Pravilno izvođenje osmica na poligonu - za ponavljača :(

Grangers said:
:mrgreen:

Fora je što je ispitivač prvo tražio da preguram motor nekih 6-7 metara
a slijedeća stvar su bile osmice i tu roknem - dobro da nisam pao odmah na guranju motora  :LOL:

Kada sm ja polagao moralo se voziti unutar osmice tako da pretpostavljam da je dodirivanje čunjeva bilo izlazak iz tog kruga :misli: ako sam te dobro shvatio.
 
Killex said:
To je teorija za motocikle od prije pola vijeka koja nije izmijenjena,nijedan R nema tako veliku mogućnost da smota.

Upravo tako. Vecina danasnijih iskusnih vozaca R-ova bi pala na osmici upravo iz banalnog razloga mogucnosti tako malog smotavanja volana. Evo za sebe mogu reci da bih vjerojatno pao na osmici kada bih odmah, bez prethodnog vjezbanja, morao ju izvesti pred ispitivacem.
 
maxo said:
Kada sm ja polagao moralo se voziti unutar osmice tako da pretpostavljam da je dodirivanje čunjeva bilo izlazak iz tog kruga :misli: ako sam te dobro shvatio.
Nisam dodirnuo čunj, već sam vozio po crti od čunja do čunja a čunjeve sam milimetarski obilazio i opet se vraćao na crtu ali me to trzanje oko čunjeva koštalo toga da sam u jednom trenutku izgubio ravnotežu i pecnuo nogom asfalt  :(
 
marac56 said:
Meni je moj instruktor rekao da osmicu moram raditi unutar crti, a ne tocno po crti.. Neznam, mozda je kod vas drugacije....  :misli: :misli:

I kad sam bas polagao poligon, takoder su mi cunjevi bili na cca par cm od crte, ali ja sam vozio mozda koji 10 cm od crte... I sve bilo oke... Sad me ovo zbunilo...  :misli:

takodjer sam morao raditi unutar kruga a ne po crti.. mozda si trebo jos koji put odvjezbat to da budes sigurniji pa bi ti i 'bjezanje' od cunjeva proslo bez dodira
 
Grangers said:
Nisam dodirnuo čunj, već sam vozio po crti od čunja do čunja a čunjeve sam milimetarski obilazio i opet se vraćao na crtu ali me to trzanje oko čunjeva koštalo toga da sam u jednom trenutku izgubio ravnotežu i pecnuo nogom asfalt   :(


nesmijes spustit nogu u niti jednom trenutku.. to je pad
 
Nemoj se sekirati, slijedeći će put biti lakše. Kao što si i našao na netu, osmice radi unutar crti. Čunjevi su vanjska granica kruga koju smiješ odvoziti. Tjelo postavi na prednji dio sjedala uz rezervoar, koljena stisni uz rezervoar i nemoj ih odvajati od motora. Tjelo opusti i dok radiš osmice drži ga okomito na podlogu tj nemoj ga naginjati u centar kruga koji radiš. Bitno ti je da su ti ruke opuštene i one ti služe samo za okretanje upravljača, gotovo nikako za oslanjanje tjela. Probaj sve odraditi na ler gasu. Ako ti je prenizak ler, zamoli instruktora da ti ga malo podigne dok vježbaš (ler gas  :mrgreen: ). Lagano doziraj zadnju kočnicu (zato je dobro da je gas malo veći od običnog), a ujedno ako ju kvalitetno doziraš te se nađeš u situaciji da ti se motor počne rušiti u centar zavoja (neželjeno) dovoljno je popustiti zadnju kočnicu i motor će se ispraviti bez da dodaješ gas. Isto ti vrijedi i za slalom. Nemoj koristiti prednju. Bitno je da si opušten.
 
JAVADOS said:
kad pružiš koljeno, lakše je. sto posto.

ostalo štima, pogotovo ovo s ler gasom.
...a čuj, nije lakše, ali ok. Probaj jedno i drugo pa sam odluči. Puštanje koljena i nema smisla jer prilikom izvođenja osmica nema potrebe prebacivati tjelo (ili ti guzicu) s jednog mjesta na drugo. KOljeno se pušta da pada samo, a ne bi ga trebalo forsati. Ako dozvoliš tjelu da radi kontra nagib od motora, što je totalno u redu za poligonske radnje, no ne  i za bržu vožnju, ispruživanje koljena nema smisla. Kontra nagibom tjela, kod manjih brzina (poligonske radnje) izuzetno je lagano kontrolirati motor. Ako je tjelo pušteno u centar zavoja, a brzina je mala, kontorla motora je nikakva (pričamo o 10 km/h). Samo iz tog razloga nema smisla puštati koljeno, no probaj jedno i drugo. Ja sam ih napravio milion. I opet ću ovaj tjedan na poligonu ako ću naći vremena. Ona velika osmica je stvarno velika i jednostavna za napraviti, no ako na satu vožnje ih napraviš pet, pa malo u krug pa opet malo po osmicama, teško češ naučiti. Ako ih pak radiš kontinuirano pola sata bez prestanka, dok te guzica zaboli, ima nade. To se zove trenint. Svjesnu radnju pretvoriti u nesvjesnu  (y)
 
live-for-ride said:
...a čuj, nije lakše, ali ok. Probaj jedno i drugo pa sam odluči. Puštanje koljena i nema smisla jer prilikom izvođenja osmica nema potrebe prebacivati tjelo (ili ti guzicu) s jednog mjesta na drugo. KOljeno se pušta da pada samo, a ne bi ga trebalo forsati. Ako dozvoliš tjelu da radi kontra nagib od motora, što je totalno u redu za poligonske radnje, no ne  i za bržu vožnju, ispruživanje koljena nema smisla. Kontra nagibom tjela, kod manjih brzina (poligonske radnje) izuzetno je lagano kontrolirati motor. Ako je tjelo pušteno u centar zavoja, a brzina je mala, kontorla motora je nikakva (pričamo o 10 km/h). Samo iz tog razloga nema smisla puštati koljeno, no probaj jedno i drugo. Ja sam ih napravio milion. I opet ću ovaj tjedan na poligonu ako ću naći vremena. Ona velika osmica je stvarno velika i jednostavna za napraviti, no ako na satu vožnje ih napraviš pet, pa malo u krug pa opet malo po osmicama, teško češ naučiti. Ako ih pak radiš kontinuirano pola sata bez prestanka, dok te guzica zaboli, ima nade. To se zove trenint. Svjesnu radnju pretvoriti u nesvjesnu  (y)

pa govorim baš zato što sam ih radio  :misli:
kad se sjetim svog vozačkog ispita i poligona, dobro se sjećam da mi je najlakše bilo ispružiti koljeno unutar osmice. baš kako si rekao, pola sata sam solo bio na poligonu i vježbao osmicu.

možda je samo do mene pa mi bolje leži koljeno ispruženo  :misli:


ostatak tijela, naravno, miruje i sjedim uspravno.
 
Bas kako vecina kaze sve ovisi o instruktoru. Meni su cunjevi bili van osmice i nije mi bio problem poloziti tu famoznu osmicu!!!!!
 
meni zbog endurca s prednjim većim kotačem rekli da toleriraju gaženje po crti
 
Izi said:
meni zbog endurca s prednjim većim kotačem rekli da toleriraju gaženje po crti
hehe. eto neznaju :mrgreen:
Zar on nema nešto veći kut zakreta volana? Meni obično upravljač dođe do bloka, no na er6 mislim da je kut nešto veći.
 
Hvala na savjetima momci  :wink:

ne znam dal sam ovdje napisao, imam 42 god i u mladosti sam imao automatica a rođak MZ 250 a frendovi tomose apence, elektronice 90 i petnaistice pa znam kak se vozi jer smo nekad prilično divljali na tim makinama a zadnjih god sam tu i tamo vozio maxi skutere

Možda je u stvari u tome i bio kiks jer je instruktor odmah skužio da vladam motorom pa se nismo previše bavili teoretiziranjem na poligonu (nakon prvog sata kad je instruktor skužio da znam uglavnom sam ja vježbao te radnje sam na poligonu kad bi se vratili iz gradske vožnje) , al meni je ostalo u glavi da je on govorio da se strogo držim crte tj da iscrtavam osmicu po crti i da je to ono što se traži (priznajem u tome mi ništa nije bilo čudno ni nelogično i uvjeren sam da je tako "strogo po crti" teže napraviti osmicu od "osmica unutar kruga )  

Splet nesretnih okolnosti..., da je bar neko prije mene polagao radnje na poligonu vidio bi što se točno traži
 
JAVADOS said:
dobro se sjećam da mi je najlakše bilo ispružiti koljeno unutar osmice.

Ma tak sam i ja radio, samo što sam ja u svojoj glavi imao i dodatan zadatak "drži se crte"  pa bi i kad bi motor fino uhvatio mali nagib dovoljan za iscrtati osmicu ali bi izlazio sa crte unutar kruga ja bi ponovno ispravljao motor i vraćao ga na crtu ( a radi se možda o max 10 cm udaljenosti od crte) pa onda opet nagib i koljeno van - i sve sam to uvježbao ali kad su došli čunjevi poremetili su mi koncepciju jer sam to ispravljanje motora trebao raditi 3 puta u svakom krugu znači 6 puta u jednoj osmici a to mi je bilo previše, tak dobar ipak nisam   :mrgreen:
 
dax-fan said:
Kad naučiš osmice u autoškoli
moći ćeš kasnije raditi
na zadnjem osmice.
samo se šalim.

Mislio sam se ja javit al nisam htio dizat topic, al sad kad je već gore :mrgreen:

Položio sam !  :bananarace:
Vrtio sam osmice ko od šale uz crtu
Jbga glupost od prvi put kad sam forsirao crtu me koštala soma kuna al svaka škola se plaća 8)
 
Čestitam na položenom ispitu  :)

Imam jedno pitanje ako mi možeš odgovoriti, trenutno sam u autoškoli i polažem za A kategoriju. Muči me jedna stvar a to su one dvije radnje po crti. Ne muče me toliko same radnje nego nešto što mi je instruktor rekao, a to je da se cijela radnja mora napraviti bez da se siđe sa crte (koja je  usput rečeno malo šira od kotača  :shock:). Nakon 6 sati vožnje ja još nisam uspio cijelu radnju odraditi bez da siđem barem malo sa te crte pa me je muka ispita već. Vozim XJ6 u autoškoli. U onom pdf koji si priložio nigdje ne piše da se treba voziti strogo unutar crte niti se ona spominje, a moj instruktor baš zapilio za nju. Spominje se pravac, ali se vozi u koridoru 0.8 m.
Vozim na poligonu u Strojarskoj pa ako si tamo polagao podjeli samnom svoja iskustva.

pozdrav
 
Vozim na poligonu u Strojarskoj pa ako si tamo polagao podjeli samnom svoja iskustva.
Nisam polagao na tom poligonu ali izgled poligona bi trebao biti isti tj po pravilniku HAK-a tj po zakonu http://www.herz.hr/ispit_uv.php
Law said:
Muči me jedna stvar a to su one dvije radnje po crti. Ne muče me toliko same radnje nego nešto što mi je instruktor rekao, a to je da se cijela radnja mora napraviti bez da se siđe sa crte (koja je  usput rečeno malo šira od kotača  :shock:). Nakon 6 sati vožnje ja još nisam uspio cijelu radnju odraditi bez da siđem barem malo sa te crte pa me je muka ispita već. Vozim XJ6 u autoškoli. U onom pdf koji si priložio nigdje ne piše da se treba voziti strogo unutar crte niti se ona spominje, a moj instruktor baš zapilio za nju. Spominje se pravac, ali se vozi u koridoru 0.8 m.
ispit_uv01.gif

Ovako bi trebao izgledati taj poligonski element i na poligonu gdje sam polagao bile su iscrtane dvije linije razmaka 20 cm unutar kojih je trebalo voziti i obaviti one radnje (žmigavci, šaltanje) tako da meni to nije bio problem.
Ako je kod tebe ucrtana samo jedna crta u sredini koje se trebaš držati onda vjerujem da ti je
teže ali ne vjerujem da bi te ispitivač srušio ako izađeš sa crte 10 cm u jednu ili drugu stranu.

Propis kaže ovako;
Prometno-tehnički element za vožnju malom brzinom i zaustavljanje

Pri izvođenju ove radnje ispituje se sposobnost kandidata kreni-stani s vozilom. Radnja se izvodi prema situaciji na slici po pravcu širine 0,2 (0,3) metra u označenom koridoru širine 0,8 metara i obilježenom čunjevima na duljini od 15 metara brzinom od 5 km/h. Kod polaska kandidat uključuje lijevi pokazivač smjera, noge stavlja na stalak. Kod zaustavljanja uključuje desni pokazivač, koči samo prednjom kočnicom, te lijevu nogu stavlja na tlo. Nakon toga ponovno na isti način kreće i vozi brzinom od 15-20 km/h, mijenjajući iz 1. u 2. stupanj prijenosa (s. p.) na duljini od 35 metara, a noge su na stalcima. Kod zaustavljanja uključuje desni pokazivač smjera, zaustavlja se u 2. s. p. na određenom mjestu, koči s obje kočnice i lijevu nogu stavlja na tlo. Tijekom vožnje mora paziti na pravilnu uporabu upravljača, koordiniranog rada sa spojkom, akceleratorom te kočnicama. Izvođenje ove rad­nje isto je i ako kandidat polaže ispit na vozilu s automatskim prijenosom. Radnja se izvodi u jednom pokušaju.

Sretno !  (y)
 
Law said:
Čestitam na položenom ispitu  :)

Imam jedno pitanje ako mi možeš odgovoriti, trenutno sam u autoškoli i polažem za A kategoriju. Muči me jedna stvar a to su one dvije radnje po crti. Ne muče me toliko same radnje nego nešto što mi je instruktor rekao, a to je da se cijela radnja mora napraviti bez da se siđe sa crte (koja je  usput rečeno malo šira od kotača  :shock:). Nakon 6 sati vožnje ja još nisam uspio cijelu radnju odraditi bez da siđem barem malo sa te crte pa me je muka ispita već. Vozim XJ6 u autoškoli. U onom pdf koji si priložio nigdje ne piše da se treba voziti strogo unutar crte niti se ona spominje, a moj instruktor baš zapilio za nju. Spominje se pravac, ali se vozi u koridoru 0.8 m.
Vozim na poligonu u Strojarskoj pa ako si tamo polagao podjeli samnom svoja iskustva.

pozdrav

nebi rekel da se mora voziti bas po crti......  :shock: