2 T MANIJA

tko uopće radi honanje nikasila kod nas? to nije običan honer
-a ovo mi baš nije jasno zašto bi trebalo kod izmjene karika honat cilindar, pa honer će ga skinuti 1-2 stote, a to je skidanje kao da si odvozio 5-10 000 km, to mi zvuči besmisleno za cestovne motore
-kolko znam, honanje je postupak da se nakon obrade cilindra, bilo da je piksiranje, bilo nikasiliranje poravna stublina i dovede na potrebnu mjeru, po meni ne služi za kasnija poravnavanja ovalnosti , novi klip i karike će se tome prilagodit  :misli:
 
kako bi se karike ikako mogle razraditi mora biti honano, u suprotnom se one ne razrade.
a kod izmene klipa honanje je OBAVEZNO. nemoras ti skinuti neznam kolko, ali moras makar uc i izac par puta. neki su to radili smirglom samo da malo ohrapave i skines manje od 1 stote.
i honanje odgovarajucim alatom itekako izvlaci iz ovalnosti i iz neravnomerne potrosenosti gledajuci po hodu. a to sto kojekakvi majstori koriste kojesta kao "honer"  sto izgleda ovako:
cylinder_hone.jpg
ili ove
Cylinder-Honing-Tool-Brushes.jpg
onda to nista ne radi.. 
problem nastaje kada se karike ne promjene nakon 7000 kako je po manualu, jer kad se karike istrose, one mnogo jace trose cilindar. pa i postane ovalan. i onda dok potrosis jedan klip si ustvari potrosio cilindar kao da si potrosio 1.7 , 2 klipa. tj na granici obnavljanja cilindra.

kod krosera ti je to pak mnogo izrazenije, necu da govorim o radnim satima jer neznam tocno, al znam da ako se i dalje koristi potrosen klip i karike, potrosis cilindar u tren oka...
 
šmirglom na nikasilu nemožeš napravit ništa samo ga vodobrusnim ispoliraš, nema teorije na napraviš crte, na gusu je druga priča , a za izmjenu karika se slažem da bi trebalo napravit izmjere špijunima i mijenjat nakon 6-7 desetih zračnosti
 
ovim tvojim naglašavanjem specijalnih trkaćih cvajtakta ispada da je 2 t općenito smeće od stroja zamišljeno da izuzetno kratko sve traje i svako malo trebaš izmijenjati pola mašine;
- uistinu nijje uopće tako , postoji  raspon od npr. poštarskog tomosa automatica sprinta od mog prijatelja koji ga je vozio nekoliko godina svaki dan sa 30-tak kg paketa i bez da je pipnuo mašinu prošao 56 000 km , dakle s original karikama, motorne pile partner od mog starog koja je stara skoro 30 godina i srušila je gomile debelih debla i ispilila također bez diranja, do ovih specijalka za koje si sretan ako ne zaribaju za par dana
-u sredini su motori tipa yamahe dt / tzr, kawe kmx-a i sličnih koji traju i traju
 
ne, nego naglasavam da su oni mnogo osjetljiviji i da se ne moze porediti izdrzljivo "smece" od tomos 10 vanbrodskog motora, kod kojeg je jedino sto je trebalo zamjeniti u preko 8god sto sam ga koristio impeler vodene pumpe, ljeti svaki dan prako 5 radna sata, a ostatak godine barem 4 dana tolko (jedrilicarski klub, kao prateci camac) tako da znam sta moze 2T izdrzat. a to "smece" od 2t je 90% svog radnog vremena bilo na punom gasu.

samo usporedjivat izdrzljivost tako predimenzioniranog motora s 2T naturpijanim motorima stvarno nema smisla a to si i sam svjestan.
 
čuj, napisao sam onaj post jer bi se zbilja mogao steć dojam nekome tko ćita zadnjih neznam koliko stranica o zaribavanju nove termogrupe nakon 50 km, a da taj čitalac nema pojma o cvajama da o čemu je uopće ova tema, čime se ti ljudi zamaraju, uzmeš 4-takta i kraj priče, ovo 2-t u povijest  (y)
 
-TekMa_46- said:
honer,biax,šmirgla i subitor za izmjeriti..
po mojoj pretpostavci 1- max 2 stota bi trebalo biti dovoljno.  :misli:
koncentrisi se na gornju sliku i radius od 1350mm te 7 do 10 stotih. tako da 1 do 2 stote nece nista uraditi
rs_nick.gif
 
:misli:
decko je pitao kolko se most duboko ukopava.
 
bitna napomena za one koji imaju VJ22 masine ili rs250

masina u sebi ima pumpu ulja za cirkuliranje ulja kroz mjenjac (nalazi se s druge strane pogona uljne pumpe) kako bi ono moglo raditi brtve u samom lezaju s jedne strane MORA da se ostavi. na izlaznom vratilu ka lancaniku se to ostavlja s strane lancanika. inace kvalico, i svi zupcanici ostaju bez dodatnog podmazivanja,
eto ako se neko cudio sta je ta pumpa u mjenjacu (ako ga je iko otvrao do sada)
 
a to je ? procitao sam vise puta. prosvetli me :D  :mrgreen:
 
ja sam konačno osposobio tuarega s rotaxom 127 i tvorničkom piksom i sad bi trebao novi klip i karike razradit i mislim ga u početku štedjeti, nekako mi se ne eksperimentira
-balunoviću, reci mi slijedeće:eek:va ekipa iz UK koja je reparirala u UK cilindre za RS  i isporučila klipove i ostalo, jel su uz svoj proizvod navele postupak razrade po ovom linku ili su konzervativni; ako su konzervativni, zašto jesu?  :misli:
 
Honovanje nikasila :shock:
Pa to se uradi kad ga daš na "nikalsiranje", kasnije mijenjas svakih 8 karike i klipove (na rs250) i točka, kakvo ponovno honovanje? Dok nije špakan, teras isti cilindar.

golum said:
-kolko znam, honanje je postupak da se nakon obrade cilindra, bilo da je piksiranje, bilo nikasiliranje poravna stublina i dovede na potrebnu mjeru, po meni ne služi za kasnija poravnavanja ovalnosti , novi klip i karike će se tome prilagodit  :misli:

Cilindar se dovodi na određenu mjeru brusenjem, nakon cega ide honovanje, tj. fino brusenje kojim se popravljaju eventualne nepravilnsoti kod  brušenja, plus kojim se i mijenja povrsinska hrapavost kako bi se moglo ulje zadrzat na stjenci i kako bi prsteni "sjeli" da dobro dihtaju... Ako metneš cilindar koji nije honovan bit ce ti manja kompresija, a kod 4t ces usrat ulje u "karteru"...

tborzic said:
Ako pazljivo pročitaš ovaj tekst, vidjet ćeš da tvoja teorija ima neku rupu.
T.

Sto se tice motomana, odnosno američke skole, stoji sve sto je rekao  (y)
 
golum said:
ja sam konačno osposobio tuarega s rotaxom 127 i tvorničkom piksom i sad bi trebao novi klip i karike razradit i mislim ga u početku štedjeti, nekako mi se ne eksperimentira
-balunoviću, reci mi slijedeće:eek:va ekipa iz UK koja je reparirala u UK cilindre za RS  i isporučila klipove i ostalo, jel su uz svoj proizvod navele postupak razrade po ovom linku ili su konzervativni; ako su konzervativni, zašto jesu?  :misli:
navode odma pun gas, Borris ti moze slikati ako nije jos bacio  (y)
 
MCX said:
Honovanje nikasila :shock:
Pa to se uradi kad ga daš na "nikalsiranje", kasnije mijenjas svakih 8 karike i klipove (na rs250) i točka, kakvo ponovno honovanje? Dok nije špakan, teras isti cilindar.
da po nekom pravilu bi trebalo da se radi jer na sto ce se razraditi karike ? ostre karike na gladak cilindar, mislim da ti je jasno sto ce se prije krenut trositi. mora biti povrsina makar minimalno ohrapavljena kako bi se karike i/ili klip mogle razraditi. to sto to nitko ne radi to je tuzno. al zato i vidis znatno opadanje performansi kroz vijek motora.
 
Da kod gusa ili onih gdje je jače cilindar pojeden/potrosen, al ne ovdje, jer sloj je dosta postojan...
 
MCX said:
Sto se tice motomana, odnosno američke skole, stoji sve sto je rekao  (y)

Američke škole?? Ma daj? Baš američke? I ni jedne druge? Dakle, za ostala vozila to ne važi ili je samo pitanje škole?

Ja se definitivno neću uključivati u raspravu kako su inženjeri koji konstruiraju neke od najsložneijih strojeva današnjice - budale, jer otprilike to tvrdi grupica nadobudnih ovdje (bar na temu razrade). Volio bih vidjeti koliko su novih motora izvezli iz dućana i razrađivali..

Što se tiče motomana, a i naslova OVE teme, moja izjava stoji.
T.
 
:misli:
kao prvo karike trebaju odgovarati cilindru, nemozes staviti obicne karike na nikasil, jer ce se one razraditi i na ogledalu od cilindra, al ce proc jos malo i istrosice se. nove karike su dosta ostre i za nikasil su chromirane, ako nemas grubost nikasila da skine ostrinu s njih, i oblikuje po cilindru koji vremenom postaje ovalan onda nemas ni tuki, jer ti se karike NECE razraditi. ako mislis da hoce izmjeri kompresiju kad stavis klip i mjeri svakih 20 km, trebala bi prvo rasti nekih 20Psi u prvih 200km i onda se ustaliti dok se klip i/ili karika ne potrosi.