OldBoy
New member
...bila je već jednom tema (čudi me da se Straš ne sjeća)
Ovdje na Tehničkim pitanjima imaš temu "Karburatori i prednabijanje" (http://www.motori.hr/forum/index.php/topic,124997.msg2111127.html#msg2111127). Citiram jedan post:
"sto se tice karburatora & turba imamo 2 sistema:
1.Blow-through,
2.Draw-through.
Kao što i sama imena govore - prvi sistem ide ukratko ovako: turbo-karburator-usisna grana, dok drugi ide: karburator-turbo-usisna grana.
Prednosti & mane:
Prvi sistem:njega je koristilo barem 90% proizvodjaca-takav sistem je na gotovo svakom turbo-karburatorskom autu, ukljucujuci R5GT turbo, Lanciu HF 1.6 turbo, Lanciu Y10 turbo , Maseratti bi-turbo, Lotus Esprit, itd.
Ovaj sistem ima bolji odziv na gas, auto bolje i lakse pali,bolji minimum, moze se koristiti intercooler bez problema.
Mane - karburator treba biti poseban za turbo (npr. Solex DIS931 za R5GTT) ili mora biti totalno preradjen sa nekog atmosferskog+specijalni regulator tlaka goriva+pumpa goriva druga+jos par trikova.
Trece rijesenje - obicni karb zatvoren u nepropusnu kutiju, tako da se izjednace tlakovi izvan i unutar karba.
Draw-through - rijetko se moze vidjeti na tvornickim autima, od poznatijih bio se ugradjivao na starim GT turbo peticama, gdje je prošao prilično neslavno - petice iz tog razdoblja su zvali "Coffin" (lijes), vidi dole zasto
Prednosti ima vrlo malo - najveca je ta sto se moze koristiti prakticki bilo koji karburator, s obzirom da karb nece vidjeti nikad tlak - cijelo vrijeme vlada podtlak.
Mana je bilo puno - s obzirom da kroz karb ulazi cisti zrak, a izlazi mjesavina zraka & goriva koja se dalje tlaci u turbu - problema koliko hoces - smjesa benzina i zraka se uslijed brzog okretanja rotora turbine (centrifugalne sile op.a.) rasprsila po stijenkama kompresorskog kucista, tako da se benzin talozio bilo gdje u indukcijskom sistemu od kompresorskog kucista do usisne grane !
Zato mozes zamisliti prestravljene vozace starih petica koji su imali problema (neki nazalost i prevelikih) obuzdati peticu koja i dalje nije htjela smanjiti okretaje iako je bio pusten gas do kraja - izgarao je benzin koji je ostao natalozen po cijevima.
Zbog gore navedenih razloga - ne moze se koristiti intercooler - u teoriji naravno moze, ali sumnjam da netko zeli da mu izgara benzin koji se talozio iznutra po jezgri intercoolera kad je pedala gasa pustena do kraja.
Dalje, moze doci do problema prilikom paljenja auta vec oko 15-ak °C - trebalo bi grijati podnozje karba sto je lose rijesenje.
Minimum je takodjer losiji nego blow-through, isto zbog separacije smjese.
Sve u svemu, blow-through sistem je definitivno bolji, sve ovo navedeno naravno vrijedi i za dva dupla karba, samo sto naravno imas vise posla, teorija ostaje ista
Tako vele tuneri!!
Ovdje na Tehničkim pitanjima imaš temu "Karburatori i prednabijanje" (http://www.motori.hr/forum/index.php/topic,124997.msg2111127.html#msg2111127). Citiram jedan post:
"sto se tice karburatora & turba imamo 2 sistema:
1.Blow-through,
2.Draw-through.
Kao što i sama imena govore - prvi sistem ide ukratko ovako: turbo-karburator-usisna grana, dok drugi ide: karburator-turbo-usisna grana.
Prednosti & mane:
Prvi sistem:njega je koristilo barem 90% proizvodjaca-takav sistem je na gotovo svakom turbo-karburatorskom autu, ukljucujuci R5GT turbo, Lanciu HF 1.6 turbo, Lanciu Y10 turbo , Maseratti bi-turbo, Lotus Esprit, itd.
Ovaj sistem ima bolji odziv na gas, auto bolje i lakse pali,bolji minimum, moze se koristiti intercooler bez problema.
Mane - karburator treba biti poseban za turbo (npr. Solex DIS931 za R5GTT) ili mora biti totalno preradjen sa nekog atmosferskog+specijalni regulator tlaka goriva+pumpa goriva druga+jos par trikova.
Trece rijesenje - obicni karb zatvoren u nepropusnu kutiju, tako da se izjednace tlakovi izvan i unutar karba.
Draw-through - rijetko se moze vidjeti na tvornickim autima, od poznatijih bio se ugradjivao na starim GT turbo peticama, gdje je prošao prilično neslavno - petice iz tog razdoblja su zvali "Coffin" (lijes), vidi dole zasto
Prednosti ima vrlo malo - najveca je ta sto se moze koristiti prakticki bilo koji karburator, s obzirom da karb nece vidjeti nikad tlak - cijelo vrijeme vlada podtlak.
Mana je bilo puno - s obzirom da kroz karb ulazi cisti zrak, a izlazi mjesavina zraka & goriva koja se dalje tlaci u turbu - problema koliko hoces - smjesa benzina i zraka se uslijed brzog okretanja rotora turbine (centrifugalne sile op.a.) rasprsila po stijenkama kompresorskog kucista, tako da se benzin talozio bilo gdje u indukcijskom sistemu od kompresorskog kucista do usisne grane !
Zato mozes zamisliti prestravljene vozace starih petica koji su imali problema (neki nazalost i prevelikih) obuzdati peticu koja i dalje nije htjela smanjiti okretaje iako je bio pusten gas do kraja - izgarao je benzin koji je ostao natalozen po cijevima.
Zbog gore navedenih razloga - ne moze se koristiti intercooler - u teoriji naravno moze, ali sumnjam da netko zeli da mu izgara benzin koji se talozio iznutra po jezgri intercoolera kad je pedala gasa pustena do kraja.
Dalje, moze doci do problema prilikom paljenja auta vec oko 15-ak °C - trebalo bi grijati podnozje karba sto je lose rijesenje.
Minimum je takodjer losiji nego blow-through, isto zbog separacije smjese.
Sve u svemu, blow-through sistem je definitivno bolji, sve ovo navedeno naravno vrijedi i za dva dupla karba, samo sto naravno imas vise posla, teorija ostaje ista
Tako vele tuneri!!