asfalt

loudpipes

Active member
zadnji slucaj u Rijeci-PROKLIZIO U ZAVOJU ZBOG NEPRILAGODJENE BRZINE
a mozda je asfalt u banani?

ovako izgleda asfalt na obicnoj gradskoj cesti u Skotskoj

ne vjerujem da se bas nesto klizu po ovome


Uploaded with ImageShack.us
 
klasika....granitna primjesa asfaltu...nema sanse da se to ikad izlize...a ne kao kod nas...jebeni vapnenac...i za dvije godine eto ti ceste glatke ko tepsija.... :palacdolje:
 
Da granitni agregat, no bez obzira na to cesta se sastoji od dvije podloge, donja nosiva i gornja habajuća.
Naglasak na habajuća, znaći ovisno o intezitetu prometa taj gornji sloj se mijenja sa vremena na vrijeme bez obzira na vrstu agregata korištenog u sastavu (naravno da je najbolji granit). Između ostalog kvaliteta prometnice ovisi i o sastavu,recepturi asfaltne mješavine i načinu njegove ugradnje. Tu je trik kod nas, pogledajte kvalitetu asfalta (u vidu: habanja, nosivosti, vodoupojnosti, gripa) na recimo ZG zaobilaznici (izvođač onaj swetlowski ili sl. isti je radio sanciju stare karlovačke) i ulica u samom ZG (izvođač: rođo).

Opet treba uzeti u obzir izradu ceste slabog inteziteta, samim tim slabija receptura, pa zbog nekakve gradnje ona privremeno postane cesta visokog inteziteta, takve se stvari dešavaju (nije isti sastav na autoputu i staroj karlovačkoj), no te stvari bi se trebale sanirati komunalnim doprinosima istog gradilišta, no to se ne dešava.

Za kraj, posteljica ceste/autoputa (ispod ta dva sloja asfalta) najbolja je od betona ne batude, a za to treba puno para (njemačka je imala sreču između dva rata graditi autoputeve, bilo je para i betona, a asfalta ne), primjer stare tzv "betonske ceste" u Zg i okolici, dan danas su mrak izuzev gornjeg habajučeg sloja.

Mislim da čak postoji neki zakon oko tog habajučeg sloja, ako je klizav odgovoran je upravitelj ceste kao i za rupe na istoj i sl.
 
Sreća pa barem gume duže traju na glatkom asfaltu. Svako zlo ima svoje dobro. :)
 
sax said:
Mislim da čak postoji neki zakon oko tog habajučeg sloja, ako je klizav odgovoran je upravitelj ceste kao i za rupe na istoj i sl.

Kad dodje do takvog stanja na cesti onda stave znake 40km/h, klizav kolnik i tako riješe problem lošeg asfalta.
 
alan ford eskort said:
Kad dodje do takvog stanja na cesti onda stave znake 40km/h, klizav kolnik i tako riješe problem lošeg asfalta.

..ili nisi prilagodio vožnju uvjetima na cesti, klasika kao i večina naših zakona provedivih jedino u teoriji
 
Vece kazne, vece kazne.
 
Kod nas se ne smiju praviti kvalitetne ceste. Izvođač može kazneno odgovarati zbog bespotrebnog trošenja novca, jer stotine dvorišta još stoje neasfaltirana. :mrgreen:
 
sax said:
...(njemačka je imala sreču između dva rata graditi autoputeve, bilo je para i betona, a asfalta ne)....
Samo mala digresija, nije vezano za asfalt nego za autoceste........ nije bilo para u Njemačkoj tada, nego je Hitler kopirao američki New Deal, malo ga modificirao u cestogradnju i počeo graditi 1000 km autoceste. Gradnja autocesta je osmišljena još u doba Weimarske republike, a Hitler je započeo izgradnju, prvenstveno da zaposli 6 milijuna nezaposlenih Nijemaca. Američki general Eisenhower je vidio te autobanove u oslobođenoj Njemačkoj i kasnije kada se politički angažirao i pobjedio na izborima za predsjednika, odmah je počeo gradnju autocesta u Americi, a po uzoru na Njemačke. BTW, njemački autobanovi su zjapili totalno prazni tamo do sredine 50-tih godina.
 
Naš asfalt nam pomaže u savladavanju vještina u svim situacijama. :mrgreen:
 
kalimero said:
Samo mala digresija, nije vezano za asfalt nego za autoceste........ nije bilo para u Njemačkoj tada, nego je Hitler kopirao američki New Deal, malo ga modificirao u cestogradnju i počeo graditi 1000 km autoceste. Gradnja autocesta je osmišljena još u doba Weimarske republike, a Hitler je započeo izgradnju, prvenstveno da zaposli 6 milijuna nezaposlenih Nijemaca. Američki general Eisenhower je vidio te autobanove u oslobođenoj Njemačkoj i kasnije kada se politički angažirao i pobjedio na izborima za predsjednika, odmah je počeo gradnju autocesta u Americi, a po uzoru na Njemačke. BTW, njemački autobanovi su zjapili totalno prazni tamo do sredine 50-tih godina.

Točno tako, ima toga još....pokušaji masovne motorizacije.....nije mi se dalo do detalja, no neosporno je to da je njemačka zbog sasvim drugih pobuda i momenata te 50-te dočekala sa izgrađenim autoputovima i to dobre kvalitete (u nas je te kvalitete samo ono naslijeđeno iz austo-ugarske), pa nakon toga štancaju dodatne kilometre, bila u prednosti pred svima, što je pomoglo gospodarstvu i razlog je što se ti autoputevi danas ne naplačuju (veliki postotak otplaćen već odavno,a novi kilometri se isplačuju na drugi način).

Pogledajmo koliko je ograničenje brzine na njemačkim autoputevima a koliko na našim, nije to stvar samo sigurnosti, nego kvalitete i projekta samog autoputa za određene brzine.

Btw, baš iz gore navedenih podataka sam za mrežu autoputeva u HR koliko došlo da došlo, bez kalkulacije isplativosti... (i ostalu infrastrukturu, željezničku npr.)
 
sax said:
Btw, baš iz gore navedenih podataka sam za mrežu autoputeva u HR koliko došlo da došlo, bez kalkulacije isplativosti... (i ostalu infrastrukturu, željezničku npr.)

Baš tako, 100X (y)!
 
To sam primijetio da je u Rijeci asfalt dosta loš, a u Istri, d ane pričam, ono je očito čisti vapnenac koji je mješan u asvalt.
Nikad neću zaboraviti jedan moto susret u Puli prije cca 10 godina kad je lik u defileu na nekom čoperu kliznuo u zavoju, znači da je brzina bila negdje oko 20 km /h !
Jadranska jako dobra, barem neki dijelovi, a najbolji asvalt sam doživio na cesti od Trebinja prema sjeveru, nekih 10-tak km, ono nešto fantastično, hrapavo do bola, a isto tako i drži.
 
ocete uciti driftat sa cime god...samo dodite u istru ciljam na pulu i okolicu.. vec  u gornjem djelu istre pazin etc. je kvalitetniji tj noviji pa ima gripa.. a sve ostalo kada je sunce mozes si frizuru nastimat na asfaltu
 
GIXER said:
To sam primijetio da je u Rijeci asfalt dosta loš, a u Istri, d ane pričam, ono je očito čisti vapnenac koji je mješan u asvalt.
Nikad neću zaboraviti jedan moto susret u Puli prije cca 10 godina kad je lik u defileu na nekom čoperu kliznuo u zavoju, znači da je brzina bila negdje oko 20 km /h !
Jadranska jako dobra, barem neki dijelovi, a najbolji asvalt sam doživio na cesti od Trebinja prema sjeveru, nekih 10-tak km, ono nešto fantastično, hrapavo do bola, a isto tako i drži.
Slažem se  (y) (y), jedino brzo troši gume, al jbg. bolje gume nego glavu. Zagorje i podravina ima isto dobre ceste, pogotovo oko Varažnina i Čakovca. Kad bi barem staru Riječku sredili, to bi bla ludnica, trbalo je dve godine da poprave onaj kilometar kroz Skrad, tak da sumnjam da bu nekaj skoro!!! :mrgreen:
 
loudpipes said:
zadnji slucaj u Rijeci-PROKLIZIO U ZAVOJU ZBOG NEPRILAGODJENE BRZINE
a mozda je asfalt u banani?

ovako izgleda asfalt na obicnoj gradskoj cesti u Skotskoj

ne vjerujem da se bas nesto klizu po ovome


Uploaded with ImageShack.us
jeli to aberdeen
njima su i kuće od toga kamena
predlažem da mi njima izvozimo kamen za kuće a oni nama kamen za ceste
 
Varaždin i Čakovec imaju dobru lokalnu upravu, a posljedica je nedavno presvlačenje i uređenje županijskih cesta novim habajućim slojem koji prestaje na granici druge županije.

Hendikep Istre, Kvarnera i Dalmacije je turizam, visok intezitet prometa a ceste rađene za lokalni promet (no valjda bi se od pristojbi to trebalo obnavljat  :misli: , no isti je problem sa kanalizacijom i vodom), ali i klima (u sjevernijim područjima se radi receptura za temp. od - do +, a opet korištenjem soli brzo propadanje istih).

Treba gledati da se za agregat u asfaltu koristi lako dostupni materijal, odnosno iz obližnjeg okoliša, a koliko mi je poznato HR ne obiluje granitom, a ako ga već negdje ima vjerojatno je u sklopu nekakvog nacionalnog parka ili sl.
Kada se popločavao Markov trg u ZG granitne kocke su uvezene iz mađarske jer ih HR nije imala( smiješno je to da su stare razdjelili, umjesto presložili).

No, nove tehnologije (u biti sada već puno stare, za nas nove) održavanja prometnica koriste stari materijal (razgradnjom asfalta na bitumen i agregat, te nadodavanjem istih dobijemo novi asfalt i to sve na licu mjesta), no nisam vidio da se to koristi ( tu bi se možda našla i računica sa uvozom agregata).

Stoga, priobalnim krajevima je jedino rješenje promjena habajučeg sloja u češčim intervalima, što je vjerojatno i bila zamisao, no kako ekipa kaže ima dionica od prije 20 godina da nisu pipnute, ako jesu onda su ih išarali pa ti vozi motorom tuda (teški kriminal), jer kod nas ide po onoj: dok nema sto zakrpanih kratera  na jednom m2 cesta je više nego dobra.
 
u rijeci je na pojedinim djelovima grada asfalt smrt i za pjesake,a kamoli vozace bilo cega,,,
a nasi "biseri# samo krpaju rupe i rade s*anja po cesti,,
a glavno da kad bude s*anje kazu zbog neprilagodjene brzine uvjetima na cesti...
po tome bi svi trebali gurat vozila..stave znak i boli ih ona stvar...