Garancija, garancija.
Ona produžena,
Jednom sam držao akumulator na punjaču cijelu zimu i crknuo je odmah na proljeće. Od tada nadopunim akumulator par puta tijekom zime i nemam nikakvih problema.Imao sam 2 Cteka pa sam ih i koristio. Nekoliko godina, na vise razlicitih akumulatora odnosno motora. Uvjeren sam da nis ne vrijedi.
to ti je kod benvea jedan od jacih prodajnih aduta. Nema gnjavaze, ako sta zakaze sve komplet mijenjaju. Eno ti na prethodnoj stranici moj primjer sa farom. Od momenta prijave problema do termina u servisu - 2 radne sedmice. I to odmah komplet novi far, iako se prakticno radi o sitnici. A doplata za 2 godine smijesnih 250 ojra. Vozas se 5 godina, prst u uho
Ko ima za novi BMW ima i za produzenu garanciju
To ide u paketu..........
Prst u uho, ali i vjetar u novcaniku. Nisi dodao koliko kosta servisiranje u ovlastenom servisu tokom tih 5 godina (posebno u dokupljene 2 godine), ukoliko se motor vozi iole pristojno (preko 10.000km godisnje). Za nekoga ko ne zna odvrnut saraf, produzena garancija je must have, ali za druge i nije toliko povoljno..
Prst u uho, ali i vjetar u novcaniku. Nisi dodao koliko kosta servisiranje u ovlastenom servisu tokom tih 5 godina (posebno u dokupljene 2 godine), ukoliko se motor vozi iole pristojno (preko 10.000km godisnje). Za nekoga ko ne zna odvrnut saraf, produzena garancija je must have, ali za druge i nije toliko povoljno..
Ono sto jeste skupo je veliki servis svakih 30k, kosta 500-600 EUR, na zapadu jos vise. Ali ako si u stanju istovariti 20k za motor, valjda mozes priustiti da platis i ta
I na japancu ce veliki servis toliko koštati, ako se napravi kako treba. Tekućine, svjecice, ventili, ruke. Skupi se tu fina cifra.
Ne volim tu logiku koja je jako cesta i u auto svijetu - ljudi kupe premium proizvod, protegnu se vise nego sto realno mogu, pa onda drvlje i kamenje na cijene odrzavanja, dijelova, potrosnju bla bla. Ako ti je prevelik zalogaj, kupi nesto sto mozes "sazvakati" i priustiti da odrzavas kako je propisano (ovo nije upuceno tebi, nego govorim generalno)
Prelazim prosjecno 10-15k godisnje, tako da spadam u tu tvoju "iole pristojnu" kategoriju. Takodjer bi se moglo reci da imam malo naprednije znanje o mehanici i da mi je trn u oku sto zbog garancije moram ici u ovlasteni. Preferiram i uvijek sam odrzavao motore u vlastitoj reziji. Ne radi ustede, nego zato sto znam i volim sarafati, ali i sto generalno ne vjerujem kvaliteti "usluga" servisa i servisera.
BMW servise svakih 10k sam u prosjeku placao do 100-120 EUR (zavisi je li mijenjano i kociono ulje). To je korektna cijena, posebno ako uzmemo u obzir da se radi o nekakvom "premium" motoru i brendu. U vlastitoj reziji i sa originalnim dijelovima bi ustedio mozda 20-30 EUR na rukama servisera, a u tom slucaju nemas ni pecat u servisnoj ni dijagnostiku/reset servisa (moze i to, ali trebas dati jos 300 EUR za GS911). Primjera radi za Kawasaki, kojeg sam licno odrzavao, bi na dijelove za identican servis potrosio oko 80 EUR.. Isto je bilo i sa Hondama koje sam nekada davno vozao.
Ono sto jeste skupo je veliki servis svakih 30k, kosta 500-600 EUR, na zapadu jos vise. Ali ako si u stanju istovariti 20k za motor, valjda mozes priustiti da platis i taj veliki servis svakih 30k, tj. 2-3 godine.
Ne volim tu logiku koja je jako cesta i u auto svijetu - ljudi kupe premium proizvod, protegnu se vise nego sto realno mogu, pa onda drvlje i kamenje na cijene odrzavanja, dijelova, potrosnju bla bla. Ako ti je prevelik zalogaj, kupi nesto sto mozes "sazvakati" i priustiti da odrzavas kako je propisano (ovo nije upuceno tebi, nego govorim generalno)
Svoj motor mislim voziti do 5 godina, kao i prethodni, zato sam i doplatio garanciju jer u tih 5 godina necu uopste da razmisljam o kvarovima, hocu da je prst u uho. Onda cu opet kupiti novi, a stari sa urednom servisnom knjigom i isteklom garancijom prepustiti radnickoj klasi.. Za mog jarana Gastarbajtera ce biti poseban popust
Nikakve.Kakve veze ima garancija sa sarafljenjem?
E sad, zašto sam naveo da su dvije dodatne godine garancije nepovoljne, ako čovjek zna šarafati: većina kvarova na XR-u (stari model) događa se u prvih 25.000km, što će pokriti regularna garancija. Nakon što preleži dječije bolesti, XR postaje pravi macan. Pretpostavljam da će isti slučaj biti i sa novim modelom.
Računica ti pije vodu ukoliko je točna pretpostavka. A znamo šta je pretpostavka. Samo jedna riknuta pumpa goriva s popravkom izađe koliko i godišnja garancija. A koliko motor ima dijelova i svi su podložni kvarenju/pucanju/oštećenju... Sve u svemu, produžena garancija od 250 EUR godišnje ne čini mi se nepovoljnom.
Najprije, cijena servisa na XR-u, od 20.000km pa nadalje, koštat će poprilično više nego R1200R. Originalnost dijelova za servis BMW potvrđuje samo svojim žigom, ništa drugo (Shell Advantec ulje, NGK svjećice, Brembo pločice, etc.), a taj žig naplate minimalno 40% na izvornu cijenu, tako da je cijena servisiranja u vlastitoj režiji bar dvostruko jeftinija (zamjena ulja me izađe cca. 80KM). Za reset servisa ne treba GS911 (inače, kineska verzija košta 90 dolara), već Motoscan aplikacija (29 eura) + OBD link (39 eura) i radi na svim modelima BMW-a.
Servis na 20.000km podrazumijeva skidanje ariboxa zbog zamjene svjećica, tako da potraje satima u servisu.. Zamjena ulja u štapovima ne zahtijeva nikakve posebne dijelove, samo ulje (desni štap je obični cartridge - zamjena 20min, DESA štap 30). Veliki servis je obični pregled ventila, kao i na svakom drugom motoru, zamjena podloški također (XR dijeli iste podloške s GS-om). Dakle, veliki servis u vlastitoj režiji košta obično 20 eura (do 50 eura ukoliko je potrebno štelovanje ventila, s tim da je na prva dva takva servisa rijetko potrebno štelovanje) + vrijeme rada, za koje smo se složili da je gušt
No, na pitanje garancije se može gledati upravo iz perspektive ovog "ne moći 'sažvakati'", jer se sve svodi na pitanje o postavljanju granice vlastitome "džek sam-mogu platiti" principu. Možda se plašiš (govorim također generalno) prevelikog zalogaja u vidu potencijalnog kvara, pa forisraš produženu garanciju, što te naposljetku kao onoga koji po seki22 "ima i za produzenu garanciju" izjednačava s onim koji kalkulira o meteorološkim prilikama u novčaniku i sa tog uskogrudnog stanovišta dijeli savjete po forumu. Gastarbajter je nedavno uzviknuo za XR da je "car go", a demistificiranjem naših najvlastitijih unutarnjih poriva uvijek dođemo na isti primordijalni strah - od vjetra u novčaniku
Nece, jer na novom XR svjecice idu na velikom servisu, svakih 30k. Mislim da je isto i na starom XR, ali to ces ti ili neko od kolega koji ga voze vjerovatno bolje znati. Kod novog XR servis na 20k je isti kao i na 10k - ulje, filter i filter zraka. To ti je oko 250 KM po servisu. Dakle, ispadne cak i jeftiniji nego R1200R kod kojeg je veliki servis (osim stapova) svakih 20k Doduse, ventili na boxeru se provjere za pola sata, pa je tu manji trosak ruku. Ja sam to radio sam, jer ovi ovdje "nisu imali alat"...
Znam za jeftiniju varijantu sa Motoscanom, ali ne koristim Android uredjaje, a zbog ranije spomenutih razloga i nemam realnu potrebu za dijagnostikom. Ne znam koje ulje i filter koristis pa te zamjena izadje 80KM, ali ja sam na Kawi za 4l ulja (Silkolene Pro4 Plus - 25KM litar) i K&N uljni filter u prosjeku trosio oko 150KM.
Plocice i te potrosne dijelove (koji nisu navedeni kao stavka u redovnim servisima) sam mijenjao u vlastitoj reziji, bez obzira na garanciju.
Rekao iznad za servis na 20k. A stapovi se malo duze sarafaju od 20min, ako zelis da uradis posao kako treba, a to je da ih kompletne rastavis, ocistis, pregledas, pa tek onda sipas novo ulje. Dosta ljudi se nazalost odluci da samo skine poklopac sa stapa, prospe staro ulje, naspe novo, malo napumpa i vozi.. I za veliki servis na XR bi bilo pozeljno da imas specijalni alat za uzubljenje i zakljucavanje bregastih (ako se desi da ih moras skidati radi zamjene plocica), tako da treba racunati i taj trosak. A dobro dodje i presa za sabijanje opruga stapova, mada se mozes relativno jednostavno provuci i bez nje
Licno na produzenu garanciju ne gledam kao strah od troska, nego razum. Zasto placati hiljade eura za zamjenu nekog dijela ako za smijesnih 250 EUR mozes sav taj rizik prebaciti na BMW ?
Naravno, ako mislis voziti motor duze od trajanja fabricke garancije. Ko ga misli prodati 2-3 godine nakon kupovine, njemu je svakako svejedno