Turbo na karburatore

      ...bila je već jednom tema (čudi me da se Straš ne sjeća)

     
    Ovdje na Tehničkim pitanjima imaš temu "Karburatori i prednabijanje" (http://www.motori.hr/forum/index.php/topic,124997.msg2111127.html#msg2111127). Citiram jedan post:
   
    "sto se tice karburatora & turba imamo 2 sistema:
1.Blow-through,
2.Draw-through.

Kao što i sama imena govore - prvi sistem ide ukratko ovako: turbo-karburator-usisna grana, dok drugi ide: karburator-turbo-usisna grana.

Prednosti & mane:

Prvi sistem:njega je koristilo barem 90% proizvodjaca-takav sistem je na gotovo svakom turbo-karburatorskom autu, ukljucujuci R5GT turbo, Lanciu HF 1.6 turbo, Lanciu Y10 turbo , Maseratti bi-turbo, Lotus Esprit, itd.

Ovaj sistem ima bolji odziv na gas, auto bolje i lakse pali,bolji minimum, moze se koristiti intercooler bez problema.

Mane - karburator treba biti poseban za turbo (npr. Solex DIS931 za R5GTT) ili mora biti totalno preradjen sa nekog atmosferskog+specijalni regulator tlaka goriva+pumpa goriva druga+jos par trikova.

Trece rijesenje - obicni karb zatvoren u nepropusnu kutiju, tako da se izjednace tlakovi izvan i unutar karba.


Draw-through - rijetko se moze vidjeti na tvornickim autima, od poznatijih bio se ugradjivao na starim GT turbo peticama, gdje je prošao prilično neslavno - petice iz tog razdoblja su zvali "Coffin" (lijes), vidi dole zasto

Prednosti ima vrlo malo - najveca je ta sto se moze koristiti prakticki bilo koji karburator, s obzirom da karb nece vidjeti nikad tlak - cijelo vrijeme vlada podtlak.

Mana je bilo puno - s obzirom da kroz karb ulazi cisti zrak, a izlazi mjesavina zraka & goriva koja se dalje tlaci u turbu - problema koliko hoces - smjesa benzina i zraka se uslijed brzog okretanja rotora turbine (centrifugalne sile op.a.) rasprsila po stijenkama kompresorskog kucista, tako da se benzin talozio bilo gdje u indukcijskom sistemu od kompresorskog kucista do usisne grane !

Zato mozes zamisliti prestravljene vozace starih petica koji su imali problema (neki nazalost i prevelikih) obuzdati peticu koja i dalje nije htjela smanjiti okretaje iako je bio pusten gas do kraja - izgarao je benzin koji je ostao natalozen po cijevima.

Zbog gore navedenih razloga - ne moze se koristiti intercooler - u teoriji naravno moze, ali sumnjam da netko zeli da mu izgara benzin koji se talozio iznutra po jezgri intercoolera kad je pedala gasa pustena do kraja.

Dalje, moze doci do problema prilikom paljenja auta vec oko 15-ak °C - trebalo bi grijati podnozje karba sto je lose rijesenje.

Minimum je takodjer losiji nego blow-through, isto zbog separacije smjese.

Sve u svemu, blow-through sistem je definitivno bolji, sve ovo navedeno naravno vrijedi i za dva dupla karba, samo sto naravno imas vise posla, teorija ostaje ista

Tako vele tuneri!!


   
 
odnosno, najstarija priča na svijetu - nemoš imat i ovce i novce.

btw ovo s taloženjem goriva u impeleru kompresora mi sugerira da je karburator zalijevao kako bi se hlapljenjem mješavine hladila stlačena smjesa, pošto je uporaba intercoolera skoro pa nemoguća. kasnije je to  riješeno špricanjem rashladne tekućine po grani
 
merlin68 said:
Opet nemaš pojma,Yamaha je najcjenjenija od velke četvorke ,imala je najbolji motor i zato drži cijenu ,tvornice su bile u minusima i prodaja nije išla kako su svi mislili ,usto previše problema i skupo održavanje ,zbog naglih trzaja turba na jedno 3000 okretaja svašta se događalo po zavojima i to definitivno nisu bili motori za širok krug ljudi, trebalo je jako puno iskustva i muda za te pile,teško da će to ponovno u serijsku proizvodnju,jednostavno je neisplativo ,smjer razvoja ide za komercijalnim motorima u čemu je Honda sa novim modelima pokazala kako dalje a još prije Kawac sa en-6 ,prošla su vremena ekskluzive ,

E merline merline..opet si neke carobne napitke mucko pa ti se pomjesalo u glavi :mrgreen: kakvi more nagli trzaji turba i to na 3000 :misli:..yamaha imala najbolji motor ..po cemu :misli: slabija od kawe 20ks a teza 20 kila,kawa imala moderniji tubo sa ubrizgavanjem,a da ne spominjemo estetiku..taj yamahin dizajner je bio primoran od strane tvornice da izvrsi harakiri :mrgreen: ...iskustva i muda za te pile :mrgreen:  najjajca kawa je imala oko 112KS..sta sad za ove nove motore treba neka posebna vozacka i 30g iskustva...propali su sto su bili skuplji od 1100 motora u to vrijeme a nisu bili jaci,a ni tezinom nisu puno bjezali od 1100..nevjerujem ti da yamaha drzi najbolju cijenu dok ne pokazes nesto crno na bijelo :jesus:

a turbo ce doc..samo je pitanje vremena i ko ce se prvi usudit na taj korak..tipujem na Kawasaki
 
Nisu se ti turbaci nešto proslavili,ako mene pitate pored raznoraznih mogućnosti tuninga koji se danas nude kome je još potreban turbo.  :misli:
 
BIKERZZR1400 said:
Nisu se ti turbaci nešto proslavili,ako mene pitate pored raznoraznih mogućnosti tuninga koji se danas nude kome je još potreban turbo.  :misli:
...zviždi  :misli:
:mrgreen:
Ja bi volio imati turbo motor od 749 ccm i jedno 150-160 ks  (y)
To bi bila prava stvar...u niskom si rangu registracije a imaš KS ko blata  (y)
Vidiš tu bi turbo odigrao dobru ulogu...  (y)
Ovi japanci su tupavi...ništa ne slušaju šta im narod veli  :LOL:
 
xx-SB said:
...zviždi  :misli:
:mrgreen:
Ja bi volio imati turbo motor od 749 ccm i jedno 150-160 ks  (y)
To bi bila prava stvar...u niskom si rangu registracije a imaš KS ko blata  (y)
Vidiš tu bi turbo odigrao dobru ulogu...  (y)
Ovi japanci su tupavi...ništa ne slušaju šta im narod veli  :LOL:
Ne bih se baš složio da je to tako dobro svi bi ostali ili barem većina na toj koncepciji. E sad mi reci da ti više znaš od svih tih silnih inžinjera koji to konstruiraju. :misli: :LOL: :LOL: :jesus:
 
BIKERZZR1400 said:
Nisu se ti turbaci nešto proslavili,ako mene pitate pored raznoraznih mogućnosti tuninga koji se danas nude kome je još potreban turbo.  :misli:

Tako su se Francuzi dosjetili da nikom ne treba motor jaci od 106KS, U Japanu doskora nisi mogo vozit nista vece od 400ccm..kome treba motor od 1400ccm, prejako je to :mrgreen:

Pogledajte prodaju ovih tunera sto prodaju turbo kit..5000$ prosjek kosta i to prva faza bez klipova i diranja glava..kad tvornice skontaju da tu ima mjesta i za njih onda ce i uskocit i onda ce opet pocet trka (y)
 
xx-SB said:
...zviždi  :misli:
:mrgreen:
Ja bi volio imati turbo motor od 749 ccm i jedno 150-160 ks  (y)
To bi bila prava stvar...u niskom si rangu registracije a imaš KS ko blata  (y)
Vidiš tu bi turbo odigrao dobru ulogu...  (y)
Ovi japanci su tupavi...ništa ne slušaju šta im narod veli  :LOL:
Pa imaš buteljicu od 150KS. (y)
Osim kaj bi ti vjerojatno nekog tourera sa nižim okretajima.
 
maRRio 8 said:
Pa imaš buteljicu od 150KS. (y)
Osim kaj bi ti vjerojatno nekog tourera sa nižim okretajima.
:misli: :misli: :misli:
 
Je, upravu si...nisam niti znao da jedini motor od 750 ccm koji još postoji ima 150(147,8) KS  (y)
Šteta što su sjebali tu klasu  :LOL:
 
Stvar šljaka čisto solidno, ja sam se fino navozao sa time.
Bitno se samo poigrati sa iglicama i nivoom goriva, ja sam uspio dobiti naj više nekih 0,2 - 0,3 bara da mi je veći pritisak goriva od pritiska u air box-u.
Važno je također spojiti crijeva za izjednačavanje pritiska koja se nalaze na karburatorima u air box, ali i tu treba paziti gdje ih ubosti jer nikako ne smiju biti ramo gdje u velika pulciranja zraka.
Ima u ovoj mojoj staroj temi to pojašnjeno, pa ako gdje zapne, vičite.

E, ajd daj neka netko napravi tako nešto da imam sa kime mlatiti o tome na forumu :)

http://www.motori.hr/forum/index.php/topic,13243.0.html
 
ja za sad imam mašinu na koju to planiram staviti ...  :mrgreen: :mrgreen:

čim riješim turbinu, krećem u izradu grana...  :mrgreen: :mrgreen:
 
To majstore !  (y)
Na kojoj mašini ćeš to raditi ?
 
:misli: di ste mi tu nestali sa tom temom, moram je trazit sad odjednom  :LOL:


:paper:
 
xx-SB said:
Je, upravu si...nisam niti znao da jedini motor od 750 ccm koji još postoji ima 150(147,8) KS  (y)
Šteta što su sjebali tu klasu  :LOL:
Ima nas zato koji još uvijek preferiramo tu klasu,
 
idi pitaj dRReču saveta pošto ja ne smijem, mi smo ko klinci napravili turbo od kutijice kreme za cipele i ram air na 15-tici... tamo negdje 82....
skinuli far i stavili lijevak koji smo spojili u usis  :LOL: :LOL: :LOL: :cool: :cool: :cool: