Moralne dileme (budućeg?) vlasnika motora

1. AŠ će ti dati dozvolu da počneš učiti voziti motor,
2. doći će samo od sebe, vježbaj ovo ono...
3. imam 3 sina, već su to ljudi... jedino najmlađi pokazuje interes, i bilo bi mi drago da vozi motor... znam da posuđuje od drugih i da vozi, ima 18 god, malo me straj, ali ko je moje roditelje išta pitao... dobro je što trenutno vozi auto, pa se uči zamkama u prometu... na motoru treba samo još oprez povećati 2 puta... motor je najbolja stvar na svitu.
4. za početak nešto 500-700 kubika, neki krenu i sa slabijim... a neki krenu sa 1000... ako nema ozljeda svejedno, procjeni sam u AŠ ful A se vozi na motorima 700ccm tu negdje, MT07 i ta klasa... gas daje glava a ne ruka, i to ti je to.

sritno, pažjivo i guštaj!
 
E pa to - mislim da je najgore ako ne vozi auto, odmah na motor, jer nema prostora za grešku i učenje. U autu se ipak naučiš, predvidiš da će svi napravit ono šta je za tebe najgore u datom trenutku i tak se ponašaš, a ako nemaš to iskustvo u autu, na motoru si 'sitting duck'.

Da, u AŠ sam na MT07, i već mi je to zastrašujuće. A to je praktički ista mašina kolko kužim ko u xsr700. Budući da volim retro bajkove čitao sam da kawasaki z650rs ima puno linearniji i pitomiji gas, to je kao zamjerka, al meni se čini da bi mi baš to odgovaralo, ne znam jel neko ima iskustva s tim motorom.
 
takav je moj slučaj sa mojom djecom...
znam dosta ljudi koji svoju djecu odmah na motor, voze 50ccm skutere... sve je to ok samo pamet u glavu, ali mladi jebiga, privare se nekad... a nema puno mista za ispravljat grešku... nema tu pravila, sve je to isto... ja sam položio tzv. "šaljivu dozvolu" sa 14 godina i odmah vozio Zika... kurac je meni mater znala da sam se ja iz ST uputija u Makarsku... jebote jarac ,to je bilo 1987 ili 88... auf, daleko hahahah
 
Uzmi 4 cilindra redni ako hoćeš da manje trza.

Da, u AŠ sam na MT07, i već mi je to zastrašujuće.
Jesi siguran da su motori za tebe? Više puta si napisao da te ili nešto plaši, da kreneš gubiti smjer ako pomakneš glavu i sl.
Šta ćeš ako se bojiš rušiti motor i naletiš kao friški vozač u oštar zavoj, izletiti? Naravno da je krivulja učenja prisutna, ali ako se bojiš srušiti motor da bi radio osmice (i to MT07 koji je relativno lagan), možda da promisliš o tome kako će ti biti na cesti?
 
  • Like
Reactions: Octane
Nisam siguran. Rušim ga ja u osmici, ali sam u grču cijelo vrijeme. Kad završim s vožnjom sve me boli, a mislim da više zbog tog straha.
Zapravo sam prilično bio siguran da nije to za mene. Al onda sam vidio Lindu na ride like a pro kanalu na youtubeu, koja 20 godina vozi motor bez nesreće, a treba joj six lane highway za u-turn napravit. Tu sam onda pak bio prilično zadovoljan kako ja već na 5.,6. satu radim pristojan U-turn :mrgreen:.

Mislim da će na kraju ispitivač prosuditi, ako ne položim iz prve mislim da odustajem.
 
Nedaj se obeshrabriti, nitko sa dva zrna soli u glavi nije obarao motor na 45 stupnjeva iz prve, a da je danas jos uvijek u komadu. To sto te je strah znaci samo da razmisljas glavom i ne sjedas na motor sa iskljucenim mozgom, a to znaci da ces izbjegavati rizicne situacije i dugo pozivjeti usprkos cinjenici da vozis motor.
Nema odustajanja! Rjesi to, pa ako u narednih nekoliko godina shvatis da ti nije vise zabavno voziti motor, onda vidi sta ces. Nemoj radi jednog vozackog ispita odustati od necega sto bi ti moglo biti jako zabavno cijeli zivot. Samo pogledaj kakvi retardi voze motore i skutere i racunaj da ih barem 80% ima vozacku. Zasto mislis da tebi nece uspjeti?
 
To stoji da treba voziti mozgom, biti oprezan i paziti da se ne precijeni samog sebe i/ili motor/cestu, ali isto tako to nije razlog da nakon vožnje čovjek bude u bolovima od grčenja. Tek tada, ako vozi zgrčen i u strahu, će napraviti grešku jer neće imati kontrolu nad motorom kakvu treba imati.

Kažem, razumijem da se do svega dolazi vježbom, praksom i iskustvom, ali nisam baš siguran da je vožnja u grču do razine boli baš dobar početak.

Ja osobno sam u početku vozio ko baba, malo po malo tražio svoje granice, igrao se, istraživao, ali me isto tako u autoškoli nakon 3. kruga osmice instruktor pitao jesam ja to potpuno pustio kvačilo (isto polagao na MT07) jer većina kandidata na pol kvačila radi osmice.

Isto kao u autu, ljudi koji grčevito drže volan ne mogu reagirati kao netko tko je opušten jer nemaju obim pokreta, hrabrost i, na kraju krajeva, reflekse.

Znaš i sam da u vožnji mičeš kukovima, nogama, ramenima, rukama, laktovima, zglobovima šake, gležnjevima, leđima, glavom...
I sad zamisli da nemaš neke od tih zglobova....
 
Ma kakvo obaranje motora u osmici po prvi put ???
Kvačilo stisneš na ulazu u krug i popuštaš da imaš malo brzine da ne spistiš nogu.
Možeš i dati gasa ako osjetiš da će noga na pod. I koristiš samo zadnju kočnicu.
Takeš prednju i noga ide na pod.
Male brzine kada okrećeš volanom koristiš zadnju.
Ma daj daj kakvo odustajanje.
Ja sam sa 40+ položio i kupio Tracera 900 za prvi motor.
S njim sam se namučio ali nisam odustao.

E da i to što je gore napisano.
Opusti se i okreći volanom lagano ne boj se.
 
  • Like
Reactions: motorista
To stoji da treba voziti mozgom, biti oprezan i paziti da se ne precijeni samog sebe i/ili motor/cestu, ali isto tako to nije razlog da nakon vožnje čovjek bude u bolovima od grčenja. Tek tada, ako vozi zgrčen i u strahu, će napraviti grešku jer neće imati kontrolu nad motorom kakvu treba imati.

Kažem, razumijem da se do svega dolazi vježbom, praksom i iskustvom, ali nisam baš siguran da je vožnja u grču do razine boli baš dobar početak.

Ja osobno sam u početku vozio ko baba, malo po malo tražio svoje granice, igrao se, istraživao, ali me isto tako u autoškoli nakon 3. kruga osmice instruktor pitao jesam ja to potpuno pustio kvačilo (isto polagao na MT07) jer većina kandidata na pol kvačila radi osmice.

Isto kao u autu, ljudi koji grčevito drže volan ne mogu reagirati kao netko tko je opušten jer nemaju obim pokreta, hrabrost i, na kraju krajeva, reflekse.

Znaš i sam da u vožnji mičeš kukovima, nogama, ramenima, rukama, laktovima, zglobovima šake, gležnjevima, leđima, glavom...
I sad zamisli da nemaš neke od tih zglobova....
Kaj se tog tiče sam onda ok, jer ja odma po kretanju u radnju puštam kuplung do kraja i vozim sve na kuplungu, bez kočnice.
Kaj se tiče gasa, zabranjen je u osmici, kao i prednja kočnica.

Ovo je apsolutno točno kaj si napisal, taj strah je ograničavajuć u jako puno toga i vjerujem da je lakše past dok si u grču nego da voziš normalno...
Nažalost, nije na tipku da ga mogu samo ugasit, ali osjetim na svakom satu vožnje da je na početku najjači, a kako ide prema kraju sve se bolje osjećam.
Al vjerojatno to zavisi i kakva si osoba, ja sam i u auto prvih godinu, dvije više se ne sjećam uvijek sjedao sa strepnjom, dok mi je danas to automatizam, to mi je neka utjeha da bi možda tak moglo biti i s motorom.
 
Mislim da će na kraju ispitivač prosuditi, ako ne položim iz prve mislim da odustajem.
ovo stvarno izgleda kao da ti je taj sin od 3 godine sjeo za komp i ovo napisao. kakvo odustajanje...

ja sam pao ispit jer sam ušao treći u raskrižje za skrenut lijevo, ovi naprijed su skrenuli prekasno, upalilo se crveno i ostao sam tu gdje sam i bio. pa šta.

punac se napalio na motore sa 50+, 3 puta pao vozački jer je paničar u kombinaciji s tim da se instruktor potrudio da mu ništa ne objasni nego bi mu poslagao čunjeve i otišao pričati s kolegama što im je najčešća praksa. i normalno šta će neko ko nije nikad sjeo na motor nego roknuti. kad se riješio kretena i lijepo krenuo sam voziti na svom motoru s vremenom je postao odličan vozač, eno ga sad godinama se ne skida s motora, u pekaru i kladionicu svaki dan ide u drugo selo samo da napravi đir, sve obveze, na utakmice u drugi grad... može mu jedino biti žao što nije položio 20-30 godina prije.
 
  • Like
Reactions: prpa and WraGG
Hehe, poznato mi je ovo za instruktora, možda sam dobio ukupno 3,4 savjeta kaj da radim otkad sam krenuo, i to ono, gledaj gdje želiš ić, opusti se i ne diraj prednju kočnicu. Zapravo bi to trebali preimenovat iz autoškola u najam motora za vježbanje. Srećom YT je prepun videa i savjeta kak se kaj dela pa to dosta popratim...
 
Čitam prvi post i počne mi se spavat.
Koliko filozofije i mudrolije oko voznje motora, za popizdit.

moj savjet:
1. Kupi motor (hodaj okolo i vidi sta ti pase)
2. Paralelno prolazi obuku u auto skoli i polozi ispit
3. Sa svojim motorom se vozikaj po nekom parkingu ili nesto i vjezbaj
4. Odi kod Keca ( tu ces puno naucit)

Nema tu previse filozofije.
 
  • Like
Reactions: alpine and Xj6_2013
Ma kakvo odustajanje. Zapitaj se ako je to za tebe tek ako padneš 5-6 puta. Ako ništa drugo kupi neki jeftini skuter od 200-300ccm za početak dok ne uhvatiš osnovni mot i ne osjetiš opuštanje u vožnji. Na motoru možeš guštat i sa 60km/h na otvorenoj cesti ako ti to odgovara.
 
  • Like
Reactions: WraGG and motorista
Mene instruktor poslao među čunjeve,...ubijao sam se kako ne mogu proći,...uvijek skinem 2-3 čunja.
1/2 sat kasnije, dolazi instruktor i govori:
"Što je ovo????
Čunjevi su na razmaku za 125ccm!!!!"
Nakon što je proširio razmak između čunjeva,.... bez problema. Hehehehe
 
  • Like
Reactions: diesel power
QUOTE="karadolo46, post: 5235367, member: 15165"]
1. U autoskoli sam bio sa 13 i pol god. tad polagao za 50 ccm , mislim da je to tad bila H kategorija i onda sa 16 god.za A kategoriju ( odnosno A1 , al se s 18 samo otislo na mup da se upise A)... da se nesto naucilo u autoskoli i ne ... vec smo i prije polaganja benavili i vrtili se u krug i cimali na zadnji pa su te osmice i sto se vec radilo bile pic..n dim... teze je bilo zapamtit provjere i stat na stop 😁
Cuo sam za to priznavanje A1u A kategoriju ali mi ni danas nije jasno po kojoj osnovi?Navodno ako je netko položio A1 do nekog datuma neke godine da mu se automatski priznalo A kategoriju?Sjeca li se tko?
 
Sa 16g sam polagao "A" i mislin da je bilo ograničenje do 125ccm a sa navršenih 18g automatski se ukidalo ograničenje pa sam mogao vozit Mamuta ili Hajabusu.😎
 
  • Like
Reactions: netijak
Sa 16g sam polagao "A" i mislin da je bilo ograničenje do 125ccm a sa navršenih 18g automatski se ukidalo ograničenje pa sam mogao vozit Mamuta ili Hajabusu.😎
Ok ali se sjećam da je bila neka fora ako si punoljetan da si imao pravo traziti prevođenje A 1 u A do nekog datuma .npr ako si položio do 15.08.2015
 
Ok ali se sjećam da je bila neka fora ako si punoljetan da si imao pravo traziti prevođenje A 1 u A do nekog datuma .npr ako si položio do 15.08.2015
Do 2009 mislim da je bilo.

Frend isto godiste vozio je 125cc i isao je poloziti A1 2008 god s 16. I 2013 se mjenjao zakon kad smo isli u Eu i automatski je dobio A.

Ja položio 2010 jer mi je trebala A2 za quad i kurcina nista od A kategorije 2013 bez autoskole...
 
  • Like
Reactions: DADO+ and Viper50