zar je jawa toliko loša

Jawa 350 ts je bila moj drugi motor, vozil sam ju 2 sezone i nikad me nije iznevjerila.
U jutro ju dva puta napumpaš, čok, kontakt i vozi..
 
ČZ-350-Super Sport, prešao dosta kilometara, vozio ju od 15-te godine, išao na putovanja i do Dubrovnika sa partnericom.
Istini za volju bila je ipak prerada. Najosjetljiviji dio na kvarove su bile platine koje si tada mogao kupit skoro na svakoj ininoj pumpi.
Naime radilo se o sljedećem: platine su bile 2x za twin 180 stupnjeva razmak pojedinačno štelanje faze i zajedničko na matičnoj ploči nosača platina. Problem je bio u tome što su platine koje su se masovno prodavale bile Š R O T uglavnom iste su bile ali sa bitnom razlikom za škode nekoliko serija 110L 120LS i sl. Međutim, obzirom da je ekscentar (podizač) bio pričvršćen sa desne strane direktno na radilici (na rotoru dinama 6V kasnije 12V), zbog obodne brzine i temperature same radilice original platine su koštale 4 puta skuplje od škodinih (koje su mnogi stavljali) jer su škodine predviđene za drugačije uvijete koji su vladali na mnogo sporijem četverokutnom razvodniku paljenja škodinih motora, dok su originalne imale podizače (klizače) platina od keramičkog bakelita puno tvrđeg i otpornijeg na habanje i toplinu koja je vladala na samoj radilici Jawe ili ČZ. Primjer:
- ako sam stavio jeftinije platine (škodine), nisu izdržale duže od 300 km bez ponovnog štelanja predpaljenja (ako si htio da pali od prve) a ukupno teško više od 1000 km, s tim ako si vozio u ljetnim uvjetima više od 100km u komadu znali su se podizači jednostavno istopiti.
Po originalne platine se svojevremeno trebalo ići u Križ kod Ivanić Grada (ne sjećam se imena dućana) koji su tada imali uvoz i originalne platine ili u Nađkanjižu u Mađarsku.
Primarni dvostruki lanac je bio ok ako si se pridržavao pravilnog ulja i nivoa. (nikad kvar)
Lamele su bile uljne. Na samom kuplungu sam dao izraditi posebne čelične opruge od kvalitetnijeg čelika koje nisu omekšavale na temperaturnom opterećenju. (poslije nikad kvar)
Nakon 20000km obavezna zamjena lamela i diskova.(nikad kvar)
Osovina vilica od visokolegiranog čelika pojačanog promjera (za oko 1,6mm po sjećanju) izrađena po narudžbi u Prvomajskoj i bušene vilice mjenjača (polirane) izdržale su svaku torturu. (poslije nikad kvar)
Izrađena nova ležišta piramida sa povećanjem promjera u bloku za 4mm i većim rasporedom snage na stijenke bloka. (poslije nikad kvar) Obzirom da je druga piramida ujedno bila i osovina sekundarnog prijenosa primarnog lančanika i uredna zamjena potrošnog lanca i pravovremena zamjena lančanika. (nikad kvar)
Tako od 77-84g. Tada sam ugradio:
1 - 2u1 rezonantni protočni sa prigušenjem zbog veće snage i boljeg zvuka bez neugodnog praskanja
2 - umjesto excentričnog podizača platina, mini magnetna ploča sa 2 pick-up zavojnice ručno motane na mini jezgre i elektronsko paljenje sa više sekundarnim izbojem na 2 bobine (nikad potrebno štelanje poslije elektronskog podešavanja)
3 - vergaser sa rezonantnim usisom i dvostruko većim usisnim filterom (ručno rađeno kučište po mjeri od plastike sa manjim otporom i zračnim ustima prema naprijed)
4 - bušenje cilindara i ugradnja većih klipova i karika sa poliranim kanalima na ispuhu
5 - formiranje (smanjivanje) kompresijskog prostora u glavama i bušenje navoja u ulošku za tada jedine svjećice koje su to podnosile bosna F-100.
6 - manja poboljšanja na trokutu rame (ugradnja jačih šalica i ležaja) i samim vilicama (bolje opruge, mini-chrom blatobran) i naravno neke dunlop gljive (ne sjećam se)
7 - promjena kompletne instalacije sa avionskim instalacijama

Rezultate vam nemogu ni opisati, od lakog mjenjača, rasporeda snage od manjih do visokih okretaja, do odlične upravljivosti i stabilnosti, do toga da sam u bilo kojem streetfight duelu i otvorenoj cesti sa tada rijetkim Japancima ponosno ih gledao u retrovizoru (osim rijetkih iznimaka)
Puno ljubavi, puno volje, puno rada, nešto novaca, dosta odricanja, dosta vremena, znanja i ludosti... sve u svemu bilo je  (y)
 
tomtigar said:
Puno ljubavi, puno volje, puno rada, nešto novaca, dosta odricanja, dosta vremena, znanja i ludosti... sve u svemu bilo je  (y)

E da, tako to ide.  (y)
 
Sličnu takvu sam dogura iz krmara (svinjca) prije 20-tak godina(di je pravila društvo  svinjama u ležećem položaju bar 2 ipo god.)  i svi su se smijali kako smrdi,nikad od toga ništa i takve pošalice,podje....(bila je iz 68 godine),ali san bija uporan i složija je kroz po godine a na rezervaru san radija najduže(nije bilo velikog izbora ko danas nego kit šmirgl i brusi iz dana u dan) struju nisan moga naći ali san sa frendom lako nabacija struju od Tomosa ,istokarena ploča na koju smo stavili ploču s bobinom,platinama....a najinteresantije je bilo što je magnet sida na konus od radilice ko tvornički a zategli smo ga sa m-8 šarafom,a sa elektronskim paljenjem nije radila ni primala gas ko sa običnim (naučena na platine  :) s tim da moran naglasiti da smo onda od nje napravili malu preradu(staviću sliku nadam se sutra) i ostala mi je draga jer je mogla voziti kako si tija i palila iz prve a stare Barumke nisi moga potrošiti,zadnje mirenje brzine je bilo oko 130 km pa sad kad neko kaže da 350 nije mogla priko 120 nije vidija (nenabrijane,osim auspuha) obične koje su išle i do 160,JAWA i ČZ su onda bili a bila bi mi draga i sad jedna ČZ 250 stara odlični motori ako si ih volija a za Japance nije bilo novaca jer si jedva krpa novce i za ove istočnjake koji su večini ostali u sječanju kakvom takvom  (y)

"Najveći problem je bija kad bi s nje siša na Tomosa pa bi šalta umisto u višu tučeš u nižu i s Tomosa na ČZ  :D  :LOL:
 
Evo i par rijeći od mene. Istina da je jave zezala struja, ali koje platine pod sicem i dobar majstor koji ih zna poštelati riješava problem.
Tamo 80-tih sam se navozio Jawa ČZ od 175-ce, 250-ce i 350-ce, mogu vam reći da sam prošao TKM i TKM na njima i da mi je to bilo najljepše vrijeme mog života . U to je vrijeme to bila prava pila kaj se kod nas moglo voziti uz MZ-a, elektronku, Guzzi-ja, bmw-a, a CB-a, Z-a RD-a i GS-a su vozili dećki kojima su starci delali vani i pokoji kojima su starci bili na nekom položaju. Svi smo bili ekipa i bez kluba i bez love, ali zato niko nije ostal na cesti kad se išlo na Grobnik tj. u Preluk, generalke su se delale na cesti, to su bila vremena. Evo i par slikica iz tih dana.
 
...
 
...
 
...
 
Bikeru svaka čast a fotke su za skinuti kapu da se znalo pa čuvalo (y)

Sayock  (y)
 
Biker..! Jel se vozil Krmpa sa vama?. Nigde ga ne vidim !!  On je u to vrijeme imal javu (y)
 
biker5 said:
Evo i par rijeći od mene. Istina da je jave zezala struja, ali koje platine pod sicem i dobar majstor koji ih zna poštelati riješava problem.
Tamo 80-tih sam se navozio Jawa ČZ od 175-ce, 250-ce i 350-ce, mogu vam reći da sam prošao TKM i TKM na njima i da mi je to bilo najljepše vrijeme mog života . U to je vrijeme to bila prava pila kaj se kod nas moglo voziti uz MZ-a, elektronku, Guzzi-ja, bmw-a, a CB-a, Z-a RD-a i GS-a su vozili dećki kojima su starci delali vani i pokoji kojima su starci bili na nekom položaju. Svi smo bili ekipa i bez kluba i bez love, ali zato niko nije ostal na cesti kad se išlo na Grobnik tj. u Preluk, generalke su se delale na cesti, to su bila vremena. Evo i par slikica iz tih dana.
Ovo budi lijepe uspomene (y), iako nisam nikad imao Jawu nego sam tih godina vozio MZ (TS 250).
 
Mr. Noo said:
Biker..! Jel se vozil Krmpa sa vama?. Nigde ga ne vidim !!  On je u to vrijeme imal javu (y)

Je, bum pogledal možda imam koju gdje je i on, pa stavim.
 
bikeru bravo za fotke,cili sam se naježija,ka da vidim ponovo svoju ekipu na preluki i u opatiji noć prije utrke,samo što je onda i fotoaparat bija luksuz.neponovljivo.hvala.
 
lipi moji ,vidin da ima razočaranih sa Jawom ili ČZ,opet ponavljam vozija sam sve ondašnje motore i sa nijednim nisam imao ozbiljnijih problema,a događa se i danas da nekome savremena tehnologija zakaže.
evo par slika mislim da je to godina gospodnja '75 ili '76 ,a radi se o ČZ 250 koja je tada skršena u Karlobagu na povratku iz Preluke










(Powered by frubar.net)
 
trop said:
Jawa 350 ts, mislim tamo negdje oko 1988.g.......... (y)

Vežu me ljepe uspomene za nju, a i malo ružnije ( ulovio ženu na taj motor )
Imao jedino problema sa svječicama i ostala bez 2 i 4 brzine, takovu onda i prodao.

Sada bi kupio (a još rađe da mi ju netko pokloni) isto takvu može u bilo kakvom stanju ( jako lošem, bez papira,... ), ako neko slučajno ima da mu smeta u garaži.    Javite    :D
ku
steta kasnis ja sam poklonio svoju starku prije par mjeseci nekom decku iz zagorja negdje :jesus:
 
E moj Rus, da nam se malo vratiti u ta vremena, kad Opatijom nisi mogao proći od motora, kad su nas u Preluku mlatili MILICAJCI, letjeli helikopterima i preko megafona galamili na nas da se maknemo s ceste, bilo je to ko u Američkim filmovima. Tamburali oni nas, a bogami i mi njih. Bilo je to nezaboravno vrijeme, ekipe i druženja, koja se nikad više neće ponoviti, na žalost.
 
biker5 said:
E moj Rus, da nam se malo vratiti u ta vremena, kad Opatijom nisi mogao proći od motora, kad su nas u Preluku mlatili MILICAJCI, letjeli helikopterima i preko megafona galamili na nas da se maknemo s ceste, bilo je to ko u Američkim filmovima. Tamburali oni nas, a bogami i mi njih. Bilo je to nezaboravno vrijeme, ekipe i druženja, koja se nikad više neće ponoviti, na žalost.

Nemoj tako, evo ja se redovito vraćam u ta vremena ...  :LOL: (y)

dsc00964zn4.jpg