem misljenja onih koji su provali skutere sa ABS-om i bez............ :misli: :misli: :misli: :misli:
pa evo i čuješ ih, al nekak si mislim da si očekivao malo drugačiji razvoj situacije od ovog...

jebiga ak 100 ljudi na planeti zemlji bolje koči od ABS-a ne znači da ostalih 5 milijardi može to isto... uostalom, nek si kupi ko kaj hoće i ko misli šta je za njega bolje, ja sam 100% siguran da bi imao više koristi od njega nego nedostataka...
 
massa.st said:
dovoljna legenda da uzme model bez ABS-a.

kao sto sam vec rekao, abs je za neznalice.... :jesus: :jesus: :jesus: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:


Bolje bit sigurna neznalica nego invalid ili nedajbože, leš.
Si ti vidio statistiku broja nezgoda (pa i sa smrtnim ishodom) sa i bez ABS-a koju sam gore linkao? Mislim da nisi, jer nitko pri zdravoj pameti ne bi osporavao gole životne činjenice.
 
Ta rasprava neče dobit sreta kraj  :mrgreen:, moje mišlenje za sve nas koji nismo nalik Rosiju, Stoneru i tim momcima ako imaš novac uvijek ABS. U prometu može ti spasit glavu, nije tu samo zavorni put nego imaš kontrolu nad motorom. Kod blokiranog kotača na motoru brez ABS ideš "dole" i gotov si.

Evo šta kažu drugi:

http://www.youtube.com/watch?v=-Zv3Sacl7JQ

http://www.youtube.com/watch?v=X6kO6ltk3a0&feature=related
 
neznam kkao vi vozite ali kao da vas svako dan blokiraju kotaci u voznji, npr, meni na mom xciting 500 u 15000 km nikda jos nije proklizao prednji kraj u kocenju, samo zadnji i to ako ja zelim................. :jesus: :jesus: :jesus:

neznam zato o cemu vi pricate.... :misli: :misli: :misli: :misli:
 
iako možda i nema puno veze jedno s drugim a možda i ima pitam massu...zašto je ABS na autima (novima) postao obavezan? dam se kladit da će kroz par godina postat isto tako obavezan i na motorima i skuterima veće zapremine!
 
Grangers said:
bolje bi bilo koliko vas ima motor/skuter sa ABS-om

Ne znam koliko bi ta statistika bila relevantna, obzirom da mi se čini da bi puno više ljudi voljelo imati ABS na mašinama koje ga nemaju, nego obrnuto.
 
ABS se aktivira tek kad guma prokliže na podlozi i onda ABS dozira kočenje i sprječava
proklizavanje.
Kad guma prokliže, a u opciji nije ABS, onda guma kliže po podlozi i ne koči. :misli:
 
jedimaster said:
iako možda i nema puno veze jedno s drugim a možda i ima pitam massu...zašto je ABS na autima (novima) postao obavezan? dam se kladit da će kroz par godina postat isto tako obavezan i na motorima i skuterima veće zapremine!

vec sada je EU ako postoji opcija motora, skutera sa abs, uopce se ne prodaje bez ABS-a.

u auto je nesto drugo, puno je veci otpor na kotacima i dosta vise treba da kolo blokira i da se upali ABS.
 
jedimaster said:
iako možda i nema puno veze jedno s drugim a možda i ima pitam massu...zašto je ABS na autima (novima) postao obavezan? dam se kladit da će kroz par godina postat isto tako obavezan i na motorima i skuterima veće zapremine!

Čini mi se da će i kod nas biti obavezan na svim dvotočkašima od 2013. ili 2015. godine.
 
DiAbLeRo said:
Čini mi se da će i kod nas biti obavezan na svim dvotočkašima od 2013. ili 2015. godine.

sve je meni to jasno, ali znate li npr. da na GS-u kada se vozi po makadamu se preporucuje iskljucivanje ABS-a, neki bi rekli pa bas tada mi treba, a oni preporucuju da se iskljuci.......... :misli: :misli: :misli:

isto tako nesto je i na ST asfaltu koji je dosta sklizav..........znaci bolje se vozit bez ABS-a....... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
isto tako masu stranaca koji kupuju motore sa abs-om (jer nemaju opciju bez ABS-a) cesto iskljucuju abs i voze se bez njega, a to mozete procitati po stranim forumima, bas se pitam zasto ako je tako dobar?????....... :misli: :misli: :misli: :misli: :misli:..... :jesus: :jesus: :jesus: :jesus: :jesus:
 
massa.st said:
sve je meni to jasno, ali znate li npr. da na GS-u kada se vozi po makadamu se preporucuje iskljucivanje ABS-a, neki bi rekli pa bas tada mi treba, a oni preporucuju da se iskljuci.......... :misli: :misli: :misli:

isto tako nesto je i na ST asfaltu koji je dosta sklizav..........znaci bolje se vozit bez ABS-a....... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

20 godina sam vozio Vespe, motore, skutere, da ne govorim koliko njih i auta po splitskim cestama i ne mogu ti uopće riječima iskazati koliko mislim da je ABS potreban upravo na njima.

A što se tiče tvrdnje da ti po skliskom kolniku ABS ne treba, to ne mogu uopće komentirati, ne znam što bih na to još mogao reći.
 
dentist said:
Prvo bi trebalo raščistiti priču oko puta kočenja. ABS ne skraćuje zaustavni put. ABS tome nije ni namijenjen niti je zato izmišljen. NAmjena ABS-a je da omogući skretanje (promjenu pravca) u "kritičnim" situacijama. Dakle, vozilo bez ABS-a će proklizati i udariti u prepreku, a ono s ABSom neće, jer neće doći do blokiranja kotača i moguće su korekcije putanje. Naravno, puno ovisi i o samom vozaču. Zgodan je primjer vožnja auta na debelom snijegu. Ako se nagazi kočnica, vozilo bez ABS-a će proklizati, ali će i tako kližući stati, dok vozilo s ABSom praktički uopće ne koči jer se sam ABS "bori" sa stalnim proklizavanjem zbog vrlo skliske podloge i zaustavni put će biti duži. Naravno, vozilo s ABSom može blago mijenjati smjer, dok ono bez ne može, ali to su sitnice.

Osobno, nikada nisam isprobao motor/skuter s ABSom pa ne znam kakav je osjećaj, ali ako je sličan kao kod automobila uz svu onu buku i trešnju, ne bih to volio iskusiti.

S druge strane, da je bilo mogućnosti doplate za ABS na mom GP 800, vjerujem da bih ga doplatio.  

ABS je nastao u zrakoplovstvu (tamo se zvao anti skeed system) zbog toga da zrakoplovu en blokiraju kotaci pri slijetanju a kao posljedica toga je produzivanje zaustavnog puta, gubitak smjera kretanja i pucanje guma.

Nako ntoga je preuzet u automobilskui industriju da bi skratio zaustavni put u otezanim uvijetima i omogucio zadrzavanje kontrole nad vozilom.
 
massa.st said:
sve je meni to jasno, ali znate li npr. da na GS-u kada se vozi po makadamu se preporucuje iskljucivanje ABS-a, neki bi rekli pa bas tada mi treba, a oni preporucuju da se iskljuci.......... :misli: :misli: :misli:

isto tako nesto je i na ST asfaltu koji je dosta sklizav..........znaci bolje se vozit bez ABS-a....... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Zadnjih 10 godina sam proveo na asfaltu Splita, gazio sam ga i na noge i u busu i na motoru i skuteru i u autu. Činjenica je da je uistinu sklizavo, što od mrlja ulja pa raznih masnoća i prljavštine, pa bijele linije i pješački....O raznim uleknućima i ugaženim tragovima kotača da ne govorim. Veliki dio cesta po Splitu je uzbrdo, nizbrdo a to još dodatno problem povećava. Tako da bilo sunčano, kišovito, ledeno, uvik asvalt možeš karakterizirati pod "klizav" ili "mokar" kako ti draže....
 
ja sam isto mišljenja da je smirena ruka i hladna glava u takvim kritičnim situacijama bolja opcija od abs-a...
jebiga, ne reagiramo svi isto, pa se nemože ni generalizirat, abs valja, abs nevalja...
ali ako ćemo gledat sa tehničke strane statičko i dinamičko kočenje nemogu bit isti da ga jebeš...abs puši naravno...

a auto je opet druga stvar u takvim situacijama nikad ne blokiraju sva kola...najčešće samo jedno...naravno ako imaš bar malo osjećaja i ne nagaziš je ko sivonja... a sve ovisi kojim ćeš kolom naletit na neku fleku, rupu, jesi li u krivini, itd...a kod motora to nije tako...
 
Ja nemam problema sa kocenjem,držim se 50km/h i nigdje problema! Eto bolje da svi imaju blokadu nego ABS!!
 
pajo_patak said:
ja sam isto mišljenja da je smirena ruka i hladna glava u takvim kritičnim situacijama bolja opcija od abs-a...
jebiga, ne reagiramo svi isto, pa se nemože ni generalizirat, abs valja, abs nevalja...
ali ako ćemo gledat sa tehničke strane statičko i dinamičko kočenje nemogu bit isti da ga jebeš...abs puši naravno...

a auto je opet druga stvar u takvim situacijama nikad ne blokiraju sva kola...najčešće samo jedno...naravno ako imaš bar malo osjećaja i ne nagaziš je ko sivonja... a sve ovisi kojim ćeš kolom naletit na neku fleku, rupu, jesi li u krivini, itd...a kod motora to nije tako...
taj dio jako ovisi o kvaliteti abs-a a i o podlozi na kojoj su mjerena rađena. Statički koeficijent trenja je uvjek veći od dinamičkog.....što bi značilo da kotač koji klizi ima dulji zaustavni put od onog koji ne klizi....fakat me zanima tko će u situaciji gdje ABS dolazi do izražaja bolje odreagirati rukom i glavom od same elektronike. No, mi smo ionako poznati kao zemlja u kojoj Rossi ne dolazi do izražaja....tako da me ni ovo ne čudi.

Pozivate se na vozače utrka koji ne žele abs.....čizs, redovno voze u idealnim uvjetima na asfaltu koji sliči samo onom na drugoj stazi i iza sebe imaju odvoženih hrpetinu kilometara u situacijama "na nož" , nema baba koje izlaze u rikverc na stazu, nema idiota iz suprotnog smjera u njihovoh traci, nema blata i šljunka na cesti.....