Oktanski broj ne govori ništa o kvaliteti goriva, već o tome pod kojim pritiskom i temperaturom dolazi do samozapaljenja. Po toj logici ako je stotka teže zapaljiva i voziš motor koji je predviđen za 95 oktanski benzin, sa stotkom možeš teoretski čak i napraviti štetu na motoru jer će se gorivo teže paliti i detonirati trenutak kasnije nego je projektirano.
Čini mi se da predpostavljaš, a predpostavka je majka zajeba!
Znači, oktanski broj definira do koje mjere je gorivo(benzin) otporno na samozapaljenje, a to je važno radi izbjegavanja nekontroliranih detonaciju prilikom ubrizgavanja.
U praksi to znači slijedeće: ako imaš npr. motor velike kompresije, visokih tlakova ubrizgavanja s turbo punjačem i koristiš gorivo niskog oktanskog broja, onda postoji mogućnost da se takvo gorivo prilikom ubrizgavanja u cilindar samozapali, a to se kod benzinca ne smije događati jer svijećica mora paliti gorivu smjesu u određenom trenutku.
Takve detonacije dovode do nemirnog rada motora, lošeg izgaranja, povećane potrošnje i eventualno mehaničke štete na motoru
Iz tog razloga proizvođači ugrađuju "knock senzore" koji registriraju detonacije, pa ti bace motor u safe mode i sl.
S druge strane, ako npr imaš neki osrednji atmosferski benzinac, u njega možeš točiti, 95, 100, šta god hoćeš, i ne može se motor oštetiti jer se izgaranje uvije pokreće iskrom iz sjećice.nema turba, nema visoke kompresije...
Točiti 100 oktana u takve mašine je bacanje novaca.
LP