2 T MANIJA

boRRis929 said:
To planiras kupiti ili imas?

Tribale bi se nać neke pare od osiguranja ove godine (nadan se) i možda bi "poredija" par sitnica na RSu, pa evo se unaprid informiran koliko je neka kupovina isplativa.


dovla said:
Pitaj Doca u VK
Može malo više informacija? Iz Splita san, to mi je sve strano.  :mrgreen:
 
Vyp said:
I zanima me ako iko zna je li postoji osoba u RH koja je sposobna kvalitetno isprogramirat Zeeltronic elektroniku za RSa?

Imaju na TTWu neke već gotove mape, ali mislin da s tin ne iskoristiš cili potencijal kuna/eura koje si da na elektroniku.
to namještaš sam prema stazi
 
Vype, za tu elektroniku, na stol, jedino i stelat, i polako, finije od toga , mislim da ti je stvarno nepotrebno da ga doteravas do same granice, jer to stvarno moras svaki put na pisti stelat, po atmosferskim uvjetima. nadji mapu, imaju kod britanaca, ako zelis mogu ti je i nac, jer sam dosta dobar na aprilia i na RGV forumu s ljudima. mislim nadjes od 22ke mapu s slicnim setupom kao tvoj.
sta sve imas na motoru trenutno ? carbovi, spuh, cilindri, ventili, da li si uradio "o-Ring" mod (digao cilindar za debljinu dihtunga glave, njega izbacio van, urezao utore za 2 oringa i njima brtvis glavu ) i sl. daj sto vise info da se nadje sto slicniji setup, i ovo za jolly mozemo isto tamo pitat  (y)
 
dovla said:

Fala!  :smiley:

danijel044 said:
Vype....daj naleti malo na 125cc ...pogotovo kad ti je loš dan.... smijeh ti je zagarantiran :D

Auff, teško.  :undecided:
Jedva naletin i ovde jer neman vrimena ka prije (na 125cc san bija aktivan u srednjoj školi). Neka oni nalete ovde, baren će moderatori pobrisat gluposti.  :mrgreen:

mbalunovic said:
Vype, za tu elektroniku, na stol, jedino i stelat, i polako, finije od toga , mislim da ti je stvarno nepotrebno da ga doteravas do same granice, jer to stvarno moras svaki put na pisti stelat, po atmosferskim uvjetima. nadji mapu, imaju kod britanaca, ako zelis mogu ti je i nac, jer sam dosta dobar na aprilia i na RGV forumu s ljudima. mislim nadjes od 22ke mapu s slicnim setupom kao tvoj.
sta sve imas na motoru trenutno ? carbovi, spuh, cilindri, ventili, da li si uradio "o-Ring" mod (digao cilindar za debljinu dihtunga glave, njega izbacio van, urezao utore za 2 oringa i njima brtvis glavu ) i sl. daj sto vise info da se nadje sto slicniji setup, i ovo za jolly mozemo isto tamo pitat  (y)

Pa tu i ide mapa od 22-ojke. RS ima VJ22, s tin da ima Aprilijin CDI koji je navodno nešto drugačiji od svih Suzukijevih, ali to niko nije dokaza.  :misli:
Pisa san nedavno jedan dugi dugi post o svin opcijama šta se na RSu/RGVu može radit, neke su manje, neke više isplative, samo triba znat koje ne idu zajedno (npr. TTW ili Cougar ventili s 1.4mm SP brtvon ispod cilindra). Dosad nigdi nisan naletija na jedan cjelokupan projekt, a s obziron na dyno grafove s foruma di su ljudi radili kud i kamo manje preinake - osobnog san mišljenja da se da izvuć (možda i više od) 80KS na radilici s pravin setupon i dobro naštelanin karburatorima i elektronikon.

Zasad san u fazi skupljanja informacija, tako da kad krenen u projekt da znan iz prve di ću, šta, koliko i koju verziju kupit.  (y)

Ovo sa Jollyen mi još nije jasno jer niko ne zna odgovor na to. Možda šibnen mail Fischeru pa mi odgovori ovaj put.  :mrgreen:
 
P.S. U modifikaciji glave na VJ mašinama (RS/RGV) skidaš brtvu glave i urezuješ na glavi utor za O-ring, ali ne dižeš cilindar za debljinu skinute brtve jer ćeš svu snagu dobit u vrhu okretaja, pogotovo ako imaš TTW/Cougar/Fischer ili bilo koje druge zamjenske ventile.

Radi se širenje volumena glave. Original je 5-6ccm, a diže se od 9-12ccm. Squish je ogroman (čini mi se i do 2mm), a treba se spustit na 0.75-1mm.

EDIT:
Evo van sve glave šta se nude za VJ mašine.
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?140618-head-veronesiracing

Veronesijeve su najlošije zbog manjka vanjskog o-ringa, a po meni najbolje radi Vince jer su originalne izvana i radi koji god oblik želiš.
http://www.vinceracing.tk/


Šta me dovodi do još jednog pitanja:
Koja je razlika između toroid, hemisfernog i taper inserta? Imate slike na Vinceovoj stranici.
 
Vyp said:
Nisan te viđa na forumu prije, pun san pitanja ka i prema svin novima koji izgledaju ka da se razume.  :mrgreen:

Sla san mail na Jolly Moto i na PJME (engleski rebuild-tuning shop) s istin upiton. Koja je razlika između 0110 i 0120 (corsa) modela Jolly Moto auspuha?
Ovaj iz PJMEa je reka da 0120 kod njih kupuju timovi koji sami rade dodatne dorade na mašini, a da on ne zna koje su to. Iz Jollya su mi rekli da su 0120 isključivo za stazu (you don't say?), a da za prerade ne znaju, da se obratin Fischeru (Fischer KFZ). Fischer je tajnovit, on bi tija da ja njemu pošaljen sve, da on odradi posal, a ja njemu dan eurića.  :mrgreen:


EDIT: Je li Jolly ultimativni izbor za RSa? Na američkon aprilia forumu kažu da su kako-tako, da je Sugaya daleko bolja.

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?141264-Exhaust-Pipes-Comparison-Thread!-Let-s-put-all-of-them-D/page9

He, he, znamo se mi, ali o tome možda na PM :). I da, moje znanje oko RS-a je prilično skromno, tako da se samo čini da nešto znam, zapravo laprdam bez veze :)..

Razlika izmedju tih jolly auspuha je u području gdje razvijaju vršnu snagu, odnosno corsa je dosta slabija na srednjim broju okretaja (cca 2-3 ks, ako se dobro sjecam), ali joj je vrh viši. Corsu treba staviti ako je ostatak motora već solidnije pripremljen (i ako ga cijelo vrijeme voziš iznad 80 %). To bi za mene značilo druge glave, obrada bloka, promjena dizni karburatora. Svi ti zamjenski auspusi su u neku ruku "bolji" od tvorničkih (em su lakši, em (bar po papiru) uvik dobiješ neki konj).


Znam momka koji je uzeo Fischerov paket (ne znam koji) + Tyga side by side i nije nešto sretan. Kako mi se čini, Fischer radi (većinom) po kit manualu, pretpostavljam da ga imaš. Koliko te viđan po cesti, ništa od navedenog ti ne triba, osim ako nemaš ambicije ić na stazu, a to je definitivno šteta za tvoj motor.
Svaki od ovih dodatak smanjit će ti upotrebljivost na cesti, smanjit servisne intervale, a u konačnici samo ćeš bit nezadovoljan.

Mogu samo preporučiti neke srednje auspuhe (jolly obični, arrow) i glave s odgovarajućim oblikom komore = + cca 4 ks u svim režimima.

Opet, možda i griješim, ne bi bilo ni prvi ni zadnji put da sam napravio krivu procjenu :).
 
Vyp said:
Pa tu i ide mapa od 22-ojke. RS ima VJ22, s tin da ima Aprilijin CDI koji je navodno nešto drugačiji od svih Suzukijevih, ali to niko nije dokaza.  :misli:

Bija san naša informaciju gdje je čovik dokaza da su razlike u okviru statističke pogreške. Mogu ponovo potražit, ali stvarno mi nije bitno :).

Što se tiče urezivanja glave (o-ringova), ipak mislim da se povećava debljina brtve ispod cilindra (ok, stvarno ovo nisam pratio, kad dođem do te faze -možda, meni je cilj imat motor blizu serijiskom), a iz razloga da se na višem broju okretaja ne taknu klip i umetak. Istina, time se pomiču kanali (svi, naravno), ali prvo treba sve složiti, zavrtiti na prazno, izmjeriti squish pa vidjeti što i koliko treba. Ne bih išao toliko daleko da naslijepo tvrdim da ne treba ili treba povećavati brtvu.
 
za cougar nikako ne idu deblje brtve ispod cilindra, jer vec sam ventil svojim oblikom dize ispusni kanal za 2.5 mm (plus minus 0.2mm)

imas par stranica unazad mape paljenja suzukija i aprilije, znam da su masine identicne, sem elektronike. zato sam to bio i napisao.
sto se tice AM glavi, se slazem s tobom, koje su dobre a koje nisu.

ako se koriste tvornicki cilindri s tvornickim ventilima, onda se dize cilindar, a glava jos malo doradjuje, da ostane cca isti kompresioni omjer, smanjuje squis razmak, te se squish band smanjuje.

sto se tice torisfericnih/toroidalnih/stozastih glava ovolko ja znam:
-  toroidalne, apsolutno najbolje mixanje smjese prilikom komprimiranja, ali je svecica preblizu klipa te moze izazvat topljenje istog, ne moze se koristiti za jako visoke kompresione odnose.
-  hemisfericne, nesto losije mixanje, al i dalje mnogo bolje od stozastih, svecica je dovoljno udaljena, al ostaje jos problem prevelike kompresije, tj moguca je pri vecem kompresionom omjeru desavanje knocka
- stozaste, lose mixanje, svecica je malo blize klipu, al zbog loseg mixanja, smjesa se teze pali te je moguce koristenje i 15:1 nekorigiran kompresioni omjer bez i malo bojazni od knocka.

ima tu i oblik squsih zone, te njegova velicina, ide od 40 do 60% ukupne povrsine , 40% za visoke okretaje, 60% za niske te kombinacije izmedju.
za klip s ravnim celom, se koristi dupla squish zona, prva koja je pod 0° a druga, 1 ili 2° a taj lom je otp na prvoj polovici.  u odnosu na celo klipa, to se ponekad koristi i kod kupolastih klipova, al mnogo manje. 

te prelaz izmedju squish zone na ostatak, ako je izuzetno ostar, je pogodan za visoke okretaje, i opet izuzetno visoke kompresije, dok malo zaobljeno je onako.
 
A jeste ga zakomplicirali...ajmo se malo vratiti u stvarnost  :mrgreen:
Evo, za pocetak moj dojam sa Grobnika...posto motor trenutno nije za registraciju, a i moja vozacka je na hlađenju, nisam imao prilike prije ga isprobati. Prvi izlazak 4 kruga, samo da se malo upoznamo i vidim kako se ponasa...vidim nemiran mi je u zavojima i nekako kao da fali snage. Izađem van, snizim tlak u gumama (od onda kao po tracnicama, nigdje ni da mrdne)...malo odmorim i opet gas. Ovjes, gume, kocnice,rade perfektno, aprilia ulijeva povjerenje i pocinjem ja izvlaciti maksimum iz nje. Sad vec jasno vidim da motor ne ide kako treba, jednostavno nema snage. Da ne bi netko krivo shvatio, to se osjeti samo na ciljnoj, ravnini prije zagrebackog i najvise na izlazu iz rupe...tamo jaaako osjeti brdo..ako sam u nizoj, vristi i ne ubrzava, a ako saltam vecu, opet ne ubrzava jer nema snage..ok, ima tu nesto i u tome da sam prije vozio k5 1000...
Jos jedna greska..vidim da sam totalno fulao prijenos ..13/42 je prekratko i nikako nije za Grobnik. Primjetio sam da motor vuce do nekih 10000 rpm, i onda snaga opada. Na ciljnoj sam navukao nekih 180km/h. U 15. krugu izlazim u box, stanem i motor pocme lupati. Ugasim odmah i to je to  :?
Rezultat...pukao klip ali nije nista drugo ostetio. Izmjerim cilindre..e tu nastaje problem..trebali bi biti 56.00, a na mjestima komparator pokazuje i 56.12 (klipovi unutra su 55.95 i bili su novi sa mozda 300 tinjak km). Eto uzroka zasto mu je falilo snage.
Uglavnom, cilindri su poslani u UK i bit ce presvuceni keramikom, klipove jos nisam odlucio kakve cu uzeti, radilica ide na reparaturu (novi lezajevi i semerinzi..klipnjace nemaju lufta i djeluju ok),pa onda jos karbonske usisne lamele, set brtvi,nove prirubnice airboxa jer su ove skorene i bojim se da se ne svuku od vibracija...i jos masa sitnica (sajle ventila, opruge, kojekakvi vijci..)..
Cilj mi je dobiti potpuno "ispravan" motor.  Problem je taj sto i kada ga slozim, opet ga nemam s kim usporediti. Nadam se da ce Tomislav doci na happening i da cemo rijesiti i tu nedoumicu  :mrgreen:
 
boRRis929 said:
A jeste ga zakomplicirali...ajmo se malo vratiti u stvarnost  :mrgreen:
Evo, za pocetak moj dojam sa Grobnika...posto motor trenutno nije za registraciju, a i moja vozacka je na hlađenju, nisam imao prilike prije ga isprobati. Prvi izlazak 4 kruga, samo da se malo upoznamo i vidim kako se ponasa...vidim nemiran mi je u zavojima i nekako kao da fali snage. Izađem van, snizim tlak u gumama (od onda kao po tracnicama, nigdje ni da mrdne)...malo odmorim i opet gas. Ovjes, gume, kocnice,rade perfektno, aprilia ulijeva povjerenje i pocinjem ja izvlaciti maksimum iz nje. Sad vec jasno vidim da motor ne ide kako treba, jednostavno nema snage. Da ne bi netko krivo shvatio, to se osjeti samo na ciljnoj, ravnini prije zagrebackog i najvise na izlazu iz rupe...tamo jaaako osjeti brdo..ako sam u nizoj, vristi i ne ubrzava, a ako saltam vecu, opet ne ubrzava jer nema snage..ok, ima tu nesto i u tome da sam prije vozio k5 1000...
Jos jedna greska..vidim da sam totalno fulao prijenos ..13/42 je prekratko i nikako nije za Grobnik. Primjetio sam da motor vuce do nekih 10000 rpm, i onda snaga opada. Na ciljnoj sam navukao nekih 180km/h. U 15. krugu izlazim u box, stanem i motor pocme lupati. Ugasim odmah i to je to  :?
Rezultat...pukao klip ali nije nista drugo ostetio. Izmjerim cilindre..e tu nastaje problem..trebali bi biti 56.00, a na mjestima komparator pokazuje i 56.12 (klipovi unutra su 55.95 i bili su novi sa mozda 300 tinjak km). Eto uzroka zasto mu je falilo snage.
Uglavnom, cilindri su poslani u UK i bit ce presvuceni keramikom, klipove jos nisam odlucio kakve cu uzeti, radilica ide na reparaturu (novi lezajevi i semerinzi..klipnjace nemaju lufta i djeluju ok),pa onda jos karbonske usisne lamele, set brtvi,nove prirubnice airboxa jer su ove skorene i bojim se da se ne svuku od vibracija...i jos masa sitnica (sajle ventila, opruge, kojekakvi vijci..)..
Cilj mi je dobiti potpuno "ispravan" motor.  Problem je taj sto i kada ga slozim, opet ga nemam s kim usporediti. Nadam se da ce Tomislav doci na happening i da cemo rijesiti i tu nedoumicu  :mrgreen:
i to ti je ono zveckanje što se je čulo
 
yatasaki said:
i to ti je ono zveckanje što se je čulo

Nije...zveckanje sam rijesio prije Grobnika  :wink:

E da, bio je i jedan slovenac sa kr1s..jest da je aprilia letila pokraj njega ali on se ipak vozio cijeli dan :-( mos si mislit koliko su me ovi moji zezali...kazu, ma "lijepa" je aprilia  :mrgreen:
 
Posto mi je ovo sa cilindrima sve na knap s vremenom do hapeninga, imam jedno pitanje za znalce... Da li i koliko to treba razrađivati????
 
NE,
zvucat ce ti malo cudno ali ne, samo dodaj jos u sam benzin 1 do 1.5 % ulja, i odma pun gas, i to je to, ja sam tako sad razradio mita, bez bilo kakvih problem, pregrijavanja i sl bio sam ga skinuo sad za vikend, cilindar savrseno razradjen a proslo tek 110km, a ne kao neki sto voze 2000km da razrade motor, i onda kad skines cilindar i nakon 15000km jos uvijek nije razradjen.... jedino prvo lagano dok se ne zagrije na 55, 60°C i posle toga doslovce pun gas. bez bilo kakvog razmisljanja.
 
boRRis929 said:
Posto mi je ovo sa cilindrima sve na knap s vremenom do hapeninga, imam jedno pitanje za znalce... Da li i koliko to treba razrađivati????

Ja bih poštivao ono što piše u Suzuki hop-up kit manualu. Javi ako ga nemaš.
T.
 
boRRis929 said:
Jos jedna greska..vidim da sam totalno fulao prijenos ..13/42 je prekratko i nikako nije za Grobnik. Primjetio sam da motor vuce do nekih 10000 rpm, i onda snaga opada. Na ciljnoj sam navukao nekih 180km/h. U 15. krugu izlazim u box, stanem i motor pocme lupati. Ugasim odmah i to je to  :?
Rezultat...pukao klip ali nije nista drugo ostetio. Izmjerim cilindre..e tu nastaje problem..trebali bi biti 56.00, a na mjestima komparator pokazuje i 56.12 (klipovi unutra su 55.95 i bili su novi sa mozda 300 tinjak km). Eto uzroka zasto mu je falilo snage.
Uglavnom, cilindri su poslani u UK i bit ce presvuceni keramikom, klipove jos nisam odlucio kakve cu uzeti, radilica ide na reparaturu (novi lezajevi i semerinzi..klipnjace nemaju lufta i djeluju ok),pa onda jos karbonske usisne lamele, set brtvi,nove prirubnice airboxa jer su ove skorene i bojim se da se ne svuku od vibracija...i jos masa sitnica (sajle ventila, opruge, kojekakvi vijci..)..
Cilj mi je dobiti potpuno "ispravan" motor.  Problem je taj sto i kada ga slozim, opet ga nemam s kim usporediti. Nadam se da ce Tomislav doci na happening i da cemo rijesiti i tu nedoumicu  :mrgreen:

Ehm, nisam čuo za preslvačenje keramikom, volio bih nešto više saznati o tome (mislim o presvlačenju cilindara, klipove možeš odraditi i u zg, ako se dobro sjećam, 4 komada 800 kn, ali napravi samo čelo, stijenku ne diraj), pa ako imaš neki link, molim te podijeli.. Ovo presvlačenje keramikom je svakako nešto jako interesantno, čini mi se da u ovom segmentu ima puno potencijala, ali se dosta malo o tome priča i zna, s obzirom na pad 2T segmenta zadnjih godina (desetljeća?).
S karbonskim lamelicama ćeš imati problem rupe u srednjem režimu, što meni nije (bilo) ugodno, tvorničke su zakon :).
Ja sam svakako gore, a potrudit ću se da i RS bude spreman. Već mjesec dana imam sve za sastavljanje, jedino nisam baš s vremenom (a i motivacijom :( ), ali bit će.. :)