KIJEV - UKRAJINA, EURO 2012 ili "kako je propao dobar plan"

Weller

Member
Kijev - Ukrajina, EURO 2012 ili "kako je propao dobar plan"

IDEJA

Pa kako to vec obicno biva za nas koji ne zivimo na moru nego na kontinentu, zimski dio godine je puno "duzi" nego ljetni pa je u tom periodu mozak dosta nemiran i stalno radi u smislu "kuda bi se moglo otputovat s motorom kada dodju topli dani?"  :021:
Ideja se je nametnula sama po sebi. Hrvatska se je kvalificirala na Europsko nogometno prvenstvo koje  se igra u Poljskoj i Ukrajini. To nije bas u susjedstvu ali nije ni jako daleko a bilo bi lijepo biti u tim zemljama u vrijeme odrzavanja utakmica jer ce tada biti jako puno turista, navijaca i raznih dogadjanja. Taj termin ce imati i negativnih elemenata kako ce se pokazati kasnije kod rezervacije smjestaja.

U prosincu je bilo izvlacenje za raspored utakmica po skupinama i odmah malo razocaranje. Naime, skupina C u kojoj se nalazi Hrvatska igra u Poljskoj a ne Ukrajini koja mi se cinila daleko zanimljivija za otputovat od Poljske. Odmah nakon rasporeda odigravanja utakmica na Motori forumu osvanula je tema "Euro 2012 - Poznan & Gdansk" http://www.motori.hr/forum/index.php/topic,219458.0.html Cini mi se da je jako malo ljudi islo s motorom u Poljsku a u Ukrajinu nitko (barem ne s foruma koliko ja znam).

Zanimljivo je kako je vodstvo nase reprezentacije PRIJE IZVLACENJA po skupinama vec rezerviralo smjestaj u Ukrajini misleci da ce tamo igrati. Na osnovu cega su to oni mislili do danas nisam skuzio. Valjda imaju nekog samana s bunikom u vodstvu reprezentacije sto i ne bi bilo neobicno.  :evil:
Bilo kako bilo, meni se i dalje Ukrajina cinila zanimljivija od Poljske pa sam pristupio analizi reprezentacija po skupinama. Za tu analizu, trebalo mi je ravno jedna minuta  :mrgreen: Naime, utakmicu cetvrt finala, nockout utakmicu br. 28 u Kijevu 24.06.2012. igrat ce prvoplasirani iz skupine D (dakle Engleska ili Francuska) s drugoplasiranim iz nase grupe, dakle Hrvatskom. Naravno da je takav raspored isforsiran zeljom da da se ide na utakmicu u Kijev,  :mrgreen: ali zapravo je i vrlo realan kako ce se i pokazati kasnije u natjecanju. Uglavnom u roku od jedne minute (jer hladno vrijeme u zimskim mjesecima ne pridonosi racionalnom planiranju za putovanje  u ljetnim  :D) odlucio sam da idem na utakmicu Hrvatska - Engleska u Kijevu 24.06.2012. Stvar koja je dodatno potaknula takvu odluku  (zapravo i vise nego dodatno, cak presudno, rekao bih) je bila ta sto su se praznici u Hrvatskoj tj. neradni dani poslozili SAVRSENO. U petak je bio praznik, pa subota, pa nedjelja (dan utakmice)... Ponedjeljak (dan povratka) je opet bio praznik. Dakle cetiri povezana dana bez uzimanja godisnjeg odmora. Savrseno, kao sto sam vec rekao! Dakle mogao sam krenuti u ...

PRIPREME

Mozda je rijec "pripreme" prejaka.  :undecided: Naime, pripreme nisu isle u tom smislu da sam svaki dan trcao pet kilometara, isao u teretanu ili vjezbao countersteering u periodu ljepseg vremena.  :mrgreen: Cak do ovog putovanja se gotovo uopce nisam vozio na motoru.  Nekako nije bilo vremena a malo sam i stedio za troskove puta.
Osnovno sto sam trebao je bilo kupiti kartu za utakmicu i rezervirati smjestaj za spavanje, sve drugo nije bilo vazno. Te dvije stvari su se cinile jako jednostavne ali kasnije se pokazalo da to i nije bas lako jer ja sam zelio kupiti JEFTINU kartu za utakmicu i naci JEFTINI smjestaj. Naime, love je malo, pa sam poceo rodjendanske poklone i slicno stavljati na stranu da bi se imalo nesto love kada vrijeme putovanja dodje. Jedino na cemu mogu ustedjeti je cijena ulaznice, trosak smjestaja i hrana. Benzin u Ukrajini je oko 1 euro sto je znatno manje nego kod nas ili u Madjarskoj i to me je veselilo ali to ne bih mogao nazvati ustedom.  :misli:

Kupio sam i neke stvari. Neke su vezane uz putovanje a neke i ne, vec su rezultat dugog perioda od sest mjeseci koliko je bilo do kretanja na put.
Kupio sam autokartu dijela Ukrajine, Rusije i Bjelorusije u mjerilu 1:300.000 u Trsat Polu u Zagrebu na Slavonskoj u krugu Montmontaze. Karta je odlicna ali je uopce nisam koristio. Ako nekome treba, neka se javi. Karta je kostala oko 55 kn i svakako mogu preporuciti taj ducan (skladiste) od Trsat Pola jer tamo nema kakvih nema karata.

THROTTLE ROCKER II
http://throttlerocker.com/model-choices.html

img9485manja.jpg


Narucio sam ga iz USA preko eBaya. Doslo je ekspresnom brzinom. Radi se o nekakvom komadu plastike koji se montira na rucicu od gasa a djeluje kao (uvjetno receno) (Tom) Cruise Control. Olaksava pritisak na gas pa umanjuje bolove u desnoj ruci na dalekim putovanjima. Postoje dva modela. Ja imam onaj model koji ima cicak traku i puno lakse se postavlja na rucicu gasa od ovog obicnog. S tim Throttle rocker II sam imao jedan problem.  :misli: Naime,negdje sam ga zagubio i nisam ga mogao pronaci prije putovanja pa ne mogu prenesti nikakva iskustva. Naravno da sam ga pronasao kada sam se vratio nazad i kad mi vise nije trebao.  :sad:

JEFTINI (Tom) CRUISE CONTROL.

Imao sam sa sobom jos jednu vrstu "cruise controla". Kum mi je nabavio nekoliko plasticnih vezica (hvala kume!)  (y) koje mogu posluziti za tu namjenu. Da puno ne objasnjavam, sve se vidi na ovom linku:

Motorcycle Throttle Lock


NOSAC ZA MOBITEL koji mi je sluzio kao gps.

http://www.dealextreme.com/p/bicycle-bike-plastic-mount-holder-case-for-iphone-black-105610

sku105610manja.jpg


Takvih i slicnih (boljih) nosaca ima cijela hrpa na eBayu a cijene cak idu do 100 eura. Ovo je najjeftiniji koji sam nasao na Deal Extreme. Kostao je oko 100 kn. Mada su drugi puno skuplji, ovaj je sasvim posluzio svrsi. Iznutra ima gumirano kuciste, navodno je (do neke mjere, pretpostavljam) vodootporan ali kada su bile jako velike kise ja sam ga za svaki slucaj vadio van. Preko folije ispod koje se vidi ekran mobitela radi touch tako da tu nema problema i moze se tipkati po mobitelu dok je u kucistu. Ima rupu za slusalice i rupu za napajanje. Izdrzao je sve tresnje i meni je potpuno posluzio svrsi. Kum mi je slozio Ctek instalaciju na Lidlov pametni punjac za akumulator (hvala kume!)  (y) i tu instalaciju sam koristio za punjenje mobitela kada je radio gps narucivsi 1,5 m dugacak kabel za punjenje mobitela od Kineza za dva dolara s dostavom.
Nikakvih problema nisam imao ni sa zagrijavanjem mobitela koji je u kucistu jako izlozen suncu a i inace kada radi gps se jako zagrijava. Prije, dok nisam kupio taj nosac za mobitel, navigaciju sam gledao na maloj tank torbi ali je tada problem bio bio sto u trenutku pogledavanja na gps uopce nisam imao pogled na cestu i morao sam ga vaditi iz onog prozirnog dijela na tank torbi da bi nesto utipkao. I dalje ostaje problem sto se na suncu ekran vrlo slabo vidi tako da Zumo ostaje najbolja opcija koja gotovo i nema mane osim naravno cijene tako da ostaje nedosanjani san.  :sad:

SLUSALICE ZA KACIGU.

To se uvijek cinila zgodna stvar sto zbog navodjenja gps-a kada se od sunca nista ne vidi na ekranu sto zbog slusanja mjuze na dugom putu kada to moze razbiti monotoniju voznje. I do sada sam znao imati slusalice prilikom voznje ali one koje se stavljaju u uho. S njima je uvijek bila gnjavaza jer su zuljale ili su ispadale pa sam odlucio ugraditi slusalice u kacigu. S obzirom da imam Nolan kacigu, rjesenje je vrlo jednostavno i elegantno. Treba otici u BIM doo i kupiti original Nolan N-Com Basic Kit. Kaciga vec ima rupe za njegovu ugradnju, cak u BIM-u daju besplatno uslugu ugradnje (bravo za BIM doo) ali  jedini je problem cijena. Zapravo cijena u BIM-u je cak niza nego npr u Louisu ili bilo gdje u inozemstvu (opet bravo za BIM) ali je N-Com kit meni jednostavno preskup (oko 400 kn) i jos treba kupiti kabel od N-Coma do mobitela a meni zapravo trebaju samo slusalice. Odlucujem se za opciju br. 2 a to su Kinezi. Za nekoliko dolara narucujem slusalice odgovarajucih dimenzija tj. onih dimenzija koje dobro upadaju u vec napravljene rupe u kacigi za N-Com. Trgam slusalice, uzimam samo zvucnike sa mrezicom, lijepim ih sa cicak trakom i stvar funkcionira odlicno. Nista ne zulja, kabel moze dohvatiti mobitel, gps navodjenje se dobro cuje. S mjuzom je problem, a to je pretpostavljam problem i sa original N-Comom. Naime, mjuza se dobro cuje samo pri manjim brzinama, recimo do 80 km/h. Preko te brzine, sum vjetra je jednostavno preglasan i mjuza se gotovo uopce ne cuje tako da to nisam ni koristio.

VJETROBRAN ILITI ZAJEB (FINANCIJSKI).

mramanja.jpg


Na CBF-u je jak udar vjetra, naravno, kao i na svakom drugom nakedu. Sad kad to kazem, padaju mi napet oni testovi motocikala u casopisima kada u zakljucku testa nekog nakeda kao manu napisu da je jak udar vjetra.  :mrgreen: Takav zakljucak bih mogao usporediti kao da npr. kazemo da je na moru super ali je problem sto je voda slana.  :mrgreen:
Ne mogu reci da mi taj udar vjetra nesto posebno smeta, no kako se planira put od oko 3500 km u cetiri dana, dosao sam na ideju da mozda ne bi bilo lose stavit vjetrobran na motor. Vjetrobran je nesto sto mi se estetski ne svidja na motoru ali prelazim preko toga i ovaj put naglasak stavljam na prakticnost. Kum ima vjetrobran viska. To je onaj iz Louisa, jeftini, mislim da kosta oko 20-tak eura. Imam problem s pricvrscivanjem na CBF jer bi se trebalo kupiti dodatne dugacke vijke ali sve u svemu nije neki veliki problem. Nekako sam ga privremeno pricvrstio da ga isprobam mada sam se trebao drzati one stare tadzikistanske "da se poklonjenom konju ne gleda u zube".  :mrgreen: Nisam bio zadovoljan s probom jer sam imao dojam da mi vjetar lupa ravno na kacigu.  :angry: Da li je taj dojam bio objektivan ili subjektivan, jos uvijek nisam bio siguran.  Zovem Novema Novu da pitam sta imaju od vjetrobrana. Imaju najbolju stvar koja se moze kupiti za naked. To je MRA Vario. Gledam vjetrobran koji izgleda jako lijepo, ima mogucnost brzog i laganog skidanja i postavljanja kao i vario krilo s kojim se usmjerava vjetar. Ima i jednu veliku manu. Visoku cijena.  :misli: Doduse, cijena je velika (gotovo identicna) i u Louisu ili preko interneta ali kako to biva ponekad sa skupim stvarima, covjek ima osjecaj da ako je skupo da i vrijedi. Taj osjecaj pojacano raste kada trgovac kaze da nije problem robu dobiti na cetiri rate. Sad nakon 3500 km mislim da ne vrijedi tih novaca i da sam trebao uzet onaj koji mi je kum davao besplatno. Sorry kume  (y) Na nakedu uvijek jako puse, stavio ti na njega sto god, sada tako razmisljam. Inace Novema Novu smatram odlicnim ducanom, da me netko ne bi krivo shvatio. U razgovoru s vlasnikom Sinisom, predlagao mi je da si kupim slidere ali to nazalost nisam kupio a to bi mi bilo pametnije jer  sam nekoliko puta na putovanju bio na samoj granici pada.

Htio sam kupiti jos neke stvari u Louisu i Hein Gerickeu (npr. komplet zarulja, prvu pomoc i liftstick) ali nisam stigao. A i da jesam, nije bas bilo love.

ULAZNICA ZA UTAKMICU.

img9118mw.jpg


Kod kupnje ulaznica za utakmicu nije bilo velikih problema ali ih je malo ipak bilo. Naime, karte su se mogle kupiti kroz "UEFA Public Sales" i kroz "PNA" (Sales of the Participating National Associations). Na Uefinom webu, nisu bile izlistane sve utakmice s raznim cijenama ulaznica nego su se periodicno, u kratkim razmacima, mijenjale utakmice s raznim cijenama ulaznica pa je dugo trebalo biti na internetu dok se nije "uhvatila" ulaznica koja mi je odgovarala po cijeni a to je, naravno, ona najjeftinija. Trebalo je napraviti i dvije razlicite registracije kod Uefe, posebno za Public a posebno za PNA. Problem je bio i sto je opterecenje na Uefinim serverima bilo ogromno tako da mi je nekoliko puta pukla veza pri rezervaciji a trebalo je proci dugo vremena da se opet ukaze prilika za jeftinom ulaznicom. Nevjerojatno je sto od kreditnih kartica ne primaju Amex nego samo Master - Visa ali to nije bio problem jer se tu ukljucila zena sa svojim Masterom  :mrgreen:
Uglavnom, bio sam jako sretan kada sam dobio e-mail od Uefe da sam u izvlacenju kroz PNA dobio ulaznicu za utakmicu po cijeni od 30 eura kako sam i trazio. HNS je dobio odredjeni broj ulaznica i vjerojatno se nije radilo ni o kakvom izvlacenju nego je jednostavno interes za utakmice u Ukrajini u Hrvatskoj bio jako mali. Ako se htjelo dobiti jeftinu ulaznicu, trebalo je vrlo brzo reagirati jer kasnije jeftinih ulaznica vise nisam vidio u ponudi. Ako Hrvatska ne bude igrala tu utakmicu (kako je na kraju i bilo) Uefa vraca novce na racun. Nakon toga, Uefa je redovito obavjestavala kada ce karte poceti slati gledateljima. Pri tome su bilo veoma tocni. Tri dana ranije sam dobio mail da ce karte doci UPS kurirskom sluzbom u petak popodne i tako je i bilo. Uz kartu su dosle i dvije knjizice s uputama, lokacijama stadiona itd.  (y)
Kako Hrvatska, kao sto znamo, nije prosla u cetvrtfinale, neposredno nakon ispadanja s daljnjeg natjecanja kroz Public Sales na Uefi su se pojavile ulaznica za utakmicu Engleska - Italija u Kijevu, dakle utakmicu koju je "trebala" igrati Hrvatska s Englezima. Brzo reagiram i kupujem ulaznicu po samo 20 eura misleci kako je to sjedalo negdje na nekom oblaku  :mrgreen: no pokazalo se da je sjedalo na sasvim pristojnom mjestu, negdje na polovici gledalista. Ta utakmica je bila za nekoliko dana i naravno da nije bilo vremena da Uefa posalje karte nego su me one cekale u Kijevu na "Ticket Collection Point" u blizini stadiona.

REZERVACIJA SMJESTAJA

Bilo je vrijeme bozicno - novodisnjih praznika. Dakle puno slobodnog vremena za pronaci neki jeftin a dobar smjestaj. No odmah se je pokazalo da je to nemoguce.  :sad: Nekoliko mjeseci kasnije zaredati ce clanci po novinama kako su domacini Poljska i Ukrajina bezobrazni i kako zele opljackati navijace i kako su cijene smjestaja podigli deset puta. Gledajuci cijene soba na Booking.com-u odmah sam shvatio da je to tako. U gradovima u kojima se igraju utakmice, nemoguce je dobiti bilo kakav smjestaj za neku razumnu cijenu. Zato se u prvom trenu odlucujem da prvu noc puta spavam tamo gdje se ne igraju utakmice. Uzhgorod. Jednokrevetna soba u velikom hotelu, niska cijena. No kasnije otkazujem tu rezervaciju jer od Bjelovara do Uzhgoroda ima oko 660 km pa bih drugi dan morao preci oko 800 km. Zatim rezerviram smjestaj u Rivne. Privuklo me sto sam mogao jeftino dobiti jednokrevetnu sobu a imaju cak i nekakav bazen. No problem je sto bih prvi dan trebao voziti oko 1150 km pa i to otkazujem nakon dugog promisljanja. Na kraju rezerviram smjestaj za prvu noc putovanja u Fans Camp-Buhta Vikingiv, nekoliko kilometara juzno od Lavova (Lviv) sto mi po lokaciji odgovara. Cijena je dosta visoka, 400 hrivnji (nesto manje od 40 eura), pogotovo sto se radi o zajednickoj sobi sa sest kreveta ali jeftinije - NEMA. Jeftinije sam mogao dobiti samo smjestaj u satoru za oko 300 hrivnji ali radi se o kampu koji zapravo nije kamp nego najobicnija livada sa hrpom satora i kemijskim wc-ima. Kako sam se bojao kise, ipak sam se odlucio na varijantu sa sestkrevetnom sobom.
U Kijevu sam nasao najjeftiniji smjestaj koji se mogao naci u vrijeme Eura u nekom hostelu na periferiji grada po cijeni od 550 hrivnji (oko 50 eura) za dvije noci. O visokim cijenama u normalnim hotelima, necu ni govoriti jer jos imam sokove gledajuci te cijene.  :angry: Definitivno je pametnije (i daleko jeftinije) u Ukrajinu ici u nekom drugom periodu ali tada nema Hrvatske nogometne repke na Olimpijskom stadionu u Kijevu.  :misli:
Preko Booking.com-a nije problem otkazati rezervaciju. Kod rezervacije jednostavno se vidi datum do kojeg se moze otkazati bez ikakvih posljedica tj. naknade. S ovim rezervacijama u gradovima u kojima se igraju utakmice to nije bio slucaj. Otkazivanja rezervacija NEMA. Mora se platiti odmah. Ako ne dodjes, tko ti kriv, svejedno platis.  :angry: U jednom razgovoru objasnjavam kolegici kako sam jos dobro prosao s rezervacijama jer da pise na Booking.com-u da imaju tek jos nekoliko slobodnih mjesta po tim (relativno) niskim cijenama  te kako imam osjecaj da sam rezervirao krevet u zadnji cas. Kolegica kaze: "Pa jel vjerujes u to?" Kasnije se pokazalo da bas i nije bila neka velika guzva i da je to vjerojatno bila patka za naivce kao sto sam ja da sto prije kupe smjestaj.  :angry: A razmisljao sam i da su mozda taj jeftini smjestaj prodali nekoliko puta pa me krevet ceka ali ne prazan.  :angry: U istom razgovoru, objasnjavajuci kako sam prisiljen (zbog jeftinoce) spavati u sobi s nepoznatim ljudima, ona me pita: "Pa jel ti treba?" Pa tu je odgovor jasan svakome tko putuje s motorom. Naravno da je ponekad tesko i zna biti gnjavaze ali uzitak putovanja s motorom to sve obilato nadoknadjuje.

NASTAVLJA SE...

 
... NASTAVAK.

NEKOLIKO DANA PRIJE POLASKA

Ne znam zasto, ali pred ovo europsko nogometno prvenstvo u medijima je stvarana atmosfera kao pred rat. Hrpa napisa u kojima se spominje samo nesto negativno. Ne mogu reci da me je to opterecivalo ali bilo je tesko ne primjetiti:

http://www.index.hr/euro-2012/clanak/quotne-idite-na-euro-mogli-biste-se-vratiti-u-lijesovimaquot/617481.aspx
http://www.tportal.hr/sport/nogomet/187492/Hotelijersku-pljacku-u-Ukrajini-osudio-i-Platini.html
http://www.index.hr/vijesti/clanak/mjesec-dana-prije-eura-teroristicki-napad-u-dnjipropetrovsku-najmanje-14-ozlijedjenih-ne-zna-se-ima-li-mrtvih/612114.aspx
http://www.jutarnji.hr/i-nijemci-bojkotiraju-euro---cijene-nisu-normalne-/1024678/
http://www.tportal.hr/sport/nogomet/188716/Neocekivan-problem-za-hrvatske-navijace-koji-zele-u-Ukrajinu.html
http://euro2012.tportal.hr/195107/Toples-aktivistice-jasno-zaprijetile-EURU.html
http://www.index.hr/euro-2012/clanak/poljaci-i-ukrajinci-objavili-upute-za-euro-pogledajte-zbog-cega-mozete-biti-liseni-slobode/617752.aspx
http://www.index.hr/euro-2012/clanak/spremite-se-za-najgori-euro-uz-ukrajinske-pljackase-prijete-i-poljski-huligani/613874.aspx
http://www.vecernji.hr/euro-2012/pravila-eura-nema-ljubljenja-tramvaju-ni-oskudne-odjece-clanak-415263
http://euro2012.jutarnji.hr/poljski-huligani-napadaju-ruse-po-centru-grada--policija-intervenirala-gumenim-mecima/1034451/
http://euro2012.tportal.hr/198522/U-blizini-stadiona-u-Lvivu-pronadena-bomba.html
http://euro2012.tportal.hr/198470/U-Ukrajini-ubijen-spanjolski-navijac.html

Zena je bila zabrinuta kako ce sve proci a ni okolina joj bas nije pomagala u smislu da bi je trebalo umiriti a ne uznemiravat. To je i mene brinulo ali objasnjavao sam da je istina da putujem sam ali da ipak ne idem u neku africku nego u normalnu europsku zemlju. Pokazujem joj "Find My Phone" aplikaciju pomocu koje moze pratiti moje kretanje na computeru. To je malo umiruje.

findmyphone.jpg


Njoj za ljubav zadnji dan pred polazak sam uplatio putno zdravstveno osiguranje i to zaista i nije skupo. 16 kn. Po danu.
Salim se da me sada kada imam osiguranje moze pregaziti pijani Ukrajinac s dva dcl vodke u krvi i Ladom Samarom na sirokim kijevskim avenijama  :mrgreen: Kasnije cu vidjeti da to i nije daleko od istine  :mrgreen:
Ljudi koji ne voze motor nemaju osjecaj sto znaci putovati motorom. Uglavnom misle kako su motori brzi pa na cilj dodjes duplo brze nego s automobilom.
Malo su me odgovarali da ne idem, pogotovo ne sam, da je Ukrajina ovakva i onakva, da ima mafije, da teroriziraju policajci, bla, bla, bla. Putovati sam bez ekipe ima, kao i sve, mane i prednosti. Osnovna mana je ako imas nekih problema na putu da ih je definitivno lakse rijesiti u grupi. S druge strane, puno je lakse organizirati vrijeme polaska, stajanja, odmore, tankanja, hranu itd. kada putujes sam pa su i kilometraze koje mozes dnevno ostvariti daleko vece kada putujes sam pa mi je radi toga odgovaralo.
U jednom razgovoru frend (vozi motor, naravno) prica kako je planirana kilometraza od oko 3600 kn apsolutno prevelika za cetiri (zapravo tri) dana, objasnjavajuci kako se umor akumulira iz dana u dan. Pa vjerojatno je to tocno, no okolnosti (vremenske, obiteljske, novcane, poslovne) diktiraju takav ritam.
Veseli me kada citam o cijenama benzina  u Ukrajini  :D To ce mi smanjiti troskove putovanja a nadam se da ih nece dici u vrijeme prvenstva kao sto su to napravili s cijenama smjestaja.  :?

PRICA OKO HAK-a

Rekoh, mozda ne bi bilo zgoreg uclaniti se u HAK. Put je dugacak i ako se nesto desi s motorom tj podje po zlu, u velikom sam problemu. Naravno, treba mi najskuplji paket EUROPA koji kosta 500 kn ali kako sada clanstvo nije vezano uz vozilo nego je samo bitno da je clan u vozilu, dakle mozes imati i pet vozila pa ce meni isto tako uz motor pokrivati i auto, mozda i nije preskupo.
Zovem HAK informacije da se raspitam kako to funkcionira i saznajem neobicnu informaciju. Pomoc na cesti vrijedi za SVE automobile u kojima se zateknes (tvoj, susjedov, sluzbeni pa cak i za ukradeni), pritom ih ne moras cak ni voziti nego mozes biti samo suvozac, ali NE VRIJEDI za motocikl !!! O ZEMLJO OTVORI SE, ova drzava mora propast!!!
Kaze teta, a i striko (jer sam zvao ponovo ne vjerujuci u receno) da je to zato sto kao sve sluzbe nisu osposobljene za transport motocikla (velikog li problema, mislim si) pa da tu uslugu ne pruzaju. Na moje pitanje kako sam citao da su neki motociklisti dobili pomoc na cesti uprkos takvoj reguli te da neki autoklubovi na internetu reklamiraju da je usluga i za motocikliste, dobio sam odgovor da je to malo "nedefinirano podrucje". Pa rekoh ja, ako mi se pokvari motocikl negdje u Madjarskoj, da li ce me kao clana HAK-a Pomoc na cesti prevesti do najblizeg servisa. "Mozda hoce, a mozda nece" rece striko. E jbg, mislim si ja.  :angry: I ne uclanim se naravno.

Nakon utakmice koju je Hrvatska izgubila od Spanjolske, jedan tren (ali kratak jer tren i ne moze biti drugaciji  :mrgreen:) sam bio u dilemi da li da odustanem od puta. U tom slucaju mi propadaju ovi novci koje sam uplatio za smjestaj i ulaznicu za utakmicu ali necu potrositi dodatne novce za benzin. Radi se o tome da vec dosta dugo kasni placa u poduzecu (tzv. "hrvatski sindrom" je nazalost zgrabio i nasu firmu) pa je to nesto sto ipak opterecuje. No sjetio sam se da je u proslosti direktor takve situacije vrlo uspjesno rjesavao i da nikada ne gubi volju i da ce i ovaj put rijesiti problem pa razmisljanje o tome ostavljam iza sebe.

Stvari koje su me malo brinule pred polazak:
U zadnje vrijeme sam dosta "sarafio" po motoru. Ugradjivo sam Scottoiler - podmazivac lanca pa sam radi toga mijenjao vakuum crijevo.

scottoilerdual.jpg


Kod skidanja akumulatora izgubio sam saraf koji nikad nisam pronasao pa sam skidao i polugu mjenjaca i druge dijelove da bih vidio da preko lanca nije otisao negdje na prednji lancanik.Ugradio sam i Gipro gear indicator koji se kopca direktno na DLC (Data Link Conector).

gipro.jpg


Nakon svega toga motor nisam stigao u potpunosti isprobati pa sam malo bio zabrinut da nesto ne podje po krivu bas kad krenem na put kako to obicno biva  :misli:
No najvise su me brinule tvornicke ugradjene gume iz 2008. godine. Gledao sam vec kako bih kupio nove PilotRoad 3 ili Z8 Interact ali jednostavno sada nije bilo love za tu investiciju. S druge strane, gume koje su tvornicki ugradjene a to su Bridgestone  BT20, su ekstremno tvrde pa sam pretpostavio da ce izdrzati iducih 3500 km.

NASTAVLJA SE ...

 
Kada ti ne vjeruješ kumu. Glavno je da si se ti vratio.
 
... NASTAVAK.

PRVI DAN: BJELOVAR (HR)  - LAVOV (UA) OKO 1000 km, VRIJEME VOZNJE OKO 18 SATI

1danbjelovarlavov.jpg


Krecem u 03h u jutro. Naravno da sam jos u zadnji cas morao slagati stvari i da sam kasno legao i nisam se naspavao.  :sad: Veliki Givi topcase Maxia od 55 L se cini zaista velik ali opet pun je do vrha. Dizem ga i cudim se koliko je tezak. Stavljam ga na vagu - 18 kg. Hm, puno je to.  :sad: Givi kaze max 10 kg ali iskustva svih motociklista kazu da nitko ne pazi na opterecenje i svi trpaju koliko stane. Natrpao sam debeli lanac za svezat motor, disk lock, kompresor, neki alat... a ovo drugo spada u normalni teret. Pa necu vozit po nekim rupama, mislim si, pa ce valjda sve drzati. U tom trenu nisam ni pomislio koliko sam bio u krivu. Oprastam se s pospanom zenom.

Krecem.  :021: Praznik je, grad je potpuno prazan. Svracam do kumove kuce. Sinoc me je zvao, kaze da svratim prije polaska da me pozdravi. To mi je jako drago ali ne vjerujem da ce se probuditi u 03h jer je inace velika spavalica i top ga ne moze probudit.  :mrgreen: No varam se. Kum vec ceka ispred kuce s casom pica u ruci.  (y) Kojeg pica? Pa naravno VODKE, ipak se putuje na teritorij pod ruskim utjecajem. Malo popricamo i konacno krecem.  :021:

Dobro znana cesta. Koprivnica, Ludbreg... Tu vec pocinje padati kisa ali nije bas potop pa oblacim samo gornji dio kisnog odijela. Izlazim na autocestu, placam 7 kn i vrlo brzo dolazim na granicni prijelaz Gorican. Cudim se kako na nasoj strani granice nema benzinske pumpe. Carinske formalnosti na hrvatsko - madjarskoj granici rjesavam brzo. Ulazim u Madjarsku i stajem jer moram kupiti vinjetu za autocestu (matricu kako bi rekli Madjari). Dosta glupo su to rijesili ili tocnije nisu rijesili. Naime da bi se doslo do kioska u kojem prodaju vinjete mora se pjeske prijeci preko tri traka autoceste koja ide u suprotnom smjeru. Oko 05h ujutro nema nikog na cesti ali kada ima prometa vjerujem da je to dosta nezgodno. Ulazim u kontejner ali nema nikoga unutra. Cekam, opet udjem, cekam.  :( Proslo je jedno 20-tak minuta, opet udjem unutra i skuzim da je teta stalno bila unutra ali da je spavala.
Ponesao sam neke stare forinte koje doma cekaju vec jedno 10 godina  :undecided: Cetiri novcanice od 200 forinti vise ne vrijede ali jos uvijek imam dovoljno da kupim vinjetu. Na vinjeti pise "weekly" ali vrijedi 10 dana i za motocikl kosta 1470 forinti, sto je oko 38 kn. S obzirom da cu preci oko 1000 km po madjarskoj autocesti to nije puno. Vinjeta se ne dobije u fizickom obliku tj. nema se sto nalijepiti nego je registarska oznaka vozila u sustavu i mora se cuvati racun radi kontrole. U kontejneru uocavam krupnim slovima napisan tecaj: 100 eura = 700 kn! Price kako Madjari jako nepovoljno mijenjaju euro su potvrdjene i gorivo u Madjarskoj ne placam s eurima vec iskljucivo s karticom.
Vozim do Budimpeste.  :021: Idem kroz centar da malo izbjegnem auto cestu. Prelazim preko Elizabetinog mosta i stajem sa strane na pjesackoj stazi da malo poslikam Dunav. Odjednom, osjecam neko cudno lelujanje. Pomislim da se nesto cudno desava s motorom no ustvari kako promet prelazi preko mosta on se jako ljulja. Prilicno neugodan osjecaj.

Nekoliko slika s Elizabetinog mosta ne silazeci s motora
img8397gf.jpg


img8400i.jpg


img8399img84013images.jpg


To se zove sajla 
img8405k.jpg


img8407s.jpg


Nema masine ali ipak ima dva kotaca  :mrgreen:
img8412i.jpg


Gubim se u Budimpesti ali me gps uspjesno izvlaci van. Na izlasku iz Budimpeste stajem u McDonaldsu. Proslo je 8h. Javljam se doma preko McDonalds wifija jer mi je data promet iskljucen da se ne bih cudio VIP-ovoj pljacki kada se vratim doma.  :mrgreen: Klopu placam 1350 forinti (35 kn). Dakle to je otprilike kao i kod nas.
Idem dalje.  :021: Od Budimpeste do Zahonyja (Chopa) tj. granice s Ukrajinom ima oko 300 km od cega je oko 80 km obicna cesta ali odlicna. Kada sam kretao na put, nekako sam mislio da ce na autocesti biti puno vozila pa tako i motora koji ce voziti prema Ukrajini. To se pokazalo potpuno netocno. Od Budimpeste do granice s Ukrajinom je bio vrlo slab promet a motora sam vidio tek tri ili cetiri. U tom dijelu ima relativno malo benzinskih pumpi ali puno odmorista s wc-om i vodom. Pipe s vodom su, naravno unutra, ali i izvan objekta s wc-om pa mi je to odgovaralo jer sam mogao oprati vizir na kacigi a da ne ulazim u objekt. Kako je dobar dio puta kisilo, za tim sam imao stalnu potrebu jer je vizir bio stalno prljav.

Dolazim na madjarsko - ukrajinsku granicu Zahony (Chop). Madjare prolazim relativno brzo  i preko zeljeznog mosta se dolazi na ukrajinsku granicu. Odmah se vidi da tu stvari ne idu brzo. Osjeca se da tu pocinje granica izmedju istoka i zapada i da je ruski utjecaj jos uvijek vrlo jak.
Prvo me zaustavljaju vojnici. Imaju uniforme ali nemaju kalasnjikove kako sam negdje procitao. Pregledavaju, traze pasos, daju mi neki papiric da nosim sa sobom.
Na samoj granici je umjerena guzva tj. kolona vozila osrednje velicine. Mislim si, da li biti glup i cekat s motorom u koloni ili bit glup pa s motorom zaobici kolonu na ukrajinskoj granici. Odlucujem se za ovo drugo. Vozaci se ne bune, nitko ne trubi. Dolazim do carinika i dajem mu pasos s papiricem od vojnika.  :police: Carinik otvara pasos i pocinje se derati na mene, gestikulirajuci rukama. Izlazi van iz carinske kucice i nastavlja vikati. Prilicno sam zbunjen  :embarrassed: ali razvlacim smijesak od uha do uha i kazem: "Kretenko sta se deres, nista te ne ponjimajo".  :evil: On odnosi moje dokumente u drugu kucicu jos uvijek masuci rukama.
Jos uvijek mi nije jasna ta reakcija. Jedino sto mi pada na pamet je da vozila na granicni prijelaz dolaze po nekim brojevima koje upisuju vojnici prije. Ja sam mozda s obilaskom kolone poremetio taj red a kako u Ukrajini sve mora biti po propisu, tu je nastao problem.
Za pet minuta dolazi drugi carinik koji me kao nesto ispituje i pregledava stvari.  :police: Nakon toga, dolazi teta carinik i lijepo me moli da podjem s njom u kucicu.  :police: Trazi da joj dam dokumente od motocikla. U computer upisuje sve moje ali i SVE podatke od motocikla. Ja stojim kraj nje i asistiram sta je to proizvodjac, sta je model itd. Jako je neobicno vidjeti upisano Honda CBF na cirilici  :mrgreen: Teta carinik je vrlo ljubazna, ponesto zna i engleski i na kraju procedure lijepo pozdravi i zazeli mi sretan put.  :police:
Napustam granicu s olaksanjem kako sam se konacno rijesio gnjavaze kada me nakon 300 m opet zaustavljaju vojnici, opet traze pasos, pregledavaju i uzimaju onaj papiric iz pasosa. "O zemljo otvori se!!!"
Moram proci kroz neki pojas od desetak metara s nekakvim nazovi lezecim policajcima i nekakvom ogradom sa strane i to bez zaustavljanja. Cemu sluzi ta naprava nemam pojma. Nadam se da nije neki super rentgen od kojeg se dobija leukemija  :undecided:

Prvi susret s Ukrajinom je dosta razocaravajuci  :? Naime, na prvi pogled se vidi da je to dosta siromasna zemlja. Nije da sam ocekivao zapadnu europu ali ocekivao sam da je bar taj ulaz u zemlju u kojoj se odvija europsko nogometno prvenstvo nesto uredjeniji. No nije.
Vrlo cesto su teritoriji s jedne i druge strane granice dosta slicni no ovdje to nije slucaj. Na ukrajinskoj strani u odnosu na madjarsku sve je dosta drugacije. Losije ceste, automobili kakve su vozili nasi roditelji dok su bili mladi i koje smo vec zaboravili i neka opca neuredjenost naselja kroz koje prolazim uz obvezne kicaste "dvorce - gostonice" koji valjda privlace goste.

Prema mojem cilju, Lavovu (Lviv), gdje sam imao rezerviran smjestaj za spavanje, vode dvije ceste. Jedna je glavna, preko koje ide sav magistralni promet prema Lavovu i ide u pravcu Mukachevo - Stryi - Lavov.
Druga cesta ide na Uzhgorod - Sambir - Lavov i na karti uz nju pise "scenery road".
Kada sam planirao put, zelja mi je bila obici sto vise predjela pa sam htio dolaziti jednim pravcem a kuci se vracati drugim, naravno ukoliko je moguce i da previse ne dulji put jer sam imao malo vremena a puno kilometara za prijeci. Znao sam da je ona prva cesta glavna a ova druga ("scenery") sporedna no gledajuci na karti to su dvije ceste koje od granicnog prijelaza vode do Lavova i nekako sam (naivno) smatrao kako medju njima nema velike razlike u kvaliteti a i cesto sam znao procitati da su Ukrajinci mnogo ulozili u popravak cesta kao domacini Eura 2012. Logicno je da su prvenstveno popravili ove koje dolaze i EU, dakle i tu po kojoj sam planirao krenuti. Nesto kasnije ce se pokazati da je ovo moje razmisljanje bilo potpuno pogresno i da sam tu napravio zajeb koji me je mogao dovesti u nevolju.  :sad:

Uglavnom, na krizanju ne skrecem prema Mukachevu nego Uzhgorodu. Tamo sam planirao razmijeniti eure u hrivnje.
Uzhgorod nije mali grad za nase pojmove, oko 100.000 stanovnika ali za ukrajinske vjerojatno jest. Nakon povratka, kada je pregledavala fotke iz Ukrajine, kolegica s posla je za Uzhgorod rekla "kao da je vrijeme stalo". I to je najbolji opis.  (y)

img8414he.jpg


img8415d.jpg


Grad je dosta prljav i blatnjav. Nedugo prije nego sto sam dosao je padala kisa i primjecujem da odvodnja gotovo da ne postoji. Ogromne lokve s vodom su normalna stvar po cesti i prolazeci kroz njih nadam se da nema velikih rupa koje ne mogu vidjeti. Ocito je da nemaju komunalne sluzbe koji ciste grad kao kod nas ili to cine jako rijetko.
Motora u gradu uopce nema. Niti jednog. U prvi tren se tome cudim ali ce to biti slika koja ce me pratiti na cijelom putu. Ukrajina, zemlja bez motocikala.  :shock:
Nalazim banku. Privatbank pise. Iznutra sve moderno kao u bilo kojoj nasoj banci. Dajem teti bankarki 100 eura. Dosta dugo traje obrada i na kraju teta na matricnom printeru ispisuje METAR I POL dugacak list papira s na kojem se nalazi hrpa potvrda. Uzima ravnalo i pocijepa taj metar i pol papira na jedno deset manjih potvrda i sve uredno spremi. Ocito je nasa administracija (za koju mislimo da je prevelika) nista za ovu ukrajinsku.  :shock:
Trazim tetu da mi usitni lovu pa primjecujem da imaju PAPIRNATU novcanicu od JEDNE hrivnje. To je otprilike oko 70 lipa.  :shock:

Jedna zanimljiva stvar u Uzhgorodu a i u drugim ukrajinskim gradovima. SVI automobili, stare poderotine i noviji, imaju ugradjeno daljinsko zakljucavanje s glasnim BIP - BIP. Prolazeci kroz grad na sve strane glasno bipa, to je nesto nevjerojatno. Ocito svi misle kako nisi faca ako to nemas taj "gadget" i to mi je bilo jako simpaticno.  :LOL:

Krecem prema Lavovu preko Sambira.  :021: Na samom izlasku iz grada vozim u koloni i ne uocavam udarnu rupu na cesti. TRAS! Osjecam kako je felga lupila u ostri rub rupe.  :angry: Stajem sa strane misleci kako je ili ostecena felga ili guma. No ne primjecujem nikakva ostecenja i ipak malo zabrinut krecem dalje.
U tom prvom dijelu cesta nije katastrofa. Vozi se oko 50 km/h uz samu rijeku Sil i predio je vrlo lijep.

Polako mi nestaje goriva i stajem na nekoj benzinskoj pumpi koja bas ne ulijeva povjerenje. Razmisljam da li da produzim dalje i nadjem neku bolju ali ipak ne riskiram i uzimam gorivo sto se pokazalo pametno jer nakon nje duuuugo nije bilo druge benzinske. Samo tri crijeva za tocenje. Na jednom pise Mustang 95. Povezujem rijec Mustang s konjem tj. motorom i to tocim.  :mrgreen: Nadam se da nije dizel.
Opcenito nisam imao nikakvih problema s kvalitetom goriva u Ukrajini a tocio sam na vrlo jadnim pumpama kao i na Shellu npr. V Power.
Prvo susretanje s tocenjem goriva na ukrajinskim pumpama. Fora je da prvo moras platiti a onda tek tocis no o tome cu jos nesto kasnije.

Promet je na tom dijelu ceste vec vrlo slab no na benzinsku dolazi kombi iz kojeg vozac vice Euro 2012, spominje nogomet i Horvatie i Vukojevica. Za one koji ne prate nogomet, Vukojevic igra u Ukrajini, u kijevskom Dinamu i k tome je jos iz Bjelovara. Vozac kombija po tablici odmah skuzi da sam iz Horvatie pa zeza kako je Horvatie OUT iz natjecanja. Ja uzvracam da je i Ukrajina OUT.  :mrgreen:
Nastavljam dalje  :021: ali cesta postaje sve gora i gora. Nema velikih udarnih rupa ali je asfalt toliko unisten da se ne moze voziti preko 30 km/h a motor se toliko trese da se hoce raspast. Svako malo pogledavam na kofer u retrovizoru da vidim da li je jos uvijek na nosacu. JE, dobro je.  :undecided:
Nisam pomisljao da se vratim jer sam smatrao da je ovo samo privremeno i da ne moze cesta dugo biti tako losa. Pa i ne moze. Moze biti JOS GORA!  :angry:
Popevsi se na vrh neke male planine ugledam na sred ceste rampu i vojnike s puskama.  :shock: Mislio sam u prvi tren da sam zalutao ali nisam. Poslije sam gledao kartu pa sam skuzio da na tom dijelu cesta prolazi na samo 200 metara od granice s Poljskom pa su valjda vojnici iz tog razloga na cesti i pregledavaju sve koji prolaze. Traze pasos, dokumente od motora, otvaram im kofer. S vremenom malo smanjuju strogocu i pitaju koliko motor ima kubika i koliko kosta. Masu mi na odlasku, ja potrubim za pozdrav. :D
Inace na tom dijelu krajolik je izuzetno lijep ali gotovo da nisam nista slikao jer sam bio ljut na sebe sto se nisam drzao glavnog pravca.  :angry: Ipak imam par fotki.

img8416tg.jpg


img8417img84204images.jpg


img8420n.jpg


img8421wb.jpg


Nakon toga prolazim kroz sela i to je definitivno najgora cesta sto sam vidio u zivotu.  :shock: Rupa na rupi, vrlo su ostre i duboke.  :angry: Ponekad ima samo 10 cm asfalta da se prodje izmedju njih. Stalno se prelazi s jedne na drugu stranu ceste da uhvatim komadic po kojem se moze najbezbolnije proci ili skrecem na zemljanu bankinu ako nije blatna. Vozim se 5 km/h, povremeno ubrzam na 10 ili 20 km/h. Svako malo moram stat jer bas moram preci preko rupe.  :angry:
Pri takvom jednom stajanju skoro padam jer sam nogu spustio u duboku rupu i izgubio ravnotezu.  :angry: Nekoliko puta, uz svu mogucu paznju, sam i dosta jako pogodio rupu pa je briga da nesto nije puklo na motoru bila stalno prisutna.  :angry:
Pogledavam povremeno gps. Sto dulje vozim, na njemu predvidjeno vrijeme dolaska se POVECAVA a ne smanjuje kako bi trebalo a kilometraza smanjuje ali ne za desetke kilometara kako to obicno biva vec za 1 ili 3 kilometra, kao da stojim. Vrlo frustrirajuce je to bilo.  :angry:

I jos, naravno pocne padati i kisa. Oblacim kisno odijelo ali ne smeta mi kisa nego je problem sto se udarne rupe sada, po kisi, jos teze uocavaju.  :angry:
Svako malo stajem, silazim s motora, skidam kacigu i lupam glavom u betonski most ili najtvrdje drvo pitajuci se sta mi je to trebalo.
:angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

Inace, sela kroz koja sam prosao izgledaju strasno siromasno.  :shock: To kao da je neki drugi svijet. Tu i tamo prodje neki Moskvic ili stari ruski kamion, traktora i poljoprivrednih strojeva uopce nisam vidio, po sred ceste u selima setaju krave, konji, kokosi i psi potpuno slobodno.  :shock:

Prije puta, u razgovoru s kumom, on me uvjeravao da su ceste u Ukrajini katastrofalne. Ja sam mu odgovarao da sam vec nekoliko puta citao kako su Ukrajinci ulozila silna sredstva u obnovu cesta za Euro 2012 (naivac - Hlebinac). Pri povratku, on kaze da je GLEDAO stanje cesta na TV-u a ne samo citao.  Eeeee, to mi prije nisi rekao a sad je kasno.  :palacdolje:

Nazalost nisam poslikao tu cestu jer sam bio ljut na sebe sto sam krenuo bas njom pa nisam imao volje a na najgorem dijelu je jos padala i kisa ali ovaj video dosta dobro pokazuje o kakvoj cesti se radi mada je nesto bolja od ove kojom sam ja prosao:

UKRAINIAN ROADS TO EURO 2012

Mozda to i nije neki problem za voznju s GS-om ili KTM-om ili necim slicnim ali moja cestovna CBF-ka s 2.9 bara napumpanom zadnjom gumom se htjela raspast od tresnje i drmusanja.
Sreca da na put nisam krenuo s kumom jer on sa svojim usminkanim cruiserom sigurno ne bi mogao proci tu cestu pa mi to ne bi oprostio do kraja zivota.  :mrgreen:

Jedina korisna stvar (osim lijepih krajolika) na ovoj cesti je to sto mi je palo na pamet kako zaraditi bogatstvo.  :mrgreen: U Ukrajini treba investirati u dionice cestarskih poduzeca koja imaju asfaltne baze. Kad - tad, doci ce vrijeme kada ce oni zgrtati ogromno bogatstvo jer posla ima za ubit se.  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kako se priblizavam Lavovu, cesta postaje bolja i neopisivo sam sretan sto mogu voziti 70 km/h.  :D
Stari dobri obicaj, blicanjem upozoravati da je policija u blizini, pomaze mi da usporim i ne pretjecem kiolonu vozila ispred mene i policija me ne dira.  :police:

Sve u svemu, pogubio sam puno vremena i ne stignem obici Lavov kao sto sam planirao. Jako mi je zao zbog toga.
Put od 240 km vozio sam preko 7 sati i bio sam jako umoran sto od puta sto od brige za motor.

Obilaznica oko Lavova je odlicna i jurim prema Fans Campu, 15-tak km juzno od Lavova, gdje me ceka krevet u sestkrevetnoj sobi.
Ukljucujem gps i on me vodi do nekakvog industrijskog pogona. Koordinate kampa na Booking.comu su pogresne. Uh!  :angry:
S gps-a prelazim na metodu "pitaj seljaka" i nakon 12 km nailazim na putokaz prema kampu koji kaze da je kamp udaljen 2 km.
No ima problem.  :angry: Kamp je u sumi i uopce se ne vidi (to nije problem) a do njega u dolinu vodi vrlo strma cesta od sljunka i krupnog tucanika (e to je problem).  :angry:
E bas mi je tako i trebalo, mislim si, kad sam bio skrt platiti skuplji smjestaj.  :angry:
Vec sam vrlo umoran, primjecujem da tesko koordiniram pokrete, motor proklizava i jedva ga zaustavljam na sljuncanoj klizavoj strmini.  :angry: U jednom trenutku se zelim vratiti nazad ali noge mi proklizavaju.  :angry: Nema druge, moram se spustiti, mic po mic. U dolini na ravnom me napadaju i neki psi, onda i cesta prelazi u zemljanu i penje se u sumu i dolazim u kamp oko 21:30h (po ukr.).
Dajem na recepciji isprintanu rezervaciju s Booking.com-a ali nastaje problem. Ne mogu pronaci u evidenciji moju rezervaciju a ja im pokazujem njihov e-mail u kojem mi potvrdjuju da je smjestaj placen.  :angry: Nije mi jasno sto se desava, ali govorim da sam strasno umoran i da cu uzeti i obican sator jer da sam presao 1000 km i vozim vec 18 sati i moram ODMAH leci.
Ima boga! Moja danasnja muka je nagradjena!  :D
U zbrci s rezervacijom, umjesto kreveta u sestkrevetnoj sobi, dobijam sobu s pet zvjezdica, naravno BEZ ikakve nadoplate. Nesto savrseno! Prekrasan  krevet, ogromna plazma, cokoladice na krevetu, mini bar, cista prekrasna kupona, gelovi, samponi, fen, tus kabina, pet velikih rucnika... ma sve savrseno.  :D
Javljam se doma, jedem bananu jer od jutra nista nisam jeo. Toliko sam umoran da ne stignem razmisljati sta me ceka sutra i da li lijepa Ukrajina sprema neka jos neugodnija iznenadjenja. Stavljam elektroniku na punjace i u sekundi tonem u san.

NASTAVLJA SE ...
 
Usudio bi se napisati da je ovo jedan od kvalitetnijih putopisa u zadnje vrijeme na ovom forumu, obzirom na opseg i detalje koji su izneseni. U svakom slučaju ocekujem nastavak Respect (y) (y)
 
Quadbiker said:
Usudio bi se napisati da je ovo jedan od kvalitetnijih putopisa u zadnje vrijeme na ovom forumu, obzirom na opseg i detalje koji su izneseni. U svakom slučaju ocekujem nastavak Respect (y) (y)

Pa hvala ako mislis tako. Bilo mi se je dosta tesko prisilit da napisem nesto o putovanju, ali kada sam krenuo, nije vise bio problem.
Bit ce i nastavak, naravno.  (y)

 
... NASTAVAK.

DRUGI DAN: LAVOV (UA)  - KIJEV (UA), OKO 650 km, VRIJEME VOZNJE OKO 11 SATI

2danlavovkijev.jpg


Budim se dosta rano rano, oko 6:30h (po ukrajinskom vremenu). Namjeravam krenuti oko 7h jer je dugacak put do Kijeva. Fans Camp Buhta - Vikingiv je jos potpuno uspavan a zaposlenici tek dolaze na posao. Zao mi je sto ne mogu ljencariti u svojoj, pukom srecom dobijenoj, luksuznoj sobi.  :sad:
Kamp je prekrasan, potpuno je okruzen sumom i pun sportskih sadrzaja. Bilo bi lijepo ostati no treba postivati plan putovanja pogotovo jer je cilj jos jako daleko. Podmazujem lanac s obzirom da sam sinoc bio preumoran da bih to ucinio.

Nekoliko slika iz Fans Campa Buhta Vikingiv.
img8422jb.jpg


img8423c.jpg


img8425img84295images.jpg


img8430h.jpg


Spremam se za polazak i prije nego sam stavio top case na nosac, onako neobavezno potegnem nosac da osjetim cvrstocu. No nosac nije ostao nepomican nego se pomaknuo. Pogledam vijke koji ga drze uz motocikl i imam sto vidjeti. Jedan vijek se drzi na samo milimetar - dva a drugi se odsarafio do pola sto se jucer nisam ni sjetio pogledati. Nije mi se to nikada desilo ali se nikada nisam ni vozio satima po necemu sto bi samo trebala biti cesta. Umjesto cesta pada mi na pamet rijec drmez ali ovaj drmez nema veze sa sokackim drmezom   :mrgreen:

Razmisljam sto se moglo dogoditi da su sarafi potpuno ispali. Zapravo, mislim si, bolje da ne razmisljam.  :mrgreen: No imao sam srece, vadim alat i brzo rijesavam problem. Bez obzira na ovaj problem sa sarafima, obecajem sam sebi da cu zauvijek ostati kupac Givijevih kofera jer su odlicno izdrzali visesatnu tresnju (torturu) a pritom su bili dosta preoptereceni. Kofer je dosta velik pa bi nekom logikom trebao biti i manje cvrst ali vjerojatno tu logika nije vazna.  :mrgreen: Ovaj moj sam kupio u Ljubljani na snizenju u TC Motoshopu za 900 kn sto je cijena koja se ne moze usporedjivati s necim tipa Touratech i slicno.

Pada mi pamet kako nazivi cesta varaju. Recimo ova RUPA - cesta kojom sam jucer teskom mukom prosao se naziva "scenery road" a cesta koja se zove Rupa - Pasjak je jedna sasvim normalna cesta.  :mrgreen:

Krecem sljuncanom cestom do asfalta. Vozim se polako, tek toliko da se krecem jer mi krupno kamenje baca prednju gumu lijevo - desno ali je uspon daleko laksi od sinocnjeg spustanja. A ja sam i odmorniji.

Sretan sam kada sam dosao na seoski asfalt a kada sam dosao na auto cestu koja spaja Lavov i Kijev mojoj sreci nije bilo kraja. Jeeeee!  :D  :D  :D
Vozim se brzinom oko 100-120 km/h, na nekim dijelovima ipak dosta sporije od tog i mislim da je to brzina svjetlosti u odnosu na jucerasnju "sama jama" cestu.

Kod planiranja puta, plan mi je bio da pri dolasku do Kijeva izbjegavam auto cestu pa sam do Rivnea i Klevana trebao ici preko Lutska a od Novohrad Volunskyi do Kijeva preko Korostena. No nakon jucerasnjeg iskustva koje kaze "po Ukrajini ne zelis skretati s glavne ceste" mijenjam plan i vozim se glavnim, najkracim, najboljim i najbrzim pravcom do Kijeva.Nesto o auto cesti Lavov - Kijev. Kada se govori da Ukrajinci vec godinama obnavljaju ceste za Euro 2012 onda se misli (pretpostavljam) samo na ovu cestu M06 (E40). Ona se naziva auto cestom ali je zapravo auto cesta koja to nije ili tocnije, nije u onom smislu sto se kod nas naziva auto cestom.
Naravno ne placa se cestarina a sama cesta je vrlo sarolika od dionice do dionice. Na nekim dijelovima ima samo jednu traku u jednom pravcu, na nekima ima dvije, na nekim dijelovima su trake odijeljene zelenim pojasom ali ne i zastitnom ogradom a nekima ima zastitnu ograde.
Isto tako je raznolika i kvaliteta asfalta no i onaj najbolji daleko zaostaje za nasim auto cestama. Na tim najboljim dijelovima sam vozio oko 140 km/h a na drugima daleko sporije. Sve u svemu, ta cesta je sasvim ok, uopce nema udarnih rupa pa to znaci da Ukrajinci znaju napraviti i cestu koja nema rupa mada moj kum koji radi u HC-u (pa valjda zna) tvrdi da je tu cestu radilo makedonsko poduzece koje i kod nas radilo ceste a ne ukrajinsko.

Juri Lada autocestom ...
img8432x.jpg


... i hop! Skrene lijevo na seosku cestu.
img8434kq.jpg


Inace na auto cesti se svako malo nalaze pjesacki prijelazi (zebre) koje su pofarbane crveno bijelo pa izgledaju kao "lezeci policajci" ili sto bi se na hrvatskom reklo "uspornici" pa mi je trebalo neko vrijeme da prestanem usporavati kada to cudo vidim na cesti ispred sebe a vozim relativno brzo.
Auto cesta ima i semafore ali je najzanimljivije sto se na njoj moze polukruzno okretati. Tamo gdje su trake odvojene zelenilom ili zastitnom ogradom, svakih nekoliko kilometara su otvori u ogradi i tu je dozvoljeno polukruzno okretanje. Malo je neugodno voziti se 140 km/h a s druge strane ceka Lada koja ti moze oduzeti prednost. Bezinske pumpe nikada nisu istovremeno s jedne i druge strane ceste jer nije nikav problem polukruzno se okrenuti i vratiti na benzinsku.

Primjer odlicne dionice auto ceste sa zebrama i polukruznim okretanjem
img8486y.jpg


Auto cesti se prikljucuju i najobicnije seoske ceste i na njoj (auto cesti) je normalno vidjeti konjsku zapregu, bicikliste, pjesake, bager ili traktor. Zanimljivo je da to sve funkcionira dobro tj. bez problema i nisam primijetio niti jednu prometnu nezgodu ili opasnu situaciju. Uz auto cestu cak postoje prosirenja koja sluze kada se polukruzno okrece kamion a sirina prometnih traka mu nije dovoljna da se okrene.
Kako to funkcionira po noci, nisam vidio i nije mi ni malo zao zbog tog :)

S obzirom da sam planirao putovanje u periodu odigravanja utakmica na Euru 2012, smatrao sam da cu na ukrajinskim cestama, a pogotovo na auto cesti, vidjeti jako puno stranaca u vozilima a isto tako i motocikala. Mislio sam da cu se prikljuciti nekoj grupi bikera - ljubitelja nogometa i putovati s njima. No jako sam se prevario. Sad kad ovo pisem cini mi se da nesto jako cesto napisao da sam se u necemu prevario.  :mrgreen:
Na dionici od 650 km od Lavova do Kijeva vidio sam tek pet - sest automobila s poljskim tablicama a motocikla RAVNO DVA KOMADA. Ocito je da su ljubitelji nogometa u Ukrajinu dolazili nekim drugim prijevoznim sredstvima.
Kada sam vidio da u Ukrajini uopce nema motora na cestama, vozio sam dosta oprezno smatrajuci da ukrajinski vozaci nemaju obzira prema motociklistima iz jednostavnog razloga sto nemaju iskustva s motorima na cesti. Cinjenica je ipak da cijelim putem nisam imao ni najmanji problem u smislu da me netko nije primjetio ili da me je htio izgurati, oduzeo prednost  ili bilo sto slicno. Svi su se u prometu ponasali savrseno korektno. No u Kijevu su se stvari promijenile ali o tome koju rijec kasnije, kada dodjem do Kijeva.

NASTAVLJA SE ...



 
He, he ... eventualno od Krakowa drito na istok do granice, pa onda ovom tvojom E40 do Lavova, za više neće biti vremena.
 
Crash said:
He, he ... eventualno od Krakowa drito na istok do granice, pa onda ovom tvojom E40 do Lavova, za više neće biti vremena.

Da. Inace, jako mi je zao sto nisam obisao Lavov (nisam stigao) a po pricama drugih vrijedi obilaska. Ali vrijedi i Krakow i Poljska pa je ponekad dobro plan radititi na putovanju, ovisno o okolnostima jer se ne moze sve bas isplanirati unaprijed.
Uglavnom, od 1.6.2012. pa do jeseni ne treba viza za Ukrajinu.