Yamaha XTZ750 Super Tenere

Ona je uškopljena na ulazu karburatora u glavu motora.
Tu se nalaze prirubnice sa smanjenim protokom, sužene su vidno.
To se lako utvrdi skidanjem karburatora.
Uostalom, svaka švicarka je u praksi već otvorena, 25kw je samo u papirima.

Ja bi ionako na tako starom motoru promijenio sve gumene dijelove na usisu goriva i u slavinama za benzin.
Rezervar bih skinuo i dobro ga prigledao, može biti koroziran, sitne čestice korozije idu direkt u karburatore i tamo znaju začepit dizne.

Karburator rasklopiti, očistit u ultrazvučnoj kadi, gumene dijelove, dihtunge, prirubnice izmijeniti, sve poštelovati i sinkronizirati.

A što se tiče tih dizni i tuba koje spominješ one se pohabaju i zbog toga smjesa postaje masnija a potrošnja veća.

Sve to ti može jako kvalitetno napraviti meštar bokilić sa vašeg bjb foruma.
Dokazano već stotinu puta.




Poslano sa kampanela spomoću Tapatalk Pro
 
Drustvo, Tenerasi, veliki pozdrav iz Zemuna. Nadam se lapoj saradnji a mozda i vidjenju, ko zna! Majka mi je Hrvatica iz Drnisa, te planiram ove ili sledece godine, da obidjem ex Yugu a Jadranska magistrala pod obavezno!

Prvo da se zahvalim na iscrpnom odgovoru i izvinim sto odmah nisam replicirao!
Kao ne bas skorasnji, vas clan (posecivao sam forum pre desetak leta sa Afrikom Twin), posle pitanja i upoznavanja, prvo sam pregledao sve postove na svih 46 str.
Slikar sam i pomalo kulinar, pa mi je, laneno i maslinovo ulje, prigodno u odnosu na motorno i masinsko..
I ako sam presao pola veka nije sramota nesto ne znati vec se ne interesovati, nesto novo nauciti i ne daviti druge za svaku sitnicu!
Afriku sam prodao jer RD03 ''89g. ima samo jedan disk napred a to je za BGD bilo samoubistvo. Bilo mi je zao, ona je bila visa, sa visim klirensom, malo uza, malo vise za off, jedina pravljena rucno u Japanu. i iskreno voznija, pogotovo u krivinama od STenere..
Elem, uzeo sam ovu STeneru ''92g. poreklom iz CH. Kako nisam papak, nisam odmah hteo dati 1500e za nju, nego samo soma a ostatak kad je pregledam..Kaze tip, bila plava i pre 9g. kad je uvezao, odmah ofarbao radi ''estetike'' (majko moja, fabricku color shemu menjati na oldtajmeru).Gume i akumulator novi, novcijati! Proverio plastike...nisu lomljene. Zalost od bajka ali kako mi je dao za 1000e+vlasnik platio i prenos i reg. za godinu dana, preko 200e!
Do sada, promenjen regler (majstor koji je odrzavao 9g mislio da je crko ubacen hondin. jer nije znao da je ST 750 pravljena sa nekoliko reglera! ), pola malog servisa (svi filteri novi), prekidac paljenja i alnasovanja, ocisceni kocioni cilindri, ulje i semerinzi na vilama, sredjene slavine, i ociscen karburator. Emulzione i iglice nastelovao ali me nije zvao da pita hocu li ih menjati, misli da mogu jos iako je iglice spustio skroz!?!
. Izaslo me sve 300-350e...
Da sam uzeo neku, kljuc i teraj, bila bi 2000e i jos prenos, registracija i mali servis...Sve u svemu, koliko para toliko i muzike! Bilo bi bolje da letos Boki Ilic nije bio bolestan a za ovog imao preporuke ali ocigledno od laika!!
Ljudi, da ste mi uzdravlje, da dodju sto pre topli dani pa asfalt pod tockove!
Elis...hvala!

 
Što se dijelova za karburatore tiče, uzmi samo oriđiđi, nipošto nešto zamijensko. Čak nit od kedo.de.




Poslano sa kampanela spomoću Tapatalk Pro
 
Panta Zemunac said:
Drustvo, Tenerasi, veliki pozdrav iz Zemuna. Nadam se lapoj saradnji a mozda i vidjenju, ko zna! Majka mi je Hrvatica iz Drnisa, te planiram ove ili sledece godine, da obidjem ex Yugu a Jadranska magistrala pod obavezno!

Prvo da se zahvalim na iscrpnom odgovoru i izvinim sto odmah nisam replicirao!
Kao ne bas skorasnji, vas clan (posecivao sam forum pre desetak leta sa Afrikom Twin), posle pitanja i upoznavanja, prvo sam pregledao sve postove na svih 46 str.
Slikar sam i pomalo kulinar, pa mi je, laneno i maslinovo ulje, prigodno u odnosu na motorno i masinsko..
I ako sam presao pola veka nije sramota nesto ne znati vec se ne interesovati, nesto novo nauciti i ne daviti druge za svaku sitnicu!
Afriku sam prodao jer RD03 ''89g. ima samo jedan disk napred a to je za BGD bilo samoubistvo. Bilo mi je zao, ona je bila visa, sa visim klirensom, malo uza, malo vise za off, jedina pravljena rucno u Japanu. i iskreno voznija, pogotovo u krivinama od STenere..
Elem, uzeo sam ovu STeneru ''92g. poreklom iz CH. Kako nisam papak, nisam odmah hteo dati 1500e za nju, nego samo soma a ostatak kad je pregledam..Kaze tip, bila plava i pre 9g. kad je uvezao, odmah ofarbao radi ''estetike'' (majko moja, fabricku color shemu menjati na oldtajmeru).Gume i akumulator novi, novcijati! Proverio plastike...nisu lomljene. Zalost od bajka ali kako mi je dao za 1000e+vlasnik platio i prenos i reg. za godinu dana, preko 200e!
Do sada, promenjen regler (majstor koji je odrzavao 9g mislio da je crko ubacen hondin. jer nije znao da je ST 750 pravljena sa nekoliko reglera! ), pola malog servisa (svi filteri novi), prekidac paljenja i alnasovanja, ocisceni kocioni cilindri, ulje i semerinzi na vilama, sredjene slavine, i ociscen karburator. Emulzione i iglice nastelovao ali me nije zvao da pita hocu li ih menjati, misli da mogu jos iako je iglice spustio skroz!?!
. Izaslo me sve 300-350e...
Da sam uzeo neku, kljuc i teraj, bila bi 2000e i jos prenos, registracija i mali servis...Sve u svemu, koliko para toliko i muzike! Bilo bi bolje da letos Boki Ilic nije bio bolestan a za ovog imao preporuke ali ocigledno od laika!!
Ljudi, da ste mi uzdravlje, da dodju sto pre topli dani pa asfalt pod tockove!
Elis...hvala!

Baš tako, da dodju sto pre topli dani pa asfalt pod tockove!
Pozdrav iz Čačka. Inače Elias je čovek koji STenere ima u malom prstu i uvek je spreman da pomogne.
 
Pozdrav Arso!
Upravo Vas prelistavam i na BJB/u! Tvoji i El Classico/vi (Eliassovi) postovi su melem jer tako dobro poznavati u sraf svoju makinu mogu samo oni kojima je STenera usla u krv. Ne postoje ''mane'' na motoru. U redu, nizi tank, visi karbovi ali ko to odmah shvati, uz redovan servis dve membrane na pumpi, nece imati problema. Najbolji je onaj motor sa kojim se srodis i koji prdstavlja produzeni, avanturisticki duh tvog bica!
Vreme i prostor su cuda...siguran sam, neki moto skup ili sl. i upoznacemo se uzivo!
PS: Ellias je za mnoge enigma jer, ziveti i raditi u CH a ne voziti poslednji model R1200GS/ADV je mnogima nezamislivo! U potpunosti ga razumem. Oni koji vole ''najked'', rado bi posedovali starog Trijumfa, Nortona i sl. a Afrika i SuperTenera su nas san, san teskih, putnih endurasa.
Novi modeli su aut vec posle isteka garancije i pojave novijih modela...ali mi se drzimo klasike, zato smo i KLASA!!
 
Elias said:
Što se dijelova za karburatore tiče, uzmi samo oriđiđi, nipošto nešto zamijensko. Čak nit od kedo.de.
Poslano sa kampanela spomoću Tapatalk Pro

Hvala, vec sam kontaktirao jednog, forumskog druga, majstora ''REVOLUCIJA'' sa MotoManijaci sajta i sigurno bih se zaleteo na KEDO!
Srecom nisam jos narucio a zelim emulzione, zatim iglice, pa one membrane koje izgleda prigusuju snagu...pa laganica i da sledece zime bude priblizno tvojoj lepotici...znam, tesko, jer tvoja je, opravdano reci, najsredjeniji komad u ex Yugi!
 
Panta Zemunac said:
Pozdrav Arso!
Upravo Vas prelistavam i na BJB/u! Tvoji i El Classico/vi (Eliassovi) postovi su melem jer tako dobro poznavati u sraf svoju makinu mogu samo oni kojima je STenera usla u krv. Ne postoje ''mane'' na motoru. U redu, nizi tank, visi karbovi ali ko to odmah shvati, uz redovan servis dve membrane na pumpi, nece imati problema. Najbolji je onaj motor sa kojim se srodis i koji prdstavlja produzeni, avanturisticki duh tvog bica!
Vreme i prostor su cuda...siguran sam, neki moto skup ili sl. i upoznacemo se uzivo!
PS: Ellias je za mnoge enigma jer, ziveti i raditi u CH a ne voziti poslednji model R1200GS/ADV je mnogima nezamislivo! U potpunosti ga razumem. Oni koji vole ''najked'', rado bi posedovali starog Trijumfa, Nortona i sl. a Afrika i SuperTenera su nas san, san teskih, putnih endurasa.
Novi modeli su aut vec posle isteka garancije i pojave novijih modela...ali mi se drzimo klasike, zato smo i KLASA!!
I ja sam za to, već sam na BJB izneo kao predlog da se ove sezone negde skupimo provozamo i upoznamo, tako da slobodno možeš da predložiš na BJB forumu. Vidiš STenere je drugi motor u koji sam se ja u svojih šezdeset i kusur godina zaljubio na prvi pogled i odlučio da ću ga nabaviti makar u staračkom domu da mi ako ništa drugo ono barem bude komad nameštaja. Prvi je bio Kawa  Z900 sa početka sedamdesetih za koji i dan danas smatram da je najlepši ikada napravljeni motocikl.
P.S. Poseduje Elias, koliko barem ja znam i novi tip bembare, ali STenere mu je pasija, a čovek koji nema neku pasiju, bez obzira o čemu je reč, troši život uzaludno.
 
Da, znam da poseduje isti kao i moj komsija...ali verujem da putuje sa ST, kao ti, i svi mi!

Mozda bi mogao da mi pomognes i jednoj nedoumici! Br. moje je 3TD003126. Ako je izasao sa linije pod tim br. onda je najverovatnije iz ''89. ili ''90g. a I reg. je bila ''92 pa je tako upisana!?! Color shemu mi je nepoznata (prefarbana je) ali su stitnici za ruke nekada bili, ne bedo plavi, ne modri, nego prosto srednje-tamni valer. Iz ''92g. nisam video takve u shemama koje je neko, mislim El Clasiko okacio! Njih cu zameniti a raspitati se ko ima plasticni deo koji ide na sraf km/sata i plasticni poklopac koji ide ispod nosaca kofera i zatvara deo koji je kao kutija za alat i sitnice!
Sutra idem kod Zareta, majstor sto mi je sredjivao karb da vidim je li skidao gume ka airboxu, tj. dali je video u njima te uloske, jer i dalje preko 150 nece!






















 
Evo ti ovdi sve informacije



http://www.rallye-tenere.net/Stamb_xtz_750-supertenere.htm


Poslano sa kampanela spomoću Tapatalk Pro
 
Elias said:
Evo ti ovdi sve informacije



http://www.rallye-tenere.net/Stamb_xtz_750-supertenere.htm


Poslano sa kampanela spomoću Tapatalk Pro

TNX-melem za oci! na BJB/u sam stigao do 180te str. Za nekoliko dana imacu potpuni uvid u taj motor!
Posle servisa i kocionih cilindara, papucicu za zadnju kocnicu moram prisnuti petom, zbog dugackog hoda i tek tada zaskripi guma!! Debljina diskova i plocica je srednja. Da li je u pitanju fals vazduh koji nije izbacio ili losa creva, ne znam! (na leto stavicu pancir)...
Na DISCOVERY gledam kako je tip sredio kamion, perverzija...predivno! Odmah sam se setio tebe i tvoje STenere...sta je fetis, kad covek uziva a ima koristi, nije kao skupljanje markica!  :021:
 
Zadnja kočiona kliješta bi trebao obnoviti sa novim gumicama, klipive dobro očistiti, pogotovu utore-kanale u koje nasjedaju gumice, to mora [emoji817]% bit čisto, ponajprije kutovi tih kanala.
Onda nove lucas organske pločice i opletena crijeva.


Poslano sa kampanela spomoću Tapatalk Pro
 
Elias said:
Zadnja kočiona kliješta bi trebao obnoviti sa novim gumicama, klipive dobro očistiti, pogotovu utore-kanale u koje nasjedaju gumice, to mora [emoji817]% bit čisto, ponajprije kutovi tih kanala.
Onda nove lucas organske pločice i opletena crijeva.


Poslano sa kampanela spomoću Tapatalk Pro

Pozdrav.

Slažem se,

na ST sam zadnju kočnicu na taj način osposobio. Stara gumena crijva sam skinija i mislija odma bacit. No reko idem ih prerezati i pogledat stanje unutrašnjosti crijeva... Šokirao sam se kad sam vidio koliko je se unutrašnji promijer godinama sužio... nije ni čudo da je loše kočila..
Klipove očistiti i polirati je zbilja zahtjevno vremenski, ali brate mili isplati se. Taj aluminijski blok je tako pun oksidata bio, neopisivo.
Et, sad je sve na svome mistu...
Pozdrav ekipi
 
Panta Zemunac said:
Da, znam da poseduje isti kao i moj komsija...ali verujem da putuje sa ST, kao ti, i svi mi!

Mozda bi mogao da mi pomognes i jednoj nedoumici! Br. moje je 3TD003126. Ako je izasao sa linije pod tim br. onda je najverovatnije iz ''89. ili ''90g. a I reg. je bila ''92 pa je tako upisana!?! Color shemu mi je nepoznata (prefarbana je) ali su stitnici za ruke nekada bili, ne bedo plavi, ne modri, nego prosto srednje-tamni valer. Iz ''92g. nisam video takve u shemama koje je neko, mislim El Clasiko okacio! Njih cu zameniti a raspitati se ko ima plasticni deo koji ide na sraf km/sata i plasticni poklopac koji ide ispod nosaca kofera i zatvara deo koji je kao kutija za alat i sitnice!
Sutra idem kod Zareta, majstor sto mi je sredjivao karb da vidim je li skidao gume ka airboxu, tj. dali je video u njima te uloske, jer i dalje preko 150 nece!
Plastični poklopac za ostavu na repu trebao bi da može da se nađe na e-bay ali mislim da mnogo traže za njega. Ja takođe nisam imao original ali sam ga napravio. Plastiku sam kupio u Beogradu ali da me ubiješ ne sećam se tačno u kojoj firmi ali mislim da je Termoplast u Malom Mokrom Lugu uostalom to ti je pred nosem. Tada nisu imali crnu pa sam uzeo belu koju sam presvukao folijom. Što se blokade tiče, još jednom kontaktiraj Eliasa, koliko sam ja razumeo blokada je u gumama koje spajaju karbove sa cilindrima a ne u onim koje se nalaze u airboxu.
 
Ići said:
Pozdrav.

Slažem se,

na ST sam zadnju kočnicu na taj način osposobio. Stara gumena crijva sam skinija i mislija odma bacit. No reko idem ih prerezati i pogledat stanje unutrašnjosti crijeva... Šokirao sam se kad sam vidio koliko je se unutrašnji promijer godinama sužio... nije ni čudo da je loše kočila..
Klipove očistiti i polirati je zbilja zahtjevno vremenski, ali brate mili isplati se. Taj aluminijski blok je tako pun oksidata bio, neopisivo.
Et, sad je sve na svome mistu...
Pozdrav ekipi
Pa ne preporučuje tvornica bez veze da se gumena creva menjaju posle određenog broja godina. Delom zbog toga što nabubre a delom što se desi da se zbog neredovnog menjanja tečnosti u njima stvori talog.
 
Arso 032 said:
Pa ne preporučuje tvornica bez veze da se gumena creva menjaju posle određenog broja godina. Delom zbog toga što nabubre a delom što se desi da se zbog neredovnog menjanja tečnosti u njima stvori talog.

Tako je,
to sam i ja mogao objasnjt vlasniku prije mene.... Nije ih nikako mjenjao.
To je osnovno šta prominim na motoru kad uzmen, gumena crijeva van a pletena ugradim.
 
Ići said:
Tako je,
to sam i ja mogao objasnjt vlasniku prije mene.... Nije ih nikako mjenjao.
To je osnovno šta prominim na motoru kad uzmen, gumena crijeva van a pletena ugradim.
(y)
 
Da, u pravu ste...Sada sam zvao majstora, kaze servisiraoi je cilindar ali nije znao da bih i creva menjao da sam bio upucen. Kaze, radi cilindar svoje, nego, ako sam imao umesto ulja mast, malte ne, onda se slaze da je unutrasnji promer veoma suzen! To cu uskoro resiti a poklopac napraviti, nije to neka nauka, svaki plasticar ce obraditi plocu, izbusiti rupe za bravu i mogu barem nesto alata natrpati! TNX!!
 
Arso 032 said:
Što se blokade tiče, još jednom kontaktiraj Eliasa, koliko sam ja razumeo blokada je u gumama koje spajaju karbove sa cilindrima a ne u onim koje se nalaze u airboxu.

Tako je, blokade su u gumenim prirubnicama između karburatora i cilindara, ali pretpostavljam da je to netko već do sada skinuo.
Mislim da je kod kolege Zemunca vjerojatno problem u manjim diznama za CH tržište i u iglicama koje su maksimalno spuštene.
Nadalje, membrane ako su stare i krute ili imaju kakvu pukotinu limitiraju krajnju brzinu.
Imao sam taj slučaj i na bivšoj ST i na staroj TDM 850, koja je nasljednik ST mašine.
Na slici se vidi kako su elastične :mrgreen: nakon toliko godina bile moje membrane na TDM 850. Kad sam ih promijenio-drugi motor, leti... (y)
 

Attachments

  • elastične membrane.JPG
    elastične membrane.JPG
    285.9 KB · Views: 71
Vidi, postavio je Elias fotke kako izgledaju gumene cevi koje iz karbova idu u air box. U tim cevima se nalaze plasticni, okrugli ulosci. Na uloscima postoji, na sredini,  pravougaoni otvor i pored njega dva okrugla manja (dve rupice). Taj ulozak ogranicava protok vazduha u karburator za ST od 25kw. Za ST od 34kw, u ulosku se takodje nalazi pravougaoni otvor samo umesto dve rupice su izbusena dva polumeseca, tako da vise vazduha ulazi u karbove. E sad, kada se izvadi taj ulozak i ostavi skroz otvoreno gumeno crevo ka air boxu, tada u karbove ulazi 100% vazduha i ta ST ima snagu od 50tak+ kw! Mnogi koji su rasturali ta creva nisu videli uloske koji su ubacivani radi internih pravila CH i dr. drzava, nego su te ST pravili za ostalo trziste, tako da ni ne znaju da ona postoje.
Znaci u njima je caka koja mehanicare zbunjuju jer ni ne znaju da da ulosci postoje vidjajuci cevi bez njih! Meni je moj rekao da je ocistio karbove, da su gumene membrane (koje pominjes) dobre i da ih jos ne treba menjati i da je iglice spustio na poslednji zarez tako da uskoro treba menjati emulzione i igle ali ne ovog leta jer toliko jos mogu a i da neko namerno spusta igle zarad manje potrosnje!