Zašto mi je blokirao prednji kotač???

GussRadWixer said:
E DarQ, DarQ... :no: NHF, ali ostavi se ti prirodnih znanosti i primi se npr. sociologije (bez ikakve uvrede sociolozima). :wink:

Ovako:
1. Taliste celika - 1370 stupnjeva, + koji stupanj simo/tamo ovisno o sastavu.

2. Izmedju ulja i zraka nalazi se debeli termicki izolator (gumeno crijevo). Zalij svoj motor u gumu, pa vidi kako se hladi (ili grije).

3. Kolicina ulja u kljestima i neposredno uz njih je vrlo mala. Ne treba tu puno, pa da zakuha. Zapamti da nema cirkulacije koja bi konstantno dovodila "svjeze" ulje. BorisZ, ispravi me ako tu ulogu obavlja pumpa kocionog sustava (imas li povratno crijevo na kljestima? :neznam: ).

4. I mozda najvaznije, plinovi su stlacivi, tekucine ne. Kada se ulje (i voda u njemu) pretvori u paru, to ce za posljedicu imati "propadanje" kocnice, a ne blokiranje.

1. kao što sam već napisao...tu ću ti vjerovat...neć provjeravat...moguće je da je tak visoko...

2. guma ti baš i nije neki termički izolator...očito ko klinac nikad nisi nosio gumene čizme na sanjkanje :) ev jedan banalni primjer...obuci gumenu čizmu...stani u hladni potok pa ćeš vidjet hoće ti nozi bit hladno ili će ti bit fino toplo :)

3.dakle...moj motor između pločice i klipića ima neku sam kajnd of plastika...i debelo je oko 1-2 cm...al moguće je da je to zato što ja iam staru kantu iz '88. a boris friški racing pakleni stroj...
eh sad...veliš nema cirkulacije ???
aj onda razmisli zašt se radijatori stavljaju ispod prozora ???
zato što je hladan zrak gušći u pada na tlo...a topli je rijedak i podiže se...ista stvar je i sa uljem u cijelom koćionom sustavu...osim možd u posudi sa uljem :wink:

4. svi plinovi...sve tekućine i sve krute tvari su stlačive na dovoljno velkom tlaku... :wink:
ulje je stlačivo...al jako malo...tak da je to u praksi na nekim normlanim tlakovima zanemarivo...ko npr u crijevu kočionog sustava...
ali...ako i uzmemo je "nestlačivo"...to apsoludno nema nikakve veze sa vrijednoću tlaka u crijevu i povišenjem vrelišta ulja zbog tog tlaka...
dakle...ak se pritiskom na pumpu kočnice, na ulje narine toliki tlak da je to ulje svojim djelovanjem na klipiće u stanju blokirati kotač koji ima neki velki grip...kolki je onda iznos tog tlaka ??? :?: :?: :?:

jednu stvar znam sa sigurnošću...ako vodu stlačimo na nekih 10-ak bara...njeno vrelište iliti toča isparavanja se podiže na 500°C!!!!! :!: :!: :!:

vjerujem da tlak u crijevima nije baš 10 bara...mislim da je možd nekih bar ili 2...možd je manje al možd je i više...al to sigurno ima utjecaj na vrelište koje je kod dot4 ulja 140°C ( tak je boris napisao, iako mi je to malo sumnjivo :)

et...nadam se da sam uspio predočit na što sam mislio
 
Nemam vremena pisat, ali TEKUĆINE NISU STLAČIVE jebote, di si ti u školu išao?!?!

Isto tako, tekućinama pod tlakom diže se točka vrenja, točno, ali na 10 bara vodi definitivo vrelište nije na 500 C, kaj si normalan ?

I još nešto, kočioni sustav nije pod tlakom jebote.....tako dugo dok ne stisneš kočnicu, da je pod tlakom, onda bi cijelo vrijeme pločice kočile......
 
Nemam vremena pisat, ali TEKUĆINE NISU STLAČIVE jebote, di si ti u školu išao?!?!

di sam ja išo u školu ??? ja sam išo tam di se to može naučit...tehnička škola...smjer elektrotehnika...sad sam trenutno na faxu u os...elektrotehnika...sveučilišni studij...položio sam fiziku 1 koja inače govori o mehanici fluida i o ostalim stvarima o kojima ti vjerovatno nikad nećeš ni čuti...
veliš...tekućine nisu stlačive...pa pogledaj onda ovo ( Mehanika i Toplina str 146 ):


( men još uvijek nije jasno di si ti pročito da sam ja spomenuo stlačivost tekićina )

Isto tako, tekućinama pod tlakom diže se točka vrenja, točno, ali na 10 bara vodi definitivo vrelište nije na 500 C, kaj si normalan ?
imaš pravo...nije na 500°C neg na 500 K ( ista knjiga str 195 ):



I još nešto, kočioni sustav nije pod tlakom jebote.....tako dugo dok ne stisneš kočnicu, da je pod tlakom, onda bi cijelo vrijeme pločice kočile......

pogledaj prvi post...dakle...zujić je napisao da mu je ketač proklizao pri kočenju... :wink:


e sad...svi oni koji govore da ulje može zakuhat samo u području kliješta zato što ulje ne cirkulira u kočionom sustavu...nek pogledaju sljedeći text.... ( ista knjiga str 200 )



dakle...ulje ne mora ni cilkulirati...dovoljno je da cirkulira toplina...

ak još uvijek tvrdite da je guma toplinski izolator...pogledajte sljedeću
tablicu...dobri izolatori su samo oni koji imaju vrijedonst koeficjenta toplinske vodljivosti ispod 0,01 ( ista knjiga str 199 ):




sorry svima na predugom postu i sorry moderatorima na hrpi možd prevelkih slika...potrudio sam se da ih kopresiram što je više moguće uz kolko tolko normalnu veličinu i čitljivost...
al ljudi...dost mi je da ispadam glup zato što su drugi glupi...
mnogi će se prisjetit okršaja oko obrnutog šaltanja :mrgreen:

:piva:
 
E sinko, sinko... Moj post nece biti toliko dug.

1. Kad malo odmaknes s fakultetom, shvatiti ces da inzinjer mora neke stvari zanemariti da bi uopce mogao nesto izracunati, a ne zamarati se trivijalnostima, kao sto uostalom u "knjizi" lijepo pise. Toliko o "stlacivosti" tekucina u primijenjenoj hidraulici. Ako to do kraja studija ne shvatis, bolje da drapas karte na ulazu u disko, jerbo ce inace netko zbog tvojeg "znanja" najebat.

2. Da bi usporio 250 majmunmotorkilograma sa 200 na 100 km/h treba izraciti vise od 280 kJ energije preko para diskova. Dovoljno da zagrijes 2 dl vode na preko 350 celzijevaca. Za ulje je rezultat jos nepovoljniji.

3. Sto se konvekcije i cirkulacije tice, nemoj se slucajno zaposliti kao instalater centralnog grijanja. Dok bi ti konvekcijom doveo toplinu iz podruma do prvog kata, doslo bi proljece.

4. Kad odslusas fiziku 3, naucit ces (nadam se) da sve tvari koje lose vode struju su i losi toplinski vodici. Guma je izolator, kako elektricni tako i toplinski, vjerovao ti ili ne.

I na kraju, nije strasno ispast glup. Bolje nego iz tramvaja. :wink:
 
darQ said:

Ne cirkulira tekućina ali cirkulira toplina? Dobro što to znači?

Ako misliš na cirkulaciju koja će nastat zbog različitih gustoća ulja (zbog različitih temperatura), ta cirkulacija se odvija VRLO sporo, iliti u tankom crijevu - nikako.

Sve da ulje i cirkulira u crijevima, s tim bi dobio možda 2-3 kratka kočenja više - jer se ugrijano ulje jednostavno nema gdje ohladiti.

Što se tiče gume kao izlotora, izjaviti da je guma vodič je potpuna glupost. Kao što je Guss rekao, pri jednom kočenju nastaju nevjerojatna opterećenja za disk koji mora malom površinom (zato služe rupice, da bi se površina za prijenost topline u zrak povećala) mora izračiti GOLEME količine energije, ali crijevo sa svojom lošom toplinskom vodljošću i malom površinom to ne može.

Budući da je ulje u kočnicama bilo staro, vjerojatno je bilo puno vlage. Voda pri prelasku u plinovito stanje povećava obujam 1800 puta (nisam siguran) pa je vjerjatno ona uzrok blokade - i to ne za vrijeme kočenja, kada je tlak povećan pa je njeno vrelište višestruko povećano, nego u trenutku kad je kočnica (po)puštena, tlak pada, a vodi u nastalom podtlaku naglo pada vrelište i one ne da se samo širi, već eksplodira i zakucava pločice u disk.

Dunno, jedino ako se gosp. Boris sjeća kad se to točno dogodilo i što je baš u tom trenutku napravio s kočnicom, pa to pokušat povezat sa fizikom i starim uljem.

pozdrav
 
aurellie said:
darQ said:

Ne cirkulira tekućina ali cirkulira toplina? Dobro što to znači?


Budući da je ulje u kočnicama bilo staro, vjerojatno je bilo puno vlage. Voda pri prelasku u plinovito stanje povećava obujam 1800 puta (nisam siguran) pa je vjerjatno ona uzrok blokade - i to ne za vrijeme kočenja, kada je tlak povećan pa je njeno vrelište višestruko povećano, nego u trenutku kad je kočnica (po)puštena, tlak pada, a vodi u nastalom podtlaku naglo pada vrelište i one ne da se samo širi, već eksplodira i zakucava pločice u disk.


pozdrav

Ovo svarno ima smisla. Pad se upravo dogodio kada sam popustio kočnicu.
 
aurellie said:
darQ said:

Ne cirkulira tekućina ali cirkulira toplina? Dobro što to znači?

Ako misliš na cirkulaciju koja će nastat zbog različitih gustoća ulja (zbog različitih temperatura), ta cirkulacija se odvija VRLO sporo, iliti u tankom crijevu - nikako.

Sve da ulje i cirkulira u crijevima, s tim bi dobio možda 2-3 kratka kočenja više - jer se ugrijano ulje jednostavno nema gdje ohladiti.

Što se tiče gume kao izlotora, izjaviti da je guma vodič je potpuna glupost. Kao što je Guss rekao, pri jednom kočenju nastaju nevjerojatna opterećenja za disk koji mora malom površinom (zato služe rupice, da bi se površina za prijenost topline u zrak povećala) mora izračiti GOLEME količine energije, ali crijevo sa svojom lošom toplinskom vodljošću i malom površinom to ne može.

Budući da je ulje u kočnicama bilo staro, vjerojatno je bilo puno vlage. Voda pri prelasku u plinovito stanje povećava obujam 1800 puta (nisam siguran) pa je vjerjatno ona uzrok blokade - i to ne za vrijeme kočenja, kada je tlak povećan pa je njeno vrelište višestruko povećano, nego u trenutku kad je kočnica (po)puštena, tlak pada, a vodi u nastalom podtlaku naglo pada vrelište i one ne da se samo širi, već eksplodira i zakucava pločice u disk.

Dunno, jedino ako se gosp. Boris sjeća kad se to točno dogodilo i što je baš u tom trenutku napravio s kočnicom, pa to pokušat povezat sa fizikom i starim uljem.

pozdrav
 
aurellie said:
darQ said:

Ne cirkulira tekućina ali cirkulira toplina? Dobro što to znači?

Ako misliš na cirkulaciju koja će nastat zbog različitih gustoća ulja (zbog različitih temperatura), ta cirkulacija se odvija VRLO sporo, iliti u tankom crijevu - nikako.

Sve da ulje i cirkulira u crijevima, s tim bi dobio možda 2-3 kratka kočenja više - jer se ugrijano ulje jednostavno nema gdje ohladiti.

Što se tiče gume kao izlotora, izjaviti da je guma vodič je potpuna glupost. Kao što je Guss rekao, pri jednom kočenju nastaju nevjerojatna opterećenja za disk koji mora malom površinom (zato služe rupice, da bi se površina za prijenost topline u zrak povećala) mora izračiti GOLEME količine energije, ali crijevo sa svojom lošom toplinskom vodljošću i malom površinom to ne može.

Budući da je ulje u kočnicama bilo staro, vjerojatno je bilo puno vlage. Voda pri prelasku u plinovito stanje povećava obujam 1800 puta (nisam siguran) pa je vjerjatno ona uzrok blokade - i to ne za vrijeme kočenja, kada je tlak povećan pa je njeno vrelište višestruko povećano, nego u trenutku kad je kočnica (po)puštena, tlak pada, a vodi u nastalom podtlaku naglo pada vrelište i one ne da se samo širi, već eksplodira i zakucava pločice u disk.

Dunno, jedino ako se gosp. Boris sjeća kad se to točno dogodilo i što je baš u tom trenutku napravio s kočnicom, pa to pokušat povezat sa fizikom i starim uljem.

pozdrav

Samo sam htio reći da su rupice na diskovima prvenstveno zbog kočenja po vlazi, tj kiši, tj kad su diskovi mokri. Istina, tako se i brže hlade...
S druge strane, kad ulje ne bi cirkuliralo u crijevima, onda bi ulje u posudici (čašici) uvijek bilo čisto kao novo, a ne bi bilo puno taloga i prljavo. Možda cirkulacija počinje kad se vozač smiri i ode na spavanje pa onda ulje, polako, da nitko ne vidi, počne s cirkulacijom.....
Sad je kasno pa nemam vremena a i neći starog buditi, ali otac mi je inžinjer metalurgije i pola života je radio u ljevaonici željeza kao glavni inžinjer i tehnolog cijele topionice....da raščistimo to o talištu materijala. željeza, čelika i raznih slitina. Dalje, tvrdim da se ulje hladi u crijevima dok motor juri 200km/h i to poprilično. Ne znam što vam je čudno da toplina cirkulira, dobro, možda je malo krivo rečeno, ali zar nikad niste čuli za drugi zakon termodinamike? Htjeli vi to ili ne, toplina se itekako prenosi na hladniji dio ulja jer svaki sistem nastoji postići ravnotežu. Istina nije a ulje juri u crijevima kao neki od ovdje ljutih motorista, ali razmjena energije se ipak odvija i to što je razlika u temperaturi veća, izmjena topline je veća.
Pitanje za borisaZ, jel ima gumena ili armirana(čelična) crijeva na kočnicama.
Već sam prije rekao ali niste valjda čitali, kad se voda u ulju zbog veliek topline pretvori u paru, onda kočnica ne koči, jer propada, tj, plin(voda) se sabija pri kočenju,ali okolina( crijeva, brtve cilindra kočionog klipića i brtve klipića ručice, nisu toliko jake, pa propuštaju van( nazad u posudu) i kočnica nema učinkovitost. E sad da se dogodi suprotno i kočnica zablokira ja to još nisam čuo. Da se rastopi pločica i ili deformira zbog velikih opterećenja i to onda kod kočenja zablokira, to mogu prihvatit, ali ovo ostalo ne. Pitam vas, preskočimo sitničarenje teoretičara, jel vam kad zablokirao kotač na autu kad ste dugo i intenzivno kočili ili su kočnice jednostavno prestale kočiti, tj izgubile svoju učinkovitost???? e pa sad....

"Sve da ulje i cirkulira u crijevima, s tim bi dobio možda 2-3 kratka kočenja više - jer se ugrijano ulje jednostavno nema gdje ohladiti. "
tu si potpuno u krivu, jer da je tako kočioni sustavi bi se brzo pregrijavali i sve bi brzo otišlo kvragu. Hladi se to puno više nego se vama čini....

Ne poznam borisaZ ali vjerovati da bi imao baš toliko staro ulje u koćnicama da bi bilo puno vode.... pa ne znam..... možda je on ipak u svemu početnik....
 
BorisZ said:
aurellie said:
darQ said:

Ne cirkulira tekućina ali cirkulira toplina? Dobro što to znači?


Budući da je ulje u kočnicama bilo staro, vjerojatno je bilo puno vlage. Voda pri prelasku u plinovito stanje povećava obujam 1800 puta (nisam siguran) pa je vjerjatno ona uzrok blokade - i to ne za vrijeme kočenja, kada je tlak povećan pa je njeno vrelište višestruko povećano, nego u trenutku kad je kočnica (po)puštena, tlak pada, a vodi u nastalom podtlaku naglo pada vrelište i one ne da se samo širi, već eksplodira i zakucava pločice u disk.


pozdrav

Ovo svarno ima smisla. Pad se upravo dogodio kada sam popustio kočnicu.

To uopće nema smisla..... ja mislim da se ti više baš točno ni ne sjećaš kako si pao jer čitajući forum često mijenjaš izjavu kad si točno pao, tj što se dogodilo s tvojom rukom na kočnici mislim da se u svom tom žaru borbe za bolje vrijeme zaista ne sjećaš....

Dalje, ova teorija je pušiona, jer kako pada tlak, tako pada i temperatura, inače bi ti kočnice bile pregrijane već nakon par jačih kočenja. Upće vas ne kužim, zašto mislite da tek nakon recimo 20 krugova kočnice postižu najvišu temperaturu. Vrele su one do maximuma već nakon par krugova i končana temperatura (najviša koju dostižete) je ista i nakom petog kruga i nakon dvadesetog.
 
miro said:
Samo sam htio reći da su rupice na diskovima prvenstveno zbog kočenja po vlazi, tj kiši, tj kad su diskovi mokri.
Tocno.
miro said:
S druge strane, kad ulje ne bi cirkuliralo u crijevima, onda bi ulje u posudici (čašici) uvijek bilo čisto kao novo, a ne bi bilo puno taloga i prljavo. Možda cirkulacija počinje kad se vozač smiri i ode na spavanje pa onda ulje, polako, da nitko ne vidi, počne s cirkulacijom.....
Ulje nije prljavo zato sto cirkulira u sustavu, vec zato sto navuce vlagu i time "posmedji".
miro said:
Sad je kasno pa nemam vremena a i neći starog buditi, ali otac mi je inžinjer metalurgije i pola života je radio u ljevaonici željeza kao glavni inžinjer i tehnolog cijele topionice....da raščistimo to o talištu materijala. željeza, čelika i raznih slitina.
Taliste celika - 1371 C - nemoras budit starog, pogledaj na internetu - http://education.jlab.org/qa/meltingpoint_01.html
miro said:
Dalje, tvrdim da se ulje hladi u crijevima dok motor juri 200km/h i to poprilično. Ne znam što vam je čudno da toplina cirkulira, dobro, možda je malo krivo rečeno, ali zar nikad niste čuli za drugi zakon termodinamike? Htjeli vi to ili ne, toplina se itekako prenosi na hladniji dio ulja jer svaki sistem nastoji postići ravnotežu. Istina nije a ulje juri u crijevima kao neki od ovdje ljutih motorista, ali razmjena energije se ipak odvija i to što je razlika u temperaturi veća, izmjena topline je veća.
A zasto su onda klijesta vruca, a rucica je hladna?
miro said:
Pitanje za borisaZ, jel ima gumena ili armirana(čelična) crijeva na kočnicama.
Crijeva su uvijek gumena. Nema veze jesu li opletena celikom, kevlarom ili necim trecim.
miro said:
Već sam prije rekao ali niste valjda čitali, kad se voda u ulju zbog veliek topline pretvori u paru, onda kočnica ne koči, jer propada, tj, plin(voda) se sabija pri kočenju,ali okolina( crijeva, brtve cilindra kočionog klipića i brtve klipića ručice, nisu toliko jake, pa propuštaju van( nazad u posudu) i kočnica nema učinkovitost. E sad da se dogodi suprotno i kočnica zablokira ja to još nisam čuo. Da se rastopi pločica i ili deformira zbog velikih opterećenja i to onda kod kočenja zablokira, to mogu prihvatit, ali ovo ostalo ne. Pitam vas, preskočimo sitničarenje teoretičara, jel vam kad zablokirao kotač na autu kad ste dugo i intenzivno kočili ili su kočnice jednostavno prestale kočiti, tj izgubile svoju učinkovitost???? e pa sad....
Tocno.

itd, itd...
 
ovako, ja podržavam onu teoriju di je došlo do naglog isparavanja vode u ulju i posljedičnog zablokiranja kočnice.
darq, malo manje se drži knjiga jer što se elektrotehnike tiče fizika osim struje i teslinih sprava se baš i ne uči tako u dubinu. ulje i voda su skoro pa niš tlačivi
drugo, prijenosa topline nema(osim kod zračenja) ako nema mase koja predaje/preuzima tu toplinu


dolazi do hlađenja ulja, ali ne toliko da se ono nemože pregrijati pri nekakvoj intenzivnoj uporabi, ipak ulje ne struji a i obloženo je debelom gumom - zato postoje ulja različitih svojstva.

eto, moja 2 centa
 
Sigurn sam da sam pao upravo u trenutku kada sam popuštao kočnicu. Siugran sam da je kotač odmah nakon pada bio blokiran jer nisam mogao pomaknuti prednji kotač kada smo sudac i ja micali motor. Ono u šta se kužim i šta znam je da kada prednji ili zadnji kotač počnu kliziti, to traje. Hoću reći da ne padaš istog časa kao što sam ja pao. Pritisak u sistemu nije mogao postojati nakon pada jer je posuda za ulje bila odkinuta. Ne znam zbog čega je pločica ostala zaljepljena na disk, samo znam da je ja nisam zaljepio. Teoriju ne znam pa se ne mješam u vaše rasprave. Ako je teorija o padu tlaka i naglom širenju moguća onda to u mom slučaju ima smisla.
 
Nije važno koliko je staro ulje, jer kod trkaćih motora NEMA kompromisa. Kao što sam već napisao, tekućina se širi 1800 puta (e sad za ovaj broj nsiam siguran znam samo da se nalazi između 1000 i 2000) pa si sad pokušajte zamislite u onakvom tankom crijevu kolika je količina vode potrebna! Tu se radilo tek o nekoliko sitnih nakupina vode u neposrednoj blizini klipića! Ako se radilo o nemjerljivom 1mm3 vode, trenutak nakon ispuštanja kočnice volumen skače na 1800mm3, što je povečanje 20-50% ukupne količine tekućine u kočionom sustavu uključujući i posudicu.

Miro, da je ostatak kočionog sustava predviđen za hlađenje, isti nebi bio od gume (i nema veze jeli armiran jer se opet između nalazi guma) već od bakra ili aluminija, koji bi usput morao bit u neposrednom kontaktu s uljem.

Ja nisam napisao da su diskovi veće temperature nakon 20 krugova nego nakon jednog kruga. Svaki disk prilikom naglog kočenja mora u zrak prebaciti što veću toplinu (i u tom slučaju rupice na diskovima ne služe za vlagu, jer je naravno i nema pri 400°C) ali nakon 2-3 uzastopna kočenja dio te ogromne topline prešao je na ulje koje jednostavno tu toplinu nije imalo gdje izbaciti preko gumenog izolatora, pa se zagrijalo na temperaturu koja je veća od vrelišta vode (koje naglo pada zbog nastalog podtlaka u odnosu na tlak pod pritiskom) Da je to ulje bilo novo i spremno za utrke, koga briga jeli ono na 100 ili 700°, tako da hlađenje ulja i nije problem.
To da se ulje samo hladi stiskanjem i puštanjem kočnice, pojma nemam odakle si izvukao iz mog posta, dobro da nisi izvukao da se mali crnci koji mašu da se ulje uhladi nisu umorili
:mrgreen:

Zašto su disk i pločice zavareni jedno za drugo? Da gosp. Boris ima hitraulička kliješta umjesto ruku, razumio bih. Ali pokušaj si zamislit, ili bolje pitaj oca, kakva bi sila trebala za na hladno zavariti dva željezna dijela jedan o drugi. Tu silu nikako nije mogla proizvesti ruka vozača motora, već eksplozija koja je nevjerojatnom silom ispalila klipiće i na mjestu spojila čestice dva različita materijala. Da se to dogodilo dok je motor stajao na mjestu, znači da bi diskovi trebali na temperaturi od 1400° a odna nebi došlo samo do zavarivanja već i do deformacija diska i držača pločica.

Već sam prije rekao ali niste valjda čitali, kad se voda u ulju zbog veliek topline pretvori u paru, onda kočnica ne koči, jer propada, tj, plin(voda) se sabija pri kočenju,ali okolina( crijeva, brtve cilindra kočionog klipića i brtve klipića ručice, nisu toliko jake, pa propuštaju van( nazad u posudu) i kočnica nema učinkovitost. E sad da se dogodi suprotno i kočnica zablokira ja to još nisam čuo.

Sad čuješ :D Ako misliš da je greška vozača zbog prejakog stiska, samo ću ti reć da bi za napravit takvo nešto trebala nevjerojatna sila. Osim ako gosp. Boris ne bilda :mrgreen:

Da se rastopi pločica i ili deformira zbog velikih opterećenja i to onda kod kočenja zablokira, to mogu prihvatit, ali ovo ostalo ne. Pitam vas, preskočimo sitničarenje teoretičara, jel vam kad zablokirao kotač na autu kad ste dugo i intenzivno kočili ili su kočnice jednostavno prestale kočiti, tj izgubile svoju učinkovitost???? e pa sad....

Napuni ih vodom pa koči BEZ prestanka na nekoj duuugoj nizbrdici (ili se vozi 250kmh) i odna pusti. Javi što se dogodilo

pozdrav
 
BorisZ said:
Ulje nije moglo biti puno starije od 4 mjeseca.

REci mi kvragu jesli li provjerija razinu kočiona ulja?
Opet ponavljam: razina iznad maximuma izaziva blokadu!
Prosto ko pasulj!
 
BorisZ said:
Nisam provjerio ali motor je novi i ulje je stavljeno u tvornici.

I meni je bio novi i ulje stavljeno tvornički pa nisan ni ja gleda dok motor nije blokira prednju! :evil: :evil:
Pogledaj!
Bolje učit na tuđim greškama nego svojim!
 
BorisZ said:
Nisam provjerio ali motor je novi i ulje je stavljeno u tvornici.

Stavio si druge/nove plocice, a nisi provjerio razinu ulja...? :misli:

Ali, opet mi je bezveze da su plocice ostale zaljepljene, ako je kako kazes posudica otpala...znaci u slucaju da je kocnica blokirala zbog previse ulja, morala je otpustiti prilikom odvajanja posudice tj. dotoka zraka... :?
 
miro je napisao/la:
S druge strane, kad ulje ne bi cirkuliralo u crijevima, onda bi ulje u posudici (čašici) uvijek bilo čisto kao novo, a ne bi bilo puno taloga i prljavo. Možda cirkulacija počinje kad se vozač smiri i ode na spavanje pa onda ulje, polako, da nitko ne vidi, počne s cirkulacijom.....

Ulje nije prljavo zato sto cirkulira u sustavu, vec zato sto navuce vlagu i time "posmedji".

Ima nešto u tome, ali pogledaj ima li taloga u čašici??? NIje se valjda nataložill vlaga???

miro je napisao/la:

miro je napisao/la:
Dalje, tvrdim da se ulje hladi u crijevima dok motor juri 200km/h i to poprilično. Ne znam što vam je čudno da toplina cirkulira, dobro, možda je malo krivo rečeno, ali zar nikad niste čuli za drugi zakon termodinamike? Htjeli vi to ili ne, toplina se itekako prenosi na hladniji dio ulja jer svaki sistem nastoji postići ravnotežu. Istina nije a ulje juri u crijevima kao neki od ovdje ljutih motorista, ali razmjena energije se ipak odvija i to što je razlika u temperaturi veća, izmjena topline je veća.

A zasto su onda klijesta vruca, a rucica je hladna?

pa jasno je valjda gdje je izvor topline isto kao da se entropija ne odvija trenutno, jer bi inače sav svemir odavno otišao u kvragu. Poanta je da se odvija uglavnom dovoljno brzo da se cijeli sistav hladi na zadovoljavajući način. To su proračunali stručnjaci....ne?


miro je napisao/la:
Pitanje za borisaZ, jel ima gumena ili armirana(čelična) crijeva na kočnicama.

Crijeva su uvijek gumena. Nema veze jesu li opletena celikom, kevlarom ili necim trecim.

Ima veze jer da nema ne bi na trkačim motorima gdje su veća naprezanja crijeva bila obložena recimo čelikom. Kod povećanih naprezanja obično gumeno crijevo z akočnice diše, dok je to kod armiranih ipak svedeno na najmanju moguću vrijednost
 
e sad ga jebi.... da ne pišem reply na svaki redak. Kao što se vidi iz gore napisanog a to ruši sve teorije o exploziji vode, vodi u ulju itd. Osim što je ulje bilo novo, reče borisz isto tako i nakon pada nije mogao okrenuti kotač, dakle, iako je otkinuo posudicu s uljem, što znači da je sustav kočenja otišao kvragu, ipak je kotač još bio blokiran??? Zašto??? Ili su zaljepile pločice, što je moguće, ili je kao što sam već rekao, pri ogromnom pritisku u sistemu kočenja došlo do izljevanja plina-tekućine kroz brtvu kočionog klipića i to je onda došavši na zaista vrelo područje...zapeklo.... jer nie ista temperatura na pakni i s druge strane klipića, tj u kliještima s uljem.

Al smo žestoki, ha?

V2 power!