Grafitna / Litijeva mast -primjena itd.

Bollocks!!

New member
Naime moze li mi netko konkretno objasniti primjenu grafitne i litijeve masti u mehanici. Tocnije u kojem bi slucaju trebalo koristiti jednu, a u kojem slucaju drugu, razlike, gdje ne bi trebalo koristiti i sl.
Hvala. (y)
 
grafitna mast se koristi u zglobovima i mjestima gdje nema većih okretaja a samim timi grijanja jer se grafitna mast brže topi ustvari postaje rijeđa,a litijeva se koristi na ležajevima recimo kotača i sl.Eto pojednostavljeno
 
grafit said:
grafitna mast se koristi u zglobovima i mjestima gdje nema većih okretaja a samim timi grijanja jer se grafitna mast brže topi ustvari postaje rijeđa,a litijeva se koristi na ležajevima recimo kotača i sl.Eto pojednostavljeno

Odlično, hvala (y)
 
btw, jel te masti imaju neki rok trajanja? Imam doma INA litijevu mast staru valjda 25 godina pa ne znam jel to jos za upotrebu
 
3alfa3 said:
btw, jel te masti imaju neki rok trajanja? Imam doma INA litijevu mast staru valjda 25 godina pa ne znam jel to jos za upotrebu

Ta ti je najbolja(bili važ sa plavin slovima),iman je i ja. (y)
 
3alfa3 said:
btw, jel te masti imaju neki rok trajanja? Imam doma INA litijevu mast staru valjda 25 godina pa ne znam jel to jos za upotrebu
vidi na pakiranju dal piše. no koliko mi se čini, nemaju.
 
Zar te Lis mašćobe od ine nemaju u sebi oko 40% vode?

Ja mažem samo sa skf mastima jer mi je zastupnišvo  pod nosom.
 
malo poodavnije sam naletio na esso mast za ležaje,iskkreno mislim da nikad nisam radio sa boljom masti.Jednostavno kao svila se razvlačila za ležajem(radilo se o ležajevima kamiona tako da se i zahtjevalo jako kvalitetno mazivo)
 
jolly the roger said:
grafitna - osovina nogare npr
litijeva - ogibljenja zadnjeg kraja, ležajevi volana, kotači

wtf  ...  :misli: :misli:
 
strasilo said:
wtf  ...  :misli: :misli:

grafitna je bolja za mjesta koja se ne kreću često, a litijeva za mjesta koja se kreću/okreću češće. dao sam par primjera, nadam se da se ne kose s vašim elaboratima, emeritus :jesus:
 
primjera ? WTF  elaborati :shock:

suncetižarko*ebem, pa ti savjetuješ čovjeka s čime da podmaže bočnu nogaru ... unbolovible ... :eek:hne:

jolly the roger said:
grafitna je bolja za mjesta koja se ne kreću često

pretpostavljam da se grafitna mast stavlja u homoknetičke zglobove auta zato jer su statični ... :lolcry:
 
strasilo said:
pretpostavljam da se grafitna mast stavlja u homoknetičke zglobove auta zato jer su statični ... :lolcry:
ne, nego zato kaj sa novom manžetom dobiješ i tubicu grafitne masti  :mrgreen:


edit: homokinetički nije statičan, al se u njemu kuglice ne okreću pa nema ni toliko trenja pa samim time ni pretjeranog zagrijavanja  :tongue:
 
grafit said:
grafitna mast se koristi u zglobovima i mjestima gdje nema većih okretaja a samim timi grijanja jer se grafitna mast brže topi ustvari postaje rijeđa,a litijeva se koristi na ležajevima recimo kotača i sl.Eto pojednostavljeno

ja bih rekao da obije (od navedenih) masti "rade" na temperaturama do 120°C ... i obijema je kapljište na oko 200°C ..  (y)
 
poco loco said:
ne, nego zato kaj sa novom manžetom dobiješ i tubicu grafitne masti  :mrgreen:


edit: homokinetički nije statičan, al se u njemu kuglice ne okreću pa nema ni toliko trenja pa samim time ni pretjeranog zagrijavanja  :tongue:
kako li si se ti samo drznuo kontrirati strašila


@ emeritus - kalcijeva mast se stavlja na mjesta koja se ne zagrijavaju preko 90°C, a mogu doć u kontaktu s vodom. dakle savršen primjer uporabe grafitne masti je baš homokinetički zglob.

 
poco loco said:
edit: homokinetički nije statičan, al se u njemu kuglice ne okreću pa nema ni toliko trenja pa samim time ni pretjeranog zagrijavanja  :tongue:

šta se po tebi više grije ? ... homokinetički ili igličasti ležaj zadnje vilice na motoru ?  :misli:
 
strasilo said:
primjera ? WTF  elaborati :shock:

suncetižarko*ebem, pa ti savjetuješ čovjeka s čime da podmaže bočnu nogaru ... unbolovible ... :eek:hne:

pretpostavljam da se grafitna mast stavlja u homoknetičke zglobove auta zato jer su statični ... :lolcry:

suncetižarko*ebem, rekao sam osovina nogare. koliko znam bočna nogara to nema, ona ima štift oko kojeg se okreće. samo centralna ima osovinu :dobar:
suncetižarko*ebem vidise da ste si ti i sip blizu :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
strasilo said:
šta se po tebi više grije ? ... homokinetički ili igličasti ležaj zadnje vilice na motoru ?  :misli:
glup si
u igličasti ležaj vilice ide litijeva jer je taj ležaj dobrano zaštićen. homokinetički ima gumenu manžetu oko sebe i lako dođe u kontakt s vlagom. litijeva mast ne voli vlagu, a grafitna ju podnosi. otud primjena jedne i druge, prvi je kriterij prisustvo vlage, drugi je radna temperatura