2 T MANIJA

tborzic said:
Američke škole?? Ma daj? Baš američke? I ni jedne druge? Dakle, za ostala vozila to ne važi ili je samo pitanje škole?

Ja se definitivno neću uključivati u raspravu kako su inženjeri koji konstruiraju neke od najsložneijih strojeva današnjice - budale, jer otprilike to tvrdi grupica nadobudnih ovdje (bar na temu razrade). Volio bih vidjeti koliko su novih motora izvezli iz dućana i razrađivali..

Što se tiče motomana, a i naslova OVE teme, moja izjava stoji.
T.
obrazlozi je. rekao sam ti vec. imas misljenje iznesi ga, a ne da kazes po meni nije tako, po cemu ?!

jos jedna stvar, ako u tvornici vec svaka masina ide na dyno na pun gas i testirenje svakog koji izaje ako je auto imalo orijentiran ka sportskim performansama, dal ti stvarno mislis da oni "po malo" opterecuju 2, 3 sata dok se razradi pa onda pun gas da vide snagu ? upravo je taj prvi momenat bitan. o kakvoj mi razradi posle pricamo ?!

drugo na vanbrodskim motorima ti je razrada od 30h do 50% gasa sto odgovara nekih 2/3 okretaja.
mi smo nakon zagrevanja pun gas, i vidi cuda, masina jos uvijek radi, a ti motori naprave vise radnih sati pod vise od 90% snage, nego auto na vise od 10% snage. usput radilo se o 2T V6 yamahinom motoru od 175hp na glisercicu od 4.7m a ti pogledaj kolko kosta takav motorcic  (y)
 
Meni te razrade nemaju smisla...ako mjenjam karike svakih 8h pa kad cu se voziti kako treba??? Kada razradim, vec su za zamjenu...i onda opet razrada?? Pa necu razrađivati motor u beskonacnost  :mrgreen:
 
mbalunovic said:
obrazlozi je. rekao sam ti vec. imas misljenje iznesi ga, a ne da kazes po meni nije tako, po cemu ?!
Rekao sam ti da fino procitas tekst. Nisi. A ovo drugo, to je tvoj obicaj iznosenja informacija o kojima si samo nacuo, a mislis da su istinite, a nikad stvar nisi imao u rukama. Dakle, potrudi se. I iznio sam mišljenje - nisi u pravu.

mbalunovic said:
jos jedna stvar, ako u tvornici vec svaka masina ide na dyno na pun gas i testirenje svakog koji izaje ako je auto imalo orijentiran ka sportskim performansama, dal ti stvarno mislis da oni "po malo" opterecuju 2, 3 sata dok se razradi pa onda pun gas da vide snagu ? upravo je taj prvi momenat bitan. o kakvoj mi razradi posle pricamo ?!
Ko kaže da u tvornici svaki agregat ide na pun gas? Opet se vraćamo na imbecilne inženjere tvornice (kad ih već spominješ) i njihovu preporuku..

mbalunovic said:
drugo na vanbrodskim motorima ti je razrada od 30h do 50% gasa sto odgovara nekih 2/3 okretaja.
mi smo nakon zagrevanja pun gas, i vidi cuda, masina jos uvijek radi, a ti motori naprave vise radnih sati pod vise od 90% snage, nego auto na vise od 10% snage. usput radilo se o 2T V6 yamahinom motoru od 175hp na glisercicu od 4.7m a ti pogledaj kolko kosta takav motorcic  (y)
uvijek možeš otvoriti temu o vanbrodskim motorima. I naravno, ovo da je 50% gasa jednako 2/3 okretaja nije istina. Iako mi se neda sad objašnjavati, čovek se zapita za koji motor (mali, veliki, crveni, 2T, 4T, 8T, 0T)? Pod kojim uvjetima? Kojim opterećenjem? I da li si ikad vozio vanbrodski motor, gdje je prvih 50% gasa sve samo ne 2/3 okretaja (iako je ovo uostalom stvar proizvođača - prilagodbe karakteristike pojedinog agregata, tako da, eto, ne isključujem da na kugli zemaljskoj postoji baš takav).
 
boRRis929 said:
Meni te razrade nemaju smisla...ako mjenjam karike svakih 8h pa kad cu se voziti kako treba??? Kada razradim, vec su za zamjenu...i onda opet razrada?? Pa necu razrađivati motor u beskonacnost  :mrgreen:

Ovo stoji, jedino trkaći motor i onaj kojeg misliš voziti bez diranja slijedećih X (ili XX ??) godina ipak nisu isti. Ili, konkretno za naš slučaj, jasno je što je proporuka Suzukijevih inženjera u kit manualu, ali kako uvijek kažem - svak sa svojom lovom radi što hoće :)
 
:palacdolje:
ajde opet, procitao sam, ocito sam tolko glup a ti nadmocan pa ajde, pokazi svoje znanje i "kvaku" u svemu tome.

sto se tice auta na pun gas, procitaj malo s razumevanjem... rekao sam svi imalo sportskiji orijentiraniji auti idu na dyno.  (y) tj sama masina  :mrgreen:
sta imas protiv vanbrodskih motora ? masina je masina... i one spadaju u mnogo opterecenije od cestovnih jurilica.
 
moram se složit s balunovicem, u manualu od skoro svih novijih motora piše da se u razradi treba voziti dinamično. Znači ne baš full gas u mjestu nego ono zavojite ceste s raznim režimima itd. Ovo razrađivanje cvaja na 1/3 gasa su gluposti.
 
fico_199 said:
moram se složit s balunovicem, u manualu od skoro svih novijih motora piše da se u razradi treba voziti dinamično. Znači ne baš full gas u mjestu nego ono zavojite ceste s raznim režimima itd. Ovo razrađivanje cvaja na 1/3 gasa su gluposti.

Tako je, sad smo već na tragu :). Ipak, ono što balunović predlaže (dakle pun gas) i dinamična vožnja bez (pre) dugog zadržavanja u pojedinim režimima rada je nešto drugo, čak pazeći na broj okretaja u prvih 1000-2000 km.

U svakom slučaju, ostavljam njemu da kupi novi motor iz dućana i samo pun gas :).
 
ajde sad ti malo razmisli, gde mozes nov motor od 150hp drzati stalno pun gas...
kad kazem pun gas ne mislim uzet i zabiti na pun gas u 17ooo okretaja i drzat tako u 2 brzini eto da bude pun gas. nego ubrzavanja na punom gasu... na 125cc je to lako, na 250 je vec upitno, na 6oo i 1ooo svaka cast onome ko moze sem kraca ubrzanja...
 
tborzic said:
Američke škole?? Ma daj? Baš američke? I ni jedne druge? Dakle, za ostala vozila to ne važi ili je samo pitanje škole?
Ja se definitivno neću uključivati u raspravu kako su inženjeri koji konstruiraju neke od najsložneijih strojeva današnjice - budale, jer otprilike to tvrdi grupica nadobudnih ovdje (bar na temu razrade). Volio bih vidjeti koliko su novih motora izvezli iz dućana i razrađivali..
Što se tiče motomana, a i naslova OVE teme, moja izjava stoji.
T.

Pusti motomana ća, molim te, i koja škola?! kao prvo ovo sta prodaje motoman (ovdje jutros prvi put cuo za njega pa se pozvao na njega, a to jel arap, kurčin ili amerikanac zaboli me) je klasicna spika razrade na trkacim masinama, od auta do motora i jacih termo grupa na skuterima, ak nisi cuo za to onda hebiga kompa, samo sta se on kao prvi isfurao kolko vidim pa se svi pozivaju na njega. Poznat mi je nacin al nisam imao pojma za tog lika. Najlakse je nesto procitat, i zakljucit na sljedeci nacin: aha, to pise svugdje (u svim manualima) pa mora da je tako, zar ne? Svi seru na istok, pa je automatski istočno govno bogatije aromama :palacdolje:  :palacdolje:  :palacdolje:

Objasni mi za koji kurac cu razrađivati masinu 1200km a na 4 moram skidati cilindre, na 8 mjenjati karike i klipove, pa cemu to? Pa nije to gusani auto na kojem masina mora odradit 300k s istim setom. :?
Masina (radilica) i svi elementi su vec razrađeni, i sad soma km cu prdeckati naokolo jer tako pise u manualu :shock:
Ti uopce ne kuzis spiku "rpm/nisko opterecenje" i sta to znaci. Ovakav "brzi" nacin razrade stvori nabolji moguci nacin dihtanja prstenova, i razlika je i vise nego osjetna, a mana ovakvog nacina je "trajnost", a u kojim segmentima i gdje u to necu ulaziti... Imas lika tamo na aprilijinom forumu, lik radi kao inzinjer u tvornici automobila i bavi se upravo tim stvarima, i stoji u potpunosti iza uobicajenog sporog nacina razrade motora ISKLJUCIVO radi trajnosti, koja je kod automobila imperativ broj jedan, i sve sta kaze za uobicajeni nacin razrade stoji, a glavna PREDNOST takvog nacina je, ponovno: TRAJNOST, odnosno garancija da nesto nece otic u kurac u garantnom roku, a to je fabrici interes broj jedan! Ovaj drugi nacin ima upravo tu manu, moze poci po zlu. Cijela problematika je temperatura prstenova i sta se desava na molekularnoj razini metala (kada govorimo o trajnosti), ali to ovdje nije bitna stavka jer se nalazimo u 2t temi i pricamo o 2t ready to race masinama gdje se karika mijenja najkasnije na 8k i svaka daljnja rasprava je bedastoća... Obrada metala, cilindara, klipova i svega ostaloga nije ista danas i prije 20-30 ili više godina, iako su stereotipi ostali isti. Na rs250 kad je nova, iz ducana, sa nula km, jesam za klasicnu razradu po uputama (više/manje) u prvom redu radi radilice i nekih drugih elemenata. Inace rgv/rs250 je izbacen prije  dva puna desetljeca...
Nadalje, lik spominje razlike u sintetici i mineralnom ulju, jel i to budalaština sta pise? Pise jos neke stvari, i sve više manje stoji...

tborzic said:
Volio bih vidjeti koliko su novih motora izvezli iz dućana i razrađivali...

U ovih desetine stranica svi pricaju o ventilima na rs250, a 99,9% ih nema pojma da se aprilijini original mijenjaju na određenoj km, kao i klip i to pod MUST... isto vrijedi i za čišćenje ventila, iako se to nigdje u tvorničkom priručniku ne spominje, a preko 90% (cestovnih) ih ode u kurac bas radi tih stavki. Očito sam ja jedina, 0,01% budala kad to tvrdim, iako je to opce poznata stvar, kako aprilijinim inzenjerima (osobno mi potvrdio jedan tada ovlasteni mehanicar) i zasto je tome tako, i zasto to nigdje ne pise. I sta sad s tom razradom, dal radis ovako, ili onako, ako hoces sporo, radi sporo, ako hoces "hard", odradi tako, iako je u suštini opce prihvaceno da je sredina najbolja... i sta sad? Nikom nije motor crknuo jer ga je razradio na ovaj ili onaj nacin, ak je radio sve po pravilima.  :? Postoje motori gdje se radi određenih faktora mora postovati ovaj ili onaj nacin razrade...ali kod rs250 ne vidim razloga osim ak motor nije iz salona da ga ja sad koljem 1200km...
Ne slazem se bas s balunovicem da nakon par desetaka km ful gas u crveno... Najbolji nacin je neka sredina, cisto predostroznosti radi (y)
 
tborzic said:
Tako je, sad smo već na tragu :). Ipak, ono što balunović predlaže (dakle pun gas) i dinamična vožnja bez (pre) dugog zadržavanja u pojedinim režimima rada je nešto drugo, čak pazeći na broj okretaja u prvih 1000-2000 km.
U svakom slučaju, ostavljam njemu da kupi novi motor iz dućana i samo pun gas :).

tborzic said:
Ovo stoji, jedino trkaći motor i onaj kojeg misliš voziti bez diranja slijedećih X (ili XX ??) godina ipak nisu isti. Ili, konkretno za naš slučaj, jasno je što je proporuka Suzukijevih inženjera u kit manualu, ali kako uvijek kažem - svak sa svojom lovom radi što hoće :)

E da vidiš, sad si me sjetio, kit manual.  :mrgreen: Sta tamo pise o razradi? Sta pise u prirucnicima "aftermarket" jacih termo grupa (skuteri)?  :jesus:
Sta pise za razradu kod "obicnih" tvorničkih skutera, kojo su cista suprotnost ka je u pitanju razrada? To te pitam jer skuter nemoš bas vozit po pravilu kako se trazi... varijomat odradi svoje, tak da na kraju je to vecinom ful gas iako pola njih toga nije ni svjesno... I kolko traju 50ccm cvaje? :misli: (y)
 
tborzic said:
Tako je, sad smo već na tragu :). Ipak, ono što balunović predlaže (dakle pun gas) i dinamična vožnja bez (pre) dugog zadržavanja u pojedinim režimima rada je nešto drugo, čak pazeći na broj okretaja u prvih 1000-2000 km.

U svakom slučaju, ostavljam njemu da kupi novi motor iz dućana i samo pun gas :).
dinamična vožnja + mineralno ulje tokom razrade, tako da
osobno sam rastavljao jednu gileru ..tri puta..jer je lik 'razrađivao' u punom gasu (blokiranje klipa radi nedovoljnog brtvljenja karika)
...i polinija 175 kojem je i odljepio komad nikasila radi iste razrade
..i torpedo 9 ks..sve novo i odmah u opterećenje, deset minuta radi i blokira u toj mjeri da je trebalo čekat da ohladi (klip, karike, košuljica sve tvornički i ponovno izmjereno, sve u tolerancijama
 
Ovo stigne u paketu sa djelovima...ne pise nista posebno oko razrade i na upit preko maila lik lijepo odgovori da neke posebne razrade nema, samo ugrij i vozi koliko mozes.
 
Samo grijanje, grijanje i grijanje (y)
LC + alu i nikasil... samo dobro grijanje, i ak je karburacija i uljna ustelana, nema zime  :mrgreen:
 
kod mene ti je i railica nova, i klipnjaca i sve vezano za termo grupu.  (y) i od prvog dana nakon sto je bio ugrijan je bio stisnut bez razmisljanja.

a pozivanje na "motoman-a" je iz cistog razloga sto mi se neda sve prepricavat. i ak se u potpunosti slazem s vecinom njegovih teorija o motorima, koji su za neke ovde scify, zbog starih uvjerenja da je veci promjer ventila bolji i sl... i svi idu skidat dodatnih pol mm na ventilima na 4T...

sto se tice ventila na vj22 masinama, jbg zajebali su, i treba ih odravat. a ima masu zamjenskih pa kupi i uzivaj bez razmisljanja.
kod auta sve vise nemas to da ga po malo razradjujes isto tako. sefov pasat V6 nov dosao s uputama, prvih par km s dinamicnijom voznjom.....

spomenuo si jedno jako bitno a to je rpm/opterecenje.
sto su veci okretaji za isto opterecenje masine radilica je pod manjim opterecenjem. jer je snaga (kW) jednak momentu (kNm) * broj okretaja u minuti * 6.28 (2*Pi) znaci isto opterecenje tj snaga masine, sto su veci okretaji, moment koji masina isporucuje moze biti manji i opterecenje na svim lezajevima pada. pogotovo na 4T gde je konstantno podmazivanje. zato svi kamioni na uzbrdici saltaju i do 3, 4 nize za istu putnu brzinu i ako imaju snage i u toj visoj da povuku, al je tad opterecenje masine jako veliko.
 
A svima je scify jer ne razmisljaju puno neg se drze ukorijenjenih dogmi... Sve ima svoje za i protiv, sam treba odvagnuti. Ima na youtrubetu, Ferrari razradđuje mašinu na radnom stolu cca tri sata u tri faze i potom ide na testiranje performansi i ak je sve ok u zadanim okvirima, ide na ugradnju u auto... Znaci tri sata, a sta to moze biti u praksi, mozda 200-300km na cesti. A Ferrariju nije ni opcija da nesto ode u prodaju a da nije provjereno dvaput...  :jesus:

U Njemačko mečke i bembare, čini mi se i Toyota i Honda ak se ne varam se razrađuju u tvornici, a vjerojatno i ostali to rade... Od kada je to pocelo nemam pojma. Tak da ne znam čemu sad odjednom svo to čuđenje... Nulti servis za neka najnovija auta i ne postoji vise itd.
 
neki zive u 18 stolecu dok je jos kvaliteta masinske obrade i hrapavos mjerila u desetima a ne stotima  :jesus: :LOL:
 
MCX said:
glavna PREDNOST takvog nacina je, ponovno: TRAJNOST, odnosno garancija da nesto nece otic u kurac u garantnom roku, a to je fabrici interes broj jedan! Ovaj drugi nacin ima upravo tu manu, moze poci po zlu.

ako se ovo primijeni na borisov slučaj, faktor rizika nije bio uzet u račun, i ovo "može poći po zlu" , nije spojio to što je trebao plus vozač je kočio mašinom ili je pustio da usporava na suho bez gasa; da se pristupilo s oprezom bez primjene teorije punog gasa, onda nebi zaribao
 
inace ima jos jedno specificno za grobnik a to je da se na stazama s puno Punog gasa, glavne dizne dizu za 10 (mikuni) tj 5 (dellorto i keihin) da bude malo bogatija smjesa. e sad on ima arrow koji to zahtjeva u suprotnom ssmjeru tj smanjenje tako da je tu to dobro. al pumpica nije radila na maximumu u tom momentu, i saltanje nadole i sve to se poklopilo nazalost. samo jedan od tih da nije bio tako verovatno ne bi nista bilo. masina je tamo vec bila razradjena
 
golum said:
ako se ovo primijeni na borisov slučaj, faktor rizika nije bio uzet u račun, i ovo "može poći po zlu" , nije spojio to što je trebao plus vozač je kočio mašinom ili je pustio da usporava na suho bez gasa; da se pristupilo s oprezom bez primjene teorije punog gasa, onda nebi zaribao

Mogli smo ga voziti lagano 1000 km i kada bi to napravio sto je, opet bi se isto dogodilo. Nije se to dogodilo zbog ne/razrade.  Jednostavno je predugo ostao u velikim okretajima sa minimalnom kolicinom goriva i ulja.  I samo da znate, i ovoga puta nece biti sparanja..cim se ugrije na 50ak stupnjeva, samo po gasu  :wink:

Stigle brtve glave i ona famozna sajlica...valjda ce iduci tjedan i klipovi i cilindri  :0648: