ABS za i protiv

Rimtu said:
Upravo tako... umjesto a si sretan što si se uspio zaustaviti i ne razbiti, sad još objašnjavaš da ABS ne valja.  :LOL:

u tome i je cili problem sto se nisam uspio zaustaviti........ :misli: :misli:
 
dentist said:
A vibracije i neugodni zvukovi? Znam da su se neki početnici znali uplašiti kad po prvi put osjete rad ABS-a (u autu)...

Ma mislim da bi se više uplašili kad bi preletili preko volana.

Ako razmišljaš da li uzeti ABS ili ne... uzmi ga, otplatit će sam sebe prije ili kasnije.
 
2incre: to je jasno, ali me zanimalo ima li kakvih "lelujanja" s obzirom da si na dva kotača...
 
Onda OK! Ionako bih ga uzeo da sam mogao. Šteta što nije u opciji, a intersantno, na GPovoj instrumnet tabli postoji žaruljica za ABS uz napomenu iz manuala (i našeg i internacionalnog) da se ta žaruljica ne koristi, odnosno da nema funkciju...
 
i sta to znaci taj flim......uglavnom filmovi sa youtuba nisu opce pouzdani, stao je ko kreten na kocnicu i normalno da ce kolo proklizati............. :misli: :misli: :misli: :misli:
 
Ima sam priliku vozit malog Stroma sa ABS-om po kiši (probna vožnja nakon dricavanja prednjeg kraja) i pošto mi je to bija prvi (za sad i jedini) put u životu na motoru s ABS-om, tija san vidit kako to funkcionira na motoru (a pošto još nije bija pripremljen za pituravanje, nije mi bilo previše frka ako i opletem  :mrgreen:).

U svakom slučaju, po full mokrom asfaltu dobre kvalitete (dritura Smokovik) san pri nekih xxxkm/h naglo stisnija prednju i zadnju DO KRAJA (znači nikakvo doziranje ni mozganje), motor se bez ikakvih zanošenja i proklizavanja zaustavija u nekih (po slobodnoj procjeni) 30-ak metara. Na štipi i pedali se osjeća visokofrekventno vibriranje, ali ništa strašno, samo znak da se ABS uključija i da odrađuje svoj posal.

Isto san ponovija kod Kauflanda (isto dobar asfalt), uz isti rezultat.
Onda san Velebitskom ulicom (asfalt gladak k'o staklo + ulegnuća različitih dubina i širina) otiša do Dubrovačke (asfalt izrazito varijabilne hrapavosti  :mrgreen:) pa prema Poljičkoj i na svakom semaforu navedenih ulica ponovija test, a onda sam vozeći Poljičkom (ubi Bože asfalt) gađa svaku zebru uz isti sistem kočenja.

Na kraju, motor san vratija u garažu netaknut, samo mokar od kiše.
Moj zaključak i mišljenje iz vlastitog iskustva: ABS vridi svake jebene kune i ako si buden moga priuštit motor koji ga ima, kupujen pod obavezno!

Vama kojima ABS ne triba, nemojte se zamarat time i kraj priče.
 
Nakon tolikih relevantnih i stručnih analiza, testova, statistika, mjerenja od strane nepristranih agencija, ureda za sigurnost, stručnjaka uzduž i poprijeko motorističkog novinarstva, ove priče tipa "meni ne treba ABS jer ja sam baja i ja znam kočit'" padaju u vodu u samo jednom detalju. A to je onaj jedan momenat KAD ti se desi da ti se opusti koncentracija i nađeš se u situaciji koju nisi predvidio i ne možeš kontrolirati. Možeš se samo nadati da ćeš imati još jednu priliku u životu kupiti neki novi model dvokotača s ugrađenim ABS-om.

Nikad nisam čuo da je itko imao nezgodu zbog imanja ABS-a.
Zbog nepostojanja istog, e, to je već druga priča...
 
Zog said:
A šta se ti javljaš, di je tebi ABS? :misli: :mrgreen:

Moja isprika, proba si ABS nedavno na "kralju". (y) :mrgreen:


Ima več par dana vozim  motor sa i bez abs-a...od te dvije ponuđene opcije biram onu sa abs :jesus:
Ja i ne računam onu kratku vožnju na kralju kao "napokon sam progledao"
Dok ti samo pričaš da očeš kupit enduraču :jesus:
 
DiAbLeRo said:
Nikad nisam čuo da je itko imao nezgodu zbog imanja ABS-a.
Zbog nepostojanja istog, e, to je već druga priča...

Evo Massa je zamalo imao nezgodu zbog ABS-a, da nije bilo ABS-a ne bi imao kriznu situaiciju  :misli:
 
massa.st said:
i sta to znaci taj flim......uglavnom filmovi sa youtuba nisu opce pouzdani, stao je ko kreten na kocnicu i normalno da ce kolo proklizati............. :misli: :misli: :misli: :misli:

e pa stao je i onaj drugi sa ABS-om  :wink: ili je po tebi namještaljka  :misli:
 
jedimaster said:
ja te molim da to pojasniš...

a neznam šta ti imam pojašnjavat...izleti baba sa parkinga, ti po kočnici ko sivonja, bloka kolo i kliziš po podu dok ne lupiš babu. situacija 2, izleti baba, ti po kočnici ko sivonja, ali imaš abs, uspiješ stat ili je čak zaobiđeš. situacija 3, izleti baba, ti po kočnici, al ne brenzaš ko sivonja nego ostaneš miran, imaš kontrolu nad situacijom pa ili uspiješ stat ili je zaobiđeš...
nismo svi isti pa da isto reagiramo, ima san xy situacija di je bilo "za dlaku" ima san i situacija di je bilo i posljedica, al nikad, baš nikad nisan bia u panici da napravin nešto čega nisan svjestan u tim sitacijama, tek kasnije dođe straj do ludare...naravno triba imat i nešto iskustva u tim situacijama i dobro znat kako će se ponašat ono šta voziš...
al ne reagiraju svi isto...pa je glupo generalizirat abs je dobar, abs nije dobar...
to je samo pomagalo, samo po sebi neće ni skratit put kočenja ni ništa slično...ali je stvar koja može dosta pomoć kad nemaš kontrolu nad situacijom...i to definitivno stoji.

live-for-ride said:
hehe, nije tu pomješano sve i svašta. Laički rečeno...kotač ili klizi ili ne klizi (iz kojeg god sustava gledaš). Moment nečeš izmjeriti nego izračunati, silu kočenja možeš...uglavnom, nebitno. Sve ovisi o kvaliteti podloge (tj razlici ta dva koeficijenta trenja) i kvaliteti abs-a. Na idealnoj podlozi se niti abs neće aktivirati, na lošoj je bolje da se aktivira....no.....ne vidim smisao ovog. Bolje Vam je bez abs-a....što će vam to. Samo bacanje para.

je, pomišano je sve i svašta...tehnički rečeno a ne laički, koeficijent trenja je isti u oba slučaja, i to nema veze sa vrstom podloge, jer i podloga sa gumom ima svoj određeni koeficjent trenja, ali statičko i dinamičko opterećenje su 2 različite stvari, i mislim da bi ti tribalo bit logično da će zaustavni put kod statičkog opterećenja bit kraći.
a ja stvarno ne kužin šta ti meni oćeš dokazat i koji je smisal toga šta si ti reka?
 
Shepa said:
Ima sam priliku vozit malog Stroma sa ABS-om po kiši (probna vožnja nakon dricavanja prednjeg kraja) i pošto mi je to bija prvi (za sad i jedini) put u životu na motoru s ABS-om, tija san vidit kako to funkcionira na motoru (a pošto još nije bija pripremljen za pituravanje, nije mi bilo previše frka ako i opletem  :mrgreen:).

U svakom slučaju, po full mokrom asfaltu dobre kvalitete (dritura Smokovik) san pri nekih xxxkm/h naglo stisnija prednju i zadnju DO KRAJA (znači nikakvo doziranje ni mozganje), motor se bez ikakvih zanošenja i proklizavanja zaustavija u nekih (po slobodnoj procjeni) 30-ak metara. Na štipi i pedali se osjeća visokofrekventno vibriranje, ali ništa strašno, samo znak da se ABS uključija i da odrađuje svoj posal.

Isto san ponovija kod Kauflanda (isto dobar asfalt), uz isti rezultat.
Onda san Velebitskom ulicom (asfalt gladak k'o staklo + ulegnuća različitih dubina i širina) otiša do Dubrovačke (asfalt izrazito varijabilne hrapavosti  :mrgreen:) pa prema Poljičkoj i na svakom semaforu navedenih ulica ponovija test, a onda sam vozeći Poljičkom (ubi Bože asfalt) gađa svaku zebru uz isti sistem kočenja.

Na kraju, motor san vratija u garažu netaknut, samo mokar od kiše.
Moj zaključak i mišljenje iz vlastitog iskustva: ABS vridi svake jebene kune i ako si buden moga priuštit motor koji ga ima, kupujen pod obavezno!

Vama kojima ABS ne triba, nemojte se zamarat time i kraj priče.

tada si bia ti na cesti i vise niti jedan motor........... :LOL: :LOL: :LOL:

ma ko vozi po kakvom vremenu???????

ako se i nadjem u takvoj situaciji onda laganini a necu zajunit ko idiot i onda po kocnicama............ :misli: :misli: :misli:

niko nema ABS, svima odjednom triba, ja ga nemam, ne triba mi i ne sicam se kada mi je koliko radi naglog kocenja proklizalo............. :misli: :misli: :misli: :misli:
 
massa.st said:
tada si bia ti na cesti i vise niti jedan motor........... :LOL: :LOL: :LOL:

ma ko vozi po kakvom vremenu???????

ako se i nadjem u takvoj situaciji onda laganini a necu zajunit ko idiot i onda po kocnicama............ :misli: :misli: :misli:

niko nema ABS, svima odjednom triba, ja ga nemam, ne triba mi i ne sicam se kada mi je koliko radi naglog kocenja proklizalo............. :misli: :misli: :misli: :misli:

citajuci sve tvoje postove ocito je da si potpuno kontra abs-a ali isto tako se moram zapitati o tvom osobnom iskustvu u usporedbi i iskustvu u voznji  opcenito. one voznjice po gradu ja i ne racunam. nisam primjetio da vozis neki jaci motor i na dulje rute. ja jesam vozio motore i sa i bez abs-a. imam i dovoljno kilometara iza sebe a i godina na motorima. 
 
kronik said:
citajuci sve tvoje postove ocito je da si potpuno kontra abs-a ali isto tako se moram zapitati o tvom osobnom iskustvu u usporedbi i iskustvu u voznji  opcenito. one voznjice po gradu ja i ne racunam. nisam primjetio da vozis neki jaci motor i na dulje rute. ja jesam vozio motore i sa i bez abs-a. imam i dovoljno kilometara iza sebe a i godina na motorima. 

hahaha......a po cemu si ti to zakljucia??????

svatko sebe hvali, pa tako i ti sebe........ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
evo čak i na wiki-u ima par riječi o ovoj temi  http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system#Effectiveness
 
pajo_patak said:
je, pomišano je sve i svašta...tehnički rečeno a ne laički, koeficijent trenja je isti u oba slučaja, i to nema veze sa vrstom podloge, jer i podloga sa gumom ima svoj određeni koeficjent trenja, ali statičko i dinamičko opterećenje su 2 različite stvari, i mislim da bi ti tribalo bit logično da će zaustavni put kod statičkog opterećenja bit kraći.
a ja stvarno ne kužin šta ti meni oćeš dokazat i koji je smisal toga šta si ti reka?
nemaš pojma...imaš dva tipa koeficijenta trenja. Jedan je statički, drugi je dinamički. Dinamički je manji od statičkog. Dokazano, izmjereno....neda mi se sad drkat po netu, ako ze zanima o čemu pričam, mislim da mi na wikipedii našao sve odgovore.
U pravu si kad kažeš da "Podloga s gumom ima svoj određeni koeficijent trenja" jer da ga nema, ne bi bilo ubrzanja ili usporavanja.
Što ti želim dokazat....ustvari ne vidim smisao ikakvog dokazivanja, no kad već raspravljamo....volio bih da shvatiš da dužina zaustavnog puta nije nužno veća u slučaju vozila koja imaju abs i abs ne služi samo tome da bi vozilo moglo držati pravac. ovisno o tipu podloge, abs će u večini slučajeva skratiti put koćenja, a pogotovo na podlogama gdje je razlika/omjer (kako ti paše) između statičkog i dinamičkog koef. trenja veći.
 
Shepa said:
Na kraju, motor san vratija u garažu netaknut, samo mokar od kiše.
Moj zaključak i mišljenje iz vlastitog iskustva: ABS vridi svake jebene kune i ako si buden moga priuštit motor koji ga ima, kupujen pod obavezno!

Vama kojima ABS ne triba, nemojte se zamarat time i kraj priče.

apsolutno dobra stvar. Eh kad bi ga još mogao ugraditi na svog fazer-cica... mislim da bih odmah otišao na ugradnju, bez razmišljanja.

Nema nikakvog razloga protiv ABS-a, svi koji ga traže, samo traže neku dlaku u jajetu a dlake nigdje..

Ista stvar i kod auta. ABS je definitivno jedna od boljih izmišljotina... pa i nije nešto komplicirano, al svaka im čast.

Ako se blokada ne dešava.. a sa upaljenim sustavom ABS-a, kočenje je apsolutno isto, ništa ABS ne dira niti ne smeta.. samo je jedan dobar dodatni osigurač, pa možda ipak nekad možete pretjerati, čak i najveće iskusnjare bilo u autu ili na motoru. A na motoru mi je malo bitnije da ne kližem.. na autu to ponekad i volim.

Kod ultra dobrog gripa gdje je ludo dobar asfalt, luda guma.. pa ako i ona prokliže zbog bildera na kočnici, tada je kod aktiviranja ABS-a zaustavni put malo dulji.. ali opet: ako dozirate kao da nemate ABS... tada vam se ABS neće niti malo mješati u vaš posao kočenja..  (ne trebate sada pisati statički/dinamički.. razlike...)

A ako netko voli namjerno driftati i to.. e pa.. isključi ga onda.

ABS uvijek.