zar je jawa toliko loša

bmw m 5 said:
to je jawa babetta.....ziva koma....Nesto slicno kao poni express...imala je onaj dekompresor na glavi...za gasenje...uzas.... :mrgreen:



Je, zelena babetta :D...nisam se moga sitit, imala je pedale i mogla je uzbrdo jedino kad bi se pomoglo motoru pedalama...katastrofa. Svoje prve kilometre sam napravija na tom novom kršu. Tek je Tomos automatic probudija zlo u meni :twisted: :LOL:.
 
puno ljepih uspomena me veže za jawu 350.u početku je bilo problema s paljenjem dok nisam u kratkom roku doktorirao struju.puno kilometara je ostalo iza nas ,pet godina zaredom do grobnika,preluke,opatije...neponovljivo.jawa 5+ za ono vrijeme
 
Imala sam ja neku jawu doma,pa sam ju dala za piknik stolac(falilo je nekih dijelova)...uglavnom,dobila je izgon iz garaže :LOL: :LOL:
 
Nekad sam imala Jawu 350 TS i kao što je netko rekao uglavnom je fitiljila struja. Svječice su odlazile kao keksi. Ali u tank torbi je uvijek bilo pregršt Super Bosni i dozica ulja za benzin i nikad nisam ostala na cesti.  :mrgreen: A alat koji je uz nju išao je bio mrak. Mogao si s tim rastaviti i sastaviti cijelu Jawu. Znali su Česi da treba... :LOL:
 
Sayock said:
Nekad sam imala Jawu 350 TS i kao što je netko rekao uglavnom je fitiljila struja. Svječice su odlazile kao keksi. Ali u tank torbi je uvijek bilo pregršt Super Bosni i dozica ulja za benzin i nikad nisam ostala na cesti.  :mrgreen: A alat koji je uz nju išao je bio mrak. Mogao si s tim rastaviti i sastaviti cijelu Jawu. Znali su Česi da treba... :LOL:

Hehehe Super Bosna i to iz Tešnja(tako je išla reklama) btw to je provincija u kojoj zivim :mrgreen:
 
evo jedva sam naša sliku,ova jawa je bila kod mene od '84-'89 .i prošla kilometara i kilometara bez kvara.to je bio stroj,voziš jawu i sanjaš hondu

 
ja sam u to doba 78/80, vozio MZ250TS, ali smo zavidno gledali JAWE i CZ to su makine i pol.
 
I mene vežu lijepe uspomene na jawu 175, ali kad malo bolje pogledam i svi problemi su bili "dječiji" ,jer su mašine i instalacije bile primitivne  pa su se lako rješavali. I nikako se ne mogu uspoređivati kočnicama i perfomansama sa današnjim mtociklima, pa to ne treba ni raditi, ali mi koji smo ih vozili , imam osjećaj, smo malo intezivnije doživljavali "vjetar u kosi"  :mrgreen:
 
Ra said:
....  ali mi koji smo ih vozili , imam osjećaj, smo malo intezivnije doživljavali "vjetar u kosi"   

(y) (y) (y)


Još malo iskustava iz "prve ruke" !

S Jawom 350-634 / 1976.g. ( cilindri iz čeličnog lijeva , brzinomjer u kućištu prednjeg svjetla )
prošao sam preko 50 000 km tijekom kasnih 70-tih i ranih 80-tih.
Motor je bio jeftin za nabavu, jeftin i jednostavan za održavanje, dosta pouzdan, startan i dovoljno
brz za svoje vrijeme i uvjete na cestama.

Osnovni  nedostaci :

mašina i prenos snage :
- loš kvaliteta originalniog primarnog  i sekundarnog lanca
  ( mogućnost pucanja primarnog lanca, drobljenje valjčića sekundarnog lanca )
- 6 V elektrika osjetljiva na vlagu
  ( loša kvaliteta VN-kabela , bobine izložene zaljevanju kod vožnje po kiši )
- sklonost razdešavanju paljenja / platina zbog slabog rješenja nosača platina i trošenja "bakelita" platina.
- osjetljiv na dugotrajno 100% opterećenje
  ( mogućnost zaribavanja klipova - no predznaci su se dali osjetiti i posljedice izbjeći kraćim smanjenjem opterećenja )
- slaba "sajla kuplunga" sklona razlistavanju i pucanju
- dosta visoka potrošnja i originalni rasplinjač kao "vrlo usko grlo"

okvir , ovjes , kočnice , ...
- bubanj s dva ekscentra napred i bubanj s jednim ekscentrom nazad kao kočnice -
  nedovoljno snažne i sklone blokiranju kod brže cestovne vožnje zahtjevnijih korisnika s kvalitetnijim "zapadnim" gumama,
  no ujedno "prejake" i sklone blokiranju kod za večinu tadašnjih korisnika na originalnim "Barumicama"
  ( posebno kod vožnje po mokrom, makadamu, nečistom asfaltu )
- kratki hod stražnjih amortizera i nemogućnost ikakve regulacije
- prednja vilica sklona neujednačenom propadanju krakova zbog "neujednačenosti gubitka ulja"
- glava volana sklona "otpuštanju" 
     

Prethodni popis možda danas nekom djeluje užasavajuće, no sve to uopće nije bilo ništa strašno,
jer se uz malo "tehničke kulture" i nešto učestalijeg redovnog održavanja , te lanaca, guma, obloga kočnica i rasplinjača
( "flahšiber" Delorto ) iz Trsta, sve dalo dotjerati u vrlo zadovoljavajuću cjelinu, u kojoj su i dobre strane motocikla
mogle doći do punog izražaja. A te dobre strane su bile :
- jednostavnost svih sklopova, minimalna i jednostavna elektrika
- pouzdanost osnovnih sklopova ( mjenjač , spojka, termo-grupa )
- za to vrijeme - vrlo krut i solidan okvir ( "rama" )
- cca 25 vrlo iskoristivih konja ( KS ) kojima ste u "očaj" mogli bacati pandure na tadašnjim 500S bemburama
  ( do 120 km/h , a to je tada bilo brzo ! )
- uz malo igranja uljem u prednjoj vilici i zezanja s izjednačavanjem stražnjih amortizera, te naravno promijenjenim gumama,
  vrlo dobra stabilnost i voznost u zavojima , čak i prema današnjim kriterijima

Al' sam se raspisao ( vražje je to podsjećanje na mlade dane ! )

Zato zaključak :    Uz malo para i malo smisla za prčkanje po motoru, imali ste motor na koji ste u svakom trenutku mogli sjesti,
                         uzeti vrečicu s par dijelova ( sajla za spojku, svječice , platine ) i minimalnim alatom ( 3-4 viljuškasta/cjevasta ključa i odvijač )
                         i otići bilo kuda, bez opterećenja da li ima servisa, hoćete li ostati na putu zbog kvara, ... 
 
                         A uvijek dobrodošla osvježenja - pacijenti na tadašnjem MZ 250TS i panduri na kravama !

 
  e ako to naprave samo da  nebude lakrdija od motora kao ovaj zadnji dakar enduro ili onaj kvazi custom, pa to je bila sramota
  no ako californian bude imalo pristojan kupujem je odmah  (y)
 
Stari imao CZ 175 '73g. kupljena nova, vozio se negdje do '81.g kada sam se ja rodio. Onda su se starci odselili i motor osto kod djeda. Djedu nije bilo teško svaki tjedan stat na kick-starter sam da okrene mašinu (jer se nitko više nije vozio). 1997g. dovezli smo ga doma, očistili rezervar i karburator, stavili novi akumulator i svječicu, i ja se vozio još kojih 5 godina i onda motor poklonio. Ajd mi nađi motor koji nakon 16 godina stajanja sam kresneš i voziš. Ni gume nisam promjenio.  :mrgreen:
 
Nekom ludom srećom sam `78. kupio MZ 250TS pa  nisam imao problema osim sa 3. brzinom no zato Jawaroši su imali obaveznu generalku do mora. Jedina prednost jawe je u tome što si bio prisiljen dobro biti upoznat sa mehanikom i pogotovo elektrikom.
Samo sam se jednom zeznio i kupio Jawu 350 , imao je 6 dana ,popravljalo ju 7 "majstora" te sam je se riješio u ekspresnom roku.MZ je bio tada CAR. (y)
 
GeM said:
(y) (y) (y)
Prethodni popis možda danas nekom djeluje užasavajuće, no sve to uopće nije bilo ništa strašno,

Nije bilo strašno dok nisi probao bilo što drugo sa zapada  :mrgreen:

Moje iskustvo sa Jawom iz kasnih 80-ih  :palacdolje: :palacdolje: :palacdolje:
 
Jawa 350 ts, mislim tamo negdje oko 1988.g.......... (y)

Vežu me ljepe uspomene za nju, a i malo ružnije ( ulovio ženu na taj motor )
Imao jedino problema sa svječicama i ostala bez 2 i 4 brzine, takovu onda i prodao.

Sada bi kupio (a još rađe da mi ju netko pokloni) isto takvu može u bilo kakvom stanju ( jako lošem, bez papira,... ), ako neko slučajno ima da mu smeta u garaži.    Javite    :D
 
GeM said:
(y) (y) (y)


Još malo iskustava iz "prve ruke" !

S Jawom 350-634 / 1976.g. ( cilindri iz čeličnog lijeva , brzinomjer u kućištu prednjeg svjetla )
prošao sam preko 50 000 km tijekom kasnih 70-tih i ranih 80-tih.
Motor je bio jeftin za nabavu, jeftin i jednostavan za održavanje, dosta pouzdan, startan i dovoljno
brz za svoje vrijeme i uvjete na cestama.

Osnovni  nedostaci :

mašina i prenos snage :
- loš kvaliteta originalniog primarnog  i sekundarnog lanca
  ( mogućnost pucanja primarnog lanca, drobljenje valjčića sekundarnog lanca )
- 6 V elektrika osjetljiva na vlagu
  ( loša kvaliteta VN-kabela , bobine izložene zaljevanju kod vožnje po kiši )
- sklonost razdešavanju paljenja / platina zbog slabog rješenja nosača platina i trošenja "bakelita" platina.
- osjetljiv na dugotrajno 100% opterećenje
  ( mogućnost zaribavanja klipova - no predznaci su se dali osjetiti i posljedice izbjeći kraćim smanjenjem opterećenja )
- slaba "sajla kuplunga" sklona razlistavanju i pucanju
- dosta visoka potrošnja i originalni rasplinjač kao "vrlo usko grlo"

okvir , ovjes , kočnice , ...
- bubanj s dva ekscentra napred i bubanj s jednim ekscentrom nazad kao kočnice -
  nedovoljno snažne i sklone blokiranju kod brže cestovne vožnje zahtjevnijih korisnika s kvalitetnijim "zapadnim" gumama,
  no ujedno "prejake" i sklone blokiranju kod za večinu tadašnjih korisnika na originalnim "Barumicama"
  ( posebno kod vožnje po mokrom, makadamu, nečistom asfaltu )
- kratki hod stražnjih amortizera i nemogućnost ikakve regulacije
- prednja vilica sklona neujednačenom propadanju krakova zbog "neujednačenosti gubitka ulja"
- glava volana sklona "otpuštanju" 
     

Prethodni popis možda danas nekom djeluje užasavajuće, no sve to uopće nije bilo ništa strašno,
jer se uz malo "tehničke kulture" i nešto učestalijeg redovnog održavanja , te lanaca, guma, obloga kočnica i rasplinjača
( "flahšiber" Delorto ) iz Trsta, sve dalo dotjerati u vrlo zadovoljavajuću cjelinu, u kojoj su i dobre strane motocikla
mogle doći do punog izražaja. A te dobre strane su bile :
- jednostavnost svih sklopova, minimalna i jednostavna elektrika
- pouzdanost osnovnih sklopova ( mjenjač , spojka, termo-grupa )
- za to vrijeme - vrlo krut i solidan okvir ( "rama" )
- cca 25 vrlo iskoristivih konja ( KS ) kojima ste u "očaj" mogli bacati pandure na tadašnjim 500S bemburama
  ( do 120 km/h , a to je tada bilo brzo ! )
- uz malo igranja uljem u prednjoj vilici i zezanja s izjednačavanjem stražnjih amortizera, te naravno promijenjenim gumama,
  vrlo dobra stabilnost i voznost u zavojima , čak i prema današnjim kriterijima

Al' sam se raspisao ( vražje je to podsjećanje na mlade dane ! )

Zato zaključak :    Uz malo para i malo smisla za prčkanje po motoru, imali ste motor na koji ste u svakom trenutku mogli sjesti,
                         uzeti vrečicu s par dijelova ( sajla za spojku, svječice , platine ) i minimalnim alatom ( 3-4 viljuškasta/cjevasta ključa i odvijač )
                         i otići bilo kuda, bez opterećenja da li ima servisa, hoćete li ostati na putu zbog kvara, ... 
 
                         A uvijek dobrodošla osvježenja - pacijenti na tadašnjem MZ 250TS i panduri na kravama !
(y) izgleda da je tu i tamo trebalo zamjeniti poneki potrošni dio, eh da su to znali i oni kojima se Jawa stalno kvarila  :mrgreen:
Kao i kako su se prije održavali auti, to se nisu stavljale nove svijećice, nego rabljene, malo se očiste i tako ukrug, sve se krpalo pa se žalili da ne valja. Šteta je ljudima bilo kupiti svijećice, a sad kad odu u servis ostave pola plače.
Jawe i MZ su imali zanimljivi zvuk, bilo bi ih lijepo provozati.
 
papa strumf said:
(y) izgleda da je tu i tamo trebalo zamjeniti poneki potrošni dio, eh da su to znali i oni kojima se Jawa stalno kvarila  :mrgreen:
Kao i kako su se prije održavali auti, to se nisu stavljale nove svijećice, nego rabljene, malo se očiste i tako ukrug, sve se krpalo pa se žalili da ne valja. Šteta je ljudima bilo kupiti svijećice, a sad kad odu u servis ostave pola plače.
Jawe i MZ su imali zanimljivi zvuk, bilo bi ih lijepo provozati.


Da, kad god sam dolazio doma ljudi su mislila da lomci padaju po cesti  :LOL:
Svaki klip lupa kak njemu pase  :mrgreen:
 
Gledam ovu sliku pa da pitam...dal se netko sijeća kako je izgledala stara jawa californija, auspusi dignuti pod rep , nešto sasvim ekstravagantno za to vrijeme....