Medo me zamolio da ubacim ovo
"Prvo, mješaš tlak i temparaturu gume, zato sam i spomenio gore optimum.
Tvoja teorija:
Ako gume napumpam na 2.5 i 2.9 one će se brže zagijati na radnu temparaturu (recimo oko 50°C za cestovne gume) i imat će isti grip kao da smo ih napumpali na 2.3 i 2.5 ali su se brže zgijale.
Moja teorija:
Ako gume napumpamo na 2.3 i 2.5 one će se brže zagijati na radnu temparaturu i imat će bolji grip nego one gume koje su napumpane na 2.5 i 2.9 a i brže su se zagijale na tu temparaturu.
Znači teorija nam nije nikako ista.
E sad, ti i ja zagrijemo gume na radnu temparaturu (recimo oko 50°C za cestovne gume) sa gore spomenutim tlakovima (ti sa 2.5 i 2.9 a ja sa 2.3 i 2.5).
Moje gume će na toj temp. imati tlak recimo 2.6 i 2.8 a tvoje 2.8 i 3.2.
E sad, guma sa većim tlakom na cesti leži sa manjom površinom gume (veći tlak znači da ju je i teže sprešati) što ujedno znači da ima i manji grip nego ona sa manjim tlakom.
Moje gume u startu imaju veće trenje zbog manjeg tlaka (veća površina nalijeganja - uzmi bicikl i ispumpaj mu malo gume i probaj ga voziti, ide teže nego kada su gume napumpane, zašto?, zbog većeg trenja) i samim time se brže ugriju na radnu temp. nego tvoje.
Uzmi balon, napiši ga i igraj se sa njim, budeš skužio o čemu pričamo."