Tema za izradu auspuha

Po meni cijelo vrijeme brkate pojmove...bar boobdy.
Pričate o prigušenju buke, a govorite o zagušenosti protoka u auspuhu.
Stavite inox mrežice i 10 krugova, ali kroz perforiranu cijev i tu mrežicu će zvuk ipak proći.
I onda ga ubite u auspuhu nekom težom vunom, koja će ga upiti.
Mrežica je samo da ispuh ne posiše vunu van. Nema tu prigušenja za plinove, kada oni ionako samo prolaze kroz cijev...nebi trebali ulaziti kroz rupice u prostor auspuha. Ali zvuk hoće i mora.
 
Dobro znamo šta sam htio reći samo se valjda neznam stručno izraditi. Ako su vam rupice na perforiranoj cijevi veće vuna u tom slučaju upija više i ton je dublji i nije resak i neugodan za uši i obratno kada su rupice recimo od 3mm. Ja sam iz originalnog lonca iskorisrio onaj rupičasti unutarnji plašt i napravio cijev promjera identičnog onome koji na originalnom auspuhu ulazi sa grane. Na toj cijevi su rupice manje od 3mm. E sad kad još dodam inox mrežicu i još je omotam nekoliko puta, ta vuna neće imati gotovo nikakvu sposobnost upijanja buke. Zato se koristi posebno češljana vuna kojoj su vlakna duža i drugačije uvezana a gdje nije potrebna mrežica, makar i ona s vremenom propadne i ishlapi iz auspuha kakav god  to bio akrapović ili slični njemu. Naravno, stvar nije ista kod motora sa 1,2,3ili 4cilindra. Eto onda mi kemijamo u kućnoj radinosti i svi imamo svoje teorije koje su za svakog posebno ispravne.
 
Auspuh je rješen na sljedeći način. Inox vuna dva kruga, staklena vuna namjenjena za peći umotana u stakleno platno srednje debljine(ovo na slikama koje sam postavio) namjenjene za stakloplastiku, upravo da se vuna ne raspipa po loncu odnosno da je plinovi ne stjeraju u jednu polovicu lonca i sve skupa umotano krug ipol oko perforacije.
Zvuk je odličan,odličan, malo tvdr/žestok na srednjim i visokim okretajima ali to je zbog inox vune. Kad uhvatim vremena ide video. Inače prezadovoljan sa uradkom. I naravno db kiler na fi 30mm, dužine oko 15cm, a mogao bi bit i duži da drži bolji potlak, bez toga bi bilo nemoguće vozit pod kacigom, mada se nekima sviđa,ja ne trpim buku.
 
boobdy said:
Ja sam baš jutros kupio pola kvadrata inox mrežice ali ta koju sam našao je dosta kruta, ne znam koje su debljine niti, a rupice su 1x1mm.

..gdije si nabavio tu mrežicu a da nisi trebao kupiti cijeli kvadrat i po kojoj cijeni... jel to INOX 304 ili 316?..
 
Mrežica je dosta kruta iako je veličina rupe 1x1mm.
Dakle duplo deblja nego ona za komarce. Nisam je ipak koristio za izradu ovog lonca jer mi se činilo previše. Dva kruga inox vune pa onda ova deka od vune i platna, bilo bi previše.Koja vrsta inoxa nemam pojma. U BiH sam je našao, 100x40cm =40kn
 
Sredju said:
Boobdy, to gore na slikama nije staklena vuna vec fiberglas bokte.

Upravo sam i ja htio to napisat, sad gledam slike... :wink:
 
Evo ,samo ću dodati moj komentar na sve ovo prije ,a onda iskustvo izrade s mojeg aspekta . Inače ,sama izrada ispušnog topa nije kompleksna ,ako gledate sastavljanje ali .... Proračun dužine  , ulaznog i izlaznog  kolektora ,a samim time promjer unutarnje perforirane cijevi , broj rupa po površini ,način izoliranja od vanjskog plašta je kompleksno za svaki agregat s obzirom na kubikažu . Da ne spominjem prilagodbu ubrizgavanja na novijim agregatima , a na starijima ugađanje fergazera. Prvi rad koji sam napravio je bio osamdesetih na kawi z500, metodom pokušaja i popravaka i tek sam nakon sedmog,  osmog  pokušaja dobio očekivani rezultat .Na suzukijevom gsxru750  sam napravio alu kopiju talijanskog archimota ,produžio izlaz do topa samo 5 cm uz upotrebu unutarnje perforirane cijevi od50mm  ali sam se tjedan dana mučio dok nisam podesio fergazere prema tome .Neću nabrajati dalje , uglavnom vanjski plašt je samo estetika , unutrašnjost i ispuna su bitni radi prigušenja buke , dužina je parametar koji određuje brzinu prolaska ispušnih plinova i o tome najviše ovisi kako agregat razvija snagu . Spojevi i zaptivenost moraju biti besprijekorni . Vremena kad je bilo dovoljno da motor urla su iza nas . Za stazu vrijede druga pravila .Sretno svima koji se upuštaju u izradu , a o granama i njihovoj izradi i ulozi nekom drugom prilikom .  (y) :021:
 
Sredju said:
Boobdy, to gore na slikama nije staklena vuna vec fiberglas bokte.
Naravno, to brodari zovu stakloplastika, da kako kada se premaže epoksilnom smolom. To platno također trpi visoku temperaturu, onoliko koliko će trpiti i klasična građevinska vuna. Kvaka je da tim platnom omota staklena vuna da se ne raspadne. Nekoliko puta sam rastavljao auspuh i to platno je vrlo postojano, nakon vožnje od pedesetak kilometara rastavio sam auspuh i ostalo je gotovo netaknut, skoro da nije promjenio boju i išlo je direktno na perforiranu cijev. No kako detonacije u loncu rade štetu, danas sam na perforaciju dodao inox vunu. Iz tvog komentara iščitavam nekakvo čuđenje. Nisam prvi koji je to platno koristio za auspuh. Par komentara ranije netko je također to koristio sa foruma.
 
andjelo said:
najbolje ti je da obmotos jedno dva sloja staklenog platna sto se koristi za izradu delova i onda mozes neku mineralnu vunu ili ecose nova knaufova vuna jako dobra bolje upija zvuk od kamene a ja punim topova sa staklenim nitima koja ne mogu da se izduvaju ,a sto se tice ulazne cevi ne sme biti manjeg promera nego sto je izduvna cev do topa na orginal ako treba jos koji savet pitajte
Evo kolega kaže da ima iskustva i da je koristio to platno. Mislim da se radi o istom čiju sam sliku postavio.
 
Kawah said:
Evo ,samo ću dodati moj komentar na sve ovo prije ,a onda iskustvo izrade s mojeg aspekta . Inače ,sama izrada ispušnog topa nije kompleksna ,ako gledate sastavljanje ali .... Proračun dužine  , ulaznog i izlaznog  kolektora ,a samim time promjer unutarnje perforirane cijevi , broj rupa po površini ,način izoliranja od vanjskog plašta je kompleksno za svaki agregat .  (y) :021:
To sam komentirao i očekivao nekav konkretan odgovor. Različiti brend različite dimenzije svih djelova auspuha a opet paše i odgovara. Uzmi jednog akrapovića, storma od mivv-a, dominatora koji je manji i uži od ostalih i opet paše na versysa. Koja je to filozofija i tko garantira da neće štetiti motoru a cijena im je i te kako paprena. Kojim su se oni patametrima vodili da bi napravili auspuh baš za određeni tip motora. Nebih se htio ponavljati iz komentara u komentar i ulaziti u rasprave o kojima ne znam puno, ali kao laik postavljam pitanje.
 
Sredju said:
Boobdy, to gore na slikama nije staklena vuna vec fiberglas bokte.
Opet kopiram ali evo sa jedne službene stranice o fiberglasu, mislim da sam riječ govori


Stakleno platno
Fiberglass platno ili stakleno platno je industrijsko platno proizvedeno na bazi kompaktnih nesagorivih staklenih vlakana. Dobrih je termičkih i elektroizolacijskih karakteristika.
Zbog svojih osobina stakleno platno se koristi kod izrade različitih izolacijskih elemenata, te ima široku primjenu u prisustvu vatre, visokih temperatura, izrade izolacijskih elemenata za hladnjake i ventilacijske sustave, zaštitne odjeće i toplinske izolacije kablova. Maksimalna temperatura primjene iznosi 500 °C.
 
Ne mogu vjerovati da nitko prije nije naletio na ovu stranicu ili ju stavio tu. Tu ima točno za izračunati masu vune koja bi trebala ići u auspuh. Vjerujem da je to izračun za njihovu vunu, ali trebalo bi okvirno biti i nama.
Ono što morate znati je da je zvuk val, koji se u masi gubi. Ako vuna nema masu, neće se ni prigušiti u njoj. Zato je meni smiješna ona vuna koja se stavlja u knauf pregrade...kao za izolaciju zvuka.

http://www.silentsport.de/calculator/ - kada stavite miša na sliku, da vam primjer gdje šta upisujete (za one koji ne znaju njamački kao ni ja.) A ja sam upisao samo ''Durchmesser'' - što bi bio promjer okruglog auspuha i ''Lange'' - što mu je dužina.
A na vrhu se traži dali je 2T ili 4T, kubikažu i KS.

Kao za inat, imaju i uputu kako kompletno otvoriti i napraviti protočni auspuh. Za one koji ga još nisu otvarali. Ova uputa je na engleskom a za one koji ga baš ne znaju, lijepo je ilustrirano.  (y)
Standardni auspusi (koji nisu protočni), nemaju veze sa ovim i čista su patnja za uredno rastaviti.

http://www.silentsport.de/produkte/anleitungen/revpack_eng.pdf

Stretno.  (y)

 
Meni je taj izracun po kubikazi-snazi ili neznam cemu koliko vune stavit u auspuh je glupost...sve ovisi sta se zeli...npr...za svaki tipski motor bilo koji renomirani proizvođač rafi totalno drugacije duzine i obijme auspuha...npr aprilia rsv..imas akrape od 50-60cm a imas i mivv od jedva 30cm...npr firma SC project radi totalno male za sve motore...budu oko 20cm...
Naravno da kraci i manjeg vanjskog promjera stvaraju vise buke i obratno al svak ima neki svoj ukus i odprilike zna sta zeli pa prema tome i bira duzinu i promjer plasta...
 
U tom slucaju se za obnovu auspufa drzis instrukcija proizvodjaca auspufa.
Ljubo, dan je neki stadard punjenja lonca vunom, kojeg se ne mora pridrzavati. Manje vune, auspuf je tisi, ali vuna krace traje ili obratno.
 
Ma kužim ja to. Dan je neki okvir, kojeg nije loše imati za orijentir.
Ali suspenzija, pa ne možeš mi reći da su ti SC i MIVV od 30 cm legalni i ugodni auspusi zavožnju...
To su čiste, otvorene kante koje su napravljene da te svi čuju i da si puniš muda da si najjači na svijetu..
Nema veze sa zakonom i tvom poštivanju susjeda ili ljudi uz koje prolaziš...

..P.S. Sada malo čitam kako sam napisao ovaj post, pa mi ne zvuči ugodno..ispada kao da se obraćam tebi. Ali kažem opčenito. Ne odnosi se to na tebe.  (y)
 
Ja na ulici vozim ono sto je proizvodjac motora ugradio.
Imam neke Akrape za VTR, ako idem na stazu.
 
suspenzija said:
Meni je taj izracun po kubikazi-snazi ili neznam cemu koliko vune stavit u auspuh je glupost...sve ovisi sta se zeli...npr...za svaki tipski motor bilo koji renomirani proizvođač rafi totalno drugacije duzine i obijme auspuha...npr aprilia rsv..imas akrape od 50-60cm a imas i mivv od jedva 30cm...npr firma SC project radi totalno male za sve motore...budu oko 20cm...
Naravno da kraci i manjeg vanjskog promjera stvaraju vise buke i obratno al svak ima neki svoj ukus i odprilike zna sta zeli pa prema tome i bira duzinu i promjer plasta...
Eto upravo to pokušavam reć. Mislim da akrapović ne testira svaki motor na traci pola sata i mjeri sve potrebne parametre za auspuhe korištene za svakodnevnu vožnji. Motora ima milion i za svakog možeš kupit akrapa( evo njega sam uzeo za primjer slučajno. Pa zar on tako studiozno pristupa svakom di bi to njega dovelo. Imaš bezbroj vrsta auspuha i biraj šta ti paše i u kojem cijenovnom rangu. Inžinjeri su napravili originalan i najoptimalniji auspuh i to je najbolja opcija, a sigurno je da sve ostalo šteti motoru inače bi određene kvarove šriznali u servisu. To stavljamo na vl. odgovornost. Druga je stvar što bi htjeli snagu,zvuk, dizajn a da sve paše. Vjerovatno postoje određena pravila a da je to tolika filozofija baš i nije. Evo kolega je radio ausuh na za svoju yamahu ako sam dobro pratio. Kakvi su to parametri i po kojoj logici i čijem nacrtu je napravio plašt, od čega, koje dimenzije, od bubnja od mašine, vune i svih ostalih kemija da bi na kraju tvrdio da je to to. Di je tu inox, rosfrei, titan, kakav je fi na perforaciji.....Ne provociram nego samo pratim temu od početka, koliko nas sudjeluje u njoj i vidim totalno različita mišljenja i savjete. A takvi su i ovi zamjenski topovi. Ni jedan nije isti.
Ako na forumu postoji netko tko ima znanje iskustva pa da općenito obrazloži nekakve minimalne granice do kojih se može ići u izradi lonca. Ovako se samo rasprava otegne i na kraju nitko ništa nezna. No, dobro je da ljudi ovdje postave svoje radove, koliko je to dobro i ispravno o tom po tom. Tema je zanimljiva, s guštom je čitam.Inače potvrdio si ono što pokušavam cijelo vrijeme reć
 
Vidim da rasprava ide k mišljenjima da je ispušni top,tj auspuh mačji kašalj ,ali to je kompleksno pitanje i zahtijeva enormno znanje .Da pojasnim,a krenuti ću samo od formule za izračun brzine ispušnog plina . Izgleda ovako : Ve= √ tr_m-2k_K-1 -[ 1-[ Pe/ P)k-1/k] .Da ne kompliciran ,za svaki Akrapovićev top se radi izračun, bilo za motor ,bilo za auto , svako odstupanje vodi u krivom smjeru tj. presjeci ,dužine ulaza ,dužine izlaza ,glasnoća ,prigušenje , porast temperature ispušnih grana ,porast temperature ispušnih plinova ,brzina izlaska plinova ,itd ,itd .Svako odstupanje neminovno izaziva poremećaj rada samog agregata , pregrijavanje ,omekšavanje materijala itd itd . Evo ,nadam se da sam zornije to približio shvaćanjima !  (y) :021: