Restauracija BMW R25/2 1952 by Ziggy

rocky6 said:
hvala,slažem se u potpunosti ,vozio sam r 51/3 sa ls 200,ali i spori diferencijal(za prikoličara original),najbolja varijanta je bila kada "raskopčaš" prikolicu,onda motor ima momenta kao da ima 100ks( ali ide max.brzina 110km),ne boji se brda,obilaziš kamione i sporije aute ko od šale,samo dodaješ gas.
ja imam ls 200 steib-a ali mi nikada nije palo na pamet urediti ju,probao sam se voziti sa prikolicom-to mi se uopće ne sviđa....
sačekaj dok goldwing1 skonta ovu temu (najprije će ti ponuditi da mjenjate prikolice!!!! ako već nije ),a on ti ima takve bmw boxere kakve si stavio sliku (ima i prikolicu) r51/2 i r50S (taj je dobar!!vidi u mojoj garaži)
zapravo za r25 je i ls 200 previše.

pratim temu,daj još slika.........sve super  (y) (y)

Pa tako nekako . na mome je sada " brzi " diferencijal i nemam namjeru stavljati ikakve prikolice, a vezano za prodaju i slično..ništa Hr  :wink:
 
Svaka čast na pedanteriji i strpljivosti. Ja sam svog Guzzia šerafio cca. tri mjeseca i znam na koliko mjesta sam bio površan uglavnom na estetici, manje na mehanici. Ta temeljitost čini razliku između vrhunskog i nedovršenog. Kad završiš mislim da možeš zatražiti certifikat za povijesno vozilo čime imaš popust na osiguranju i neke olakšice. Samo naprijed, a onda slijedeći projekt, pa slijedeći,....
 
Evo kad me vec rocky spominje da se i ja javim! Ovo ti je slika od mog 25/2 koji je prodan proljetos, prikolica je ostala! Imam dva točka sa novim zicama ako te zanima! Tockovi su kao ovi na slikama! To ti je stara ls200 koja se radila do 1949 i nema ovjesa na točku i ima ovaj mali blatobran! Eto vidis rocky6 da nisam nudio nista!
 
Evo slika BMW R51/2 i R50S koji se planira ove zime restaurirati! Reci mi gdje planiras raditi kromiranje? Radiš li sam pripremu?
 
Napokon..

Iza mene je fakat naporan tjedan rezanja poslovnih repova tako da se nisam mogao pošteno  posvetiti  radovima..

Ali svakako ima dosta sitnica koje su napravljene  pa u konačnici  kada cjelokupno sagledam  dijelove na stolu čini mi se da ipak ima napretka..

Felge ili ti obruči su bili naknadno bojani  od prijašnjeg vlasnika.. hmm imale su crvenu crtu po sredini tako da je netko s početka 80' ih imao štih za bobbere valjda..
Klasika..crno-crvena kombinacija prolazi uvijek.Inače modeli /2 koji su se proizvodili od 52'-54' su imali kombinaciju crno srebrena i pred kraj 53' išla je i niklovana faza ali u manjem broju.
Dakle crna felga i po sredini srebrena a žbice su bile niklovane. Žbice sam već prije kupio i čekaju montažu a felge su krenule u restauraciju:

Original:
k_MSC09265o_o(5).JPG


A ovo su moje:
95ad32db.jpg


34db4ddb.jpg


naravno ..Desol..benzin..nafta...you name it..  ostavio sam ih na kraju da se kisele u nekoj čorbi i uglavnom vrlo,vrlo tvrdokorna original boja je popustila na kraju..

7fcfaae7.jpg


8432bff5.jpg


Obruči su opjeskareni , ali sam u međuvremenu našao par boljih obruča jer su ovi stari dosta uništeni montiračima dok su stručnjaci mijenjali i krpali gume.
Sad važem koje ću staviti , ali to mi nije tolika hića jer kotači su finese i idu po redu slaganja zadnji na motor.

Većina dijelova je pod šprickitom  a neki su i pod filerom..ali kako to biva  uvijek ima nekih naknadnih radova pa ponekad dolazi do cupkanja u mjestu ..onda popizdim i ne silazim u garažu po 2-3 dana..
da893370.jpg

35ed168e.jpg

002ad62b.jpg

8be1607d.jpg


80b48401.jpg

21d10479.jpg

53c9f443.jpg

8911add9.jpg



Rama je trenutno kod El Dugog u Virovitici i obojana je. Tako da sada sljedeći puta je razmjena svih ostalih dijelova na lakiranje , a mehanika kreće na slaganac.
Toliko za sada.. konačno odoh na godišnji :)  čujemo se za koji tjedan vezano za benki spešl entertejnment.

Igor.
 
Tehničke modifikacije bi trebale imati za posao znatna poboljšanja i naravno služila su povećanju kvalitete, sigurnosti smanjenju servisnih intervala.. itd..
Često puta se dešavalo da je kao navodno poboljšanje rezultiralo tehničkom greškom.. Na BMW-u naravno isto tako bilo je nekih boljih, ali nekih "lošijih"  preinaka.

Recimo sistem amortizacije je kroz godine doživljavao česta unapređivanja.. Na modelu /2 ( a tako i na 2 i /3) se koristila grafitna bronza na zadnjem diferencijalu i nekakva mekana legura na prednjim vilama.  Govorim o fiksnim "pixama"  unutar odljevaka koja su imala zadatak trpiti opterećenja amortizacije , kao i zadržavanju maziva.

Na bajku je netko pokušavao sanirati istrošene pikse  sa prstenovima izrezanim od gavrilović paštete da smanji zazor.
Žao mi je što nisam to poslikao..uglavnom ja sam odlučio staviti teflon koji je vrlo precizno  strojno obrađen Kao i cijevi vilica koje ulaze .
Kako će to sve završiti ..vidjeti ćemo nakon 3-5 TKm.  Kako sam rekao  u početku sistem pokušaja i pogreški..


da4e2383.jpg

4b5460b2.jpg

043c33e0.jpg



Kardan je bio u teškom raspadu i kada sam ga rastavio ..OPET je netko izbio igličasto-valjkasti ležaj i krpao sa bronzom križ kardana.
Kad bolje razmislim divno je čudo  ( iako to nisu neka ekstremna okretanja i sile)  kako se kardan nije raspao.
Nemam sliku dotične majstorije, ali mislim da sam sačuvao negdje exponat..

Umjesto kupnje ultraskupog kardana od njemačkih handlera, ja sam se odlučio za upresavanje novog križa.
To sam dao napraviti u Velikoj Gorici u firmi
http://www.intermobil.hr/
Dečki su ubacili kvalitetan križ koji se koristi na nekim autobusima, i uglavnom vrti se inače tri puta brže po specifikacijama , a i trpi kud ikamo veće sile od originala iz 50'-ih.


64a760c3.jpg

9acfab9f.jpg



Za karburator sam naručio kit brtvi i kompletan asortiman dizni u 3 veličine da se mogu igrati kad beba upali.
Svjestan sam ja da bi neki novi dellorto odradio posao duplo bolje, ali eto ne bi bilo čari  šarafanje, isprobavanja,
Nešto sam ja to kao i polirao , ali sad sam ostavioda patinira ...  trenuci slabosti..
Uglavnom ..karb je original, i uspio sam nabaviti još jednog koji će vjerovatno  ići na motor jer cilindar kotve manje potrošen.
a1114829.jpg

edda4893.jpg

a7009f36.jpg

7c364f06.jpg



toliko za sada..imam još neke sitnice sa kojima se stari bavio ovaj tjedan..

Čujemo se

Ziggy...
 
Samo naprid, nema odmora dok traje obnova.  (y)
 
nije mi namjera pametovati, ali mislim da to baš i nije najpametnije rješenje... :neznam:

to se rješava segerima....  (y)

ali ako uzmemo da se ovo više nikad neće rastavljati, onda je OK ..  (y)
 
strasilo said:
zašto su šalice križa zapecane ?  :misli:
vidi se da su pripasivane i samim time vidiš da izlaze iz kučica u kojima se nalaze te ih seger ne drži.tj mislim da je križ veči po dimenzijama. :misli:
 
ronny said:
vidi se da su pripasivane i samim time vidiš da izlaze iz kučica u kojima se nalaze te ih seger ne drži.tj mislim da je križ veči po dimenzijama. :misli:

Da čini mi se da je su mi i rekli da nije 100% original, ...ionako je to manje bitno. Bitno je da  utegnuto.

A vezano za kardan..straš ..ja mislim da 50-ih nisu radili na današnji način osiguravanja jer i tehnička izvedba križa nije ista.
Uglavnom kada se križ ubaci ,onda se sa gornje strane ubace košuljce sa ležajevima, a na kraju se upresaju kapice kao poklopci.
 
i jel ima osigurač  ili  nema ,?? a da neide onaj stari "omega" žičani osigurač ?
 
Pa kromiranje će biti problem jer koliko sam se raspitivao u Hr se to radi ofrlje, a cijena su kao da se radi bakar-nikal-krom postupak i vrlo tanko..

Navodno Slovenija ili Mostar su opcije..e sad moram se čuti sa nekim tko je to već radio..
Ja sam svoje sam pripremao , nije savršeno ali slike su ugrubo..

gas grifovi idu naravno u crno, a ručke poliš.

BmwR2525201_zps2bb89c45.jpg


BmwR2525202_zps29b34329.jpg


BmwR2525203_zps77025d8b.jpg


BmwR2525204_zpse6d3d9a8.jpg


BmwR2525206_zps398ceabc.jpg


BmwR2525207_zps8a364494.jpg


BmwR2525210_zps34e2bc2d.jpg


BmwR2525211_zps5ec68f32.jpg


BmwR2525212_zps27b4288d.jpg


BmwR2525216_zpsecffccf5.jpg


BmwR2525218_zps13b6d43a.jpg


 
rama ofarbana:
BmwR2525224_zpsc2986651.jpg


BmwR2525223_zps93128ef9.jpg


BmwR2525220_zps3e94f483.jpg


BmwR2525221_zpsbcac9517.jpg




Mašinen je skompletiran..

Upresana nova košuljica i vodilice ventila
Novi Power cilindar
ležajevi radilice i klipnjače C3 tolerancija
Poliranje siceva ventila
Nove gumice, podizači.
Termička obrada boje cilindra,
popravci iskinutih u zjebanih navoja

uglavnom sve što nije bilo 1/1..
BmwR2525230_zps886db2a1.jpg


BmwR2525225_zps3132475a.jpg


Ja se ispričavam zbog nekih slika, odkada su promjenili photobucket sve je oslo u krasan kuki..
 
bravo  (y) pitaj majstora "goldwing1" na forumu za kromiranje u sloveniji.
on sastavlja sličan motor tvojemu (r50S) -vidi link dolje.., a prije 10-ak dana je montirao feder nogara na tom čudu,pa mu se taj feder otkopčao i probio ruku na drugu stranu(pazi se!!) pa je danas išao vaditi konce (10 šavova kaže) ,ako je preživio on će se javiti i pisati lijevom rukom.  :mrgreen:


http://www.motori.hr/forum/index.php/topic,94284.375.html
 
rocky6 said:
bravo  (y) pitaj majstora "goldwing1" na forumu za kromiranje u sloveniji.
on sastavlja sličan motor tvojemu (r50S) -vidi link dolje.., a prije 10-ak dana je montirao feder nogara na tom čudu,pa mu se taj feder otkopčao i probio ruku na drugu stranu(pazi se!!) pa je danas išao vaditi konce (10 šavova kaže) ,ako je preživio on će se javiti i pisati lijevom rukom.  :mrgreen:


http://www.motori.hr/forum/index.php/topic,94284.375.html

Ajmeeee  , znam o čemu se radi.. nemoš vjerovat  :shock: