Jučer mi čovjek priča da je bilo nekih opoziva na Kawine mašine od soma kubika koje su na Z1000 i Z1000sx... Sad nije znao da li se radilo o 2017. ili 2018.g. proizvodnje ali navodno je problem sa 4.brzinom u koju kao prvo teško ulazi a kasnije se "raspadne". Na Facebooku sam u grupi Z1000sx naišao na razgovor na temu "4-th gear problem". Jel zna ko šta o tome? Isprike ako je već bilo rasprave o tome, nisam ništa našao.
Nakon par tisuća km odvoženih na Z-mogu reći i dojmove u odnosu na ER6n.
Na prvi dojam puno veći motor, pogotovo na sjedištu..baš ispred sebe vidiš puno više motora. Kad sam sjeo na ER6n-a nakon nekog vremena na Z-u, činilo mi se kao da kao na igračku sjedam. Na Z-u je i više sjedalo, a pogotovo na mojem jer je pretapacirano, što sigurno dodaje nekih 2 cm, i dok sjedim na obje noge sam vrhovima prstiju na podu, a na ER6n-u bio skoro punim stopalom.
Nagib sjedenja je više prema naprijed, što mi nije problem, visok sam 176 cm. Mjesta za noge isto ima više, i dok su mi se na ER6n-u znale već grčit lagano nakon 3h+ vožnje, ne Z-u jedva da osjetim. Sjedalo je udobnije (kod mene tapacirano) i generalno manje umoran nakon dulje vožnje nego na ER6n-u.
Zaštita od vjetra..na Z-u je ima (kad je vjetrobran u najvišoj poziciji). Iako ne patim od toga, nije loše za rijetke dionice autoputa. Znao sam se naći i u većim brzinama na autoputu bez problema, dok bi me na ER6n-u već dobro šibao vjetar.
Mašina manje vibrira na Z-u, ubrzanje i moment je nemjerljiv u svim brzinama. Bez problema 4-ta brzina može odraditi većinu scenarija lokalne ceste i iz nižih okretaja. Više snage se isto jako osjeti, pogotovo uz suputnicu, gdje se na ER6n-u znalo i osjetiti da mu malo fali konja, ovdje to nije slučaj.
Kočnice fantastične na Z-u prednja i zadnja, puno jače nego na ER6n-u, velika razlika.
Sama upravljivost mi je možda samo za nijansu slabija nego na ER6n-u. Očekivao sam puno veću tromost i kako su neki pisali laganu borbu sa motorom u zavojima, ali nema ni govora o tome. Gume su gore Pirelli Angel GT, motor sam pada u krivine. Najviše se veća masa motora osjeti kod manevriranju u i iz garaže, prije Z-a sam mislio da mi je ER6n prilično težak.
Potrošnja goriva mi je na oko 6l/100 km otvorene ceste, a na ER6n-u je bila oko 4,5l.
Održavanje lanca nešto teže radi dva auspuha, ali da se.
I dizanje na stražnji štender sad zahtjeva drugačiju tehniku. ER6n sam dizao jednostavnim guranjem poluge štendera prema dolje. Kod Z-a radi težine moram desnom rukom gurat prema dolje štender, drugom za rukohvat nosača bisaga potegnut prema gore. Mogao bi i drugi štender s većom polugom nabavit, al ovo funkcionira za sad.
Čišćenje mi je gotovo identično, možda nešto malo dulje traje..ali uređivanje zapuštenih grana na Z-u.. Smrt ako se ne rastavljaju oklopi, a i ima ih 4.
Ukratko napredak po svim stavkama osim potrošnji i troškovima (rega, servisi itd.). ER6n je meni bio odličan motor u svakom pogledu osim za vožnje u dvoje, al eto Z je uletio slučajno i to je bilo to..dream bike u garaži.
Uzeo na red da uredim zapuštene grane na svom zekanu. Uredio sam ih na ER6n-u, pa rekao i ovaj zaslužuje barem isti tretman. Ajd, bivši bajk imao dvije grane, ovaj četiri..nekako ćemo i to. Pripremio vodeni brusni 800, Purol pastu, neke stare gaće i reko ajmo..kad ono, oklopi!
Naravno da ih nisam imao namjere skidati, nego nekako sastrane, između, lijevo, desno..cijelu ruku izrezo i ogulio, al rekao bi isplatilo se!
Uzeo na red da uredim zapuštene grane na svom zekanu. Uredio sam ih na ER6n-u, pa rekao i ovaj zaslužuje barem isti tretman. Ajd, bivši bajk imao dvije grane, ovaj četiri..nekako ćemo i to. Pripremio vodeni brusni 800, Purol pastu, neke stare gaće i reko ajmo..kad ono, oklopi!
Naravno da ih nisam imao namjere skidati, nego nekako sastrane, između, lijevo, desno..cijelu ruku izrezo i ogulio, al rekao bi isplatilo se!
Pretpostavljam da se taj sprej samo prebriše nakon nanošenja. Mislim da bi kod mene ipak trebalo dodatnog poliranja jer je na mjestima bilo baš lagano hrđe. U svakom slučaju zadovoljan sam rezultatom.
Za drugi put možda i uzmem sprej..al pošto volim kad "pozlate" grane, a 99% vremena ne vozim po kiši ko zna kad će to bit. Na ER6n-u sam uredio grane i nakon 10 godina još su bile dobre.
Nije sprej, nego gusta bijela tekucina. Namazes, pustis minut-dva i prebrises. Eto ti gore primjer iste grane kao kod tebe. Stvarno nema potrebe za poliranjem i mucenjem oko toga kad kemija to isto napravi za minutu.
sic je top 🤣
a ovo iza mi se čini da bi moglo bit najjače od svega, jbt nemam pojma što je to, i čemu služi ovaj kotačić na tome 😂
ali respect, čovjek očito voli taj motor kad je učinio apsolutno sve da ga prenamijeni, nedostaje još samo ona zatvorena kabina