Zapekao saraf u aluminiju ??

...kažu na reklami da postoji čarobni sprej za takve stvari  :neznam: ...gledao sam neki u autokreši...prek 70 kuna je...valjda vrijedi te pare  :mrgreen:
Wurth radi isti npr:
 

Attachments

  • preuzmi (6).jpg
    preuzmi (6).jpg
    3.7 KB · Views: 178
Prvi put sam radio i mislim da je ispalo vise nego dobro ....prvo sam busio sa M4 borer  pa M6 onda M7,5 boreri su marke makita zlatni    ureznica M8 unior  i to sve sa aku bušilicom 15 min posla
2301fa7fa510ded0ea479d120a5df294.jpg


Poslano sa mog Lenovo Z90a40 koristeći Tapatalk

 
tu radije stavi pržonjere i matice i nikad više nećeš imati problema
(y)
 
Odvidaj i stavi kako to na naški reći.
Molyslip ili Compaslip, visokotemperaturnu pastu protiv toga da zapeče.
 
zadnji put kad sam tako sjebao imbus (sa višom glavom), uhvatio sam ga s papagajkama, stisnuo ko sivonja i odvrnuo ga.  :mrgreen:
pomaže kad je metal nekvalitetan pa se imbus ishaba iznutra..
 
MPALESIC said:
Prvi put sam radio i mislim da je ispalo vise nego dobro ....prvo sam busio sa M4 borer  pa M6 onda M7,5 boreri su marke makita zlatni    ureznica M8 unior  i to sve sa aku bušilicom 15 min posla

Poslano sa mog Lenovo Z90a40 koristeći Tapatalk
(y) ...osim što boreri nisu M nego su fi  :tongue:    :mrgreen:
...i ja bi tu stavio brezone i matice...postoje čak i bakrene ili mesigane, malo zdrepane da se ne odšpanavaju  :wink:

edit: 7,5 je prevelika rupa za M8  :shock: ...jel novi navoji imaju oštre vrhove?  :misli:
 
Ja koristim ovako nesto (mislim da je sluzbeni naziv "Screw extractor") za sjebane srafe (pogotovo lagano sa imbus/torx srafima jer nema potrebe busenja rupe prvo). Jos me nije iznevjerilo. Ima u Bauhausu za nabavit. :)

Stavis i srafis u suprotnom smjeru. Do sad svaki sraf koji sam probao jednostavno odpusti i izade. Zadnje gdje sam "probavao" je na promjeni ulja u final drive-u. Svaki sraf na motoru je torx osim ovog koji je imbus. Nisam gledo i stavio torx koji pase, okrenuo, i ode. Bilo minuta posla s ovim izvadit, novi sraf 20kn. :mrgreen:
 

Attachments

  • 4731419.jpg
    4731419.jpg
    134.5 KB · Views: 151
Durr said:
Ja koristim ovako nesto (mislim da je sluzbeni naziv "Screw extractor") za sjebane srafe (pogotovo lagano sa imbus/torx srafima jer nema potrebe busenja rupe prvo). Jos me nije iznevjerilo. Ima u Bauhausu za nabavit. :)

Stavis i srafis u suprotnom smjeru. Do sad svaki sraf koji sam probao jednostavno odpusti i izade. Zadnje gdje sam "probavao" je na promjeni ulja u final drive-u. Svaki sraf na motoru je torx osim ovog koji je imbus. Nisam gledo i stavio torx koji pase, okrenuo, i ode. Bilo minuta posla s ovim izvadit, novi sraf 20kn. :mrgreen:

koliko kosta taj set?
 
Ako ne ide nikako, postoji jedno relativno dobro riješenje, ovisno koliko možeš povečati promjer rupe na komadu di je puknuti vijak.A opet imaš navoj/fi koji si i imao prije.
Stvar se zove Heli Coil,
u prilogu slike,
imaš set za određenu dimenziju metric ili inch navoj ili malo skuplje ali dobra investicija set od M3 do M16 .
Znači bušiš vijak van s borerom veličine vanjskog promjera vijka (izbušiš vijak van).Zatim ovisno o veličini vijka imaš borer u setu posebne dimenzije,izbišiš s njim, nareznica,narežeš navoj i našarafljuješ uložak(izgleda kao opruga) s Locktite na vanjskom navoji. A unutarnji navoj ti je za ponovno ušarafit vijak koji trebaš.
Nadam se da sam donekle razumljivo objasnio, ali kad vidiš set ili ga dobiš u ruke, nije komplicirano, a funkcionira. Ne jednom me je spasilo (y)
Par slika u prilogu
 

Attachments

  • preuzmi (12).jpg
    preuzmi (12).jpg
    6.8 KB · Views: 137
  • preuzmi (10).jpg
    preuzmi (10).jpg
    8.4 KB · Views: 138
  • preuzmi (11).jpg
    preuzmi (11).jpg
    5.2 KB · Views: 110
a postoje i "ljevi" boreri, pa ako si u prilici može se probat i s njima,.ponekad popusti vijak i uspije se izvuć van (y)
 
Da obnovim temu, neki dan izgubio izuzetno puno vremena i živaca na Aprilii. Skidao sam prednji kotač, osovina na desnoj čizmi ima zadebljanje i ulazi u čizmu koja ima prorez . Dva duboko ukopana imbus vijka stisnu taj prorez i time osovinu. Jedan vijak sam bez ikakvog problema odšarafio. No, drugi je uhvatio nevjerojatno, plus i vjerojatno nekvalitetan vijak, mekan. Pada mi napamet da je taj vijak se jače zategnuo u vožnji jer je bliži kotaču pa je sila na njega veča. Prijašnjem vlasniku je pukao unutra i jedva sam taj puknuti ostatak izvadio van svinjskim repom. Inače, svaki vijak u aluminiju preko bolcena udarim čekićem prije odpuštanja pa tako i ovaj. Počeo popuštati ključ u glavi. Fenom sam više puta grijao pa hladio pa grijao.No inbus se okrenuo u glavi. Još nekoliko puta sam udario, nabio inbus unutra, grijao, ali ne ide, okrenuo se. Tada ide metoda koja u većini slučajeva upali- uzimam sjekače i u koso zasječem glavu ta udaram pod koso bolcenom. Raskramao sam cijelu glavu, ali ni da mrdne. Hladan znoj me oblio. Dovlačim aparat za varenje i varim cijev na glavu vijka- na 50 A, puca var, pa iznova, puca var .100 A-puca var. I par puta tako. Na 150 A sam sve zalijao skupa i uspio odšarafiti vijak. Onda sam preturio cijelu radionu i pregledavao sve inbuse u mjeri i na njih isprobavao nove matice, pobacao sve deformiranih navoja. Ima i plićih i dubljih glava, to sam sad tek ustanovio, razlika u desetama. Uspio naći originalne talijanske s Aprilie 30 godina stare. Je li za ubuduće bolje ispod glave staviti podlošku ili ne? Ako da, kakvu? Rascijepljenu, zvijezdastu, glatku? Nauljiti vijak?
 
tu mast nisam nikad upotrebljavao i na brdu motora koje sam šarafao nikad ni na jednom vijku nisam vidio
 
tu mast nisam nikad upotrebljavao i na brdu motora koje sam šarafao nikad ni na jednom vijku nisam vidio

bakrena mast je super stvar
 
da je stezano na moment nebi bilo pizdarija (y)

Ne mora znacit iako je uvijek pozeljno: seraf i aluminij znaju reagirat korozijom, bakrena mast, anti seize, ili kak se vec zove bitno pomaze, al onda su i momenti stezanja nesto drugaciji (manji).
btw, ne koristim ju i nikad nisam imao ni naznaku takve reakcije, mozda zato jer ne vozim po mokrom, ne znam......?
 
Da li ste ikade vidjeli tragove "bakrene masti"na originalnoj postavi?
 
Da li ste ikade vidjeli tragove "bakrene masti"na originalnoj postavi?


Nisam, a kao sto sam napisao, ni ne koristim ju (bas nigdje na motoru, pogotovo ne na kocnicama :mrgreen: ) iako ce u velikoj mjeri sprijeciti koroziju kad su seraf i aluminij u pitanju, to je ionako nesto sto se pojavi nakon niza godina pa u originalnoj postavi ni nema smisla. Mozda sam samo trebao dodati da ju nikako nebi koristio u "slijepim" navojima