Sledgehammer
Guest
Niti punu godinu otkada se na tržištu pojavio Kawasakijev ultimativni sport-tourer ZZR 1400, uskoro na tržište dolazi njegova inačica pripremljena za duge, i nadasve brze ture, i obilježena oznakom GTR. Da će to biti jako brzo, već nam je poznato iz osnovice samog motocikla, ali da bi to trebalo biti i toliko raskošno i udobno, nismo dosad navikli na motociklima sa Kawasakijevim znakom...
Još nikada do sada u moto-svijetu nije putovanje bilo tako brzo. Kawasakijeva perjanica ZZR 1400 preuređena je i dotjerana do maksimuma kako bi udovoljila zahtjevnoj tourerskoj publici, koja jednostavno traži sve i svašta, što ponekad i debelo zalazi u vode razmaženosti. No, ovaj puta je Kawasaki odlučio da prigovora na komfor i luksuz na njegovom super-toureru bude što manje, dok je jedan bitan segment već uspješno riješio, a taj je brzina.
Iako je u prošloj sezoni bilo puno testiranja pogonske osnove i cjelokupnog motocikla ZZR-1400, pa je zabilježeno i podosta zamjerki na određene segmente ubrzanja i elastičnosti, Kawasaki je siguran da će namjena i određena poboljšanja ovog motocikla lako progutati poneki nedostatak u vršnim opterećenjima prigodom brzih vožnji, bolje rečeno utrka na otvorenim cestama i zahtjevnim planinskim putevima.
Glavno poboljšanje pogonskog agregata u odnosu na postojeći ZZR bit će u detalju jedinstvenom za ovu klasu, a zove se „varijabilno upravljanje ventilima“, koje bi trebalo pomoći da se gore spomenuti nedostaci svedu na razinu nevažnih detalja, ako uopće i bude negativnih kritika na sam motor. Drugo poboljšanje zove se „tetra-lever“ i označava poboljšani kardanski prijenos, koji zatire bilo kakve negativne nuspojave kardanskog prijenosa već u korijenu. Tako se sam prijenos snage na zadnji kotač dešava mekano i tekuće, bez ikakvih utjecaja na ponašanje motocikla i loših utjecaja na vozne osobine, tako da se ima dojam da je prijenos snage izveden jednim vrhunskim lancem. Uz takve najave Kawasakija, test-vozači su već polagano nabrijani da se u to i uvjere...
Kao i pogonski agregat, i podvozje novog GTR-a temelji se na ZZR-u. Sitne preinake odnose se uglavnom na komfort pri putovanju i poboljšanju opremljenosti. Tako je, npr., samo sjedalo napravljeno da djeluje i pruža opušteniji osjećaj, iako je sportski talent jedinstvene aluminijske monocoque-šasije zadržan u cjelosti.
GTR dozvoljava velike nagibe u zavojima, u čemu se – kao nasljednik – pokazao i boljim od osnovice zvane ZZR. Stabilan i čvrst okvir, prednja vilica tipa upside-down, kao i ostale visokovrijedne vozne komponente, omogućuju velike vozačke užitke, uz potpuni povrat informacija vozaču.
Cijeloj toj masi i ljepoti služi jedan potpuno novorazvijeni ABS-sustav, koji omogućuje izvanrednu kontrolu kočionih sila, a što je pri toj snazi jednostavno osnovna potreba. Sam GTR se neće moći kupiti bez ugrađenog ABS-a, a svakom vozaču će brzo postati jasno i zašto se Kawasaki odlučio na serijsku ugradnju tog visokovrijednog kočionog pomagala. Glede moguće snage, neke najave govore da se neće mijenjati postojeći raspon poznat iz ZZR-a 1400.
Za ovu ljepotu preporučujem početak štednje – odmah! Vrijeme brzo ide, i svibanj iduće godine, kada će ovaj Kawasakijev admiralski brod doći na tržište doći u crnoj ili srebrnoj boji, opremljen već rečenim serijskim ABS-sustavom, brzo će doći...
Još nikada do sada u moto-svijetu nije putovanje bilo tako brzo. Kawasakijeva perjanica ZZR 1400 preuređena je i dotjerana do maksimuma kako bi udovoljila zahtjevnoj tourerskoj publici, koja jednostavno traži sve i svašta, što ponekad i debelo zalazi u vode razmaženosti. No, ovaj puta je Kawasaki odlučio da prigovora na komfor i luksuz na njegovom super-toureru bude što manje, dok je jedan bitan segment već uspješno riješio, a taj je brzina.
Iako je u prošloj sezoni bilo puno testiranja pogonske osnove i cjelokupnog motocikla ZZR-1400, pa je zabilježeno i podosta zamjerki na određene segmente ubrzanja i elastičnosti, Kawasaki je siguran da će namjena i određena poboljšanja ovog motocikla lako progutati poneki nedostatak u vršnim opterećenjima prigodom brzih vožnji, bolje rečeno utrka na otvorenim cestama i zahtjevnim planinskim putevima.
Glavno poboljšanje pogonskog agregata u odnosu na postojeći ZZR bit će u detalju jedinstvenom za ovu klasu, a zove se „varijabilno upravljanje ventilima“, koje bi trebalo pomoći da se gore spomenuti nedostaci svedu na razinu nevažnih detalja, ako uopće i bude negativnih kritika na sam motor. Drugo poboljšanje zove se „tetra-lever“ i označava poboljšani kardanski prijenos, koji zatire bilo kakve negativne nuspojave kardanskog prijenosa već u korijenu. Tako se sam prijenos snage na zadnji kotač dešava mekano i tekuće, bez ikakvih utjecaja na ponašanje motocikla i loših utjecaja na vozne osobine, tako da se ima dojam da je prijenos snage izveden jednim vrhunskim lancem. Uz takve najave Kawasakija, test-vozači su već polagano nabrijani da se u to i uvjere...
Kao i pogonski agregat, i podvozje novog GTR-a temelji se na ZZR-u. Sitne preinake odnose se uglavnom na komfort pri putovanju i poboljšanju opremljenosti. Tako je, npr., samo sjedalo napravljeno da djeluje i pruža opušteniji osjećaj, iako je sportski talent jedinstvene aluminijske monocoque-šasije zadržan u cjelosti.
GTR dozvoljava velike nagibe u zavojima, u čemu se – kao nasljednik – pokazao i boljim od osnovice zvane ZZR. Stabilan i čvrst okvir, prednja vilica tipa upside-down, kao i ostale visokovrijedne vozne komponente, omogućuju velike vozačke užitke, uz potpuni povrat informacija vozaču.
Cijeloj toj masi i ljepoti služi jedan potpuno novorazvijeni ABS-sustav, koji omogućuje izvanrednu kontrolu kočionih sila, a što je pri toj snazi jednostavno osnovna potreba. Sam GTR se neće moći kupiti bez ugrađenog ABS-a, a svakom vozaču će brzo postati jasno i zašto se Kawasaki odlučio na serijsku ugradnju tog visokovrijednog kočionog pomagala. Glede moguće snage, neke najave govore da se neće mijenjati postojeći raspon poznat iz ZZR-a 1400.
Za ovu ljepotu preporučujem početak štednje – odmah! Vrijeme brzo ide, i svibanj iduće godine, kada će ovaj Kawasakijev admiralski brod doći na tržište doći u crnoj ili srebrnoj boji, opremljen već rečenim serijskim ABS-sustavom, brzo će doći...