MOTOSPORT NEKAD...

OldBoy said:
    ...a ja već mislio da imam rupu u sijećanju  :mrgreen:...

Pa vidim ja vec nekoliko dana niko nista ne komentarise, dok se "baxy" nije odvazio da izokola priupita... :D :D :D

A odakle to kod njega, ne zna ni on sam, uglavnom odavno je dospela kod njega. Cuvacemo je.
 
Da iz teme "Stari motori - Garaza" pricu prebacim ovde:

barba:
       
Zoki mi je pričao baš o tome da ima neku ulogu u tom krugu Kule Perišiča i spominjao je te utrke endurance.     
Žao mi je za Batu,poznavao sam ga osobno."Zagriženi "motociklist.Nije imao mnogo sreče,nažalost.Znaš sudbinu njegove žene i povratka sa trka.?   
Sad sam van teme ali eto sjetio sam se čovjeka,motocikliste kao mi.


Da, Zoran je mehanicar u tom Endurance timu.
Ne znam to sto si napomenuo za Batu, podseti me....

A evo za tebe jedne stare slike - Popovic Predrag Zabac, Dragoslav Perisic Kule i Zoran Milosevic Kiza ili Zoki:


 

 
Vidi, Kiza sa rukom na koljenu.Stara je ta slika.I Žabac sa brkovima (y)     
Batina žena je poginula kad se vračao sa moto utrka.Udario je u neko vozilo,mislim sa svojim          tristačem,pretpostavlja se da je zaspao od umora.Bar tako su mi rekli a ja ga nisam nikad pitao direktno.Malo nezgodno bi bilo .           
Da je volio motore nema sumnje. Tamo sam i vidio po prvi put Yamahu  "polutku" (Kizinu).Prikolice isto.       
Put za Bukulju znam,bio sam više puta ,sve do jezerca na drugoj strani.Tamo je Milan (Rile) , za vrijeme 80-ih  najbolji limar  u AR,išao na ribolov.Možda znaš i njega.Sad ima oko 60-ak godina. (y)
 
A, sića li se neko Vuka Tomanovića? :misli:
 
@barba

Da, nesto tako je bilo, cuo sam i ja, ali sto kazes, nikad nije bilo zgodno da se direktno pita.

Evo ti jos par slika Zabca (prve tri) i Bate (naravno sa prikolicama), iz arhive Batine cerke:















 
A ovo su par slika sa te poslednje brdske trke old tajmera odrzane u jesen 2010.god. neposredno posle Batine smrti.

Na prvoj slici smo, s desna na levo, na dodeli pehara, Batina cerka, Boki iz Batinog kluba, ja i Radovan Stanojevic-Gedza (visestruki sampion bivse Jugoslavije).

Na drugoj i trecoj slici je Batina prikolica vozena u slavu pokojnih Zapca i Bate, pogonjena dvotaktnom cetvorocilindricnom Yamahom:








 
Zog said:
A, sića li se neko Vuka Tomljenovića? :misli:

Visestruki sampion bivse Jugoslavije, veliki talenat i vozac sa prepoznatljivim stilom voznje.
Vidjem ga po nekad, poslednjih godina ima problema sa picem, ali valjda ce uspeti i to da prevazidje.

Evo i par slika, Vuka Tomanovica sa Yamahom 250:

1. Prnjavor 1979.g.
2. Vuk na stazi
3. Start klase 250 ccm u Prnjavoru: br.7  Vuk Tomanovic, br.16  Vladimir Hegel









 
Glede NSU 175

lezaji od stangi su bili od elektrobronce i problem je bio naci nekog tko ce ih potokariti i upresati,

privremeno lupanje se moglo malo stisati tako da se lezaji potuku cekicem po boku (da se materijal s boka "premjesti" u promjer, ali to je bilo kratkorocno rjesenje,

osim lezaja problem je i visina mosta na kojem je bregasta osovina i klackalice ventila, nacelno je tvornica tvrdial da udaljenos doljnjeg dijela mosta i ruba glave na koji dosjeda ventil dekl dihtung treba biti 7mm, ali to nije uvijek bilo tako, pa sam naparvio etalon od 7mm i etalon od 6mm, prvo sam postelao na 7mm a onda polako spustao istovremeno okrecuci masinu (bez svjecice) dok nije isao najlakse, a onda sa etalonom od 6mm i spijun listicima poravnao visinu obadva kraja mosta, pa provjerio, pa ako treba opet.

Ventil dekl dihtung (koliko smo movaca kod Rogine ostavili  :shock: ) je moral biti onaj debeli kao od pluta inace su klackalice znale lupat po ventildeklu.

Smrtni neprijatelj motora od 175 kubika je bila karika na radilici preko koje ide kuciste uljne pumpe, tko ju nije stavio brzo je kod Gibe na upresavanje radilice isel, karike kaj ih je Krog delal nisu bile nesto, ali barem su bile, pa se redovno svakih nesto mijenjala.

Regler i bobina u bloku su bile za samoubojstvo, Bubina 6V bobina i regler (Bosch) montirani (i naravno polirani) s vanjske strane rame su bile trajno rjesenje, a trajni problem su bile i lijeve platine  :x

Mala pomoc je bio i komad debljeg lima montiran u lijevoj polovici bloka iznad lajtunga za ulje, jer je u protivnom svako pucanje lanca ( a tih godina to i nije bilo tak rijetko) gotovo sigurno znacilo i trganje lajtunga a onda baj baj voznja na neko vrijeme dok se ne nabavi novi lajtung.

Original rucke su zderale sajle  :x

I tak. zanimljiv motoric koji je cist solidno isel, jebao ga je prednji ovjes i rucke ali to se dalo rijesit ugradnjom teleskop vilice i drugih rucki, tad nije bil original ali se lakse i bolje vozil.

:mrgreen:

P.S. moj zadnji prodan u Slavonsku Orahovicu, sredinom 90 tih
 
Motoklasik     
Bio sam u AR više puta.Imam tamo dosta poznanika.Hvala na slikama.
 
  Evo par fotki iz arhive Stjepana Kolara,koji je radio plakate za svetsko prvenstvo na grobniku.Ove su sa preluka,velika nagrada jadrana,kraj šezdesetih!








(Powered by frubar.net)
 
Evo prinove u mojoj skromnoj kolekciji značaka vezanih za motorciklizam!

                                                Mirko



(Powered by frubar.net)
 
Evo nekih slika sa trka na Trsatu, 1968. godine.

Na prvoj slici lepo je videti i starog "ficu" sa kontra vratima, sa crvenim "drzavnim" tablicama jer je bio vlasnistvo drzavne auto-skole.....

Stariji ce mozda i prepoznati po neki detalj ili po neko poznato lice sa fotografija...















 
odlične fotke  (y) naročito prikoličari ,čekam dalje..........
 
e to su bila vremena, svaka čast na fotkama  (y) (y)
 
Isto Trsat, ali sledece, 1969. godine.

Na prvoj slici je Zrenjaninska ekipa puna entuzijazma, na putu do Rijeke.
Naravno, islo se "ficom" sa malo podignutim poklopcem motora, da ne bi bas cesto prokuvao zbog prikolice.
Ostale slike pokazuju improvizovani "boks" i prostor predstarta.


(kliknuti na sliku za uvecanje):














 
Odlična arhiva,već sam ranije napisao da je jedna od lijepih stvari naći ili sačuvati stare slike ali sve je bilo dobro dok se imao aparat sa 24 i 36 slika pa se pazilo i biralo a danas,digitalija,pucaš slike,spremiš ih i tko zna kad ih više vidiš..
 
Potpuno si u pravu. Bilo je tu neke drazi. Ispucas (pazljivo) film, das na razvijanje, cekas slike, pa kad budu gotove i uzmes ih, gledas polako, gustiras jednu po jednu, kao karte. Svega se ponovo prisetis i ureze se u pamcenje.

Meni je zena svojevremeno rekla: "Od kad si kupio digitalni aparat mi vise nemamo ni jednu sliku."  I u pravu je. Foto-albume imam samo do 2000 godine.
Moze da se odnese na nekom nosacu podataka da naprave i na papiru, ali ko to jos radi? Sve, kao, danas-sutra cu i nikad.

Ni hard-disk, ni cd (dvd), ni fles memorija nisu pouzdani. Zato ovakve retke slike treba publikovati po moto-forumima, ne cuvati ih samo za sebe, jer je tako veca sansa da se ipak nekako sacuvaju. Znam dosta primera da su posle nestanka vlasnika i mnoge fenomenalne foto-arhive takodje netragom nestale nestale....


Ali, ok. Evo jos nekih fotki sa Trsata, isto 1969. godine:















Padalo se i tada  :wink:





 
motoklasik said:
Potpuno si u pravu. Bilo je tu neke drazi. Ispucas (pazljivo) film, das na razvijanje, cekas slike, pa kad budu gotove i uzmes ih, gledas polako, gustiras jednu po jednu, kao karte. Svega se ponovo prisetis i ureze se u pamcenje.

Meni je zena svojevremeno rekla: "Od kad si kupio digitalni aparat mi vise nemamo ni jednu sliku."  I u pravu je. Foto-albume imam samo do 2000 godine.
Moze da se odnese na nekom nosacu podataka da naprave i na papiru, ali ko to jos radi? Sve, kao, danas-sutra cu i nikad.

Ni hard-disk, ni cd (dvd), ni fles memorija nisu pouzdani. Zato ovakve retke slike treba publikovati po moto-forumima, ne cuvati ih samo za sebe, jer je tako veca sansa da se ipak nekako sacuvaju. Znam dosta primera da su posle nestanka vlasnika i mnoge fenomenalne foto-arhive takodje netragom nestale nestale....


Ali, ok. Evo jos nekih fotki sa Trsata, isto 1969. godine:

ovo za slike si u potpunosti u pravu  (y)

a slike su ti strava  (y)
 
koja nostalgija  (y) fićo "kontraš", zadnja hauba podignuta (komad parketa hrast ili jasen -prava mjera),pa priklolica i motor gore!! ništa mobiteli,digitalija,gps-ovi,kad se vratiš.......vratiš se.......

jel moguće da je broj 15 pok.Mika Šnjarić??