Napad na Saharu - pokusaj drugi
Dorucak. Jedini smo gosti u svakom hotelu do sad, osim onom prvom u Tunisu, pa nas drze ko malo vode na dlanu. Cak smo jutros od djecjih radosti dobili tri marmelade svaki. Veselju nije bilo kraja. Vadimo pile iz hotela...pravac Sahara. Prvo mi padne motor s bocne nogare. Dobar znak, kao ono "slomi nogu" u kazalistu.
5 stupnjeva. Nije lose za Saharu.
U pocetku ima tragova i nije problem pratit "put". Problem je vozit. Malo smo teski al se ne zalimo.
Sad je vec malo toplije...
Postoje tri mogucnosti za doci Saharom iz Douza u oazu Ksar Ghilane. Laksi put je vecinom po manjim dinama, onaj tezi ide dijelom rubnim podrucjem sa vecim dinama, a najtezi put je onaj po velikim dinama. Taj najtezi je samo ponekad prohodan i to s hard endurom u vise dana. Dakako, postoji i obilazna, skoro pa cestovna, varijanta za koju se odlucuje vecina. Mi biramo ovaj srednji put uz par varijacija na temu. Kad kazem put shvatite to uvjetno jer u jednom trenu tragovi se razilaze i nestaju pa ste prepusteni zvijezdana, suncu ili u novije doba GPS-u.
Voznja u dubokom pijesku...
Uz pomoc mog gurua pokusat cu objasniti osnove voznje po dubokom pijesku. Ovako on to tumaci.
Imas pet osnovnih pravila:
1. Uvijek pogled onamo gdje zelis ici, nikako pogled u prepreku. Ovo je inace i osnovno pravilo svake terenske voznje.
2. Gas...
3. Gas...
4. Gas...
5. Samo gas...
Voznja u dubokom pijesku ima neke svoje zakonitosti. Motor mora bit dovoljno brz da izadje i vozi povrsinom pijeska. Tezi motor, veca brzina. Medjutim, glava uvijek trazi drugi izlaz. Otpustanje gasa. U ovom slucaju to je jako lose. Samo dodatno otvaranje gasa izvlaci vas iz gabule. Druga bitna stvar je pustanje volana. Ne mislim doslovno. Jednostavno pustite da motor vodi, vi radite samo manje korekcije. Volan uvijek mora biti bez opterecenja. Najveci problem su duboki kolotrazi. Bar meni. Izbace vas iz putanje momentalno ukoliko im se podsvjesno opirete. Meni je u svakom slucaju lakse proci vecu dinu nego bazen pun kolotraga. Kod prelaska preko dina najveci problem predstavlja ono sto je s druge strane. Ako je dina s druge strane otpuhana, a dosli ste prebrzo, najebali ste. Ako ste spori, ukopani ste. Tajming je bitan. Par puta mi se desilo da sam dosavsi na vrh dine vidio da nema druge strane. Jezivo. I dovoljno visoko da se nabijes na prednji kotac. I onda 300 kila oplete po tebi.
Kad se udje u stos postane to veoma zabavno. I naporno.
Tunis 4
Jos jedna stvar je zanimljiva. Vec nakon pola sata voznje osjetite kako zadnji amortizer vise ne vrsi svoju funkciju. Na svaku grbu udara do kraja. Kad se skinete s motora i pokusate ga dotaknuti samo sto ruku ne oprzite. Mozete mislit kakvo je ulje unutra. Prije voda nego ulje.
Dolazimo u zadnju postaju prije tezeg dijela. Cafe u Sahari. Gazda je iznenadjen sto nas vidi. Nema bas gostiju u ovo doba pa smo mu dobro dosli.
Clanak s naseg puta izlazi ovdje...
Vrijeme je da se krene. Imamo mi jos veslat...
Nakon nekog vremena ostali smo bez vidljivog traga. Neobicno i pomalo zastrasujuce.
Tunis 5
Najljepsi i najzabavniji dio...dine...
Doslo je vrijeme da saznate. Jos uvijek nisam siguran jel dobro sto otkrivam tajnu.
Odakle je Fatamorgana?
Sahara. Bez vode smo, iscrpljeni. Dolazi ona...Fatamorgana. U halji bjeljoj od poljudskog sjevera u ljetnom derbiju, glave umotane beduinskom maramom pod kojom sjaje prodorne plave oci. Evo je na 2:35.
2010 Yamaha Super Tenere vidéo officielle Pruzam ruku ne uspijevajuci izustiti glasa. Fata otvara svoj pokretni frizider, sumnjive kineske kvalitete, i vadi nekoc poznatu zdepastu bocicu orosenu kapljicama hladnoce. COCTA. Zadnjim atomima snage zamasem glavom lijevo - desno. Ispucale usne kriknu: "Koji ti je kurac, ne pijem gazirano !!!" Fata zastane, ispustivsi svoj otvarac za boce u obliku bivse Juge. Otvarac klizne niz bedro, zavezan negdje unutar halje. Opet posegne u friz i izvadi polulitarsku bocu najbolje vode na svijetu. RUMKE. Voda posebne kakvoce utocena na nepresusnim izvorima podzemnih garaza Joker centra. Pruzi mi bocu i odmakne se. Ne mogavsi se zahvaliti rijecima pokazem na svoju majicu.
Fata pogleda, nasmije se, te na tecnom balkanskom uzvrati: "Fala! Nego, sto radis bolan ovde Dalmatinac?" "Malo se vozin, a ti?". "Nasla oglas na internetu pa dosla da vidim. Kao, traze neku Fatu. I ostala. Sad mi je ovo poso. Dubliram orginalnu kad ova ide na skijanje ili bolovanje. Ajd, zivio!" "Zivila Fato!" Eto sto ti je globalizacija.
Fatagrafit...
Dolazak pred oazu Ksar Ghilane...
Svecano polaganje motora u pijesak. Bez pada kroz Saharu...
Evo odakle smo dosli. Nije lose, a?
Vilica na kojoj je prije puta frisko promijenjeno ulje i dodani distanceri od 2 cm. Sad zamislite dokle bi isle da nema distancera.
Stigli mi u Ksar Ghilane. Vrijeme je za obilazak oaze i papicu. I neki smjestaj da nadjemo. Tus obavezno. O tome u nastavku.
...slijedi nastavak...Ksar Ghilane i Kamena pustinja...