Zašto mi je blokirao prednji kotač???

BorisZ said:
Kada si u maksimalnom nagibu prilikom ulaska u zavoj, ne mora ti blokirati kotač da bi pao. Dovoljno je da malo jače zakočiš odnosno da ti kočnica ne radi kako treba. Kao što si pročitao u objašnjenju, pločica se vjerovatno zaljepila nakon pada.
Ako voziš motore i ako si probao kočiti sa prednjom kočnicom nekog novijeg modela onda znaš koliko mala sila treba (dovoljan je jedan prst) da bi digao motor na prednji kotač.
Želim reći da je dovoljno da se pritisak u kočionom sistemu malo povećao da promjeni kočiona svojstva.

Molim te za mali oprost, jer nisam baš najdetaljnije pročitao sve. Koliko sam ja skužio iz razgovora, tebi je kotač zablokirao, ono totalno, pa si pao, za što tvrdim da ne može biti krivo ulje, a ne da je malo blokirao u nezgodnom položaju za što može biti kivo ulje, jer ako se pregrijalo izgubilo je svoje svojstvo a samim time si i ti izgubio osjećaj koliko treba "stisnuti". To meni objašnjava tvoj slučaj. Vozim novi motor pa znam koliko se kočnica treba, odnosno ne treba stisnuti. ipak, u svemu je najvažnije da si ok. Jel šteta velika na bikeu?
 
bravo said:
D
Na navedenom modelu(C43 i C44) plocica voze gotovo svi svjetski eminentni vozaci 6x svjetski prvaci u endurancu,superbike,superstocku i GP i nema ih u slobodnoj prodaji tako da smo si stvarno dali truda da ih nabavimo za nase trkace da ih sponzoriramo i da ih podrzimo u njihovim namjerama na stazi.
Na navedenom modelu plocice su takoder vozili:Alen Vrdoljak,Sinisa Kezić,Zlatko Spahija

..ako vam treba jos koji pokusni kunic samo se javi :mrgreen: :mrgreen:
 
Sasa MK Motori said:
[ da li promjeniti i staviti karbonske lajtunge ili ostaviti serijske
ja bi ti preporucio mjenjat lajtung jer sa serijskim imam lose iskustvo. Ganjajuci se po Schwarzwaldu s ekipom nakon duze nizbrdice i par ostrijih kocenja prije ulaska u zavoj odjednom mi popustila kocnica i ja zavrsio u ogradi. kocnica se pregrijala i propadala je i u trenu kad je trbalo jace zakocit nije bilo efekta. mjenjaj original i stavi stahlflex
 
Kao sto sam rekao:

Idealna solucija drugo ulje,racing lajtunzi,racing plocica i siguran si sve kombinacije mimo tih su opasne po zivot i ne preporucam ih nikome.

Sto se tice pokusnih kunica hvala ali preskacem odgovor kvota trkaca je popunjena za ovu godinu sto se tice sponzorstva.

A u slobodnoj prodaji nema tih plocica jel su profi plocice i cijena je cca 2000 kn po motoru samo za prijednje diskove onda znate zasto ih nema u slobodnoj prodaji.

pozdrav svima
 
speed attack said:
Sasa MK Motori said:
[ da li promjeniti i staviti karbonske lajtunge ili ostaviti serijske
ja bi ti preporucio mjenjat lajtung jer sa serijskim imam lose iskustvo. Ganjajuci se po Schwarzwaldu s ekipom nakon duze nizbrdice i par ostrijih kocenja prije ulaska u zavoj odjednom mi popustila kocnica i ja zavrsio u ogradi. kocnica se pregrijala i propadala je i u trenu kad je trbalo jace zakocit nije bilo efekta. mjenjaj original i stavi stahlflex

Ja bih ipak prepuručio da počneš voziti dvocilindraša, jer malo kad trebaš jako kočiti, mislim trebaš, ali ne kao na rednom s 4 cilindra. Samo pusti gas i on koči. Moram priznati da smo se znali gadno ganjati, ali nikad nisam pregrijao kočnice toliko da bi mi otkazale.... osim na autu....to mi se dogodilo nekoliko puta.....ali na motoru...nikad.

V2 power!
 
Iz iskustva govorim da provjeriš i jednu banalnu stvar:
količina ulja ne smije niti u ludilu biti iznad oznake upper (gornji nivo).
Upravo višak ulja dovodi do blokade kotača, naročito pri jakom stiskanju kočnice!
 
Upravo se to desilo jucer mom frendu, naime natjeravao se po pisti i u jednom trenu prilikom kocenja, kotac mu je zablokirao pa je produzio po pijesku.

Steta motora (citaj:mv agusta 1+1), bilo mu je sve original, pa i tvornicko ulje.
Malo mi je cudno sto na sportive ne stave neko kvalitetnije ulje, ako vec mogu stavljati vilice od 2000eura i kocnice od 1000...sta im je tesko staviti to ulje?
 
Hapi said:
imam kod kuće UK ulje (od INA-e) i poleđini piše nekakva specifikacija za DOT4, ali i još nekakve specifikacije. Dali je preporučljivo to ulje stavaljat(prvenstveno mislim zbog INA-e jer nemam baš povjerenja u njihove proizvode), ili b bilo bolje da uzmem DOT4 ulje od nekog drugog proizvođača ? Hvala!
Pa sjećam se kad je umjesto UKA 2 izašlo ulje UKA 4 i na kutiji je pisalo da je jednako ulju DOT4. E sada radije bi uzeo neko skuplje ulje nekog kvalitetnijeg stranog proizvođača ili da potražiš na netu testove kočionog ulja (kod nas u dućanu Ulje SELENIA TOP 4 (=dot4) 0.5l košta 45 kuna.
 
Pričali smo u nedjelju u Eureke o tome i ja sam bio uvjeren da si imao čelična crijeva.
(Obično kad se ulje pregrije i crijeva se rašire i propadne kočnica i zato se stavljaju čelična crijeva, to svi znamo)

E na ovo svi ne misle:
Obično kad se istroše pločice dolazi do padanja nivoa ulja i olabavljenja ručki kočnica. Tu se napravi najveća greška ako se tada dolije ulje u kočnice jer pri stavljanju novih pločica rašire se kliješta i podigne se nivo ulja i mora se dogodit da kad se ulje zagrije da kotač blokira.

Pošto nisi koristio propisano ulje onda ne znam da li ima smisla nagađati o drugim faktorima ali jedna od mogućnosti je i ova:

Da li su ti pločice bile potrošene prije nego si stavio nove i da li ste gledali novo ulja nakon stavljanja potpuno novih pločica? Da li je nivo ulja u kočnicama kontroliran na hladno ili odmah nakon vožnje? I tu dolazi do oscilacija u nivou.

Ako to šta ulje nije bilo DOT6 nije bilo presudni faktor:
Ili su ti gumena crijeva prekvalitetna i nisu se raširila ili ti je ulje bilo preko maksimuma.
 
hm...pregledavši postove...uočio sam neke nelogičnosti...

ovak...poznato je da se na f1 koriste karbonski diskovi...
temperatura istih ne prelazi 1000°C na jakim kočenjima kad se diskovi užare...

e sad...na moto gp-u se isto koriste karbonski diskovi...al ja na gp-u nikad nisam vidio užareni disk !!!!

još jedna stvar...nigdje nije napomenuto jel gospon boris imo čelične ili karbonske diskove...al brijem da je imo čelične...eh sad...ak je imo čelične...ne može tu bit nekih extremnih temperatura...uostalom...mislim da se talište čelika kreće oko 700-800 stupnjeva...

i još jedna stvar...zakuhavanje ulja...recimo samo da su ta crijeva u kojima je ulje konstantno izložena strujanju hladnog zraka i da temperatura inače mora bit fuckin high da bi ulje zakuhalo uz konstantno hlađenje...
a da ne spominjem utjecaj tlaka na povišenje vrelišta tekućine....

dakle...zakuhalo ulje = no fuckin' chance :wink:

prije bih reko da je u pitanju ovo što je nike naveo...al kuhanje...nikako...

ili si možd prikočio ko vale u zadnjem krugu pa je bilo loosing the front :mrgreen:
 
darQ said:
hm...pregledavši postove...uočio sam neke nelogičnosti...

ovak...poznato je da se na f1 koriste karbonski diskovi...
temperatura istih ne prelazi 1000°C na jakim kočenjima kad se diskovi užare...

e sad...na moto gp-u se isto koriste karbonski diskovi...al ja na gp-u nikad nisam vidio užareni disk !!!!

još jedna stvar...nigdje nije napomenuto jel gospon boris imo čelične ili karbonske diskove...al brijem da je imo čelične...eh sad...ak je imo čelične...ne može tu bit nekih extremnih temperatura...uostalom...mislim da se talište čelika kreće oko 700-800 stupnjeva...

i još jedna stvar...zakuhavanje ulja...recimo samo da su ta crijeva u kojima je ulje konstantno izložena strujanju hladnog zraka i da temperatura inače mora bit fuckin high da bi ulje zakuhalo uz konstantno hlađenje...
a da ne spominjem utjecaj tlaka na povišenje vrelišta tekućine....

dakle...zakuhalo ulje = no fuckin' chance :wink:

prije bih reko da je u pitanju ovo što je nike naveo...al kuhanje...nikako...

ili si možd prikočio ko vale u zadnjem krugu pa je bilo loosing the front :mrgreen:

Darko, jesi sve ovo sam zaključio ili ti je Dačo što od ovog rekao????
 
miro said:
darQ said:
hm...pregledavši postove...uočio sam neke nelogičnosti...

ovak...poznato je da se na f1 koriste karbonski diskovi...
temperatura istih ne prelazi 1000°C na jakim kočenjima kad se diskovi užare...

e sad...na moto gp-u se isto koriste karbonski diskovi...al ja na gp-u nikad nisam vidio užareni disk !!!!

još jedna stvar...nigdje nije napomenuto jel gospon boris imo čelične ili karbonske diskove...al brijem da je imo čelične...eh sad...ak je imo čelične...ne može tu bit nekih extremnih temperatura...uostalom...mislim da se talište čelika kreće oko 700-800 stupnjeva...

i još jedna stvar...zakuhavanje ulja...recimo samo da su ta crijeva u kojima je ulje konstantno izložena strujanju hladnog zraka i da temperatura inače mora bit fuckin high da bi ulje zakuhalo uz konstantno hlađenje...
a da ne spominjem utjecaj tlaka na povišenje vrelišta tekućine....

dakle...zakuhalo ulje = no fuckin' chance :wink:

prije bih reko da je u pitanju ovo što je nike naveo...al kuhanje...nikako...

ili si možd prikočio ko vale u zadnjem krugu pa je bilo loosing the front :mrgreen:

Darko, jesi sve ovo sam zaključio ili ti je Dačo što od ovog rekao????

hehe...pa sam sam zaključio 8)

a budući da smo ja i dačo u rodbinskoj vezi...vjerovatno to ima velkog utjecaja :mrgreen:
 
darQ said:
miro said:
darQ said:
hm...pregledavši postove...uočio sam neke nelogičnosti...

ovak...poznato je da se na f1 koriste karbonski diskovi...
temperatura istih ne prelazi 1000°C na jakim kočenjima kad se diskovi užare...

e sad...na moto gp-u se isto koriste karbonski diskovi...al ja na gp-u nikad nisam vidio užareni disk !!!!

još jedna stvar...nigdje nije napomenuto jel gospon boris imo čelične ili karbonske diskove...al brijem da je imo čelične...eh sad...ak je imo čelične...ne može tu bit nekih extremnih temperatura...uostalom...mislim da se talište čelika kreće oko 700-800 stupnjeva...

i još jedna stvar...zakuhavanje ulja...recimo samo da su ta crijeva u kojima je ulje konstantno izložena strujanju hladnog zraka i da temperatura inače mora bit fuckin high da bi ulje zakuhalo uz konstantno hlađenje...
a da ne spominjem utjecaj tlaka na povišenje vrelišta tekućine....

dakle...zakuhalo ulje = no fuckin' chance :wink:

prije bih reko da je u pitanju ovo što je nike naveo...al kuhanje...nikako...

ili si možd prikočio ko vale u zadnjem krugu pa je bilo loosing the front :mrgreen:

Darko, jesi sve ovo sam zaključio ili ti je Dačo što od ovog rekao????

hehe...pa sam sam zaključio 8)

a budući da smo ja i dačo u rodbinskoj vezi...vjerovatno to ima velkog utjecaja :mrgreen:

Svaka čast, ionako ljudi vole svašta pričati, pa je dobro da netko zna makar teoriju što je moguće a što ne, da se stišaju ovi s lovačkim pričama....
 
darQ said:
hm...pregledavši postove...uočio sam neke nelogičnosti...

ovak...poznato je da se na f1 koriste karbonski diskovi...
temperatura istih ne prelazi 1000°C na jakim kočenjima kad se diskovi užare...

e sad...na moto gp-u se isto koriste karbonski diskovi...al ja na gp-u nikad nisam vidio užareni disk !!!!

još jedna stvar...nigdje nije napomenuto jel gospon boris imo čelične ili karbonske diskove...al brijem da je imo čelične...eh sad...ak je imo čelične...ne može tu bit nekih extremnih temperatura...uostalom...mislim da se talište čelika kreće oko 700-800 stupnjeva...

i još jedna stvar...zakuhavanje ulja...recimo samo da su ta crijeva u kojima je ulje konstantno izložena strujanju hladnog zraka i da temperatura inače mora bit fuckin high da bi ulje zakuhalo uz konstantno hlađenje...
a da ne spominjem utjecaj tlaka na povišenje vrelišta tekućine....

dakle...zakuhalo ulje = no fuckin' chance :wink:

prije bih reko da je u pitanju ovo što je nike naveo...al kuhanje...nikako...

ili si možd prikočio ko vale u zadnjem krugu pa je bilo loosing the front :mrgreen:

Vrelište Dot 4 ulja je na 140 stupnjeva...
 
Nisam htio ništa komentirat na zadanu temu, ali imam pitanje za DarQ-ua........
Veliš ulje je u crijevima i hladi se od vjetra, a jel' znaš da ima i ulja u kočionim kliještima koja su btw drito prislonjena na pločice!?!
Točka tališta pougljenog čelika sigurno nije na 700-800 stupnjeva, prolistaj malo knjige, to znači da bi se cilindri u motoru rastopili za 3 sekunde.

Btw, širenje tekućine je zanemarivo dok ne počinje prelaziti u plinovito agregatno stanje (iliti paru), dakle to se moglo desiti jedino pregrijavanjem tekućine......
 
E DarQ, DarQ... :no: NHF, ali ostavi se ti prirodnih znanosti i primi se npr. sociologije (bez ikakve uvrede sociolozima). :wink:

Ovako:
1. Taliste celika - 1370 stupnjeva, + koji stupanj simo/tamo ovisno o sastavu.

2. Izmedju ulja i zraka nalazi se debeli termicki izolator (gumeno crijevo). Zalij svoj motor u gumu, pa vidi kako se hladi (ili grije).

3. Kolicina ulja u kljestima i neposredno uz njih je vrlo mala. Ne treba tu puno, pa da zakuha. Zapamti da nema cirkulacije koja bi konstantno dovodila "svjeze" ulje. BorisZ, ispravi me ako tu ulogu obavlja pumpa kocionog sustava (imas li povratno crijevo na kljestima? :neznam: ).

4. I mozda najvaznije, plinovi su stlacivi, tekucine ne. Kada se ulje (i voda u njemu) pretvori u paru, to ce za posljedicu imati "propadanje" kocnice, a ne blokiranje.
 
Kawabiker said:
Nisam htio ništa komentirat na zadanu temu, ali imam pitanje za DarQ-ua........
Veliš ulje je u crijevima i hladi se od vjetra, a jel' znaš da ima i ulja u kočionim kliještima koja su btw drito prislonjena na pločice!?!
Točka tališta pougljenog čelika sigurno nije na 700-800 stupnjeva, prolistaj malo knjige, to znači da bi se cilindri u motoru rastopili za 3 sekunde.

Btw, širenje tekućine je zanemarivo dok ne počinje prelaziti u plinovito agregatno stanje (iliti paru), dakle to se moglo desiti jedino pregrijavanjem tekućine......

ovak...ide prvo disk...pa pločice...pa sam kajnd of plastika ili nešt slično debljine oko 1-2 cm u samom klipiću...pa pa klipić...pa tek onda ulje...
bar je tak kod mene...

točno talište čelika je napisao GussRadWixer...vjerovat ću mu...neću provjeravat :) uostalom...poguljeni čelik...habanje nema nikakav utjecaj na talište...al zato dodavanje drugih materijala čeliku ima utjecaj na talište...tako nastaju tzv. slitine iliti legure...od kojih je napravljena i mašina motora :wink:

enivej...ak je talište na tolko...onda žarište ne može bit na većoj temperaturi od navedene...neg je na nekih recimo 1000 stupnjeva...iak mislim da je to previše...