Pravilno izvođenje osmica na poligonu - za ponavljača :(

Moze li itko pomoci savjetom kako napravit osmice sa mt07... Odvozio sve sate, a to ne ide nikako... Spojkom ili gasom i zadnjom? Koljeno? Naget se ili stat ispravno?
 
Ostavi se motora

Poslano sa mob

 
Ovisi i o čovjeku jesili dešnjal ili ljevak, na neku stranu ide lakše,držiš ga na kvačilu i malo gasa i varaš ga noga na kočnici prvo radi veći krug pa smanju do te mjere dok te ne natjera da pružiš nogu onda na drugu stranu.Najbolje odeš na igralište i vježbaj dok ti se ne zavrti..Kasnije ti se jako isplati
 
Barba77 said:
Moze li itko pomoci savjetom kako napravit osmice sa mt07... Odvozio sve sate, a to ne ide nikako... Spojkom ili gasom i zadnjom? Koljeno? Naget se ili stat ispravno?

gledaj tamo di zelis ic...nemoj gledat naprid okreni glavu priko ramena i vec gledaj sljedecu osmicu
bit ce ti lakse.

https://www.youtube.com/watch?v=hThP2mOWbow

pogledaj video da shvatis otprilike..
 
u prvoj, kontroliraš kuplungom,
gledaj napijed u "zavoj" i prebacuj se mekano guzicom, tj. nogama i vježbaj  :mrgreen:
 
Koristiš i gas i kvačilo i zadnju kočnicu. Teško će ti netko moći objasniti kako da to izvedeš ako nemaš osjećaj kada ideš prebrzo u osmici ili kada si prespor pa će ti motor pasti. Tu pomaže samo vježba.
 
Kod nas se osmica radi u drugoj i kvacilo se ne smije upotrebljavat, sve radis s gasom i zadnjom kocnicom.
 
Ma mozemo mi njemu objasnjavat al dok ne uvati ruku nema pomoci :mrgreen:
ja san tek polozija prije godinu dana a prije 4 godine san u keca bija na poligon..
razlika je u keca sta su osme puno vece pa je lakse..u autoskoli uopce nije ugodno treba uvatit ruku al sa
mt07 bi ti trebalo bit lagano npr ja san shivera vozija  dosta je tezak za tako male osmice...
 
Iskreno, meni je instruktor rekao kreni u prvoj i dalje samo u ler gasu vozi

Ne diraj nista, niti gas niti kocnicu

Odvozio i polozio bez problema

Naravno svaka voznja sa cunjevima kod vjezbanja

jedino sam dodao pomicanje na sjedalu da budem s unutarnje strane kruga

Pozdrav

Sent from my LG V30 using Tapatalk

 
A hvala svima na savjetima... Odvozio sve sate, uglavnom na cesti, zadnji sat shvatio da osmica ne ide nikako spojkom... :)
 
najbitnija ti je stražnja kočnica pri niskim brzinama. kad moraš stati ili kad si na parkingu onda koristiš samo zadnju, a prednju ne diraš. tako bolje kontroliraš motor, pa te strah podsvijesno neće spriječavati da radiš uže osmice jer znaš i osjetiš da imaš kontrolu nad vozilom

sretno s polaganjem :azn:
 
Ja sam polagao prije 2 mjeseca sa MT-07. Osmicu sam uredno radio debelo unutar čunjeva u prvoj brzini, zadnja kočnica i eventualno kontrola kvačilom ako previše zatrza. Tijelo bi pomicao i lagano koljeno van. Nekima više paše da je motor nagnut, a tijelo okomito...
 
Gas, kvačilo, kočnica, položaj tijela, brzina, pogled... puno je toga, jel da?
Nisam guru, al sam vremenom pokupio neke fore, pa ću pokušat pomoć.

Kvačilo - prilikom osmica ga ne bi trebalo dirati, to si i sam skužio. Kad stisneš kvačilo u zavoju, gubiš brzinu i padaš u zavoj, a to ne želiš. U zavoju moraš bit na gasu, a kad govorimo o osmici, bar na leru. S druge strane, ako ti motor zatrza, normalno da ćeš htjet stisnut kvačilo. Dakle, pazi da ti okretaji ne padnu toliko nisko da moras stisnuti kvačilo.

Dolazimo do toga u kojoj brzini voziti - prvoj ili drugoj. Početnik si, pa će ti vožnja u drugoj brzini za izvođenje osmice biti prebrza. Motor će ti prije zatrzati ako voziš sporo, ali imaš bolju kontrolu gasa. U prvoj ćeš se možda osjećati ugodnije, ali ako ti zatrza, nema šanse da odvrtanjem gasa to ispraviš. Zavisi na što si navikao, ali mislim da je druga brzina bolji izbor.

Gas - ako uhvatiš ritam, ne kočiš ili kočiš minimalno, ne trebaš ga ni dirati. Sve fino odvoziš u leru. Pogotovo ako si u drugoj. Ako ti je brzina u zavoju premala i osjetiš da ćeš past u zavoj, lagano, lagano ga odvrneš. Ali lagano. To će ti dić motor, ali i proširit putanju, dakle pazi da to bude lagano da budeš u okvirima gabarita osmice.

Kočnice - opet, pošto si početnik i vjerojatno si rijetko koristio zadnju, bolje je da je ni ne diraš. Iako, istina je da je se koristi pri malim brzinama jer ne uznemirava prednji kraj kao prednja. Ali ako je nisi koristio, mislim da ćeš se samo spetljati. To ti sam znaš koliko si dobar sa zadnjom. Zato se drži prednje, ali opet dolazimo na početak, kočnica ti je, na tvojoj razini znanja i iskustva, za osmicu nužno zlo.

Položaj tijela - ništa ne kemijaj, nikakvo izbacivanje koljena i druge gluposti. To ne rade niti natjecatelji na moto gymkhani, tako da tebi za polaganje osmice tek ne treba. Sjedni na sredinu sica i ne mrdaj guzicu odatle. Kod položaja je bitna jedna druga stvar, a to je da ti je gornji dio tijela rasterećen. Tijelo drži uspravno ili lagano pogrbljeno pomoću trbušnjaka i leđnih mišića. Time ćeš postići da su ti ruke skroz slobodne za fino doziranje gasa i kočnice. Pazi na to. Nemoj težinu tijela prebacivati preko ruku na upravljač. Meni je recimo dugo vremena trebalo da to ispravim.

Pogled - tu se krije tajna i tvoj prolazak na poligonu. I to je najteže za objasniti na ovaj način. Ajmo ovako. Pusti gabarite osmice, crte, čunjeve... Bitne su ti 2 točke. One se nalaze u središtima tih kvadrata u čijim okvirima radiš osmice. Moj ti je savjet da nađeš neke markere ili jednostavno uzmeš 2 kamenčića i staviš ih u središte tih dvaju kvadrata. Zaozbiljno. To možeš napraviti i prije polaganja, nema ti tko šta reći. Tijekom izvođenja osmica piljiš u njih i jedino u njih. Cijelo vrijeme. E sad, što je tu bitno. Recimo da voziš  osmicu i na polovici poligona si, dakle motor ti je uspravan. Pogled ti je usmjeren u nadolazeći centar (marker - kamenčić) oko kojeg ćeš radit krug. Gledaš u njega. Počinješ skretati, kružiti oko njega i cijelo vrijeme ga gledaš. Motor ti pada u zavoj, kružiš, ali ti i dalje gledaš u njega. Pokušaj gurati bradu prema tom kamenčiću. Iako su ti pokreti minimalni, gornji dio tijela se na taj način bolje namješta za zavoj. Gledaj u taj kamenčić dok ga skoro ne obiđeš. Kad se motor počne uspravljati, dižeš pogled i odmah pogledom hvataš onaj drugi. I samo u njega gledaš i radiš sve isto. Opet, pusti gabarite i crte, bitni su ti jedino ti markeri u centru tih dvaju kvadarata gdje radiš osmice.

Da imaš motor, to bi izvježbao za 15 minuta i umjesto kočnice bi dodavao gas, garantiram ti. Djeluje komplicirano, ali je poprilično jednostavno. Proći ćeš ti osmicu, ne brini. Nadam se samo da te nisam više zbunio nego što sam ti pomogao.  :wink:
 
Ova tema me podsjetila da sam ja položio na vespi px, bok' te osmice radio na tome . :mrgreen:
 
kruntas said:
Upravo tako. Vecina danasnijih iskusnih vozaca R-ova bi pala na osmici upravo iz banalnog razloga mogucnosti tako malog smotavanja volana. Evo za sebe mogu reci da bih vjerojatno pao na osmici kada bih odmah, bez prethodnog vjezbanja, morao ju izvesti pred ispitivacem.
Ja sam prije koju godinu onako iz zayebancije probao odvest slalom između čunjeva na poligonu - nema šanse na prvu, a što se osmice tiče vjerojatno i manje  :LOL:
 
tomicap said:
Iskreno, meni je instruktor rekao kreni u prvoj i dalje samo u ler gasu vozi

Ne diraj nista, niti gas niti kocnicu

...
Da tako sam i ja polagao prije XY godina.
Zapravo između čunjeva sam odvezao u drugoj i na kvačilu a onda mi je instruktor rekao nešto u stilu "Vidim da već znaš vozit ali sad to napravi u prvoj, bez kvačila i polako."  i na taj način su se radile sve vježbe na poligonu (osim intenzivnog kočenja).