burgman AN 650A - skuter za snobove?

Pec

Member
Ponukan topicom u kojem natipkaše da je na tom mjestu neumjesno hvaliti Suzuki burgmana učinit ću to u "svom" topicu sa željom da usporedim iskustva s drugima i prenesem svoje doživljaje tog izvanrednog skutera-motocikla na one koji ga nisu još imali sreću isprobati.  :)

NEDOSTATCI: 1. Neugodne vibracije na prednjem dijelu podnice (prednji nakošeni dio podloge za stopala) ali koje se ne osjete na dijelu podnice na kojem se uobičajeno postavljaju stopala.
2. Variomat, tj. centrifugalna spojka u kontinuiranim «power» ili «economy» modu rada se ponekad na malim okretajima (vrlo rijetko) javljaju iznenadnim zahvaćanjem i otpuštanjem spojke, što je izražajno radi velikog momenta, no u ovom slučaju nije opasno, već samo možda malo neugodno.
3. Kod brzina većih od 150 km/h osjete se „uvijanja“ motocikla (radi komfornog ovjesa i aerodinamike)
4. Osobno preferiram nešto zatvorenije i niže postavljene rukohvate upravljača kao i poziciju stopala više unatrag..
5. Nema tipkalo putnog računala na upravljaču, a putno računalo je skromnih mogućnosti.
6. Preširoko sjedište suvozača.
7. Pri stvarnoj brzini od 166 km/h (blaga nizbrdica), uz tvornički ugrađene gume prikladno napumpane, brzinomjer prikazuje 183 km/h, što je na rubu tolerancije ispravnosti brzinomjera.
8. Malo, ali ipak primjetno popuštanje kočnica bi vjerojatno popravila opletena crijeva hidraulike.
PREDNOSTI: 1. Iznimno dobro izbalansiran ABS koji gotovo nema karakterističnih pulsirajućih udara.
2. Odlična izrada s korištenjem dobrih materijala.
3. Solidan variomat koji se zgodno može zakočiti, te tako simulirati sekvencijalni poluautomatski mjenjač, što je jako zgodno kod ovako jakog agregata jer u zavoju garantira kontinuitet prijenosnog omjera.
4. Odlično ubrzanje u «power» modu zahvata variomata.
5. Lagana i intuitivna upravljivost – odlična ciklistika.
6. Pregledni retrovizori koji su uz to i preklopivi pritiskom na komandnu tipku.
7. U vožnji namjestiv vjetrobran napravljen od kvalitetnog plekliglasa koji minimalno iskrivljuje sliku.
8. Velik i osvijetljen prtljažni prostor ispod sjedala (primi dvije integralke, plus jakna, plus ponešto).
9. Ispod prikazne ploče su tri duboka pretinca za sitnice od kojih se središnji zaključava (da su manji bilo bi više mjesta za koljena višima i onima koji kao i ja vole težište prebacivati što više unaprijed).
10. Dobre, usklađene i efikasne obje kočnice, no još bi bolje bile da su neposrednije .
11. Pozitivno se osjeti „klasičan“ motociklistički stražnji ovjes male neovješene mase (neopterećen težinom motora kao kod drugih skutera).
12. Motor radi tiho i fluidno s ugodnim vibracijama usporednog dvocilindraša, a u kombinaciji s električno upravljivim prijenosom variomata ima iznimno brz odziv na zakretanje ručice akceleratora.
13. Relativno živahna vožnja i to pretežito u «power» modu nije uzrokovala veliku potrošnju. Nisam točno mjerio no mislim da je bila ispod 7 litara na 100 km što je s obzirom na način vožnje malo.
14. Koristeći način sekvencionalnog prijenosa moguće je kočiti motorom (jedinstveno u svijetu skutera).
14. Odlično glavno svjetlo, jako i bez područja zasjenjenja.
15. Električna brava sjedala odlična, što je inače mana većine skutera i premda to nije jako važno zna iritirati, što ovdje nikako nije slučaj.


 
Ti si vjerovatno jedan rijetkih koji ga je uopce imao priliku i probati bar na kratko, a ne nesto vise
tako da sumnjam kako ce biti neke koristi od ove teme.

Ono sto si napisao se vise-manje poklapa sa tekstovima ekipe na burgmanusa.com forumu.
Tko trazi sportskije uglavnom preferira Silverwinga i T-max.
 
Isto hvala na opsirnom postu.
Kad bi netko ovako napisao i za X9/X8 :wink:

U svakom slucaju, sto se tice jedinstvenosti, ostalo mu je jos 20-ak dana, jer ce i Nexus imati "sekvencu"
 
Ne znam za ostale gradove, ali u splitu ih ima bar 30 komada
 
Piaggissimo said:
Kad bi netko ovako napisao i za X9/X8 :wink:

da imam vise iskustva i da znam pisati, mozda bi bilo sto i o x8...

Nike said:
Ne znam za ostale gradove, ali u splitu ih ima bar 30 komada

jes da se ne vozam bas puno po gradu, ali u DU ih nisam primjetio
osim jednog plavog burgmana 400 kojeg sam vidjao cijelo ljeto, a imao je ST tablice
 
U Splitu ih ima krcato. A ima i razlog tome. Postali su statusni simbol određenoj skupini iz određenog "miljea", povezanoj s preprodajama i zelenom bojom.
 
to miliš na jednu familiju pa onda odmah bi trebali i svi biti isti đir, ne slažem se  :jesus:
 
Jedna od zanimljivosti burgmana je i parkirna kočnica čiji izvršni mehanizam možete vidjeti na donjoj slici.  :shock:

Parkirna kočnica je poprilično potrebna ovakvoj mrcini jer pri parkiranju na nizbrdici nije moguće drugačije blokirati kotač. Variomatski sustavi s centrifugalnom spojkom se ne daju na lak način zablokirati za razliku od klasičnih motocikla koji se mogu ostaviti u brzini pri parkiranju.
 
Ubrzanje od 0-100 km/h traje 6,5 sekundi kada je variomat u zahvatu "Power" načina rada. To se ne ćini jako puno iako je to kod variomatskih prijenosa dostupno i neiskusnijim vozačima. Klasični motociklistički mjenjači tek u rukama (  :mrgreen: i nozi) iskusnih znalaca dosežu tvornički deklarirane rezultate koje mi ostali ni približno ne možemo postići (barem ja ne mogu  :x )
 
Pec said:
Jedna od zanimljivosti burgmana je i parkirna kočnica

Parkirnu kočnicu ima i Silverwing, davno prije Burgmana je Honda postavila taj standard sa modelima CN, s tim što su onda bili integralni dio ručke kočnice, a ne odvojeni kao danas

I kao što moji sugrađani navode i potvrđuju, u Splitu je to skuter za snobove, ili kriminalce, ili wanabeekriminalce, za ljubitelje njegovih karakteristika koji ga ujedno i voze, u Splitu nisam čuo
 
Rivi said:
U Splitu ih ima krcato. A ima i razlog tome. Postali su statusni simbol određenoj skupini iz određenog "miljea", povezanoj s preprodajama i zelenom bojom.

Inace radim kao diler Suzuki-a u Splitu i ne mogu se složiti sa tobom.
Istina je da postoji određeni dio kupaca iz tog miljea, ali isto tako postoje i normali kupci koji taj motor kupuju prvenstveno radi karakteristika i određenih prednosti tog motora... Dapace više je onih koji taj motor kupuju radi sebe nego radi drugih...

To je isto kao da kazes da bmw voze ljudi gore navedeni...
 
joke said:
I kao što moji sugrađani navode i potvrđuju, u Splitu je to skuter za snobove, ili kriminalce, ili wanabeekriminalce, za ljubitelje njegovih karakteristika koji ga ujedno i voze, u Splitu nisam čuo

Složio bih se sa Snakeom73, mislim da ove podjele bilo kojeg tipa i njihovo svrstavanje i grupiranje u neke kategorije ne znače ništa, nego samo primitivizam određene sredine... ili jal i ljubomoru onih koji bi ga htjeli, ali nemaju mogućnosti, pa im je onda lakše ocrniti taj predmet želja u vlastitim očima da im ne pada preteško jer će im predmet želja (ali sada mračni i tajni...) i ostati samo predmet želja...

I u Splitu, a i svugdje drugdje, to je skuter za one koji, u prvom redu, imaju novca i ne žale ga potrošiti na nešto vrhunsko u svojoj kategoriji. Ali takva je situacija i sa svim ostalim proizvodima i tipovima i modelima itd... pokretanje takvih rasprava bi otvorilo i Pandorinu kutiju, ili Vrzino kolo nagađanja i ispraznih svađa o nečijem ukusu... a sada, zbog čega ga imaju ljudi koji imaju novca dovoljno, a taj novac, navodno, potječe od kriminala ili nečeg drugog, putanje je za neke druge teme i institucije.

Svaka roba, pa tako i model motocikla, ima svoj krug kupaca. Neki će ga kupiti jer im se sviđa, neki jer ga vole, neki jer im to znači nešto u društvenom životu (to su snobovi), neki jer im je to potreba, neki jer im je to najpraktičnije, a neki jer za nešto bolje ili jače nemaju novca (taj razlog je, ustvari i na žalost, i razlog koji je prosječno na prvom mjestu od svih razloga pri kupnji u Hrvatskoj...).

Znam samo da kada si idem nešto kupiti, i to sam ocijenio kao kvalitetan proizvod koji si mogu priuštiti i koji ispunjava moje potrebe, uopće me ne zanima tko ga još vozi ili ima (osim kao mišljenje postojećih vlasnika o kvaliteti istoga, što najčešće ispitujem po forumima i testnim stranicama). Da neću voziti Mercedes jer se u njemu vozio Tito, ili neću imati BMW jer je spojen sa sadašnjom garniturom i pokojnim Tuđmanom, ne pada mi na pamet. Zato su mi i "mišljenja" tipa "to je motor za mafijaše" ili "to je auto za političare" krajnje glupa, i odražavaju nečiji jal jer ga i sami ne mogu imati.

A ziher sam da bi najveći dio njih, da sada dobiju na lotu, i sami kupili iste sekunde taj isti proizvod po kojemu su do tada pljuvali, jer ne bi više bilo razloga da pljuju, već bi prevladao zdravi razum i razmišljanje o kvaliteti, dizajnu itd. Spojeno sa kupovnom moći, taj isti Burgman bi iz izloga izašao u roku 5 sekundi...

Na žalost, ljudi koji se u nešto razumiju najčešće uživaju baš u nečemu o čemu tehnički (i svakako drugačije) baš i nemaju pojma, ali zato imaju love da to kupe. Mi imamo teorije, oni imaju lovu. Kada će biti obrnuto?  8) 8) 8) 8) 8)
 
iako  Burgman ima jači agregat, mislim da nije opremljen kao X9
 
ima! :mrgreen:
Npr., X9 ima trodijelni uređaj nazvan još i P.I.C.S, koji ima: interfon (vozač i suvozač mogu čavrljati tokom vožnje), priključak za mobitel(handsfree u biti) i radio RDS sa memorijom od 20 stanica.Nadalje,umjesto mobitela može se priključiti MP3 player i slušati mjuza tokom putovanja.
-hidrauličnu centralnu nogaru
-grijači ručki
naravno, govorim o 500cc modelu