TWISTERI ZBOR - Kawasaki ER-5 generalni topic

Strgao se majstor od posla, to si mogao i sam doma napraviti i nešto naučiti o motoru. Benzin ako je stari ispustiš i staviš novi, nećeš propasti za max 200 kuna. A ako se stanje ne popravi počni čitati service manual ili promijeni majstora 😁.
 
Strgao se majstor od posla, to si mogao i sam doma napraviti i nešto naučiti o motoru. Benzin ako je stari ispustiš i staviš novi, nećeš propasti za max 200 kuna. A ako se stanje ne popravi počni čitati service manual ili promijeni majstora 😁.
znam da sam mogao...ubuduće i namjeravam..
Ali pošto sam ga kupio, htio sam da promjeni komplet sva ulja, sve filtere, svjećice, napne lanac i sl. al valjda se nadao da će novi benzin riješiti stvar...
ugl majstor je provjereno dobar ali znam da nema vremena jer ima neki drugi biznis uz šarafljenje :)
U pon ide na ponovni servis pa ćemo vidjeti.
čisto informativno, gdje vi ostali servisirate/popravljate motore? ili ste svi DIY :p
 
Ja sam sve na takvoj mašini u svoje vrijeme radio sam jer je ful jednostavna, najgore mi je bilo izvući poklopac ventila van kroz ramu, nisam išao dublje od zamjene faznog lanca. Štelanje ventila je brzo i jednostavno. Fergazeri isto tako, jednostavna mehanika koja ako nema smeća u gorivu ni hrđe u rezervoaru radi pouzdano godinama. Većina gumenih crijeva je dostupna u Tokiću na metre. Kuplung anlasera se može reparirati relativno jeftino, obično odlazi na 50-70k km, ovisno o navikama vozača i stanju akumulatora, ta mašina ne voli loš akumulator niti sintetsko ulje koje uzrokuje proklizavanje kvačila anlasera kao i kvačila motora. Ne znam kakav imaš magnet, ako je iz komada bude trajal, ako je lijepljen iz segmenata zna popustiti ljepilo i nastati havarija na namotajima. Lergas uvijek držati iznad 1100 okretaja, čuva kuplung anlasera, iako mašina radi bez problema i na 600-700 rpma. Svijećice iridium vrte 30-50 tkm bez problema.
Bobine i kablovi su dobre kvalitete i u pravilu ne odlaze kao ni komp. Vole oksidirati konektori električne instalacije, sve konektore bi bilo dobro provjeriti, očistiti od oksidacije i našpricati kontakt sprejom (ne s WD40). Uz malo brige i pažnje na detalje može to biti sasvim solidan motorić za vožnju.
 
Na samom dnu karburatora imaš dva identična vijka na svakom karburatoru po jedan slobodno ih odvrni prije toga postavi nekakovu posudu ispod po mogućnosti bijelu kad skineš vijke izaći će nešto benzina ukoliko ima nečistoća onda treba servis karburatora i po mogućnosti čišćnje rezervoara.Kada vratiš vijke okreni pipu na položaj PRI jedno 15 sec i to je to
 
Nemoj LED na klasični naked.

Svoj ER5 sam prije jedno 5-6 godina prodao sa 86.000 km, i prije par mjeseci ga vidim parkiranog dok sam prolazio (bilo nezgodno za zaustavit se).

Jbt kako mi je bilo drago da još uvijek vozi i uredno izgleda :)

Slika prije prodaje;

View attachment 743276
Imam pitanje za vjetrobran.
Sječaš li se koje su mu bile dimenzije, gdje je kupljen, koja marka i koliko love?

Također, kolika ti je bila razlika voziti bez i sa njime (ukoliko si ga naknadno montirao).

Lp
M
 
Kupljen u Louisa, vidi na forumu kolegu bocojaki - preko njega se dalo kupiti iz Louisa pa da ga preuzmeš u HR bez poštarine (kontaktiraj ga ako još uvijek vozi).


A što se tiče zaštite, dobiješ neešto malo na zaštiti a izgubiš nešto malo na većoj buci od vjetra, za 25 EUR vrijedi probati (y) - ako ga kupiš eksperimantiraj s nagibom naprijed-nazad dok ga ne dobiješ gdje ti najbolje odgovara(y)
 
  • Like
Reactions: InfamousM8
trazim po manualu i ne mogu naci....
moze kratko objasnjenje pozicija bravica paljenja....
desno od kontakta je P koji nemam pojma cemu sluzi.
citao sam da je to P-arking - al kaj se tad desava nisam skuzio
 
zakljuca do kraja u lijevo.. ovo je u desno nakon kontakta
ako se okrene dom motor radi, ugasi ga, a moze se prebaciti i dok je ugasen
 
Koliko se sjećam, to ti je za ostaviti parkiranog sa upaljenim pozicionim svjetlom...
 
  • Like
Reactions: Nino777 and CarbonX
Možda malo glupo pitanje ali..kak perete svoje twistere? Smijem li ga slobodno na praonici s miniwashem i šamponom oprati ili bolje da ručno s kantom i krpom? Pitam zbog toga što ne znam da li pritisak vode može šta oštetiti ili napraviti mi problem sa strujom. Treba miniwashem izbjegavati koji dio ili ga mogu komotno potopit?
 
  • Like
Reactions: Sokol89
Možda malo glupo pitanje ali..kak perete svoje twistere? Smijem li ga slobodno na praonici s miniwashem i šamponom oprati ili bolje da ručno s kantom i krpom? Pitam zbog toga što ne znam da li pritisak vode može šta oštetiti ili napraviti mi problem sa strujom. Treba miniwashem izbjegavati koji dio ili ga mogu komotno potopit?
Ovo bi lako mogao biti topic sam za sebe ako još nije 😄
Svog twistera čistim na kantu šamponom sa voskom i spužvom. Mlaz vode lakši nalik na kišu i nakon pranja kada se krene sušiti prebrišem ručnikom.
Netko će reći da mlaz miniwasha ne smeta. Ja bih svakako izbjegavao jaki mlaz u blizini strujnih instalacija prekidača i sl.
Također sam alergičan kad netko četka auto/motor sa onom "javnom" četkom i onda prvo gume i felge oribaju pa krenu dalje od krova prema dolje XD
Isto mrzim oglase prodaje motora a slike sa autopraone dok se voda cijedi sa motora XD
Uglavnom mislim da dugoročno ručno pranje je daleko sigurnije i usput detaljnije neke teđe dostupne dijelove sa spužvom/četkom možeš očistiti.
 
ako zivis u zgradi (i jos recimo 4 kat) kanta i voda bas nisu prakticni.
zanimljivo kako neki tvrde miniwash ni blizu motora a neki kazu samo deri.
rucno je sigurno bolje al pitanje je dal je i koliko praona stetna (brtve, konektori, struja, auspuh..)
 
Tamo gdje su mast i struja (satovi, prekidači, lanac, osovine kotača, hladnjak) izbjegavam miniwash izbliza, a za sve ostalo mi je logika ako je motor napravljen da može satima voziti 100+km/h po kiši - može izdržati i miniwash.

Tko je otvarao kućišta prekidača nakon što je motor bio na kiši zna da voda itekako ulazi unutra (barem je takvo moje iskustvo na dosadašnja 3 motora), i iako su predviđeni za takvo nešto (kućišta maju rupice za odvod na dnu) sigurno nije dobro izbliza opalit washem po njima.

Ručno pranje je dobro zato što imaš priliku i izbliza pregledat motor i opipat ako je što popustilo, prošli mjesec čistio stražnji lančanik i skužim da kotač ima maalo lufta - otišao ležaj, mijenjaj :mrgreen:
 
Nije isto miniwashem oprati krosera ili neki enduro i neki drugi motor. Pogotovo jer dolaziš s vrućim motorom, zna se skinuti i farba s mašine.
Kontakti kojih ima hrpa isto ne vole vodu, oksidiraju s vremenom i možeš negdje ostati u defektu bez veze. Ovo govorim za twistera koji nema baš neku zaštitu strujnih kontakata, malo treba voditi računa i o zubu vremena. Nije isto prati novi motor na kojem još uvijek sve dihta i motor star 10-15-20 godina na kojem si 15-ti vlasnik i pojma nemaš što se sve krpalo po njemu tijekom eksploatacije i kakvi majstori su to radili. Ja bi ga radije oprao hladnog doma, prebrisao, prešpricao silikonskim sprejem nego ga silovao miniwašem, ali se vjerojatno mnogi neće složiti s tim jer je puno jednostavnije stati na praoni i riješiti problem u 5 minuta.
 
moze pojasnjenje silikonskog spreja - kaj je to i cemu sluzi?
 
moze pojasnjenje silikonskog spreja - kaj je to i cemu sluzi?
Kao što mu ime kaže, silikon u spreju, a služi za redovito održavanje/dopunjavanje implantata estetski modificiranih pripadnica ljepšeg spola.
 
  • Like
Reactions: Korisnik97