Vidim da se opet potegnulo pitanje usporedbe K12r i K13r, a ja sam još pred koji mjesec obečao da ću napisati usporedna iskustva s obzirom da sam posjedovao/posjedujem oba. Ali eto nema se vremena niti baš za vožnju, a kamoli za pisanje. Pokušat ću u par rečenica dati neku usporedbu.
OSNOVNI PODACI o posjedovanim modelima:
K1200r - moj model je bio proizveden 2005 negdje u prvoj polovici godine ak se dobro sjećam. S njime sam u neke 2 godine napravio nešto preko 20.000km.
Model je bio koji je iz tvornice došao s ABS-om, ESA-om, grijanjem ručki. BC nije imao jer je bio od prvih modela. OEM BMW filteri zraka i original auspuh, halogena svjetla, halogeni žmigavci, bez ikakvih preinaka i dodataka na njemu osim original BMW bočnih kofera na njemu. Od mene je otišao sa nekih cca 70.000km, nikad ni zaštuco nije, a i kasnije sam se čuo s novim vlasnikom i kaže da je prezadovoljan. Svi servisi redovno u AC Baumgartner Čakovec.
K1300r - primjerak proizveden 2010., trenutno s oko 30.000km. Kako je došao krajem ovog ljeta i zbog manja vremena s njime sam nažalost napravio samo koju hiljadu kilometara. Koliko K12r nije imao opreme toliko ovaj ima sve kaj mi srce poželi. ABS, ESA, ASC, RDC, BC, grijanje ručki, quickshifter, full Akrapović, HP carbon na gotovo svemu (prednji blatobran, belly pan po cijeloj dužini, poklopac sica, zaštita dekla i grill hladnjaka, a možda sam nekaj i zaboravio), original BMW sport bočni koferi i topcase, HP fusrasteri i polugice mjenjača i zadnje kočnice te ručice kuplunga i prednje kočnice.
ANALIZA:
Motor:
Gledano onako tvornički K12r ima 1157ccm, 163konja i 127Nm pri 8250 okretaja, dok K13r ima 1293ccm, 175 konja i 140Nm pri 8250 okretaja. Dakle, pojačanje u svakom pogledu. Kad sam prvi put sjeo na ovaj k13r imao sam osjećaj da je razlika puno veća ćemu je vjerojatno doprinio full Akrap i KN filter (koliko sam provjerio po kompjuteru nije bilo prčkano, a i rečeno mi je da je takav došao direkt iz tvornice).
Što se tiče štucanja motora koje se ovdje dosta spominje, mogu reči da je na K13r to osjetno manje, ali to bih ja opet pripisao vozaču i preferencijama istog jer ja to nisam baš primječivao niti na k12r.
Zvuk mašine = kad sam uzeo k12r, on je imao onu prvu verziju španera te se svaki put prilikom paljenja čuo onaj zvuk kao da se mašina želi razletit. Onda sam na njega ugradio novu verziju španera s onim spremnikom i taj zvuk je nestao. S obzirom da kasnije godine modela k12r i svi modeli k13r dolaze s tim novim španerom tog zvuka više nema i čuje se samo onaj lijepi zvuk fijukanja ko neka turbina. Isto na k12r i na K13r.
Getriba:
Getriba ja i na k13r standardno bmwovski glasna, kruta, tvrda. Nisam provjerio jesu li kod k13r se igrali s omjerima brzina, mogu reči uopće nema zacukavanja kad u 3. brzini prolazim rotorom što je bilo slučaj kod k12r. (naravno to ima veze i s onim prethodno spomenutim zacukavanjem motora). Uglavnom, i jedna i druga su jako glasne, udarne. Quickshifter je milina i super ga je koristiti, al za njega bi se moglo poseban tekst pisati pa da ne duljim tu. Na k13r dolazi tvornički, dok ga k12r nema.
Kvačilo:
Kvačilo na K13r mi se čini tvrđe nego na k12r. Iako sam probao i neke druge k12r modele koji su imali tvrđe kvačilo nego na mom k12r. Tako da to vjerojatno ovisi od primjerka do primjerka. Nadalje, onaj zvuk kvačila - postojao je na svakom k12r s kojim sam došao u doticaj i na svakom k13r s kojim sam bio u doticaiju.
Kočnice:
U kočnicama nism primjetio razliku. Standardno odlične i na jednom i na drugom.
Kontrolna ploča:
Nema velikih promjena. Analogni brzinomjer, analogni obrtajomjer, osvjetljenje ostalo onako narančasto. Na K13r BC pokazuje sat, prosječnu brzinu, prosječnu potrošnju, range, stanje pritiska u gumama i mislim da sam još nekaj zaboravil. BC ne mogu usporediti s k12r jer moj to nije imao.
Volan:
I na jednom i drugom sam imao original BMW volan. Nema promjene. Ručice i dalje ostale iste - rastope se dosta brzo. Grijanje ručki u dva stupnja, jedino da je sad prekidač u obliku tipke i manji, a ne kao šalter na k12r. Prekidači za žmigavce su na k13r svi stavljeni u jedan prekidač na lijevoj ručki, dok je na k12r prekidač za paljenje žmigaca bil posebno za svaku stranu (lijevi na lijevoj ručki, desni na desnoj), a gasili su se s trećim prekidaćem na lijevoj ručki. Kod K13r se žmigaci gase sami nakon 10sekundi ili 200m. Prednje svjetlo nema promjena, i dalje je ostala halogena žarulja i vidljivost mi se čini ko da je ista (staviti neke kvalitetnije halogene žarulje i dosta se poboljša vidljivost). Zadnje svjetlo je na k13r stavljeno LED. Žmigavci su mi na k13r isto mini LED (BMW dodatna oprema) i vrhunski se vide.
Retrovizori:
nema promjene. Ostali isti, i za mene ponekad ih ne mogu dosta pomaknuti za vidno polje.
Sjedalo:
I na k12r i na K13r sam imao original BMW sjedalo i jednaka su i na jednom i na drugom. Dobra su, ne trne mi dupe, ali probao sam na jednom aftermarket sic (mislim da je bil Kahedo) i deifinitivno je bolji osjećaj. Pogotovo ako vozite suvozača. Na original sjedalima suvozač zna dosta često skliznuti u rupu od suvozača zbog nagiba dijela sica na kojem je suvozač. Tak da neki aftermarket sic ili prepravka originala uopće nije loša investicija.
Zaštita od vjetra:
Ako govorimo o orginalnim vizirima onda je i kod jednog i kod drugog modela ista situacija - gotovo nikakva zaštita od vjetra. I nema razlike između modela bez obzira na brzinu kojom se vozite.
Izgled:
Plastike na K13r imaju puno oštrije rubove i malo su drugačije oblikovane pa k13r odaje dosta agresivniji izgled od k12r.
HP fuzići:
mogu se štelati za razliku od originala, ali se ne sklapaju i to onda meni nekad smeta dok sam na mjestu i guram motor napred-nazad pa zapnem s odijelom i potrgam isto.
Performanse:
K13r je brži, jači. Moj K13r je osjetno jači. Ali tu dolazimo do činjenice da ne uspoređujem bazični model K13r s K12r. Pa možda da uspoređujem neki bazični model k13r ta razlika nebi bila toliko osjetna.
I jedan i drugi imaju dosta dugi međuosovinski razmak i težinu od nekih 250kg tak da nema straha da bude vas sam tak diglo na zandji ak se zaboravite s gasom. K13r ima dodatno ASC pa onda nebude niti proklizavanja kotača, iako ga možete isključiti.
Hendlanje na cesti i zavojima bih ocijenio kao isto i kod jednog i kod drugog. Za nekog ko prvi put dolazi na bilo koji od ova dva modela bude vjerojatno trebalo malo privikavanja na osječaj, ali poslije je samo uživancija.
SERVISI:
Nemam sad sa sobom specifikacije sa servisa, ali troskovi servisa su tu negdje i za jednog i za drugog.
e sad se više ne sječam kaj sam htio napisati još. bude još nekom drugom prilikom.
neki zaključak: Hm. teško je dati neku preporuku između ova dva. Mogu reči ovako: ako lova nije problem, uzet k13r. Ako se gleda k12r, najbolje uzet nakon 2006. godine pa se ne zajebavat s onim zvukom španera lanca. Dal nam treba ova dodatna razlika u snazi i momentu - ne treba nam.
A tu je onda i onaj subjektivni element izgleda - meni se k13r osobno više dopada zbog agresivnijih linija (iako izgledaju gotovo identično) i onda još dodamo ove elemente kak npr belly pan i onda motor dobije totalnu drugu dimenziju u izgledu.
Opravdava li k13r razliku u cijenu u odnosu na k12r? Meni opravdava, imam jači i potentniji motor koji ujedno ima smireniji rad. Imam mlađi motor s manje kilometara iako su i k12 i k13 gutači kilometara. I imam motor koji ima daleko više opreme nego kaj je moj k12r imao (al tu opet ima i kontrastrana, a to je da sam i k12r mogao natrpati s hrpom opreme).
eto tolko za sad.