Grafitna / Litijeva mast -primjena itd.

strasilo said:
zanemari desetke faktora... uzmi u obzir samo ta dva, jer je oko toga rasprava... neka je ostalih 8 faktora isto i u jednom i u drugom slučaju .. ;)
ok, homokinetički zglob uronjen u mast, i homokinetički zglob propisno zaštićen će jednako trajati. bez obzira što je onaj prvi slučaj beskonačno bolje podmazan.

jasno da je trajnost bilo kakve tarne površine višestruko manja ako nema podmazivanja.
 
jolly the roger said:
ok, homokinetički zglob uronjen u mast, i homokinetički zglob propisno zaštićen će jednako trajati. bez obzira što je onaj prvi slučaj beskonačno bolje podmazan.

jasno da je trajnost bilo kakve tarne površine višestruko manja ako nema podmazivanja.

e pa samim tim je glavna uloga manžete da drži mast unutar zgloba, a tek onda dolaze i ostali faktori kao što je fizička zaštita od prljavštine i ostalo ...

jer to nije stvar koju sam ja izmislio.... ali ti mogu iz prve ruke reći da je "krepao" svaki homokinetički koji je ostao bez masti, a manžeta je ostala na mjestu i štitila i dalje od vanjskih utjecaja, ali jako mala rupica na manžeti je bila dovoljna da centrifuga izbaci mast, a da kroz istu rupicu nije moglo ništa ući unutra...

jebemumišamaloga, poslušaj nekad nekoga, neće ti otpasti dlaka s glave ...  :wink:
 
jolly the roger said:
ok, homokinetički zglob uronjen u mast, i homokinetički zglob propisno zaštićen će jednako trajati. bez obzira što je onaj prvi slučaj beskonačno bolje podmazan.

jasno da je trajnost bilo kakve tarne površine višestruko manja ako nema podmazivanja.
TKO MAŽE, TAJ I VOZI  :wink: riječi mog profe mehanike, kao i STROJU ULJE NIKAD NE ŠKODI  :mrgreen:
 
strasilo said:
zar da se google guruu tako nešto desi ?  :shock: :no:

Vis da sam obrisao post prije neg si odgovorio? Pobrkao sam stvar, a sjetio se osnovne skole gdje smo grafit koristili kao vodic  :mrgreen:


btw, moras bit stvarno paranoican da te malo grafitne prasine u kontaktnoj bravici toliko muci. Jel postoji slucaj kad je nekom ta prasina napravila slus?
 
3alfa3 said:
Vis da sam obrisao post prije neg si odgovorio? Pobrkao sam stvar, a sjetio se osnovne skole gdje smo grafit koristili kao vodic  :mrgreen:


btw, moras bit stvarno paranoican da te malo grafitne prasine u kontaktnoj bravici toliko muci. Jel postoji slucaj kad je nekom ta prasina napravila slus?

nisam nigdje rekao da savjetujem da se ne koristi.... samo sam naveo da ja nebih ...  :wink:

svakom na volju ...  (y)
 
strasilo said:
nisam nigdje rekao da savjetujem da se ne koristi.... samo sam naveo da ja nebih ...  :wink:

svakom na volju ...  (y)

Onda napisi do kraja i reci cime ti to radis  :D
Ja btw nicime nikad ne podmazujem bravice ni na autima ni na motoru. Do sad nije ni jedna zaglavila ili grublje radila. Na motoru me ni ne cudi, jer taj jos vodu nije vidio u blizini bravica, al za aute mi je vec malo cudno. Jedan sam imao 14 godina i bravice vecinom nisu upotrebljavane (centralno na daljinski) i svejedno su bile funkcionalne
 
Tijekom vremena svakako dolazi do "starenja" masti a  očituje promjenom njenih fizičko-kemijskih svojstava.
Promjena kemijskih svojstava - oksidacija; nastati će neki nepoženjni spojevi unutar masti koji će umanjiti ili posve degraditati funkciju podmazivanja.
Promjena fizičkih svojstava- kontaminacija; prodor nekih stranih čestica ili vode ili pak procesnih fluida koji se miješaju sa mazivom i kontaminitaju ga.
Manžeta služi kako bi štitila mast od fizičkog starenja i produžila eksplatacioni vijek postrojenja.
Grafitna mast (zapravo kalcijeva mast sa dodanim grafitom) služi za podmazivanje otvorenih pogona-sustava-sklopova gdje je izgledno nakupljanje vlage (ili prodorom vode ili kondenzacijom-kof homokinetičkog zgloba). Obično bitno boljih niskotemperaturnih karakteristika nego litijeve masti.
Prednost litijevih masti je visoka postojanost na tlakove i visoko postavljena točka kapanja što ih čini savršenim izborom za podmazivanje ležaja te je poželjan izbor za primjenu na svim zatvorenim sustavima gdje se ne očekuje vlaga
 
vaad said:
Grafitna mast (zapravo kalcijeva mast sa dodanim grafitom) služi za podmazivanje otvorenih pogona-sustava-sklopova gdje je izgledno nakupljanje vlage (ili prodorom vode ili kondenzacijom-kof homokinetičkog zgloba). Obično bitno boljih niskotemperaturnih karakteristika nego litijeve masti.
Prednost litijevih masti je visoka postojanost na tlakove i visoko postavljena točka kapanja što ih čini savršenim izborom za podmazivanje ležaja te je poželjan izbor za primjenu na svim zatvorenim sustavima gdje se ne očekuje vlaga

Da li to znaci da je grafitna mast bolja za podmazivanje osovine kotaca motora (jer na spoju sa semerinzima kotaca vode ima ak se vozi po kisi)
 
3alfa3 said:
Da li to znaci da je grafitna mast bolja za podmazivanje osovine kotaca motora (jer na spoju sa semerinzima kotaca vode ima ak se vozi po kisi)
Da, ako govorimo samo o osovini. Ležajeve ipak treba podmazivati litijevom masti jer podnosi veće specifične pritiske kako sam već napisao.
 
vaad said:
Da, ako govorimo samo o osovini. Ležajeve ipak treba podmazivati litijevom masti jer podnosi veće specifične pritiske kako sam već napisao.

E to me zanimalo (skidanje kotaca zbog promjene guma itd).
Grafitne doma nemam, pa koristim litijevu i mislim je i dalje koristit iz razloga sto je imam  :mrgreen:
 
3alfa3 said:
Da li to znaci da je grafitna mast bolja za podmazivanje osovine kotaca motora (jer na spoju sa semerinzima kotaca vode ima ak se vozi po kisi)
motor ima u kotačima zatvorene ležajeve a osovina je statična  :cool:
 
poco loco said:
motor ima u kotačima zatvorene ležajeve a osovina je statična  :cool:

Znam, ali samo zato da bi semerinzi dulje trajali i da je lakse skidat/stavljat osovinu
 
3alfa3 said:
E to me zanimalo (skidanje kotaca zbog promjene guma itd).
Grafitne doma nemam, pa koristim litijevu i mislim je i dalje koristit iz razloga sto je imam  :mrgreen:
Tu mast služi kao pomoć prilikom montažno-demontažnih radova i pruža djelomičnu zaštitu od korozije i primarna funkcija nije podmazivanje.
Što se semeringa tiče ili osovinskog radijalnog brtvila, ukoliko je sam dosjed semeringa ispravno izveden, samo brtvilo je dovoljno dobro da spriječi ulaz vode. Semering služi za odvajanje dvaju medija sa malom razlikom tlakova za razliku od manžete.
Ono što mi nazivamo manžeta na homokinetičkom zglobu je zapravo mjeh
 
3alfa3 said:
Znam, ali samo zato da bi semerinzi dulje trajali i da je lakse skidat/stavljat osovinu
cjepidlačimo...malo  :mrgreen:

mast u semering kotača ide da se, između ostalog,  izbjegne vlaga na federu unutar semeringa jel je od čelika i oće prehrđat i puknut  :shock:
 
nama je jedan djed iz naselja kao klincima uvijek popravljao bicikle,centrirao točkove itd itd... i onda se hvalio kako ima posebnu TOT -mast s kojom bi namazao ležajeve točkova... zvao ju je VISOKOTURAŽNA mast a mogao ju je nabavit samo jedan čovjek,njegov prijatelj,koji bi ju donosio iz svog poduzeća ...
rijetko nam ju je želio pokazat a kad bi nam otvorio tu piksu mi smo ju gledali sa strahopoštovanjem i "svršavali" od sreće kad bi nam s njom namazao osovine ... nevjerojatno ali nakon tog tretmana ROG- trkaćica je išla skoro sama od sebe!  :shock:
kad bi samo jednu kašiku te masti bacio u bunar,zemlja bi ubrzala rotaciju oko osi i dan bi trajao između 20 i 21 sat...

i dan danas mislim da nema bolje masti od te specijalne visokoturažne TOT masti koju vjerujem taj djed još uvijek koristi! 

:LOL:
 
opet sam u pravu, osim ak se strašila pita :afro:
dakle
voda+male brzine = kalcijeva mast
suho + srednje brzine = litijeva mast

za strašila: ako postoji centrifugalna sila u zglobu, mast curi iz homokinetičkog prema nutarnjnoj površini manžete. u jednom trenutku nakon dovoljno okreta će sva mast izać iz zgloba i zakeljiti se za manžetu, a manžeta čitava skroz. zglob će ostati bez maziva, desit će se havarija tj dobit će zglob lufta. jesi ikad čuo/vidio da se to desilo, tj da je manžeta čitava a zglob ostao bez masti?
 
s kakvom masti se podmazuju svemirski brodovi :misli:
e ta bi bila dobra
 
jolly the roger said:
opet sam u pravu, osim ak se strašila pita :afro:
dakle
voda+male brzine = kalcijeva mast
suho + srednje brzine = litijeva mast
voda,suho+velike brzine= ?
tu onda bez masti..  :mrgreen:
opet ste ku odgovorili. po vašem ni jedna nije za velike okretaje..