GoranST said:
Nekako sam i ja zaključio da je osnovni problem kymca u HR Cro-futura.
Mislim, davati Kymco-partner status bilo kome, ne propisati pravila poslovanja i ne kontrolirati barem na nekakav način kako ti partneri rade je krajnje neozbiljno i, na dovoljno dugi rok, štetno samom generalnom zastupniku, što te brojke za Split koje djenka spominje fino ilustriraju.
Stvarno šteta, jer po svemu sudeći ti motori savršeno popunjavaju tržišnu nišu racionalnosti - visoka kvaliteta uz relativno konzervativan dizajn (što i nije toliko slučaj kod xcitinga) za vrlo prihvatljivu cijenu. Da su u Futuri ozbiljniji u svom poslu, sigurno bi mogli napraviti i puno više. Moj je dojam da je lik koji je vlasnik toga ostvario hrvatski san - uspio sebi kupiti BMW-a i osigurati zimovanje u Schladmingu svake godine (jer tamo idu Looka i Borna
) , sto mu je doseg zivota pa ga zdrav razvoj posla ne zanima :misli:. Možda se i varam, ali onda ne kužim kako može dopustiti da na ovako atraktivnom području za prodaju skutera kao što je Split nema dobro pokrivanje. Možda je ovo sa Šagom korak u pravom smjeru, ali to tek treba vidjeti.
uf uf :misli: :misli:
sta da kazem.
nije to bas tako lako kako izgleda na prvi korak.
reci, kome bi ti u splitu dao? Pribudic Borcic - monobrand yamaha. tko je jos u splitu dobar serviser - Aljinovic - piaggio? I sad zato sto su oni monobrand ducani, Kymco se ne bi trebao prodavati u Splitu? Na zalost, nije izvedivno, vec treba se muciti per aspera ad astra...
A do sad je i Sago bio mono brand... U Trogiru imamo super servis, ali kao sto rekoh, daleko je to od splita za neki ozbiljniju podrsku splicanima.
Sigurno je jedno, da je Sago odlican izbor i da se nadamo da ce ovo biti dugorocno, jer najbolje rade dileri s kojima radimo vec dugo godina.
Isto je i u Istri, s tim da se ne slazem sa Becom po tom pitanju, Schira Moto u Puli je takodjer dobar servis, a niti za Lavado u Labinu nemam prituzbe, iako ce ih on mozda imati
Uostalom, i rezultati govore tome u prilog, posto je na pulskoj tablici kymco na drugom mjestu.
Nije lako napraviti mrezu kvalitetnu, jos je teze negdje popuniti rupu kad nastane, kao sto je nastala u splitu...
Sto se tice hrvatskog sna, vjeruj da je daleko od sna sljaka do 21:30 u firmi, dok trudna zena i dijete od tri godine cekaju da covjek koji zivi hrvatski san dodje doma... I tako gotovo svaki dan...
Situacija je takva da pravih servisa u Hrvatskoj imas desetak, ne samo za kymco nego opcenito, nikako vise, i to je prava istina. I sta onda? Ostati na 10 dilera? Nema sanse, prodaja bi onda bila nikakva.
Znam da to gledajuci sa strane izgleda jako jednostavno - postaviti kriterije i tko voli nek izvoli! Ali, tko ce onda prodavati? Nije samo sa Kymcom tako, vec i sa svim drugim markama. Konkretno, mi ovdje na Krku gazimo Apriliu, Piaggio i Gileru, kao i Yamahu i Peugeot, samo zato jer su lokalni distributeri totalno za ku*ac, a mi ginemo za svakog kupca. ISto tako i u Rijeci je Kymco broj jedan, jer je servis zakon a svi su drugi losiji i zato su iza, u Umagu takodjer, nadam se da cemo se sad i u splitu vratiti tamo gdje smo bili, kao i u Osijeku, gdje nakon dugo vremena opet se prava firma uhvatila servisa, jer podrska je najvaznija za dugorocni posao.
Vezano za to, na zalost kapitalizam je takav da ne trpi stagnaciju, vec uvijek moras ici dalje, jer ako stagniras, doci ce nova ekipa koja ce te pregaziti, svake godine rast, svake godine sve vise... A to se jedino moze ostvariti sirenjem mreze, pogotovo na ovako malom trzistu kao sto je hrvatsko.
A covjek koji sanja hrvatski san - vjeruj da bi se iste sekunde vratio 5-6 godina unatrag kad je prodavao tri puta manje skutera, kad je svaki dan popodne setao sa psom i familijom, kad je isao na kupanje i kafenisao sa ekipom, pa makar i ne isao na skijanje u Schladming
To su bila vremena, to je san.