Servis vilice

WraGG

Well-known member
Meni stvarno treba zabraniti ulazak u garazu ako necu ici voziti. Sinoc udjem u garazu da uzmem silikon sprej jer se zena zali da skripe klizna vrata na ormaru i skuzim da mi je propisala vilica na Intruderu. Bas je dobro masno bilo. Ocistio sam sve, ali vidim jutros opet cijedi se malo.
Narucio sam sad za prvu pomoc ono plasticno cudo za ocistiti oko semeringa jer kazu na stranjskim forumima da to dosta cesto pomogne, ali sam svjestan da cu morati to rastaviti i napraviti kako treba.
E sad, moj problem: 3 tjedna do godisnjeg i onda cu biti 3 tjedna bez motora dok sam dole. Ne da mi se sada to rastavljati i zajebavati sa tim jer je vruce i iskreno lijen sam sada to raditi. Naruciti cu sve sto mi treba od alata (ima par specijalnih komada alata za to napraviti) i dijelova i planiram to odraditi kad se vratim sa godisnjeg. I onda pitanje: koliki je problem napraviti jos parsto kilometara ako vilica curi? Mogu li nesto vece zajebati?
Da ipak onda radije ostavim Intrudera da miruje a vozim Versysa jos ovih par tjedana?
 
nemoj vozit ako curi



Ako ti motor treba prije nego ti dodje ta plastika za uvuc pod semering i pocistit, napravi si od neke plasticne boce (coca cola, pivo i sl) istu stvar istog oblika. Skini cistac prasine, zavuci "kukicu" te plastike pod semering pazljivo i napravi 2-3 kruga pa povuci prema dolje da izvadis necistocu. Prilikom toga ce malo ulja curit, al ne puno. Nakon toga napumpaj vilice 10,20,30 puta da usna semeringa pocne brtvit kako treba, obrisi stap vilice i vidi jel prestalo curit kad napumpas narednih 10tak puta ili vise. Ako je, super. Ako nije, probaj jos jednom pocistit, ako i tada ne bude rezultata: novi semering (napravi odma obje vilice i provjeri usput i stanje brisaca prasine pa i njih zamijeni ako su imalo ispucali jer je prilika kad vec rastavljas, zapravo, zamijeni ih bez obzira ako su stari.

Ovo za ciscenje ti pricam iz vlastitog iskustva, meni je pomoglo na proslom motoru, valjda se neko zrnce necistoce zavuklo izmedju semeringa i stapa vilice, ocistio, prestalo slinit (doduse, kod mene je samo stap upside down vilice bio masnjikav, nije nista curilo u klasicnom smislu da bi kapalo, ali vidjelo se da semering pusta lagano). Mjesec-dva kasnije sam ipak zamijenio semeringe, ulje i brisace iako nije vise slinilo, ali ionako sam planirao mijenjat ulje pa kad je vec semering bio upitan, servisirao sam vilice kak spada (u mjedjuvremenu kupio ili izradio i sve potrebne alate sto me kostalo vise nego da sam platio servisu tu promjenu, ali, volim sam prckat neke stvari :D ) Kupio sam alat za sabijanje federa (onaj prsten kojeg sam nategnuo zatezajucim trakama i nabijac semeringa, izradio sam rod puller (koji i nije obavezan, moze se snac i bez njega, ali je s njim lakse) i spricu za izvuc visak ulja nakon nalijevanja (jedan prsten kojim sam odredio visinu, komad stare teleskopske antene kroz koju je ulje prolazilo, velika medicinska sprica i malo silikonskog crijeva).
Sad mi Z900 ima 64500km, jos su semerinzi super, ali trebam napravit novi rod puller jer je drugi navoj, ostalo mi sve odgovara od prije, tako da kad proslini, znat cu sto i kako jer sam to vec radio, a i imam cime
 
Last edited:
  • Like
Reactions: WraGG
Ma staviti cu sve novo svakako, to nije problem. Problem je sto mi se sada neda to rastavljati. Vec sam u "godisnji" modusu :D
Ok onda, probam sa cistacem tim (dolazi sutra), ako ne upali onda necu ni voziti. Imam drugi motor, nije problem.
A volim i ja po tome prckati i sarafiti (cak vise nego voziti), ali ovo bih odgodio par tjedana. Taj sav alat bih kupio iako ce me (kao sto i ti kazes) kostati sve skupa kao da sam dao servisu da mi to odradi, ali valjda nije zadnji put da servisiram vilice na motoru. Posluziti ce opet :D
Uostalom sve to sto mi treba kupim za 70-80€ + 40 za prasinare i semeringe i jos 20€ ulja. Sve skupa do 150€, a ovamo naplate 400€ za servis vilice. Isplati se i financijski a sto je vaznije imas na kraju dobar osjecaj jer si sam napravio :D
 
Last edited:
  • Like
Reactions: 3alfa3 and prpa
Ma staviti cu sve novo svakako, to nije problem. Problem je sto mi se sada neda to rastavljati. Vec sam u "godisnji" modusu :D
Ok onda, probam sa cistacem tim (dolazi sutra), ako ne upali onda necu ni voziti. Imam drugi motor, nije problem.

OK, velim, pocisti (2-3 kruga, poslije svakako napumpaj vilice "divljacki" da semering sjedne kako treba, dobro obrisi i provjeri jel rijesen problem, a zamijenis kad ces htjet
 
  • Like
Reactions: WraGG
Zaboravih napisati:
Radio sam nesto prije par dana na motoru pa sam postavio dizalicu ispod da ga ispravim. Ovaj put tako da je prednji kraj bio lagano podignut, a vilica lagano izvucena. Maloprije sam sišao u garazu da zavrsim to sto sam radio i rekoh idem skinuti „prasinara“ sa ove strane sto curi da vidim kakva je situacija unutra. Pocistio sve i onako divljacki sabio vilicu 15-20 puta. I nista! Ni kapi!
Sada sam ga ostavio na bocnom stenderu i zamotao komad ubrusa oko stapa vilice pa cemo vidjeti ujutro. Mozds mu se samo nije svidjelo sto je bio podigut.
 
E, pa ja ti stvarno zavidim koliki ti vozni park imaš...
 
nemoj vozit ako curi



Ako ti motor treba prije nego ti dodje ta plastika za uvuc pod semering i pocistit, napravi si od neke plasticne boce (coca cola, pivo i sl) istu stvar istog oblika. Skini cistac prasine, zavuci "kukicu" te plastike pod semering pazljivo i napravi 2-3 kruga pa povuci prema dolje da izvadis necistocu. Prilikom toga ce malo ulja curit, al ne puno. Nakon toga napumpaj vilice 10,20,30 puta da usna semeringa pocne brtvit kako treba, obrisi stap vilice i vidi jel prestalo curit kad napumpas narednih 10tak puta ili vise. Ako je, super. Ako nije, probaj jos jednom pocistit, ako i tada ne bude rezultata: novi semering (napravi odma obje vilice i provjeri usput i stanje brisaca prasine pa i njih zamijeni ako su imalo ispucali jer je prilika kad vec rastavljas, zapravo, zamijeni ih bez obzira ako su stari.

Ovo za ciscenje ti pricam iz vlastitog iskustva, meni je pomoglo na proslom motoru, valjda se neko zrnce necistoce zavuklo izmedju semeringa i stapa vilice, ocistio, prestalo slinit (doduse, kod mene je samo stap upside down vilice bio masnjikav, nije nista curilo u klasicnom smislu da bi kapalo, ali vidjelo se da semering pusta lagano). Mjesec-dva kasnije sam ipak zamijenio semeringe, ulje i brisace iako nije vise slinilo, ali ionako sam planirao mijenjat ulje pa kad je vec semering bio upitan, servisirao sam vilice kak spada (u mjedjuvremenu kupio ili izradio i sve potrebne alate sto me kostalo vise nego da sam platio servisu tu promjenu, ali, volim sam prckat neke stvari :D ) Kupio sam alat za sabijanje federa (onaj prsten kojeg sam nategnuo zatezajucim trakama i nabijac semeringa, izradio sam rod puller (koji i nije obavezan, moze se snac i bez njega, ali je s njim lakse) i spricu za izvuc visak ulja nakon nalijevanja (jedan prsten kojim sam odredio visinu, komad stare teleskopske antene kroz koju je ulje prolazilo, velika medicinska sprica i malo silikonskog crijeva).
Sad mi Z900 ima 64500km, jos su semerinzi super, ali trebam napravit novi rod puller jer je drugi navoj, ostalo mi sve odgovara od prije, tako da kad proslini, znat cu sto i kako jer sam to vec radio, a i imam cime
Daj fotku alata za sabijanje opruge.
 
Daj fotku alata za sabijanje opruge.

Negdje je u garazi, ali ovako izgleda (slika je s neta)
Universal-Tools-Motorcycle-Fork-Spring-Compressor-Tool-for-BMW-F800GS-S1000RR-for-Ducati-748-7...jpg
 
  • Like
Reactions: Danijel 23
Dakle, motor od sinoc na bocnoj, ubrus omotan oko stapa vilice i ni kapi ulja nema. Ne kuzim sta je bilo jer je stvarno dobro curilo vani dok je vilica bila izvucena.
 
  • Like
Reactions: 3alfa3
Palo mi je i to na pamet, ali ne osjetim nista cudno pri sabijanju vilice tako da se nadam da nije to u pitanju :mrgreen:
Ovo sto je iscurilo definitivno nije ni 4ml od 684ml koji bi trebali biti unutra.
Nema veze, naruceno sve za reparaciju pa cemo vidjeti u cemu je problem. Ali to nakon godisnjeg :)
 
Vjerojatno si pumpajuci vilicu pogurao tu prljavsitnu ili van ili unutra pa vise nije izmedju semeringa i stapa vilice.
 
  • Like
Reactions: WraGG
Inace, stapove vilica prodjem prstima nakon svakog djira: ako osjetim da je neki insekt zapeko na stapu, ocistim. Skoreni insekti mogu ostetit semeringe. Za sad, 64500km semerinzi odlicno rade svoj posao, sad kad sam ih urekao, mogao bi se raspitat o cijenama novih (samo OEM meni dolaze u obzir) :mrgreen:
 
Last edited:
Bilo je malo prljavštine na semeringu, ja ponekad rastegnem vilice i na dio štapova di šeta semering štrcnem silikonskog ulja.🤔
 
  • Like
Reactions: WraGG
...ponekad rastegnem vilice i na dio štapova di šeta semering štrcnem silikonskog ulja.🤔

Da bi semering bolje klizao preko stapova? Mozes i mrvicu litijeve masti stavit, napumpas lagano vilicu par puta da se oformi prsten masti i onda 2-3 puta naglo i jako sabijes vilice da semerinzi popiju tu mast. Obrises poslije visak ako je ostalo masti na stapovima.
Dave Moss na jutubu prije dosta godina to objasnio na vilicama koje su "zapinjale" - semerinzi pruzali preveliki otpor
 
  • Like
Reactions: WraGG
Mast sa sebe lipi prašinu.🤔
 
Zar ne bi semerinzi u stvari trebali biti tu da ne propustaju? Nekako mi nije logicno da ce uci litijeva mast ili silikonsko ulje pod semering ako vec ne ulazi ulje koje je u vilici pa mi to sve nekako nema smisla. Ili ja ne kuzim kako semerinzi rade? :mrgreen:
 
  • Like
Reactions: BreakM
Zar ne bi semerinzi u stvari trebali biti tu da ne propustaju? Nekako mi nije logicno da ce uci litijeva mast ili silikonsko ulje pod semering ako vec ne ulazi ulje koje je u vilici pa mi to sve nekako nema smisla. Ili ja ne kuzim kako semerinzi rade? :mrgreen:

takozvani blow by, naglo i jako sabijanje i semering ju ne moze samo gurnut nize na stap nego propusti u sebe, a ako znas kako semering izgleda na dijelu kojim je u kontaktu sa stapovima, onda skuzis da ima 2 usne izmejdu kojih ima mjesta za malo masti, tek toliko da suh ne struze po stapovima i u ekstremnim slucajevima utjece na ponasanje rada vilice.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: WraGG
Mast sa sebe lipi prašinu.🤔

Da, ali pocistis visak, a ako su semerinzi ispravni, nece poslije toga mastit vilicu, mozda samo malo u pocetku (dok se ne potrosi visak sa donje usne semeringa), to opet obrises.

Semerinzi ne vole insekte, voznju po blatu (pogotovo kad se skori) i takve stvari koje ih fizicki ostecuju, malo fine prasine koju bi mogao navuc na stapove nakon masti nece napravit problem, to ce semering i cistac pogurat na dio stapa koji je najnizi nakon prvog djira, to eventualno obrises ako vidis.
 
  • Like
Reactions: Zog
takozvani blow by, naglo i jako sabijanje i semering ju ne moze samo gurnut nize na stap nego propusti u sebe, a ako znas kako semering izgleda na dijelu kojim je u kontaktu sa stapovima, onda skuzis da ima 2 usne izmejdu kojih ima mjesta za malo masti, tek toliko da suh ne struze po stapovima i u ektremnim slucajevima utjece na ponasanje rada vilice.
Ok, probati cu i to onda. Sutra bi trebao ovaj cistac doci pa cu sa njim pocistiti i naspricati silikon sprejom.