2 T MANIJA

Ovo ovdje je čisti teror.

Breki kupio smrdljifca, Sip testiro i skršio pa sam mi moramo patit da bi on dobio informacije kako složit Brekijevo govno.
Još je i Boricu angažiro.

:palacdolje:


Fuj.



:mrgreen:



M.
 
Bit ce slike pumpe (uzivo) .....moram naci veci cekic da razbijem kuciste jer se na da rastaviti  :neznam:
 
Zbilja mi treba cekic  :(    Na osovinici pogona ispod semeringa vjerovatno postoji osigurac pa to ne mogu izvuci a da ne sjebem prvo semering. Jedino to se nece vidjeti na slikama.....ali sad znam tocno princip rada (jednu stvar do sada nisam znao)  8)
 
Dakle ovako, imamo pumpu od aprilie rs250. Kao sto se vidi specificna je zato sto imamo 4 izlaza za ulje koje podmazuje masinu. Dva idu direktno na cilindre (ne kroz usis), a dva na blok na lezaje radilice. Opisao bih pumpu kao kombinacija nazvao bih to "trotaktnog"  :mrgreen: i vankel motora. Ima usis, kompresiju, "ispuh", a jos uz sve to klip stalno rotira (vrti se).

Evo za pocetak slika rastavljene pumpe...pogon mi je zbilja glupo rastavljati i sjebati semering, a ionako nemamo sta vidjeti osim dva zupcanika

 
gde na cilindre ako moze preciznije ??
i sta onda podmazuje iglicaste ako nema u mjesavini ulja  :misli:
princip mi je jasan, al da cu napisati kako radi, nije bas da mi se da. al u kratko cini mi se da se pomocu excentra regulira dodatni hod klipa tj da kao u jednom okretaju radi izmedju jedno i dva puna pumpanja  :misli:
 
mbalunovic said:
gde na cilindre ako moze preciznije ??
i sta onda podmazuje iglicaste ako nema u mjesavini ulja  :misli:
princip mi je jasan, al da cu napisati kako radi, nije bas da mi se da. al u kratko cini mi se da se pomocu excentra regulira dodatni hod klipa tj da kao u jednom okretaju radi izmedju jedno i dva puna pumpanja  :misli:

Ne srljaj...sve cu objasnit uz slike (koliko ce se moci vidjeti)
 
da zavrsimo sagu od tim pumpama...imao sam ih prilike rastavljati...nikad nisam bas previse paznje pridodavao tome.ali ono sto ja mogu reci je to...da su te pumpe vrlo jednostavne...sa minimalnim brojem dijelova unutar nje...i tu stvarno nema sta crknuti....sastoji se od vanjkog tijela pumpe..te unutarnjeg rotirajuceg klipica na kojeg djeluje vanjski leptir pumpe na koju je povezana saja...taj leptir pomice unutarnji klipic koji zavisno o svom polozaju mjenja volumen unutarnje komore pumpe...a samim time i kolicinu ulja....izrada pumpe je vrlo robusna..i ja sam mozda do sada promijenio samo jednu takvu pumpu....obicno crkava pogon iste..a rijetko sama pumpa... :wink:
 
borris, molim te mi odg na prvi dio , on me vise zanima, a pumpa me ne zanima tolko, nisam je rastaljao niti ikad gledao kako radi niti sam GOOGLE-ovao :D
 
a meni sad tako žao što nisam više vlasnik nijedne pumpe...
i ja bi je rastavio i posliko... jbg istina je da nisam rastavio pumpu u detalje..  :?
 
Da, bmv-jac je dobro opisao, a sad cemo to detaljno pokazati  :mrgreen:

Znaci imamo tijelo pumpe, nazovimo ga cilindar, imamo klip koji rotira i krece se gore dolje te imamo jos jedan dio (na slici onaj dio sa oprugom) pomocu kojega se to ulje ustvari stlaci.
Na slici kucista pumpe vidi se jedan dio koji donjim djelom nalijeze na osovinicu koja ze zakrece pomocu sajle. Na tom djelu mozete primjetiti dva brijega (zato jer u jednom okretu dava puta stlaci ulje). Ti bregovi prelaze preko ove osovinice i zbog toga se klip krece gore dolje. Zapravo samo gore, a vraca ga tlak ulja i opruga. Zakretanjem osovine koja također ima brijeg (utor) na sebi hod klipa se povecava.


Nismo jos gotovi...  :wink:
 
Onaj dio u kucistu sto sa donje strane ima bregove, na gornjoj gdje nalijeze klip ima jednu malu stiftu, dok na klipu sa donje strane mozete vidjeti rupicu..znaci, kad se to uzubi jedno u drugo dobijemo da se klip vrti. Vidite da na klipu bocno postoje dvije rupice (i zaboravio sam napomenuti da je supalj)...ulje dolazi unutra sa gornje strane, klip se krece prema gore,a onaj dio sa oprugom tlaci to ulje i kada se u tom hodu i rotaciji poklope rupice na klipu i kucistu...to je to  :0648:
 
ok, onda nisam bio daleko :D

crni, na svik je skoro u carb, u jako rjetkima je tako kao na rsu al mene i dalje zanima kako dodje do podmazivanja iglicastih
 
BMWjac je u pravu, dogodilo se par puta da "cvikne zbog pumpe", ali to nikad nije bilo do same pumpe već do jednog od dva razloga.

a) na filteru u spremniku se nakupio talog
b) plastični zupčanik  koji vrti pumpu se izvrtio/polomio.
 
confusedbikefan said:
  Zavariti... Neznam za ravnanje,ali zavariti slobodno klipnjacu... Nije to nesto bitno na cvajama...
testirao sam varenje klipnjače (y)

ali nije moguće zavarit a da var nekud ne povuče niti je to pametno radit na jakim motorima, ja samplaniro za tomosa kupit skupu od skutera pa je nadoštukat radi tog jer je bila prekratka, i testiro sam čim i kako, i može se zavarit manganskom žicom u co2 aparatu u zaštiti argona. testirana polovna klipnjača na kidanje. istovremeno kidao sam nezavarenu i zavarenu i stvarno drži isto. dok sa drugim načinima puca ko staklo

nema toga što ja nisam probo samo treba me neko podsjetiti hahaha :LOL:
 
boRRis929 said:
Uhhhh...braco moja mila, mozda cu se ja jos i voziti ovaj tjedan  :D
Našao sam u nekoj zabacenoj kutiji klip od..necega (gilera, cagiva..nemam pojma).. Uglavnom, klip je širi 4 mm i od bolcne do cela klipa vislji 2 mm..a i fali mu jedan komad sa donje strane, ali mislim da je to nebitno.
Čelo klipa cu istokariti tih 2 mm, ali sta da radim sa promjerom??? Da razbusim onaj sjebani cilindar na mjeru klipa ili...  :misli:
sory što stavljam post za postom, ali nisam bio u mogućnosti doć na forum do sad, i želio bih reći iz iskustva sa tomosom , klip kad se krati preko 2mm oslanja se na čelo i lomi karike i ore cilindar, tak da ovaj klip bez tog donjeg perca bude jako zakosivao u cilindru i karike budu zapele od kanal i nema isusa da radi. to se ni na apencu ne smije staviti, moje preporuke su NE.
 
Svaka čast onome trollu s dricavanjen klipnjače, tokarenjen klipova i bužanjen cilindara na veću "specijalu".
Apropos pumpi: da, pumpe mogu riknit. Mikuni pumpa s mojeg RSa 125 je riknila nakon samo 8000km. Kad san je skinija i rastavija u odnosu na novu se već na oko vidilo kako su se zupčanici potrošili. Nije mi jasno kako jer plivaju u ulju. Vjerojatno su ih napravili od brašna.
Ona je spojena na motor bacala jednu kap svakih par sekunda, dok je nova bacala više kapi u sekundi. Dakle, nije skroz riknila, ali dovoljno da je zbog nje bloka klip u cilindru. True story.