Rama ZX-10 R

kruns said:
a koja je procedura ako je iz nekog razloga (npr. pjeskarenje rame) ser. broj šasije više nevidljiv ili oštećen?

....joooooj pa kaj si delal.... :nono: :pandur:
 
a da kupiš novu ramu, sam ukucaš brojeve iste ko na staroj i nema zajebancije  :mrgreen:
 
Pec said:
Pri pjeskarenju ili bilo kojoj obradi broj šasije se mora zaštititi. Ako broja nema jer je uništen onda takav okvir nema "mamu i tatu" i mora u MUP na novo krštenje (pa onda i novo utiskivanje n0ovododijeljenog broja). Postoje metode utvrđivanja broja čak i prema oku nevidljivim zaostalim naprezanjima u dubini materijala okvira, neposredno ispod uništenog broja okvira. Za ""umjetnike" koji su uništili nehotično broj okvira nisam još čuo, a za one koji su to učinili hotimično čujem počesto, a znam i da im radi toga bude i jako žao  :mrgreen: .

da li treba nositi samo ramu ili mora biti kompletan motor?
imam jednu ramu koju sam nosio na pjeskarenje i "majstor" nije zaštitio broj pa se sad malo slabije vidi. pretpostavljam da bi bio potpuno nevidljiv kad bi ramu lakirao. jbga kaj je tu je, nisam mu napomenuo da broj zaštiti a rekao mi je da su pjeskarili puno rama i da nikad nije bilo problema pa sam pretpostavljao da zna što radi :palacdolje: :palacdolje:
hoću imati problema kod upisa novog broja??
 
:misli: Broj mora biti dobro vidljiv i nedvosmisleno prepoznatljiv. Ako na okviru imaš čitljivu pločicu (ona sa brojem okvira, razinom dopustive buke u dB(A), homologacijskom oznakom tipa i nazivom proizvođača) onda će to onome koga zanima očitavanje brojeva okvira biti od pomoći ali ako ni jedan od tih brojeva nije jasno vidljiv ili je neobično oštećen ili modificiran, onda ti samo MUP može dati "recept" za rješenje. Pri tome, normalno, moraš imati prometnu dozvolu (na svoje ime) motocikla o kojem je riječ i logičnu priču o oštećenom (nevidljivom) broju.
 
      Zahvaljujem Pecu na informacijama, iako mi je nebistro zašto na ukucavanje moram doći sa složenim motorom, a ne samo sa ramom, računom o legalnoj kupnji preko ovlaštenog zastupnika, i nalogom MUPa da mi se ukuca broj. Ali ako Zakon tako kaže, moramo ga poštovati jer čitava igra u svom legalnom izdanju košta dosta novaca pa se ne isplati nekakvim požurivanjem i stramputicama zamutiti vodu i dovesti se u situaciju nepotrebnih objašnjavanja.
 
OldBoy said:
       ... zašto na ukucavanje moram doći sa složenim motorom, a ne samo sa ramom, računom o legalnoj kupnji preko ovlaštenog zastupnika, i nalogom MUPa da mi se ukuca broj. ...
Zato što taj broj nije samo oznaka okvira već "ime i prezime" kompletnog motocikla i smije biti ukucan samo na cjelovito vozilo kao dokaz, administrativni naziv i oznaka cjelovitog, funkcionalnog i ispravnog vozila, a ne samo okvira. Broj okvira smiju utiskivati samo registrirani proizvođači vozila i radnici stanica za tehnički p. ali u ovom slučaju samo po nalogu policije ili u rijetkim slučajevima i carine.
 
Pec said:
    ... ili u rijetkim slučajevima i carine.

    Kupovao sam jednom davno na licitaciji od carine oduzeta vozila na koje se MORAO utisnuti novi broj (iako je stari bio jasno vidljiv) jer su prijašnjim vlasnicima ista iz razloga nekog prekršaja oduzeta, pa prenos na novog vlasnika (mene) nije bio moguć bez kompletne promjene "identiteta" vozila. Ali nebitno, da ne odemo u off.
 
OldBoy said:
       Zahvaljujem Pecu na informacijama, iako mi je nebistro zašto na ukucavanje moram doći sa složenim motorom, a ne samo sa ramom, računom o legalnoj kupnji preko ovlaštenog zastupnika, i nalogom MUPa da mi se ukuca broj. Ali ako Zakon tako kaže, moramo ga poštovati jer čitava igra u svom legalnom izdanju košta dosta novaca pa se ne isplati nekakvim požurivanjem i stramputicama zamutiti vodu i dovesti se u situaciju nepotrebnih objašnjavanja.

Kontam da bi u suprotnom ljudi dolazili samo sa komadom zeljeza i spikom ....ovo ce biti motor/auto/prikolica ta i ta daj izlupaj brojeve.... :?
 
Pec said:
Broj se utiskuje isključivo po pisanom nalogu policije, a koja prije izdavanja naloga utvrđuje da je "stari" okvir uništen (uvid o dokumentaciju o nezgodi i pregled samog okvira). Zamjenski okvir treba biti novi, bez ikakvog broja na sebi. Uvesti novi okvir može samo pravna osoba koja je zastupnik te marke motocikla ili fizička osoba uz posebno odobrenje carine,a koja takav uvoz fizičkoj osobi može odobriti tek uvidom u zapisnik o nezgodi iz kojeg se jasno vidi da je stari okvir neupotrebljiv. Motor treba biti složen u ovlaštenom servisu što se mora viditi iz računa i specifikacije izvršenih radova zamjene okvira. "Naoružani" nalogom za utiskivanje idete u onu stanicu za tehnički pregled koja je navedena u nalogu i tamo najbolje zajedno s radnikom iz stanice utisnite brojeve kako bi bili "što ljepši". Tada bi valjalo (ako je moguće u istoj toj stanici za tehnički) obaviti i ispitivanje vozila temeljem koje se dobiva papirčić zvan "Potvrda o ispitivanju vozila" koja je temeljni dokument za novu prometnu dozvolu. Sve ostale varijante su više ili manje ilegalne.

a kakvo je to "ispitivanje vozila" ?
 
Pec said:
Zato što taj broj nije samo oznaka okvira već "ime i prezime" kompletnog motocikla i smije biti ukucan samo na cjelovito vozilo kao dokaz, administrativni naziv i oznaka cjelovitog, funkcionalnog i ispravnog vozila, a ne samo okvira. Broj okvira smiju utiskivati samo registrirani proizvođači vozila i radnici stanica za tehnički p. ali u ovom slučaju samo po nalogu policije ili u rijetkim slučajevima i carine.

Pec, ili netko drugi tko zna, kakva je procedura sa uvozom dijelova, konkretno rabljene rame iz inozemstva? da li je moguće i koja je procedura?
 
Ova rama kao i većina kawasakijevih je pokla sa unutarnje strane točno po zavaru a sa vanjske po limu jer nisu na istom mjestu vanjski i unutarnji zavar.Inače ako ne pukne po zavaru onda se počinje gužvati.Raijetko kada kawasaki puca na punom dijelu skoro uvijek po šavovima.To je dokaz da nema krutosti ni žilavosti,jer prilikom razvlačenja ne pruža preveliki otpor kao npr.r6, r1,koje su tri put čvršće i žilavije od navedene rame.Žilavost se gleda kod tog koliko rama prilikom razlačenja ima elastično područje.Napr. r1 razvučeš 30mm i pustiš,ona se vrati 15mm,a kod desetke razvučeš 30mm ona sevrati svega 3mm,što znači da ima vrlo malo elastično područje i NIJE žilava.
 
drugabrzina said:
Ova rama kao i većina kawasakijevih je pokla sa unutarnje strane točno po zavaru a sa vanjske po limu jer nisu na istom mjestu vanjski i unutarnji zavar.Inače ako ne pukne po zavaru onda se počinje gužvati.Raijetko kada kawasaki puca na punom dijelu skoro uvijek po šavovima.To je dokaz da nema krutosti ni žilavosti,jer prilikom razvlačenja ne pruža preveliki otpor kao npr.r6, r1,koje su tri put čvršće i žilavije od navedene rame.Žilavost se gleda kod tog koliko rama prilikom razlačenja ima elastično područje.Napr. r1 razvučeš 30mm i pustiš,ona se vrati 15mm,a kod desetke razvučeš 30mm ona sevrati svega 3mm,što znači da ima vrlo malo elastično područje i NIJE žilava.

a koliko je to sigurno razvlačiti ramu ?
 
drugabrzina said:
Ova rama kao i većina kawasakijevih je pokla sa unutarnje strane točno po zavaru a sa vanjske po limu jer nisu na istom mjestu vanjski i unutarnji zavar.Inače ako ne pukne po zavaru onda se počinje gužvati.Raijetko kada kawasaki puca na punom dijelu skoro uvijek po šavovima.To je dokaz da nema krutosti ni žilavosti,jer prilikom razvlačenja ne pruža preveliki otpor kao npr.r6, r1,koje su tri put čvršće i žilavije od navedene rame.Žilavost se gleda kod tog koliko rama prilikom razlačenja ima elastično područje.Napr. r1 razvučeš 30mm i pustiš,ona se vrati 15mm,a kod desetke razvučeš 30mm ona sevrati svega 3mm,što znači da ima vrlo malo elastično područje i NIJE žilava.
A kakve su se pokazale rame na Apriliama jer san vidia u Motoreviji kako si jednu radia.  :misli:
 
kruns said:
a koja je procedura ako je iz nekog razloga (npr. pjeskarenje rame) ser. broj šasije više nevidljiv ili oštećen?

Nemoze se pjeskarenjem skinit ni ostetit brojeve
 
Sve Aprilie koje smo radili su popucale prilikom udarca ,ali su jeko teške za ravući .Rame su dosta jake i krhke i prilikom rastezanja ponovo hoće na drugom mjestu puknuti,sve u svemu dosta jaka rama.Ponaša se slišno kao da je odljevak a nije odljevak nego lim.
 
Normalno da se vidi  (y)