GUME - SVE ONO STO VAS ZANIMA

alfa, ja iste gume vozim ma mt07 i na dominatoru, mitas sport force u dimenzii 120/180.
za isti nagib mi je na prednjoj potroseni dio blizi rubu kod mt07.
moram ispraviti
kut mt07 24°, trejl 90mm
kut dominator 28°30', trejl 117
 
Last edited:
alfa, ja iste gume vozim ma mt07 i na dominatoru, mitas sport force u dimenzii 120/180.
za isti nagib mi je na prednjoj potroseni dio blizi rubu kod mt07.
moram ispraviti
kut mt07 24°, trejl 90mm
kut dominator 28°30', trejl 117


Tnx, tako sam i mislio, pa me tim vise zbunjuje moja situacija (iako razlika nije ovako drasticna, ali je u tom smjeru)
 
Bridgestone nista, pirelli nista,metzeler ponesto, svi imaju dunlop i michelin nesto tvornicke ugradnje, ovo ostalo sve kombinacije samo prednja i sl. Korona je zaustavila i tvornice, a gume se nastavile trosit, pa trenutno vlada nestasica best buy modela. Bas da stavljam prvu ugradnju ne pada mi napamet, izmedu ostalog pitam bimbu kad bi mogao dobiti kaze da ni on ne moze znati(onda znas kakvo je stanje). A mitas me ne zanima jer ne odgovara MOJIM potrebama.
 
A mitas me ne zanima jer ne odgovara MOJIM potrebama.

ma šalim se malo, ali nakon vožnje na michelin, metzeler, pirelli, ja se nakon 3 seta mitasa i dalje držim mitasa :D
A koje su tvoje potrebe pošto mitas ima odličnu sport i sport touring gumu za cestu, a za offroad da ne pričamo.
 
Namjerio sam se na Angel GT, pošto je ST izdržala 10-12tkm a meni se lijepo vozila, od GT očekujem samo više km, jedno 15tkm bi bilo dosta:mrgreen: što mi je taman od proljeća do proljeća, i naravno perfomanse su nešto bolje naspram ST-a. Treba mi prava sport touring guma, s naglaskom na više kilometara(al ne previše da izgubi pojam sport), a mitas mi se ne čini kao najbolji izbor. Staviš iste gume na različite motore i vozače pa opet totalno različita mišljenja...
 
Staviš iste gume na različite motore i vozače pa opet totalno različita mišljenja...

istina, ali zato ti je najbolje mišljenje stvorit sam, bez čitanja tuđih jer su često ograničena osobnim viđenjima a ne činjenicama.
Ja bi na tvom mjestu probao mitas TF, sam stvorio mišljenje kakav je naspram ST, nakon toga probao i GT ako te prvilači i na kraju sam zaključio da li je, koja je, i da li ja uopće primjetim razliku između istih bez da pročitam nečije mišljenje.
 
kaj se sekiraš, vidiš da mitas ne odgovara njegovim POTREBAMA..
 
kaj se sekiraš, vidiš da mitas ne odgovara njegovim POTREBAMA..
ha da, u nekim segmentima GT ima prednosti koliko sam uspio saznati bez obzira na način vožnje(mokro,dugotrajnost i slično), a razlika nije baš tolika u cijeni naspram GT i TF(200kn). Ne mora značiti da guma neće ispuniti moja očekivanja niti da je loša, najsretniji bi bio da ih sve mogu isprobati pa se odlučit za najbolju koja mi odgovara, ali radi 100kn razlike ću radije preći još koju tisuću km više, jer nisam vidio da je netko prešao 10tkm s njom?
 
ali radi 100kn razlike ću radije preći još koju tisuću km više, jer nisam vidio da je netko prešao 10tkm s njom?

ja sam vidio ljude koji su sa SF prešli 10000km, što ne znači da ću ja sa njom preć 10000, ja sam prešao 5500. Dakle to što je netko prešao ne znači da ćeš i ti. Ako svojim tempom vožnje s jednom pređeš 10000, onda ćeš i sa GT i TF isto preć +-10000, ali 15000 sigurno nećeš.
Ako misliš vozit gore dole po magistrali življim tempom, onda zaboravi na dugotrajnost jer će gumu pojest. Ako voziš slab motor, po trulim cestama, penzionerskim tempom, onda će ti mitas SF trajat više nego nekom angel GT.
Ali GT ti je stara generacija gume, starija od mitas TF, GT 2 ti je nova, a ona je 1000kn skuplja, ali ako ti vjeruješ da je GT tebi bolja guma, kupi GT i budi na miru, koliko vidim nje ima na skladištu.
 
Vidjet ćemo što će ispast, GT2 nebi svakako jer mi ne vrijedi toliko više davat, zadržo bi se u toj kategoriji do 1500kn
 
ha da, u nekim segmentima GT ima prednosti koliko sam uspio saznati bez obzira na način vožnje(mokro,dugotrajnost i slično), a razlika nije baš tolika u cijeni naspram GT i TF(200kn). Ne mora značiti da guma neće ispuniti moja očekivanja niti da je loša, najsretniji bi bio da ih sve mogu isprobati pa se odlučit za najbolju koja mi odgovara, ali radi 100kn razlike ću radije preći još koju tisuću km više, jer nisam vidio da je netko prešao 10tkm s njom?

Evo ti copy iz Mitas teme mog nedavnog osvrta gdje sam poredio upravo Mitas TF sa Angel GT. Mozda ti bude od koristi
Ili ako ti je mrsko citati, da ti pojednostavim - ako je razlika izmedju TF i GT samo 200kn, ja ne bi uopste razmisljao - Angel GT !
Konacno sam uhvatio malo vremena da ozbiljnije provozam ovu gumu, pa evo moj kratki osvrt, a poredit cu ih sa gumama koje su zamijenile - Angel GT.
Pumpane su standardno - 2.5/2.9, vanjska temperatura je bila u rasponu 18-25 stepeni C, motor BMW R1200R (vodeni)

Nevoljko, ali stabilno padaju u nagib i kada konacno namjestis motor onda su prilicno mirne, prakticno ne traze nikakav angazman za odrzavati polozaj i putanju.
Jako su trome kod brzog ispravljanja iz nagiba i prebacivanja iz jednog u drugi. Meni toliko trome da bi taj osjecaj mogao usporediti sa pretegnutim lezajem ili jako teskim amortizerom upravljaca.
Cudno, jer kada gledam koliko prednja Mitas ima jos do ruba, ispada da je dosta spicastiji od Angel GT koji sam trosio skoro do samog ruba. Nekom logikom bi Mitas zbog te spicavosti trebao lakse padati u nagib, ali ponasa se skroz suprotno - kao da je tup do bola.
Prednja guma je dosta mekana, prelazak preko poprecneih crta za usporavanje (pored skola i sl) se prakticno ne osjeti. A kada vec spominjem crte - bijele crte i ostalu signalizaciju ne vole nikako ! Kod srednjeg do jaceg otvaranja u nagibu zadnja mi je par puta pustila, ali svaki put kontrolisano. Mislim da je pregrijavanje, jer kada se smirim par km pa opet krenem otvarati, drzi OK par zavoja i onda opet pocne lagano klizati. Sa Angel GT na istim dionicama nisam imao takvih situacija, osim ako bas ne pretjeram. A kada bi na Mitasu tako pretjerao, mislim da bi se momentalno razbio. :mrgreen: U dugim, brzim zavojima motor malo leluja, kao da ga vjetar lagano udara. Nista strasno, ali me nakon par tih klizanja zadnje ipak cini maaaalcice nervoznim...
Na pravcu i pri vecim brzinama su mirne i opustene. Nekako daju dojam da su tu najsretnije. Stabilne su i kod jaceg kocenja, nema plivanja, a kod kocenja u nagibu se manje-vise ponasaju isto kao i Angel GT.

Zakljucak - ako gledamo odnos ulozeno-dobiveno, gume su OK. Za te pare nije ni realno ocekivati neke spektakularne performanse. Ali po mom misljenju ove gume su vise Touring, a ne Sport-Touring. Ko vozi u takvom rezimu, onda ce biti i vise nego zadovoljan. Ko putuje, ali voli i da malo podivlja, mislim da treba potraziti nesto drugo.

Da li bi ih opet kupio ? Ne bi. Za moj stil voznje su previse trome i teske za upravljanje, a i to klizanje mi ne ulijeva preveliko povjerenje. Posebno ako uzmem u obzir da sam do te granice klizanja dosao vrlo brzo i lako. Nekako me umaraju. Angel GT mi je puno zaokruzenija (i skuplja :)) guma. Ali posluzit ce vise nego dobro za odlazak sa zenom i koferima na more, lijeno i turisticko vozanje (ako nas HR granicari uopste puste preko "grane" :mrgreen:). Mislim da su upravo za takvu voznju i napravljene.(y)
 
  • Like
Reactions: t0malito
Evo ti copy iz Mitas teme mog nedavnog osvrta gdje sam poredio upravo Mitas TF sa Angel GT. Mozda ti bude od koristi
Ili ako ti je mrsko citati, da ti pojednostavim - ako je razlika izmedju TF i GT samo 200kn, ja ne bi uopste razmisljao - Angel GT !
Hvala, jesam citao sam to vec i spominjao sam da ne zelim gumu koja ce pustit pa se dalje moram cimat kad ce i dal ce opet kad se opustim... Razlika je jedva 100-200kn za moje dimenzije i upravo zbog toga ne zelim riskirati ni najmanje, rekoh ST me nikad nije cimnula a sumnjam da će GT koja je novija i nijasnu bolja... Ne vadim im dusu, ali volim bezbrizno zalec kad uhvatim priliku kad znam da ne moram sumnjat u gumu👍 Ovo par zavoja drži pa treći bježi ne hvala.
 
  • Like
Reactions: as17
Hvala, jesam citao sam to vec i spominjao sam da ne zelim gumu koja ce pustit pa se dalje moram cimat kad ce i dal ce opet kad se opustim... Razlika je jedva 100-200kn za moje dimenzije i upravo zbog toga ne zelim riskirati ni najmanje, rekoh ST me nikad nije cimnula a sumnjam da će GT koja je novija i nijasnu bolja... Ne vadim im dusu, ali volim bezbrizno zalec kad uhvatim priliku kad znam da ne moram sumnjat u gumu👍 Ovo par zavoja drži pa treći bježi ne hvala.

Nece ni TF kod normalne voznje kliznuti, moras malo "poraditi" da proklize. Ali ono sto sam u svom osvrtu pokusao prenijeti je da je prag klizanja kod TF dosta nizi u odnosu na Angel GT. Kod tako male razlike u cijeni, besmisleno je i porediti te 2 gume. Angel GT je za nekoliko klasa bolja guma. I to ne samo po gripu, nego i po stabilnosti, upravljivosti, preciznosti...

I ti stvarno vjerujes da guma drzi 2, 3 zavoja pa pusti?

Na ovom forumu izgleda kad god podijelis iskustvo trebas priloziti i laboratorijske analize i dokaze, osim ako neces da pojedini eksperti sve izvuku iz konteksta...
 
Last edited:
  • Like
Reactions: as17
Srecom pa vozite Tour motore pa nije neka yebada da do lakta zalijezete vec samo na kolino, da vozite strasne eRRove ne bi vam ni Moto GP Michelin drzo kako treba
 
Nece ni TF kod normalne voznje kliznuti, moras malo "poraditi" da proklize. Ali ono sto sam u svom osvrtu pokusao prenijeti je da je prag klizanja kod TF dosta nizi u odnosu na Angel GT. Kod tako male razlike u cijeni, besmisleno je i porediti te 2 gume. Angel GT je za nekoliko klasa bolja guma. I to ne samo po gripu, nego i po stabilnosti, upravljivosti, preciznosti...
Na ovom forumu izgleda kad god podijelis iskustvo trebas priloziti i laboratorijske analize i dokaze, osim ako neces da pojedini eksperti sve izvuku iz konteksta...

jebate šta smo osjetljivi, daj malo pometi pod nogama taj pijesak šta ti je ispao iz vagine, očito te jako žulja pa si nervozan.
to je tvoje iskustvo, ja imam apsolutno suprotno, meni u životu nikad nije kliznula, sad, reci ti meni tko je veći forumski ekspert, ja ili ti?
ja sam se referirao na ovo " par zavoja drži pa treći bježi ne hvala", jer je to apsolutna glupost.
Kad se već smatraš stručnjakom, onda podjeli nama neukom puku neki video vožnje, di se vidi u kojoj to vožnji ta guma pušta, daj malo izmjeri tlak prije i nakon vožnje, daj malo izmjeri i temperaturu gume koju uspiješ pregrijat kad se već smatraš ekspertom, pa da ta tvoj stručna analiza ima i nešto objektivno, a ne samo subjektivno
 
Nakon Mitasa TF, stavio sam Angel GT (A specifikaciju za teške motore). Vozim fluidno bez puno kočenja i jakih ubrzavanja, sa Mitasom sam imao samo jedno lagano kontrolirano klizanje koje se pretpostavljam dešavalo zbog vrlo visokih temperatura (30 C +). To kod Angel GT nisam recimo primjetio. Obje gume u dimenzijama 120/190 imaju odličnu cijenu (1400 kn Mitas/ 1600 kn Pirelli). Moram priznati da sam samo zbog imena proizvođača na početku imao veliki oprez kod vožnje Mitasom, kako po hladnom, tako i po morkom asfaltu. Kasnije se pokazalo, sasvim neopravdano. Meni se Mitas za razliku od tebe Esso, pokazao vrlo upravljiv i lagan na prebacivanjima u odnosu na Metzeler Z8. Pirelli GT je još bolji. Kada bih napravio svoju listu touring guma za prosječnog touring vozača kojem je bitno i mokro i trajnost i koji nikada nije strugao fuzićima lista bi išla vako;
1. Metzeler Roadtec 01 (drži i dugo traje)
2. Pirelli Angel GT (sporCka)
3. Mitas Touring Force (okretna)
4. Metzeler Z6 (brzo se skocka)
5. Dunlop Roadsmart II (dugo treba grijanje)
6. Metzeler Z8 (nije mi sjela)
 
  • Like
Reactions: t0malito