baterije protiv akumulatora

Svaka ćelija se spojena na BMS (battery management system) koji pazi da su sve 4 ćelije balansirane, i taj sklop stoji između reglera i baterija, baš kao što si rekao  (y) Regler ima samo 2 izlaza, tj + i 0. BMS ima rejting od 30+ A ali još neznam hoći li i anlaser spojit preko njega ili direktno na baterije. Ovo što si rekao za kvarove, bit ovih baterija i jest u tome da su solidno građene i potpuno stabilne, pa vatra i eksplozije i slične stvari su sada nemoguća misija  (y) :mrgreen: :mrgreen: Shemu napravim prvom prilikom
 
evo mali update. Danas je motor proradio prvi put, imao sam problema sa paljenjem i trebalo je verglat ajko puno. Anyway, ove baterije su me apsolutno oduševile jer su pod opterećenjem bar 5 puta izdržljivije od akumulatora. Tamo gdje bi stao jedan akumulator...pa drugi...treći...ove baterije ne posustaju, silovito okreću motor i ne umaraju se. Ne treba svjetla gasit kad se pali motor. ne treba ništa. Nisam ih ni punit stavio, nakon što su cijeli dan pokretale motor, pumpu, ovo, ono, jer nisu ni prazne, napon ujutro 13.21 a nakon svih radova danas 13.17...ja oduševljen  :D
 
aurellie said:
evo mali update. Danas je motor proradio prvi put, imao sam problema sa paljenjem i trebalo je verglat ajko puno. Anyway, ove baterije su me apsolutno oduševile jer su pod opterećenjem bar 5 puta izdržljivije od akumulatora. Tamo gdje bi stao jedan akumulator...pa drugi...treći...ove baterije ne posustaju, silovito okreću motor i ne umaraju se. Ne treba svjetla gasit kad se pali motor. ne treba ništa. Nisam ih ni punit stavio, nakon što su cijeli dan pokretale motor, pumpu, ovo, ono, jer nisu ni prazne, napon ujutro 13.21 a nakon svih radova danas 13.17...ja oduševljen  :D

    ...pomagaj da ne čitam ponovo cijelu temu.
    Šta kaže vaga kada staviš na nju sve te baterije sa kompletnim pripadajućim ožićenjem i slkopovima regulacije u odnosu na klasično odgovarajuće napajanje strujom. Pokušaj izmjeriti (ali objektivno) i volumen čitavog novog sistema u cm3 pa da dobijemo relaciju Ah/kg i cm3/Ah. Jer brojke su jedno, a dojmovi drugo. Na kraju i kn/Ah (ako je moguće) novog sistema jer je i cijena faktor koji vrijedi razmotriti.
 
težina je oko 1.6kg, specs svake od 4 baterije je 3.2V 10.5AH, preciznije ti ne mogu reć jer vaga mjeri samo na .x ne može preciznije. U to spadaju 4 baterije, konektori među njima, el.pločica i utikač za vanjsko napajanje. Ovako montiranih baterija i sklopa, sa otprilike pola cm razmaka između svake, dimenzije su: 4cm visina, 17cm širina, i 14cm dužina od terminala do terminala. stari akumulator je unibat 12v 8ah dimeznije 14.5 x 8.6 x 10.7cm. Cijena koju sam ja platio je 92$ baterije, oko 25$ punjač, i 20€ elektronika. Sve zajedno oko 700kn, i to je onda išlo velikim paketom iz USA ovamo, da je išlo samostalno bilo bi ajmo reć 40$ poštarine.
U početku sam mislio da je to skupo jer sam ja uvijek kupovao akumulatore od max 300kn, ali sad kad gledam kvalitetniji akumulator košta koliko sve ovo, a gdje je još CTEK ili sličan punjač ode cijena u nebesa  :D

edit/konačno prepravio sve greške 14cm je dužina baterije
 
neznam gdje je vaga sad, sutra vagnem, mislim da ima 3 i po, 4 kile
evo najnoviji update, danas su baterije punjene prvi put i ispalo da su jučer bile skoro prazne...imale su oko 13.2v kad sam radio na motoru a danas kad sam ih napunio daju 14.4V. može li bolje  :D
 
Svida mi se, jedva cekam da sastavis pilu pa da vidim kako se baterije ponasaju u svakodnevnoj uporabi... zasada ima previse dobrih strana a jos nijednu manu (a svi znamo da je to nemoguce  :mrgreen:)
 
cRuNk said:
Svida mi se, jedva cekam da sastavis pilu pa da vidim kako se baterije ponasaju u svakodnevnoj uporabi... zasada ima previse dobrih strana a jos nijednu manu (a svi znamo da je to nemoguce  :mrgreen:)


e tu se slažem  (y)
 
    Prema podacima koje si dao, za slučaj zamjene Unibatovog akumulatora od 8Ah baterijama vrijedi:

            baterije:  10,5Ah/1,4kg =  7,5Ah/kg          akumul:      8Ah/3,5kg =  2,3Ah/kg
                        775cm3/10,5Ah = 74cm3/Ah                      1334cm3/8Ah = 168cm3/Ah
                          860kn/10,5Ah = 82kn/Ah                              320kn/8Ah = 40kn/Ah

            Baterije su:    7,5/2,3 = 3,25 puta lakše
                              775/1334 = 0,58  42%manje
                                  82/40 = 2,05 puta skuplje

        Dobra ušteda težine i prostora uz povećanje kapaciteta od 25% (sa 8 na 10Ah). Za dvostruko veću cijenu.
 
OldBoy said:
     Prema podacima koje si dao, za slučaj zamjene Unibatovog akumulatora od 8Ah baterijama vrijedi:

             baterije:   10,5Ah/1,4kg =  7,5Ah/kg          akumul:       8Ah/3,5kg =   2,3Ah/kg
                        775cm3/10,5Ah = 74cm3/Ah                       1334cm3/8Ah = 168cm3/Ah
                          860kn/10,5Ah = 82kn/Ah                              320kn/8Ah = 40kn/Ah

             Baterije su:     7,5/2,3 = 3,25 puta lakše
                              775/1334 = 0,58  42%manje
                                   82/40 = 2,05 puta skuplje

        Dobra ušteda težine i prostora uz povećanje kapaciteta od 25% (sa 8 na 10Ah). Za dvostruko veću cijenu.

Bravo OldBoy  (y)
 
Svaka čast OldBoy (y)
Još ako su 5 puta izdržljivije od akumulatora i stabilne, cijena je persu!
 
OldBoy said:
     
        Dobra ušteda težine i prostora uz povećanje kapaciteta od 25% (sa 8 na 10Ah). Za dvostruko veću cijenu.

Samo ako sve radi, isplati se (y)
 
Sip said:
Samo ako sve radi, isplati se (y)

haha da ali više od jednog paljenja  (y)
 
    Ostaje pitanje zašto se onda u ionako preskupe R motore kod kojih se mjeri svaki gram težine, tvornički ne ugrađuje takav sistem. Cijena sigurno nije faktor odluke jer je skidanje 2kg težine daleko skuplje od petstotinjak kuna više uloženih u bateriju. Također ne znamo (barem ja neznam), koliki je pad kapaciteta u zimskim uvjetima korištenja, kako takva baterija podnosi povećanu temperaturu okoline (npr. blizina ispušne grane) u odnosu na normalni akumulator. Isto tako neznamo kako ekološki propisi određuju upotrebu metala korištenih u baterijama (zakoni o reciklativnosti, eko čistoći, itd, itd...). Ima tu još puno toga, tako da ne treba odmah odprve reći baterije su zakon, a akumulatori sranje. Naprosto, neznamo dovoljno za potpuni odgovor. A na svoju ruku svako nek ugrađuje po vlastitoj volji i savjesti. I na vlastitu odgovornost.
 
LiFePo4 ćelije do prije 6-12 mjeseci je bilo skoro pa i nemoguće pronać, a i danas su preskupe, ja sam svoje ulovio sudjelujući na stranim forumima gdje sam upao među ekipu koja radi električne aute/motore, te ih grupno kupili direktno iz kine. Ako se kupuju regularnim putem, jedna baterija košta 50+$. Slobodno mogu izjavit da će u roku 2 godine svaki novi auto i motor imat akumulator upravo do LiFePo4 tehnologije, a olovo odlazi u povijest - ionako se previše zadržalo u upotrebi  :D Iako se za ovo kod nas nije čulo nikad, u svijetu se već i prodaju takvi akumulatori. Tako bez problema možete u autu akumulator od 60AH zamjenit baterijama od 30AH, koje imaju manje od 5kg a koliko ima akumulator, 15, 20kg? A da zapravo uopće ne izgubite na kapacitetu jer iskoristivost akumulatora pod opterećenjem je užasno, vjerojatno manje od 40-50%, a LIFEPO4 baterijama blizu 100%.
Nisam ja izumio ništa novo, samo kod nas za to još nitko nije čuo.
OldBoy, preporučam ti da pročitaš temu od početka jer sam pisao o brojnim svojstvima ovih baterija ukljućujući i utjecaj okoline... :D