Mali savjeti za motoriste

Pištolj na vrući zrak ili plinski plamenik
O ovoj metodi sam pročitao oprečna mišljenja;

- jedni kažu da funkcionira
- drugi kažu da se na taj način iz plastike izvlači i izgara ulje što kratkoročno pocrni površinu ali sam materijal čini krhkijim
 
  • Like
Reactions: Grom90
Eh, da, hvala svima na prijedlozima(y) - to što mi neki prijedlog ne "odgovara" ne znači da ne cijenim pomoć (y)
 
Pustio bi 10-ak minuta, nakon štrcanja, i onda dobro prebrisao krpom. Inače ostane ljepivo, da. Meni su uvik dobri rezultati bili. Zaklinjali su se na Sonaxovu pastu/gel pa sam i ti bio nabavio. Ipak mi je ovaj sprej uvik bolji bio.

 
  • Like
Reactions: bricksrheavy
Mozda i ovo moze pomoci
Imam jako dobro iskustvo sa istim sredstvom Sonax-a, samo moje pakovanje je nešto starije. To je tekućina koja u sebi sadrži crnu boju koja sve pokriva. Preporučljivo površinu prije odmastiti alkoholom da bolje prijanja. Nanositi spužvicom da premaz bude jednolik (pri tome koristiti gumene ili plastične rukavice, u protivnom će prsti biti crni danima). Boja se brzo suši, ima mat sjaj. Uspješno premazao plastična kućišta retrovizora, izbljedjele plastične štitnike na vratima automobila, ogrebotine na crnim čizmama...
Za tvoj top case bi bilo idealno. Kasnije isti možeš održavati sredstvima za plastiku koja plastiku čine umjereno mat sjajnom (...da ne bude kao premazan slaninom!)
 

Attachments

  • IMG_20240204_100932.jpg
    IMG_20240204_100932.jpg
    3.9 MB · Views: 0
  • Like
Reactions: koss
Ne valja, već sam probao - dosta zamasti pa izgleda kao da sam kufer premazao slaninom :mrgreen:
da to eventualno samo za manje površine što kufer nije, isto probao. kufer riješio običnim mat crnim sprejem iz pevexa ona njihova neka robna marka.
Bolji se pokazao nego neke razvikane marke, važno je samo na tanko i gotovo, netreba primer.
 
Postoje sprejevi koji imaju postotak primera u boji dodan,ali ako se misli napraviti kako treba a ne da bude sfusano,treba i primer i aceton i dobra priprema podloge..... ali ne znaci da se nemoze samo i spreja natopit pa ce izgledati osvjezeno neko vrijeme kratko....
 
evo, ja trebam savjet 😁
kako nakon "par" novih motora i
relativno duge moto apstinencije
razraditi ponovo novi motor? 🤪

... najesti se dobro, staviti neku blokadu,
sjesti na motor iza sexa ili taman kad si odlučio spavati

🤔 možda samo voziti po kiši, soli, snijegu


'ajde iskusnjare pomagajte 😁
 
Daš mi za gorivo i nekaj sitno platiš po kilometru i ja ti odradim razradu po ps-u 😁😁. Ili se prisiliš nekak...
 
  • Haha
Reactions: Feis123
Mozd malo glupo pitanje Al... dosta sam nalazio upozorenja da treba biti jako pazjiv kod izmjene ulja odnosno koz zasarafljivanja cepa kartera. Cak i kao da ako nemas iskustva i osjecaja ne raditi bez moment kljuca jer steta moze biti velika, pa me zanima jel to stvarno tako osjetljivo i samo ne smijes zatezati ko sivonja?

nisam jos mijenjao solo ulje a sad se spremam pa da ne bi poslije bilo nismo znali
 
Mozd malo glupo pitanje Al... dosta sam nalazio upozorenja da treba biti jako pazjiv kod izmjene ulja odnosno koz zasarafljivanja cepa kartera. Cak i kao da ako nemas iskustva i osjecaja ne raditi bez moment kljuca jer steta moze biti velika, pa me zanima jel to stvarno tako osjetljivo i samo ne smijes zatezati ko sivonja?

nisam jos mijenjao solo ulje a sad se spremam pa da ne bi poslije bilo nismo znali

Kad vec pitas, moj savjet ti je da nabavis kilokljuc(eve) - trebat ce ti u moto karijeri ako serafis cak i minimalno po motoru.
Ako je najcesci moment stezanja tog serafa oko 30Nm, nece karteru biti nista ni na 40+Nm pa i dosta vise najcesce, ali, nema razloga pretezat jer kad se predje granica - novi karter najcesce, a to je i novac i posao (seraf je tvrdji od kartera).
I racunaj da je moment stezanja proracunat uz upotrebu nove podloske koja ce se dovoljno (ni premalo ni previse) deformirat pri tom momentu stezanja.


Svodi se na to koliki feeling imas u ruci: generalno, moras bit bas totalno neosjetljiv da bez kilokljuca sjebes navoj na karteru, ali, desava se. Meni se zadnji put desilo prije 40tak godina na biciklu dok sam bio klinac i to samo jednom: brzo me to naucilo :)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: roberto
Zategnes rukom s malo osjecaja i to je to pici dalje...pa nije to nuklearna fizika i cijepanje atoma ljudi moji 🤣
 
Zategnes rukom s malo osjecaja i to je to pici dalje...pa nije to nuklearna fizika i cijepanje atoma ljudi moji 🤣

Nije u 99,99% slucajeva (vjerojatno i puno vise). Al desava se da ljudi to pretjeraju, a to kosta vise od kilokljuca. Pa kako ko zeli, od ljudi koji su serafali barem minimalno u zivotu nikad nebi ocekivao da to sjebu, ali, ne serafe svi. Osobno koristim kilokljuceve na motoru, kad ih vec imam, onda bi bilo glupo da ih ne koristim. I kad mijenjam kotace ljeto/zima na autu isto koristim kilokljuc iako on u pravilu svih 16 serafa dotegne minimalno (mozda 2-3mm okreta serafa i to samo zato jer rukom ne stegnem koliko mislim da treba nego dovoljno da kilokljuc odradi svoje)
 
2Octane😁

tako je i meni jedan stari frend,
ujedno i serviser rekao kad sam
mu navratio za jedan drugi šaraf, a trenutno nisam imao kilo ključ, jer inače slabo šarafam po motorima od kako sam ostario

pogledam ga bijelo i kažem,
pa sunce ti yebem 'jel ti sve moje motore tako, "od oka/ruke"?

a on: iii??? što ti je bilo, zar nisi
sve motore prodao prije nego se
nešto pokvarilo?

još se nadam, bar zbog drugih 😁
kako je taj dan bio samo loše volje ili me zayebavao 😁
 
  • Like
Reactions: roberto
I kad mijenjam kotace ljeto/zima na autu isto koristim kilokljuc iako on u pravilu svih 16 serafa dotegne minimalno (mozda 2-3mm okreta serafa i to samo zato jer rukom ne stegnem koliko mislim da treba nego dovoljno da kilokljuc odradi svoje)
to obavezno👍

i ako ne krene navoj rukom, skidaj da neš' pogledam 😁