2 T MANIJA

boRRis929 said:
Posto mi je ovo sa cilindrima sve na knap s vremenom do hapeninga, imam jedno pitanje za znalce... Da li i koliko to treba razrađivati????

Staza ili kakva zavojita cesta su idealna mista di se moderne mašine najbolje razrađuju. To piše i u manualima, evo za primjer pogledaj dokumentarac o proizvodnji Nissan GTR-a pa ćeš vidit kako se on razrađuje.

A i u manualima od novih motora ti piše isto da motor ne treba "štedit", jedino pazi na temp. i pusti ga prvo da se ugrije na radnu prije ganjanja.
 
a tehnologija obrade koja se danas primjenjuje u 2T se jos uvijek ne primjenjuje na 4T, ni na ultra ubes super RR motorima (ima izuzetaka naravno al ono sto je normalno za 2T tj nikasil ima jako jako malo 4T) a o keramici i da ne pricamo
 
boRRis929 said:
Nije...zveckanje sam rijesio prije Grobnika  :wink:

E da, bio je i jedan slovenac sa kr1s..jest da je aprilia letila pokraj njega ali on se ipak vozio cijeli dan :-( mos si mislit koliko su me ovi moji zezali...kazu, ma "lijepa" je aprilia  :mrgreen:
to je bio neki penzioner..ipak je kr najbrži serijski 250
 
tborzic said:
Ehm, nisam čuo za preslvačenje keramikom, volio bih nešto više saznati o tome (mislim o presvlačenju cilindara, klipove možeš odraditi i u zg, ako se dobro sjećam, 4 komada 800 kn, ali napravi samo čelo, stijenku ne diraj), pa ako imaš neki link, molim te podijeli.. Ovo presvlačenje keramikom je svakako nešto jako interesantno, čini mi se da u ovom segmentu ima puno potencijala, ali se dosta malo o tome priča i zna, s obzirom na pad 2T segmenta zadnjih godina (desetljeća?).
S karbonskim lamelicama ćeš imati problem rupe u srednjem režimu, što meni nije (bilo) ugodno, tvorničke su zakon :).
Ja sam svakako gore, a potrudit ću se da i RS bude spreman. Već mjesec dana imam sve za sastavljanje, jedino nisam baš s vremenom (a i motivacijom :( ), ali bit će.. :)
upravo obratno, V-force karbonke daju boost u srednjim režimima (imam ih na dva motora)
 
mbalunovic said:
NE,
zvucat ce ti malo cudno ali ne, samo dodaj jos u sam benzin 1 do 1.5 % ulja, i odma pun gas, i to je to, ja sam tako sad razradio mita, bez bilo kakvih problem, pregrijavanja i sl bio sam ga skinuo sad za vikend, cilindar savrseno razradjen a proslo tek 110km, a ne kao neki sto voze 2000km da razrade motor, i onda kad skines cilindar i nakon 15000km jos uvijek nije razradjen.... jedino prvo lagano dok se ne zagrije na 55, 60°C i posle toga doslovce pun gas. bez bilo kakvog razmisljanja.
to možda vrijedi za cilindar ali ne i za radilicu
 
ha ha  (y) mozda po brzini, al kako mi se po kocionom sustavu i ovjesu daleko kaska iza RSa  :mrgreen:
ovo je bilo za KR1s
 
yatasaki said:
upravo obratno, V-force karbonke daju boost u srednjim režimima (imam ih na dva motora)

nije kupio V-Force, nego carbonske lamelice  (y) nije isto

yatasaki said:
to možda vrijedi za cilindar ali ne i za radilicu
pogledaj malo kako se nova vozila s kliznim lezajevima razradjuju u samoj tvornici, odma na stolu, pun gas pod punim opterecenjem, a kuglicasti i iglicasti lezajevi se razrade vec dok ti se zagrije masina, tako da  (y)
 
@tborzic
Fala na odgovoru za Jolly i CDI. Šta se tiče Jollya i mislija san da je igra u području vršne snage, jer onako "na oko" se ne razlikuju skoro ništa (mada znan da to nije mjerilo), a šta se tiče CDIa svi su opisivali da ne osjećaju razliku ako zamine Suzukijev za Aprilijin.

Mene se viđa na cesti, to je sigurno. RS ima 35 000km, od toga san ja napravija 20 000. Kiša mi je najdraža. :mrgreen:
Vozija san Fazera prije, a ovoga san čuva. Tribalo je prodat jednog, a za Fazera me nije bilo briga jer ih ima milijun i možeš ga kupit kad god oćeš, a dobar primjerak RSa ćeš (kod nas) teško nać. Sad mi je on "everyday bike" i svi riknjavaju kad kažen da nisan prominija niti servisira (osin ulja u getribi) ništa na njemu zadnjih 17 000+ km.  :shock:


@mbalunovic
Fala na odgovoru za oblik glave, s tin bi se tribalo još malo pozabavit.


@boRRis929
Sve šta si napisa da ćeš radit na njemu stoji osin jednog dila - lamele. Biži od bilo kakvih aftermarket lamela za RSa jer ni jedne nisu bolje od originalnih. KR1Sovci su sritni jer imaju Vforce lamele (one su skroz druga priča), za RSa ne postoje i sve ostale su loše. Uzmi nove originalne.


On topic:
Ova keramika je zanimljiva. Zna li ko koja je prednost u odnosu na nikasil? Vjerojatno bi je tribala imat pošto je skuplja.  :mrgreen:


P.S. tborzic, daj šibni taj manual na PM, mislin da ga iman, ali nisan siguran je li to taj. Ako nije, pošaljen ja tebi svoj.  (y)
 
Nikasil vs gus = keramika vs nikasil.

Da steta sto nema V-Force

Milos @ Galaxy S3

 
mbalunovic said:
ha ha  (y) mozda po brzini, al kako mi se po kocionom sustavu i ovjesu daleko kaska iza RSa  :mrgreen:
ovo je bilo za KR1s
rs leži bolje (jer sam je vozio) jer ima zadnji kotač 17'' a kr 18'' pa su žiroskopske sile u startu veće,rs ovjes je daleko bolji za cestu,koče isto, zavisi od pločica, kr 'otvara' na 4000( KIPS komore) zatim 7000 (pomicanje paljenja) i 8000 (otvaranje ventila), rs otvara na 8000 a prije toga je neću reć neupotrebljiva. pogledaj krivulje snage i momenta gdje hoćeš pa vidi da je rs bolja u zadnjih 2000 okretaja...i rs je teža
a što se tiče razrade 'vozila s kliznim ležajima' koji imaju podmazivanje pod tlakom ili zapljuskivanjem nije uopće za usporedbu
najosjetljiviji dio cvajtakta je leteći ležaj, ako uliješ čisti benzin PRVO što strada je on
pa ako razrađuješ novi cilindar i prstene s manje ulja u forgasu sigurno neću stavit 1-1,5% ulja nego barem 2 %
ljudi u tvornicama su iskustveno došli do optimalnih vrijednosti tipa 2 ili 3% jer ako i staviš 10 % (kao što se stavljalo u vanbrodski seagull ali je imao sve klizne ležaje i bez semeringa) radi centrifuge na letećem ležaju ostaje isto ulja kao da si stavio 2 % ali ne i ako si stavio manje ulja (vanbrodske yamahe i ostali zahtjevaju i po 1% ali to je za puno manje ks/litri i kontinuirani režim rada), razlika je zato u previše ulja na cilindru/klipu/prstenima i ubrzanom karboniziranju istog, dimljenju, problema sa svjećicama kašnjenje paljenja itd
 
rekao sam 1, do 1.5% u gorivo, al nisam rekao pumpa iskljucena, jer znam da mu je ukljucena, znaci sem pumpe dodatno podmazujes, plus podmazes pri sklapanju a ne na suho naravno.
 
Vyp said:
@tborzic
Fala na odgovoru za Jolly i CDI. Šta se tiče Jollya i mislija san da je igra u području vršne snage, jer onako "na oko" se ne razlikuju skoro ništa (mada znan da to nije mjerilo), a šta se tiče CDIa svi su opisivali da ne osjećaju razliku ako zamine Suzukijev za Aprilijin.

Mene se viđa na cesti, to je sigurno. RS ima 35 000km, od toga san ja napravija 20 000. Kiša mi je najdraža. :mrgreen:
Vozija san Fazera prije, a ovoga san čuva. Tribalo je prodat jednog, a za Fazera me nije bilo briga jer ih ima milijun i možeš ga kupit kad god oćeš, a dobar primjerak RSa ćeš (kod nas) teško nać. Sad mi je on "everyday bike" i svi riknjavaju kad kažen da nisan prominija niti servisira (osin ulja u getribi) ništa na njemu zadnjih 17 000+ km.  :shock:


@boRRis929
Sve šta si napisa da ćeš radit na njemu stoji osin jednog dila - lamele. Biži od bilo kakvih aftermarket lamela za RSa jer ni jedne nisu bolje od originalnih. KR1Sovci su sritni jer imaju Vforce lamele (one su skroz druga priča), za RSa ne postoje i sve ostale su loše. Uzmi nove originalne.


On topic:
Ova keramika je zanimljiva. Zna li ko koja je prednost u odnosu na nikasil? Vjerojatno bi je tribala imat pošto je skuplja.  :mrgreen:


P.S. tborzic, daj šibni taj manual na PM, mislin da ga iman, ali nisan siguran je li to taj. Ako nije, pošaljen ja tebi svoj.  (y)

Pa i rekao sam da standardan motor ne zahtijeva neko posebno održavanje, fama je nastala zbog ljudi koji su očekivali cestovno održavanje na trkaćem vozilu. Iako je ovo čudo zahtjevnije od 4T vozila, volio bih čuti troškove održavanja neke (trkaće) 600-tice (ne ne uspoređujem performanse dva vozila, samo krajnja naivčina može reći da se RS može mjeriti sa modernom 600-ticom, možda nekad, prije 15 i nešto godina, danas - ni pod razno). Osim što će savjesan vlasnik često mijenjati filter i ulje (sad govorimo o 4T), tako će i gume biti skuplje (a i više ih se troši), isto vrijedi za lanac i lančanike..

Bitno je reći da nitko (po mom skromnom iskustvu) RS-a ne vozi jer mora, nego jer želi i tu je kraj svake priče :).

I za lamelice sam isto rekao da su najbolje original, ali uvijek se nađe netko tko nije probao, al svakako tvrdi suprotno ::), tome forum i služi (evo možda sam sebi pilam granu jer sam upravo ustvrdio da troškovi održavanja 4T 600 ccm nisu puno manju od RS 250, a nisam probao..).

Što se keramike tiče, zapravo to nije keramika, već nikasil s dodatkom keramike i očito ne vrijedi usporedba koju je mbalunović napisao. Keramika će imati manji koeficijent trenja, veću tvrdoću od nikasila (!!), a treba vidjeti kakav je toplinski koeficijent i kako se ponaša pri širenju (zagrijavanju), da ne bi bilo sitnijih poteškoća sa zaribavanjem. Našao sam tehnički list tog proizvoda, a kad uhvatim vremena ću ga usporediti s nikasilom (gilnisilom, bla bla).
U svakom slučaju, iako ima manji koeficijent trenja (i što je dobro, prema navodima proizvođača usprkos tome zadržava ulje), malo tko je imao problema s koeficijentom trenja nicasila, dapače..
Iako, istina, Boris bi trebao dobiti nekoliko % vršne snage, samo na račun novog sloja u cilindrima, bez ičeg drugog, ili u konkretnom slučaju 1-2 KS, što je prilično jeftino :), budući da sve modifikacije koje donose snagu dosta koštaju :).

Za CDI sam našao dijagram, razlika je max 0.7 stupnjeva - dakle ništa bitno.

manual ima 13.044 MB, ako imaš takav da ti ne šaljem, ako nemaš - javi. I kako sam rekao, imaš nevjerovatno prekrasan motor, koji bi komodno mogao stajati na bilo kojoj izložbi, šteta ga je "unaprijeđivati", ali čuj tko se javlja :).
 
Održavanje 600-ice 4T ti je jeftinije od održavanja 250-ice 2T. Ako si biker/rider koji se vozi cilu godinu, gume ako i ne potrošiš morat ćeš ih prominit jer se pritvore u plastiku i ne drže ništa, a to je sigurno stavka na kojoj se ne smi štedit na motoru.
Neka je lanac s lančanicima na strani 2T jer je daleko manja snaga, ali ako i pridodaš ulje svakih 6000-10000 km opet nećeš doć na cifru koja će te koštat u jednoj generalnoj 250-ice. Smatran da kad sve staviš na papir ne bude astronomska razlika, ali i dalje bude i ta razlika padne teže vlasniku "cvaje".  :mrgreen:

Aporopos lamela, i po RGV i po Aprilia forumima ljudi kažu da su na Boyesenu gubili, a za ove karbonske šta se daju nać na e-bayu nisan naša iskustva, mada ne virujen da su dobre jer bi ih neki ugledni 2T shop sigurno uvrstija u ponudu.

Nikasil s dodatkon keramike? Meni je bilo čudno da je sama keramika već u startu jer je keramika dosta greza (gruba) i triba se glazurirat da bi se dobija onaj savršeni ispolirani finiš. Znači za tu "keramiku" nadodaš 45 funti po cilindru i znaš da će trajat duže od nikasila? Opet isplativo ako se mene pita.

Za manuale ćemo se dogovorit priko PMa jer ja iman nešto drugo.

Kad kreneš sa sređivanjen 2T motora, znaš da jedna stvar vuče drugu i da nikad nije dosta. Ne bi iša na ništa radikalno, izgledalo bi sve original (čak i glave cilindara) na original karburatorima, osin auspuha. Znan da bi brutalno smanjija servisni interval, ali to planiran napravit kad mi RS bude drugi motor koji će čekat sunčane vikende, a nekog 4T magarca ću zlostavljat za everyday bike.  :mrgreen:
 
Ako zelis mozem mi poslat preko jumbomaila od iskona ili preko gmaila ako su ispod 25 MB i ja ih mogu hostat i postaviti ovde.

Sto se tice keramike zapravo ne mora biti grublja. Mislim pogledaj kuglicne keramicke lezajeve. Koji bez problema podnose i do 50puta vece okretaje od celicnih istih dimenzija jer su znatno lakse . I mnogo vece opterecenje jer su mnogo kruci te se ne deformiraju tolko po pritiskom

Milos @ Galaxy S3

 
Lamele vec trebaju doci tako da cu se ipak sam uvjeriti da li valjaju ili ne. Vjerujem da ce biti bolje od ovih jer iako na oko izgledaju dobro i zatvaraju, na desnom cilindru su propustale nazad..cak je i desna strana filtera dobila drugu boju od cađe
 
boRRis929 said:
Lamele vec trebaju doci tako da cu se ipak sam uvjeriti da li valjaju ili ne. Vjerujem da ce biti bolje od ovih jer iako na oko izgledaju dobro i zatvaraju, na desnom cilindru su propustale nazad..cak je i desna strana filtera dobila drugu boju od cađe

Koje si uzea i odakle¿
Javi doživljaje kad sve to spojiš. Baš me zanima.