Zašto mi je blokirao prednji kotač???

BorisZ

New member
Kao što mnogi znate, prošli vikend na speedweeku sam pao na timskoj utrci jer mi je na ulazu u "riječki" zavoj blokirao prednji kotač prilikom kočenja.

Nisam htio ništa pisati o tome dok ne budem siguran zašto se to desilo.
Pregledom polčica i diska nismo pronašli nikakvu grešku iako se na prvi pogled moglo zaključiti da nešto nije valjalo sa pločicama. Naime, pločice su poslane u razvojni centar Carbone Lorreain-a, detaljno ispitane i pokazalo se da su bile bez greške.
Netko će sada reći: "Neće proizvođač nikada priznati svoju grešku" ali nemojte zaboraviti da se tu ipak radi o ljudskim životima.

Daljnjim ispitivanjem i konzultacijom sa više kompetentnih osoba zaključili smo da je najvjerojatnije zakuhalo ulje u kočionom sistemu.
U sistemu je bilo Dot 4 tvorničko ulje dok proizvođač preporuča trkaće Dot 6 ulje, što mi nažalost nismo znali. Racing pločice stvaraju veću temperaturu prilikom kočenja.

Ovo je još jedan dokaz da utrkivanje ne trpi kompromise i da treba voditi brigu o najsitnijim detaljima, ali o tome bi se mogla napisati nova tema...
 
ne razumijem zašto bi prednji kotač zablokirao zbog ulja! možda se zbog vručine ulje raširilo pa je pritisnulo klješta??
 
Vjerojatno se nisu mogla vratiti NAKON kočenja...možda se ulje zavuklo između stijenki i klipova i tu se ohladilo. Ali nemojte vi mislit da ja znam, meni je najveći domet promjena ulja u kočnicama :mrgreen:
 
to mi se najlogičnije čini! drugo mi ništ ne pada na pamet. ajde fala bogu kaj je sve u redu s tobom! buš drugi put del ono drugo ulje! :wink:
 
e ljudi kad smo vec kod kocnica,da vas pitam sta se to desi u kocionom sistemu(meni se desilo)-isao sa prijateljem na motoru nizbrdo nekih 1,5km i kocio samo zadnjom kocnicom,i srecom kad sam stao,kocnica je potpuno izgubila funkciju,znaci propadala je kao da nema ulja,iako ga je bilo dovoljno jednostavno nije bilo funkcije,i nakon nekih pola sata je proradila...dali se ulje u sistemu pregrijalo ili sta se desilo zna li itko reci :?
 
to ti je zato jer kočiš zadnjom kočnicom! :mrgreen:
neznam zašto ti se to dogodilo!
vjerovatno ti se ulje zagrijalo previše!
 
BorisZ said:
Kao što mnogi znate, prošli vikend na speedweeku sam pao na timskoj utrci jer mi je na ulazu u "riječki" zavoj blokirao prednji kotač prilikom kočenja...

Razgovarao sam o tvom slucaju sa Sinisom i upravo mi je o pregrijanosti ulja pricao. Najveci problem je u biti sto Honda ima predobre kocnice pa se onda cini kako nista ne treba mijenjati. Siguran sma da cu u svoj motor, tj. u kocioni sistem staviti najbolje trkace ulje, samo se jos nisam odlucio da li promjeniti i staviti karbonske lajtunge ili ostaviti serijske. Niti sa radijalnom pumpom nisam na cisto. Na staroj suzi imam najbolju Brembo pumpu , a na novom mi dolazi serijska radijalna. E sad da li to dvoje zamjeniti, sta cu dobiti a sta izgubiti nemam poima.
U svakom slucaju, promjena jednog djela na motoru uvijek vuce za sobom jos neke preinake. Zujo, zao mi je sto smo to naucili svi iz tvoje skole.
 
sono said:
e ljudi kad smo vec kod kocnica,da vas pitam sta se to desi u kocionom sistemu(meni se desilo)-isao sa prijateljem na motoru nizbrdo nekih 1,5km i kocio samo zadnjom kocnicom,i srecom kad sam stao,kocnica je potpuno izgubila funkciju,znaci propadala je kao da nema ulja,iako ga je bilo dovoljno jednostavno nije bilo funkcije,i nakon nekih pola sata je proradila...dali se ulje u sistemu pregrijalo ili sta se desilo zna li itko reci :?
Ako je kociona tekucina smedje boje to znaci da je navukla vlagu. Inace to (higroskopicnost) je svojstvo svih DOT-4, nesilikonskih kocionih tekucina. Posljedica vlage u kocionom ulju je da je isparila i zadrzala se u crijevu istisnuvsi pritom "visak" tekucine u posudicu. Za razliku od tekucina (vode, ulja), plinovi (zrak, vodena para) se mogu stlaciti i zbog toga je "propadala" kocnica.
 
Sasa MK Motori said:
BorisZ said:
Kao što mnogi znate, prošli vikend na speedweeku sam pao na timskoj utrci jer mi je na ulazu u "riječki" zavoj blokirao prednji kotač prilikom kočenja...

Razgovarao sam o tvom slucaju sa Sinisom i upravo mi je o pregrijanosti ulja pricao. Najveci problem je u biti sto Honda ima predobre kocnice pa se onda cini kako nista ne treba mijenjati. Siguran sma da cu u svoj motor, tj. u kocioni sistem staviti najbolje trkace ulje, samo se jos nisam odlucio da li promjeniti i staviti karbonske lajtunge ili ostaviti serijske. Niti sa radijalnom pumpom nisam na cisto. Na staroj suzi imam najbolju Brembo pumpu , a na novom mi dolazi serijska radijalna. E sad da li to dvoje zamjeniti, sta cu dobiti a sta izgubiti nemam poima.
U svakom slucaju, promjena jednog djela na motoru uvijek vuce za sobom jos neke preinake. Zujo, zao mi je sto smo to naucili svi iz tvoje skole.

Glavno da se sve dobro završilo.
Šteta je minimalna a meni nije ništa.
Promjeniti ću i ja kočiona crijeva jer i gumena crijeva mogu stvoriti probleme...
 
GussRadWixer said:
sono said:
e ljudi kad smo vec kod kocnica,da vas pitam sta se to desi u kocionom sistemu(meni se desilo)-isao sa prijateljem na motoru nizbrdo nekih 1,5km i kocio samo zadnjom kocnicom,i srecom kad sam stao,kocnica je potpuno izgubila funkciju,znaci propadala je kao da nema ulja,iako ga je bilo dovoljno jednostavno nije bilo funkcije,i nakon nekih pola sata je proradila...dali se ulje u sistemu pregrijalo ili sta se desilo zna li itko reci :?
Ako je kociona tekucina smedje boje to znaci da je navukla vlagu. Inace to (higroskopicnost) je svojstvo svih DOT-4, nesilikonskih kocionih tekucina. Posljedica vlage u kocionom ulju je da je isparila i zadrzala se u crijevu istisnuvsi pritom "visak" tekucine u posudicu. Za razliku od tekucina (vode, ulja), plinovi (zrak, vodena para) se mogu stlaciti i zbog toga je "propadala" kocnica.

Evo nešto zanimljivo... DOT4 is the current road standard in the US. Most cars come with this fluid from the factory. It is cheap, and a higher boiling temperature, and is hydrophilic. Hydrophilic substances are water loving- if you have water in your brake lines it must be flushed out, which means bleeding the brakes. This should be done every 6 to 12 months as a matter of course. Exposure to moisture allows water to mingle with the brake fluid, making the pedal soft, and under high heat, the water will boil, causing bubbles in the lines and the brakes to cease functioning.
 
ulje u kočionom sistemu je hidroskopno što znači da na sebe veže vlagu iz zraka.proizvođači ulja preporučuju zamjenu svakih 2 godine,a DOT oznake znače koliko je ulje kvalitetno odnosno kod koje temperature če zakuhati vlagu koja je u njemu te napraviti parni čep koji može potpuno onesposobiti kočnice.Kvaliteno ulje i zamjena svake 2 godine puno je manji izdatak i manje boli od nedaj bože pada.NIKAD ne stavljati mineralno ulje u kočioni sistem jer nagriza gumene brtve. a jesam se raspisal :roll:
 
sono said:
e ljudi kad smo vec kod kocnica,da vas pitam sta se to desi u kocionom sistemu(meni se desilo)-isao sa prijateljem na motoru nizbrdo nekih 1,5km i kocio samo zadnjom kocnicom,i srecom kad sam stao,kocnica je potpuno izgubila funkciju,znaci propadala je kao da nema ulja,iako ga je bilo dovoljno jednostavno nije bilo funkcije,i nakon nekih pola sata je proradila...dali se ulje u sistemu pregrijalo ili sta se desilo zna li itko reci :?
Može biti da su ti se pregrijale
 
Da se i ja javim posto sam kao i uvoznik CarboneLorraina a kao i sponzor Borisa Zuica ostao zaprepasten sa nezgodom sto se desila.Prva stvar sta je napravljena dan iza nezgode poslikali smo disk i disk plocice, uzeli plocice i poslali ih u razvojni centar CL u Francuskoj. Slijedila su uzastopna dopisivanja i sve kopije mailova smo slali Borisu da vidi da se radi na njegovom slucaj da se istrazi sto se desilo da nije slucajno greska u materijalu jel u igri su ljudski zivoti i sa takvim stvarima se nije za igrati.CarboneLorraine je vrlo ozbiljna firma koja proizvodi disk plocice za vecinu moto industrije od Yamahe,Suzukija,Peugeota i MBK i takvu stvar si nikada ne bi dopustili da na tržiste izbace neprovjerenu smjesu(C44 koje su keramicke plocice i radna temp je do 1300 stupnjeva) pogotovo jel se radi o smjesi koja je namjenjena samo za trkace i nema je u slobodnoj prodaji pogotovo tu nema mjesta ispravcima jel tu se svaka greska placa najskuplje tj zivotom.Prve odgovore smo dobili u ponedeljak a nakon toga konkretnije u utorak i srijedu te su iskazali namjeru da dodu u hrvatsku i obave razgovor sa pilotom da im tocno opise situaciju u kojoj se nasao sto potvrduje ozbiljnost firme i njihovog imena u svijetu moto industrije i njihovog brenda. Odgovori su upucivali u pregrijavanje tekucine za kocenje jel za racing plocicu kao sto je C44 potrebna je racing tekucina koja ima visu otpornost na temperaturu a ne DOT4 jer normalna tekucina(serijska) kao sto je bila u motoru provrije i zakuha i pocne stvarati pritisak na klipice koji pocnu stvarati pritisak na plocicu do onog trena dok u potpunosti ne zablokira i od pritiska zalijepi plocicu na disk a taj efekat je poznat pod nazivom welding znaci u stacionarnom polozaju(nakon pada) je toliko zalijepi za disk da je nije moguce odlijepiti bez upotrebe sile sto rezultira sa unistenjem dijela plocice tj zaljepljeni dio ostaje na disku.
Na pakiranju od plocice je napomenuto ONLY FOR RACING PURPOSE tako da svi vozaci koji imaju zelju voziti na pisti na racing plocicama bez obzira o kojem brandu se radilo moraju izmjeniti ulje izvaditi serijsko ulje i staviti racing ulje koje moze izdrzavati visoka opterecenja i visoke temperature.
OBAVEZNO RACING ULJE ZA RACING DISK PLOCICU

Na navedenom modelu(C43 i C44) plocica voze gotovo svi svjetski eminentni vozaci 6x svjetski prvaci u endurancu,superbike,superstocku i GP i nema ih u slobodnoj prodaji tako da smo si stvarno dali truda da ih nabavimo za nase trkace da ih sponzoriramo i da ih podrzimo u njihovim namjerama na stazi.
Na navedenom modelu plocice su takoder vozili:Alen Vrdoljak,Sinisa Kezić,Zlatko Spahija

U svakom slucaju zahvaljujem Borisu na podrski i strpljenju koje je iskazao dok se slucaj nije rascistio i ovim putem mu priopcujem da ima nasu podrsku i sponzorstvo(CarboneLorraine i Puig) kao i ostali vozaci koji voze na nasoj opremi i zao mi je sto nisam prije sponzorstva pitao i provjerio da li je u kocionom sistemu racing ulje ali kao sto Boris kaze utrkivanje ne prihvaca nikakve kompromise i za ubuduce nam je svima to dobra lekcija iz koje smo svi nesto naucili.

Zelim Borisu Z. i ostalim vozacima puno uspjeha u daljnjem natjecanju i u endurancu.

Sorri na malo poduljem postu ali smatrao sam da sam morao iznjeti svoje misljenje

Pozdrav svima

Novema Nova

Sinisa
 
DObro je da si dobro prošao, ali teško mi je za povjerovati da je zablokirao kotač jer se ulje pregrijalo. Mislim da je većini jasno što se događa sa pregrijanim uljem, kao i sa starim uljem. Svašta je moguće, ali da baš pregrijano ulje toliko zablokira...ne vjerujem....nego, daj malo lakše vozi.....
 
imam kod kuće UK ulje (od INA-e) i poleđini piše nekakva specifikacija za DOT4, ali i još nekakve specifikacije. Dali je preporučljivo to ulje stavaljat(prvenstveno mislim zbog INA-e jer nemam baš povjerenja u njihove proizvode), ili b bilo bolje da uzmem DOT4 ulje od nekog drugog proizvođača ?

Hvala!
 
Dogada se efekat kao i kod vode kad voda kuha stvara pritisak a taj pritisak mora negdje kompenzirat tj izbiti a to je bilo na klipicima sto je dovelo do blokiranja i nema veze sa Borisovom voznjom jel ta plocica je namjenjena za takvu voznji ali ulje nije zato se na racing motorima mjenja sve jel serijski motor kosta 13000 eur a racing znate i sami
Da napomenem kod racing plocice radna temp je od 350-700 stupnjeva minimalno i do 900 na specijalnim racing diskovima sta niti jedno ulje koje je serijsko ne moze izdrazati i zato postoje specijalna ulja za te namjene.

pozdrav svima
 
bravo said:
Dogada se efekat kao i kod vode kad voda kuha stvara pritisak a taj pritisak mora negdje kompenzirat tj izbiti a to je bilo na klipicima sto je dovelo do blokiranja i nema veze sa Borisovom voznjom jel ta plocica je namjenjena za takvu voznji ali ulje nije zato se na racing motorima mjenja sve jel serijski motor kosta 13000 eur a racing znate i sami
Da napomenem kod racing plocice radna temp je od 350-700 stupnjeva minimalno i do 900 na specijalnim racing diskovima sta niti jedno ulje koje je serijsko ne moze izdrazati i zato postoje specijalna ulja za te namjene.

pozdrav svima

Pa opaska za vožnju je bila šala jer je pričao uz ostalo da je cura bljuvala dok ju je vozio.... a kad ulje prokuha kotač ne blokira
 
Kada si u maksimalnom nagibu prilikom ulaska u zavoj, ne mora ti blokirati kotač da bi pao. Dovoljno je da malo jače zakočiš odnosno da ti kočnica ne radi kako treba. Kao što si pročitao u objašnjenju, pločica se vjerovatno zaljepila nakon pada.
Ako voziš motore i ako si probao kočiti sa prednjom kočnicom nekog novijeg modela onda znaš koliko mala sila treba (dovoljan je jedan prst) da bi digao motor na prednji kotač.
Želim reći da je dovoljno da se pritisak u kočionom sistemu malo povećao da promjeni kočiona svojstva.