Rossi nije jedan od najboljih vozaca u povijesti utrkivanja na motociklima - Rossi apsolutno jest nabolji vozac u povijesti.
Ima nekoliko vozaca koji su 'jedni od najboljih',ali u direktnoj usporedbi Rossi je bolji.
Prvo ime koje ce Rossijevi osporavatelji potegnuti je Agostini. Ima vise(zasada)naslova,reci ce osporavatelji lika i djela.
Te naslove ne mozemo samo tako direktno usporedjivati.
Prvo,u Agostinijevo vrijeme on je mogao voziti po dvije klase tijekom sezone,i ne samo voziti, nego i osvojiti po dva naslova po sezoni.
Pa je i osvajao,350 i 500.
Da ga tako uspjesnog kloniraju u njegovim najboljim danima i takvog istog stave u 21.stoljece pa da vozi dvije klase sumnjam da bi ista osvojio.
Pardon,pregrubo,sumnjam da bi osvajao po dva naslova na godinu.
Dakle ne radi se o tome da je Agostini bolji i pametniji od ovih danas koji se utrkuju i ne mogu kao on tada uspjesno odradjivati po dvije klase u danu,nego jednostavno u njegovo vrijeme taj posao nije bio na tolikom profesionalnom nivou
kao danas.
Neupitno je da je danas potrebna puno veca predanost sportu da bi se bilo na vrhu nego tada,u Agostinijevo doba.Dosta vozaca iz tog doba skinuli bi mehanicarski kombinezon,malo se umili i oprali ruke,zagasili cigaretu i otisli odvoziti utrku.
Drugo,performanse opreme danas su na puno visem nivou nego tada.To znaci da su i granice koje treba dosezati da bi se bio najbrzi puno dalje,a tu se onda dierenciraju bolji od najboljih.
Price i dileme koje usporedjuju sigurnost,kocnice,gume kao otezavajucu okolnost s kojom su se Agostini i njegovi suvremenici morali nositi nisu relevantne i najbolje je tu dilemu demistificirao antefz6 kada je rekao(otprilike) da nije isto voziti Grobnik 1.41 ili 1.29.
Ima iz te dalje povijesti jos nekoliko vrhunskih vozaca koje bi neki mogli staviti u ovaj kontekst protukandidata,ali opet sve sto smo pobrojali za Agostinija,mozemo s jos vise argumenata i za te.
A iz novije povijesti jedini koji mu je blizu je Doohan.
Blizu po osvojenim naslovima,po brzini,a neki,poput Mocippaldija,misle i da je brzi,a neki i da je on taj,a ne Rossi,'najbolji u povijesti'.
Ali nije!
Ima vise razloga zasto nije.
Opet po redu,njegov talent nije se potvrdio pobjedom u kraljevskoj klasi strelovito brzo kao u ostalih aliena kada su pocinjali i poceli furiozno skidati skalpove(vidi Rossi,vidi Lorenzo,vidi Marquez...).
Doohan je za svoju prvu pobjedu morao startati 26 puta,dakle tek je u svojoj 26toj utrci pobijedio, Hungaroring 1990.
Naslove i nije poceo osvajati dok i posljednji alien iz zlatne ere 80-tih(Rainey,Schwantz,Gardner..) nije napustio boriliste,a isto tako,kada je zavrsio karijeru,zavrsio ju je lomom noge padom u utrci koju nije vodio,u prvenstvu koje takodjer bodovno nije vodio.
Takodjer,kada ga vec usporedjujemo s Rossijem,on nije poput Rossija kada su mu omalovazavali uspjeh objasnjavajuci ga superiornom Hondom,on nije senzacionalno napustio pobjednicki brod,otisao u neku drugu momcad koja je kao Yamaha u Rossijevo doba imala 10 susnih godina,pa onda potvrdio nedodirljivost osvajanjem jos cetiri naslova.
Rossi je pobjedjivao i osvajao naslove i na 'zloglasnim' dvotaktnim 500 gp masinama,na cetverotaktnim hiljadarkama,na 800tkama, s TCima,bez TCa,sa sofisticiranim elektronikama,bez elektronike...
Pitanje kako bi se u svemu tome snasao,ne samo Doohan,nego i ostali.
Kako bi se snasli ti stari danas,i kako bi se snasli ovi danasnji mladi onda.
Sada mozemo spomenuti i nekoliko vozaca koji su takodjer bili i vrlo brzi i vrlo talentirani,ali zbog ovog ili onog razloga nisu trajali dovoljno dugo,nisu naosvajali dovoljno trofeja da bi mogli reci da su bolji od covjeka koji je osvojio devet svjetskih naslova prvaka u motociklizmu.
Po mom misljenju,nema dvojbe da je prvi medju ostalima Wayne Rainey.
Iako u usporedbi s Rossijevih devet i Doohanovih pet njegovih tri ne zvoni,osvojeni su u direktnim duelima s najzescom konkurencijom(po mnogima) u povijesti GPa.
Trebalo je pobijediti Lawsona,Mamolu,Schwantza,Gardnera,Doohana..
Samo taj nesretni pad s tako teskom posljedicom je sprijecio tog covjeka da se povijest pise skroz drugacije.
Podcjenjuje se i Max Biaggi,ali njega sada ne spominjem u kontekstu izazivaca za mjesto 'najboljeg u povijesti' iako vidim da ovdje ima i takvih koji ga na to mjesto delegiraju.
On ne moze biti najbolji jednostavno zato jer su on i Rossi vozili ista prvenstva koje je uredno osvajao Rossi,a u dirktnim dvobojima Rossi ga je i uredno pobjedjivao,i na Hondi,i na Yamahi.
Ali da ostavim tu temu ovdje a ne na onom drugom topicu koja se sada vodi,a ta je da li je Biaggi jedan od velikana motosporta - bez ikakve dvojbe je!
Max Biaggi nije dvostruki svjetski 250 GP prvak kako je to netko isao nekome objasniti na tom drugom topicu,Biaggi je cetverostruki svjetski 250 GP prvak,i to uzastopni,uz vrlo jaku konkurenciju, od '94. - '97!!
Nije bio samo iznimno brz na stazi,imao je i karizmu,bio je celebrity,hodao s manekenkama,ima kucu U Malibu,California.
Mad Max,the Roman Emperor...
Njegov jedini problem je bio(kao i jos nekih) sto se zatekao u motoGPu u isto vrijeme kada i Rossi..
A svoj neupitni talent je potvrdio i osvajanjem dva naslova prvaka u WSBK,i to u svojim cetrdesetima.
Prica Maxa Biaggia je zapravo samo jos jedna potvrda koliko je Rossijev talent velik i neponovljiv.
Nema smisla vise ikoga izdvajati u ove 'ostale' jer osvajaca jednog ili dva naslova ima vise nego nekoliko,ne mogu u istu recenicu s Rossijem i njegovih devet,a ionako je ove medju njima koji su mu suvremenici sve ijednog pobjedjivao u direktnim dvobojima,ne jednom,i ne uvijek s ravnopravnim,konkurentnim paketom.
A Rossi jos nije rekao zadnju i zato zakljucujem izjavom jednog prijatelja kada se razbio.
Rekao je - 'Utrka se nastavlja!'