Nero
Well-known member
Kao i da stabilizatori goriva rade više štete nego koristiKakvo crno robovanje? Ovo su savjeti koje ćeš naći u svakoj servisnoj knjižici motorkotača, i svaki moto časopis objavi to pred zimu. Elementary, my dear Watson
Kao i da stabilizatori goriva rade više štete nego koristiKakvo crno robovanje? Ovo su savjeti koje ćeš naći u svakoj servisnoj knjižici motorkotača, i svaki moto časopis objavi to pred zimu. Elementary, my dear Watson
Zlatko iz Solina (ex-Kaštela), boljega za BMW u Hrvatskoj nema, mi je pričao kako je uradio generalku jednog K1200LT u jesen, vlasnik ga je preuzeo, i garažirao do proljeća. Nije dodatno napunio rezervoar do vrha, niti nasuo stabilizator. Na proljeće - motor slabo vuče, začepile se dizne od naslaga, možda je i benzin potegao vlagu. Očistio je dizne na ultrazvučnom stolu i nasuo 100% alkohola u benzin (da povuče vlagu), tek onda proradio opet kako trebaBitan je pun rezervoar, da se sprijeci kondenzacija. Stabilizator je, ako se radi o 3, 4 mjeseca nepotreban. Zapravo, pretpostavljam da benzin moze izdrzat i dosta duze bez da se ista dogodi.
ja ne znam kako neko može ne vozit par mjeseci... a da nije pomorac ili neko tako zanimanje da nije doma taj period...moj uvik u pogonu, a naročito za po gradu... Ulje+filter svako 6000-max 8000km, a po knjizi mi piše ulje svakih 12 tkm...
Nonsens. Ako znaš njemački, pročitaj:Kao i da stabilizatori goriva rade više štete nego koristi
31 godinu vozim motore, nikad ništa od navedenog nisam radio, motori su mi vani pod ceradom cijele godine, trenutni motor 7 godina i 90kkm. punjač za aku nemam i ne skidam ga osim jednom kad je prvi riknuo, zamjenio aku i gas dalje. Ne vidim svrhu bacanja para na to sve.Motor treba pripremiti za zimu. Osim ako je garažiran i u garaži ga možeš priključiti na punjač sa funkcijom održavanja akumulatora, izvaditi akumulator. Podmazati litijevom mašću i prešpricati sa WD40. Rezervoar napuniti do vrha, prethodno usuti stabilizator benzina i pustiti da neko vrijeme radi sa tom mješavinom. Tada neće biti ni korozije rezervoara, niti će benzin "povući" vlagu iz zraka, a neće ti se ni dizne začepiti talogom. Motor treba pripremiti za zimu. Osim ako je garažiran i u garaži ga možeš priključiti na punjač sa funkcijom održavanja akumulatora, izvaditi akumulator. Podmazati litijevom mašću i prešpricati sa WD40. Rezervoar napuniti do vrha, prethodno usuti stabilizator benzina i pustiti da neko vrijeme radi sa tom mješavinom. Tada neće biti ni korozije rezervoara, niti će benzin "povući" vlagu iz zraka, a neće ti se ni dizne začepiti talogom. Donekle slično konzerviranju vanbrodskog motora (pente) na kraju sezone - Dalmatinci i Istrijani će znati o čemu govorim.
Motor treba pripremiti za zimu. Osim ako je garažiran i u garaži ga možeš priključiti na punjač sa funkcijom održavanja akumulatora, izvaditi akumulator. Podmazati litijevom mašću i prešpricati sa WD40. Rezervoar napuniti do vrha, prethodno usuti stabilizator benzina i pustiti da neko vrijeme radi sa tom mješavinom. Tada neće biti ni korozije rezervoara, niti će benzin "povući" vlagu iz zraka, a neće ti se ni dizne začepiti talogom. Donekle slično konzerviranju vanbrodskog motora (pente) na kraju sezone - Dalmatinci i Istrijani će znati o čemu govorim.
Motor treba pripremiti za zimu. Osim ako je garažiran i u garaži ga možeš priključiti na punjač sa funkcijom održavanja akumulatora, izvaditi akumulator. Podmazati litijevom mašću i prešpricati sa WD40. Rezervoar napuniti do vrha, prethodno usuti stabilizator benzina i pustiti da neko vrijeme radi sa tom mješavinom. Tada neće biti ni korozije rezervoara, niti će benzin "povući" vlagu iz zraka, a neće ti se ni dizne začepiti talogom. Motor treba pripremiti za zimu. Osim ako je garažiran i u garaži ga možeš priključiti na punjač sa funkcijom održavanja akumulatora, izvaditi akumulator. Podmazati litijevom mašću i prešpricati sa WD40. Rezervoar napuniti do vrha, prethodno usuti stabilizator benzina i pustiti da neko vrijeme radi sa tom mješavinom. Tada neće biti ni korozije rezervoara, niti će benzin "povući" vlagu iz zraka, a neće ti se ni dizne začepiti talogom. Donekle slično konzerviranju vanbrodskog motora (pente) na kraju sezone - Dalmatinci i Istrijani će znati o čemu govorim.
Motor treba pripremiti za zimu. Osim ako je garažiran i u garaži ga možeš priključiti na punjač sa funkcijom održavanja akumulatora, izvaditi akumulator. Podmazati litijevom mašću i prešpricati sa WD40. Rezervoar napuniti do vrha, prethodno usuti stabilizator benzina i pustiti da neko vrijeme radi sa tom mješavinom. Tada neće biti ni korozije rezervoara, niti će benzin "povući" vlagu iz zraka, a neće ti se ni dizne začepiti talogom. Donekle slično konzerviranju vanbrodskog motora (pente) na kraju sezone - Dalmatinci i Istrijani će znati o čemu govorim.
Ako je to u kamen uklesao sv. Hans iz Motorrad biblije onda je to istina jer tako piše i na internetu, a svi znamo da se na internetu piše samo istina.Nonsens. Ako znaš njemački, pročitaj:
https://www.motorradonline.de/ratge...d-benzin-was-ist-beim-kraftstoff-zu-beachten/
A pošto hrvatska Motorevija pripada istoj grupaciji kao i MOTORRAD i prevodi njihove članke na hrvatski, mogućno da je i tamo objavljen
ma ja bi ga provozao bar do pekare u drugom dilu grada vikendom...možda je to više štete nego koristi, al ne bi izdržao gledat motor 2ipo miseca kako čami čekajući. i onda da ako ne voziš 2ipo miseca...imaju smisla te zimske moto radosti, tankanje do čepa, puni bateriju, maži maščobe...ja evo sad ga trebam slat na redovni servis, malo sic dat tapecirat, neke plastike osvježit...sigurno 10 dana bez motora....i vata me panika...i zamisli lipa subota, a meni motor na servisu...I moj je uvijek u pogonu, ali prošle zime se u Sarajevu 2 1/2 mjeseca nije moglo voziti zbog snijega i leda, i kad ujutro idem na posao, temperatura dobrano ispod nule. A na motoru nisu ni zimske ni M+S gume
A najbolje od svega je kad pročitam oglas u kojem piše da dotični nije vožen po kiši?!? A u autopraonicu uredno ode poslije svake vožnje...Kad bi ljudi sebi posvećivali 10 posto pažnje koliko se bave trivijalnim pizdarijama tipa konzerviranje motora sa stabilizatorom goriva zbog par mjeseci stajanja, živjeli bi stopedeset godina.
Ispada da su motori napravljeni od šećera i vode.
Nemoj ljeti na sunce, izblijedit će plastike, nemoj zimi u garažu, uhvatit će rezervar ruzinu, nemoj u gas, šteta ga je, najbolje da lickam motor i parkiram ga u dnevni boravak. 170 kg željeza jebate...
I ja ih mijenjam da se ne stignu ni pokvarit ali ih i vozim 365 dana pa te pripreme ne dozivljavam kao netko tko ima sezone za i bez motoraHvala, ja cu radije svake godine mijenjati motor. Nisam nikad robovao nicemu pa necu ni motoru.
2015 u jesen sam uselio u stan koji ima i garažu ispod, zimi nikad ne pada temperatura ispod 12 stupnjeva i ima i struja za priključiti punjač. Godninu dana kasnije sam kupio motor kome je upravo stavljen nov AGM akumulator, i to je prvi puta da mi akumulator tako dugo traje - evo, već 6. godinu. Prije sam one klasične olovne, dok sam motor držao vani i nisam ga skidao s motora (jesam povremeno zimi dopunjavao, jer inače padne napon i ne radi ABS), morao mijenjati svake 3-4 godine31 godinu vozim motore, nikad ništa od navedenog nisam radio, motori su mi vani pod ceradom cijele godine, trenutni motor 7 godina i 90kkm. punjač za aku nemam i ne skidam ga osim jednom kad je prvi riknuo, zamjenio aku i gas dalje. Ne vidim svrhu bacanja para na to sve.
Ulje se i mjenja jednom godisnje ili određeni broj kmMijenjaj ulje jednom godišnje, pa makar prešao samo 3.000 km, ne oslanjaj se na preporuke proizvođača ulja kako se može preći 10 ili više tisuća
Sajle svakako treba s vremena na vrijeme podmazati. Meni, pošto motor vozim i u jesen, zimi i proljeće čim je temperatura barem +2 stupnja i nema snijega i leda po samoj cesti, se znalo desiti da od vlage i soli za posipanje ceste korodira kontakt npr na senzoru temperature mašine koji se nalazi sprijeda s donje strane mašine, i izravno na njega šprica voda sa prednjega kotača. Kada se tu kontakt zaprlja, onda elektronika ubrizgavanja dobija pogrešan signal i daje prebogatu mješavinu. Zato i uporaba WD40 za kontakte ima smislaAli to pise u svakoj servisnoj knjizici Watsoni! Najte se za***avati molim lepo. Ako ne znate takve stvari ne vozite motore!
Dakle, motor stoji u garazi kad ga god ne vozim pa tako i preko zime. Kad hocu opet voziti, upalim i vozim. Definitivno necu praviti znanost od voznje auta, motora ili bicikla. Smatram se natprosjecno tehnicki potkovanim vozacem motora jer eto izmedju ostalog znam sam i ventile nastelovati, pa ako mogu voziti motor oni/one koji ni gorivo skoro da ne znaju sami nasuti, onda necu ni ja pametovati sa WD-om, litijevom mascu i stabilizatorima goriva. Ako ne moze bez toga godinu-dvije koliko je motor kod mene, onda cu ih cesce mijenjati i to je to.
Jednom godišnje, pa i ako si prešao manje od predviđenog broja km. Onaj tko štedi na pogrešnome mjestu pa čeka da pređe taj određeni broj km i tek onda mijenja, skraćuje vijek mašineUlje se i mjenja jednom godisnje ili određeni broj km
Ma mozes proci i 100km, al ulje se mjenja svakih 12 mjeseci ili nakon određenog broja kmJednom godišnje, pa i ako si prešao manje od predviđenog broja km. Onaj tko štedi na pogrešnome mjestu pa čeka da pređe taj određeni broj km i tek onda mijenja, skraćuje vijek mašine