aurellie
Active member
ako ste čitali o mojoj preradi F4i vilica, otprilike će vam bit jasno što je što, princip rada je isti a to je prigušivanje kroz ventil regulirano sa setom elastičnih podloški, a kod amortizera su 2 bitne razlike - jedna je da ima samo jedan ventil za razliku od vilice koja ima 2 ili 3, i drugo je što je sustav pod tlakom od nekoliko bara da se spriječi kavitacija.
Danas ću ukratko objasnit kako rastavit amortizer od 600RR 06 iako je princip isti za manje više sve amortizere. Najteži dio je svakako skinut oprugu sa amortizera jer za to treba posebna oprema, u suprotnom riskiramo da feder izleti što može rezultirat i ozbiljnim ozljedama.
Zašto ovo? Zato što je zadnji amortizer vrlo važan dio motora, toliko da nam život ovisi o njemu, a jedini je potpuno zanemaren od bilo kakvog servisa i održavanja i isto se poduzima samo kad amortizer potpuno izdahne.
Naravno da usput idu i određene modifikacije, da pokažemo japanskim inženjerima da uvijek može bolje. Ali o tom drugi dan, jer a) trenutno nemam ulje i b) ne radi kompresor pa nisam imao zrak za die grinder, pa nisam mogao skinut osiguranje sa matice.
evo ukratko objašnjenja uz slike
1. kompletan amortizer. Ovaj ima svega 15-ak tisuća km. Standardni showa-in amortizer gdje se i spora kompresija i povrat reguliraju vijcima na klikove a brza komp. i povrat podloškama na ventilu. Nije loš ali pati od istih boljki kao sva serijska oprema - premekan je za išta osim ultralaganih japanaca, i čim se malo jače ugrije gubi sva svojstva :?
2. da bi skinuli oprugu potrebno je stisnut amortizer u jakoj presi
3. kad se stisne amortizer izvade se dva polukružna dijela i tada se može izvadit opruga za jedno sa sutvanom za namještanje prednapetosti
4. sada treba otvorit sami amortizer, ali oprezno jer je sve pod velikim tlakom. Prvo izbušimo kapicu ventila pa ga jednostavno iščupamo van. Taj dio više nećemo koristit
5. Ispustimo zrak kroz ventil, da možemo dalje radit. Sad treba pritnit prstimaventil da ode malodublje u cilindar, pa izvadimo osigurač. Kad izvadimo osigurač možemo ispotezat van ventil sa "balonom"
6. ventil sa "balonom" koji drži sustav pod pritiskom. U spremniku nema više ništa osim malo ulja, tu je posao gotiv, idemo sad na drugu stranu
Danas ću ukratko objasnit kako rastavit amortizer od 600RR 06 iako je princip isti za manje više sve amortizere. Najteži dio je svakako skinut oprugu sa amortizera jer za to treba posebna oprema, u suprotnom riskiramo da feder izleti što može rezultirat i ozbiljnim ozljedama.
Zašto ovo? Zato što je zadnji amortizer vrlo važan dio motora, toliko da nam život ovisi o njemu, a jedini je potpuno zanemaren od bilo kakvog servisa i održavanja i isto se poduzima samo kad amortizer potpuno izdahne.
Naravno da usput idu i određene modifikacije, da pokažemo japanskim inženjerima da uvijek može bolje. Ali o tom drugi dan, jer a) trenutno nemam ulje i b) ne radi kompresor pa nisam imao zrak za die grinder, pa nisam mogao skinut osiguranje sa matice.
evo ukratko objašnjenja uz slike
1. kompletan amortizer. Ovaj ima svega 15-ak tisuća km. Standardni showa-in amortizer gdje se i spora kompresija i povrat reguliraju vijcima na klikove a brza komp. i povrat podloškama na ventilu. Nije loš ali pati od istih boljki kao sva serijska oprema - premekan je za išta osim ultralaganih japanaca, i čim se malo jače ugrije gubi sva svojstva :?
2. da bi skinuli oprugu potrebno je stisnut amortizer u jakoj presi
3. kad se stisne amortizer izvade se dva polukružna dijela i tada se može izvadit opruga za jedno sa sutvanom za namještanje prednapetosti
4. sada treba otvorit sami amortizer, ali oprezno jer je sve pod velikim tlakom. Prvo izbušimo kapicu ventila pa ga jednostavno iščupamo van. Taj dio više nećemo koristit
5. Ispustimo zrak kroz ventil, da možemo dalje radit. Sad treba pritnit prstimaventil da ode malodublje u cilindar, pa izvadimo osigurač. Kad izvadimo osigurač možemo ispotezat van ventil sa "balonom"
6. ventil sa "balonom" koji drži sustav pod pritiskom. U spremniku nema više ništa osim malo ulja, tu je posao gotiv, idemo sad na drugu stranu