Evo jos jedne ineresantne price, a neko ce na ovom forumu verovatno moci i da prokomentarise iz prve ruke:
Trka u Slavonskoj Pozegi, negde 1979.
Radovan Stanojevic (Gedza) i pok.Predrag Popovic-Draksi (poginuo na trci u Novom Sadu 2000.god.) su vozili u klasi 175 ccm, Gedza Malancu, a Draksi Yamahu.
U toj klasi vozio je i Rogulic, (kasnije predsednik Moto saveza Hrvatske), ali fabricku trkacku Yamahu 125 koja je snagom premasivala njihove motore od 175 ccm, koji su bili samo prilagodjeni za trke.
Posle trke u Pozegi, Draksi i Gedza odluce da traze otvaranje Rogulicevog motora da se dokaze da ima do 125 ccm i da ne moze da bude u klasi 175 ccm, gde inace nije bile fabrickih "specijalki". Znali su da su cilindri na toj Rogulicevoj Yamahi bili obradjeni nikasilom i da je gotovo nemoguce da neko napravi cilindar oko 2 mm veceg precnika ( da bi izisao iz klase 125 i usao u 175) i ponovo ga presvuce nikasilom, a posebno da se naprave i siri klip i nadju karike u tom fabrickom kvalitetu da bi islo onako kako je isao taj motor.
Inace, precnik klipa se znao, i posto se na hod nije moglo uticati, trazili su da se premeri precnik cilindra kada se skine glava. Ako je na fabrickim merama onda je motor u klasi 125 i treba da bude diskvalifikovan iz klase 175. Ako ima oko 2 mm vise od fabricke mere, onda prelazi 125 ccm i ostaje u konkurenciji klase 175, tj. i u generalnom plasmanu.
Napisu oni prigovor, skupe pare za taksu za otvaranje motora i procedura pocne.
Pri tome, Rogulic je imao dva isto ofarbana motora, ali taj da kazemo -regularni-je stajao u boksu jer nije bio zavrsen i ispitan do kraja (zbog pomenutih problema oko razbusivanja cilindra). Medjutim, oni doguraju onaj regularan, ovoj dvojici bude sumnjivo jer posle trke, kad motor treba da cakli od temperature, oni ga pipnu, masina hladna ko zmija. E, kad to nije proslo, u tom metezu i raspravi, doveze se motor koji je vozen...
Rogulic skine glavu, pojavi se covek sa sublerom i da im da premere, oni izmere i pokaze subler da je precnik veci od fabricke mere, sto znaci da je sve u redu, tj. ima preko 125 ccm i moze da se vozi u klasi 175 ccm.
Tek posle godinu-dve dana, na nekoj trci, takmicari iz Splita kojih je bilo dosta u to vreme, vervatno nesto kivni na Rogulica mu kazu:
"Gedja, lipo vas je izradija onaj Rogulic u Pozegi".
Gedza u cudu pita kako, sta je bilo, a oni mu objasne da su Rogulicevi mehanicari imali unapred pripremljen subler, ciji su gornji kljunovi kojima se meri unutrasnja mera, u ovom slucaju precnik cilindra, bili obruseni po nepun milimetar na oba kljuna i ako meris otvor moras da rastegnes subler jos za onoliko koliko su kljunovi obruseni i on ce pokazati za toliko vecu meru. Zato je i pokazao oko 2 mm vise. Posto veliki donji klunovi (kojima se mere spoljne mere) nisu bili dirani, sklopljen subler pokazuje nulu i nema sumnje u tacnost.
I tako im Rogulic uze titulu......