Budući je video sranje i nije bilo vremena za pravu video recenziju, prenit ću ovim putem moj osvrt sa testne vožnje nove Tener-ice.
Krećem ja tako kroz gradsku gužvu u full attack opremi na 33° I prvi dojam je kao da vozim taj motor godinama. Uzak sa prilično visokim volanom provlači se kroz gužvu zavidnom lakoćom.
Sve komande su izrazito mekane i iako kuplung nije hidraulični, moj kažiprst je dovoljan za fino doziranje snage.
Mjenjač je med medeni. Precizan i bez falših brzina. svjetlosnu godinu naprid od moje 701.
Prednja kočnica je ugodno iznenađenje. Opet jedan prst dovoljan za sva zaustavljanja. Motor nije na cestovnim gumama (Metz MC360) tako da je i sila kočenja srazmjerna gripu.
Zadnja kočnica ka zadnja kočnica. Manicu je Joke fino visoko podesio da paše za vožnju na nogama u MX čizmama.
Mašina je električna. Kad dođeš sa +75ks na jedan cilindar i odeš sa sličnom snagom na dva, razlika je očigledna. Moj mono puca od snage kako god takneš gas. Vjerovatno I 50kg razlike čini svoje. Kod T7 nema tih provala snaga. Razlika je tolika da kopam po onom nintendu kakav setting, mapu ili nešto da nije slučajno ostalo na "pussy mode". Ništa od toga. Triban rekalibrirat mozak i zaboravit na svoj motor.
Imam 30 tak km asflta do odabrane destinacije za test.
Položaj je idealan. Nije uzak kao 701 ali ništa čudno jer taj motor i nema tank na tom mjestu. Između nogu je osjećaj kao na ADV 950/990, s tim da je u donjem dijelu daleko uži. Za dvocilindraš je u biti nevjerovatno uzak.
Mislio sam da će mi smetati ona isturena korpa sa desne strane ali ipak čizma nije na tom mjestu. Dakle sve 5.
Mali vizir je pogođen za mojih 193cm sa kros kacigom. Nikakve turbolencije oko glave na putnoj brzini pa čak i malo više od toga. Jedna muka manje. Top!
Instrumenti spartanski ali čitljivi svi osim okretaja. Nakon 100km nisam skužija koliko ide visoko taj CP2. Ništa bitno jer se fino osjeća kroz ramu kad se odvrne tako da i tihi auspuh nije problem.
Sic... Pletin Rally Sic... Prvi OEM sic koji može u koš sa najboljim sicevima takve vrste. Naprijed uzak i mekan, zada sve širi i tvrđi sa top "gripper" skajem. Imam osjećaj da bi sa T7 do Zlatibora bez stajanja odvozio, dok sam zapravo osuđen na onu svoju dašćurinu.
Da nije ovih kros guma, ovo bi bija savršen stroj za duža putovanja. Onima kojima je teren cilj, neće ni to zujanje guma smetat. Neravnine na cesti su ispeglane do savršenstva.
Da se vratim na snagu... Ima je, tu je ali je nekako sramežljiva. Mašina je toliko linearna i bez rupa da mi se čini kao da je neki R4 u pitanju. Vrijeme je za TEST! Test snage, geometrije i ovjesa sve u jednom.
Rekao sam, padne li na tom testu, ide odma nazad u butigu. Donja granica prolaznosti je druga brzina. Drugom nikakav problem! Ono na videu je pak treća. Trebalo mi je par pokušaja da naćem idealne okretaje ali već iz trećeg puta mala ide u ariju. Položeno sa vrlo dobrim. Za odličan bi ipak tribalo malo na dijetu, otvorit auspuh, skratit možda malo prijenos, ali ide i može se. Po terenu je još i lakše, gdje koristim neravnine na terenu da mala veselo ode u zrak.
Dakle, najbitniji test po meni je položen. Mala je vesela i razigrana, baš kakav motor ovakvog izgleda mora biti.
Konačno teren... Koliko mala ima hoda? 200? 210? Pojma nemam. Kažu znalci da joj je to kamen spoticanja. Prva dionica ima svega za ponudit. Nisam ni krenuo a Jokine riječi "pokušaj ne past" su iščezle ka jutarnja sumaglica. Samo gaaaas.
Bem' ti sve pa ta 200kg teška T7 ide kao po tračnicama. Gume pogođene! U tlakove se ne rezumijem. Lako šta ide kao po tračnicama, mala ima i snage. Lako što ima snage, mala ima ovjes kakav 950/990 u tvorničkim postavkama mogu sanjat. Ben'ti sve ona moja zvijer sa 275mm hoda ima ovjes sa komponentama od bukve naspram ovoga. Upoznali se maloprije, a ja ju derem kao da se znamo sedmicu dana.
Mala je na ovjesu od oblaka i bumbaka. Meka i suptilna. Tražim granice i nalazim ih, ali s obzirom na tempo nije ni čudno. Možda malo našpanat sve za nas 100 +.
Uglavnom, nisam se nadao da ću se sa svojih 110kg u opremi, morati dobro potruditi prije nego dovedem ovjes u krizu na jednom japanskom, niskobuđetnom ADV motoru. Pohvale!
Kako je lijepo vozit motor koji odrađuje svoj zadatak bez da bude nepotrebno tvrd. Fuj WP 4CS, fuj!
Nikad do sada nisam sjeo na motor da mi odgovara ergonomski. Spuštam štafne, podižem volan konjićima, mijenjam volan za neki otvoreniji, dorađujem sic... Uvijek je tako. Bez Rox Pivot podizača ne želim vozit.
Surprajz, Surprajz na T7, nekim čudom nemam šta dirat. Volan širok i otvoren, odnos upravljač, sic, štafne skoro pa idealan. Ajde štafne su mogle biti sa WR modela, ali nisu za baciti odmah. Dužina polugica kočnice i mjenjača idealna za moju lopatu 47 u Crossfire 3 čizmama. Opet kapa dole!
Kočnice na terenu top! Nisu preagresivne i fino se doziraju. Za čudo B. i zadnja je fino progresivna.
Sve to skupa u kombinaciji sa mašinom dopušta opako proklizavanje na ulasku u rahle serpentine i još zabavniji izlazak iz njih u mx stilu. Moj 950 je imao i manje kila i ozbiljne felge, dorađen ovjes itd.,ali sa ovakvom lakoćom se nije vozio i to odgovorno tvrdim.
Taj CP2 na rahlom makadamu je blažen. Ni jednom nisam imao kritičnu situaciju na izlasku iz tih sporih serpentina, a izlazio sam punim gasom. To je na 701 zahtjevan zadatak.
U par navrata je bilo "ou šit" ali opet je taj ovjes odradio svoj dio posla bez greške.
Prosječna potrošnja nakon nekih 100km kad sam vratio motor je bila 6.1 lit/100 km. U jeku odvrćanja druge i treće nije prešao 6.6.
Nije se pretjerano zagrijavao ali i nisam sporo vozio, pa to treba uzet sa rezervom.
Jbte sve hvalospjevi... Ima li išta da ne valja? Nisam se zagleda u završnu obradu i slične pizdarije kozmetičke naravi, tako da nebi zna ali sam ostao ugodno iznenađen ukupnim paketom. Ja mu stvarno ne mogu naći neku veću zamjerku pogotovo šta se tiče ergonomije, motora i ciklisitike.
Volija bi da me nisu retrovizori zezali i odvidavali se u vožnji, ali ih je pošteno lupalo. Štitnici ruku su smiješni i drže ih retrovizori, tako da je propao pokušaj spremanja retrovizora u ruksak.
E da, Nintendo celer se ne može čitat iz stajaće pozicije, a ne može se ni podešavati.
Nema TC, ride by wire, mape, keyless, itd... Meni to nije mana, dapače.
Prednja felga je idealna 1.85x18" DID dok je zadnja pre široka 4.25 (ako se ne varam) x 18. Tu će biti problem sa izborom guma, jer sve šta vrijedi je u dimenziji 140 a na tom obruču guma te dimenzije izgleda smiješno i bočni čepovi ne odrađuju svoj posao. Da ne govorimo da je tako široku felgu lako skriviti.
Trebam provat svoje Kriega bisage namontirati. Bočne plastike su malene pa sam prilično skeptičan. Sljedeći put!
Ja bi na ovom motoru promijenio:
1. Rally OEM sic pod broj
2. Zadnji obruč širine kanala 2.50
3. Gume!
4. Rally spužvaste gripove
5. Štitnike ruku ala Barkbusters
6. Ozbiljan suhi ples
7. Eventualno bolje štafne(fuziće)
8. Nekakvu zaštitu za prednja led svijetla.
9. Možda skratio malo prijenos ali nije nužno.
Jesam li napisao već da motor izgleda jexeno, naročito u ovoj bijelo crvenoj varijanti.