A2 kategorija

Eni

Member
Kopao sam po forumu i nisam našao neke podatke, a vidim da se dosta ljudi raspituje šta smiju i šta nesmiju vozit s A2 kategorijom...
Dakle...
U A2 kategoriju spadaju motocikli sa ili bez bočne prikolice čija snaga ne prelazi 35 kW i čiji omjer snaga/masa ne prelazi 0,2 kW/kg, a ne potječu od vozila čija je snaga dvostruko veća i više...
Što znači, ako namjeravate kupit jači motor i stavit mu blokade na 35 KW, snaga motora bez blokade nesmije biti veća od 70 KW...
...
na jednom stranom forumu si je netko dao truda i napravio popis skoro svih motora koji se mogu voziti sa A2 kategorijom(uključuje i one koji sa blokadom ispunjavaju uvjet):

SPORTS:
Buell XB9R
Buell XB9SX
Ducati 600SS
Ducati 750/900SS
Ducati 800/1000SS
Suzuki SV650S
Suzuki GSXR400R
Suzuki GSX600F
Suzuki GSX750F (1998 - 2004)
Suzuki GSX650F
Honda CBR500R
Honda CBR250
Honda CBR400RR
Honda VFR400R
Honda RVF400
Honda CBR600F-1 (1987-1990)
Honda CBR650F
Honda VF500F
Kawasaki Ninja 250R
Kawasaki Ninja 300
Kawasaki ZXR400
Kawasaki ER6F
Kawasaki GPZ500S
Kawasaki GPX600R
Hyosung GT250R
Hyosung GT650R
Yamaha TRX850
Yamaha FZR600
Yamaha SZR660
Yamaha FZS600 (1998-2004)

NAKED:
Suzuki SFV650 Gladius
Suzuki SV650N
Suzuki GSF400 Bandit
Suzuki GSF600 Bandit
Suzuki GSF650 Bandit
Suzuki GS500
Suzuki GSX750
Honda CB400 Superdream
Honda CB400/4
Honda CB500
Honda CB500F
Honda CBF500
Honda CBF600
Honda CB650F
Honda CB750 F2
Honda CB1100 (2010 onwards)
Aprilia Shiver 650
Ducati Monster 600/620/695/696/750/796/800
Kawasaki ER6N
Kawasaki ER-5
Kawasaki Z800E
Kawasaki K1000 MkII
Kawasaki ZR-7
Yamaha XJ6N
Yamaha XJ400
Yamaha MT-03
Yamaha MT-07
Yamaha BT1100 Bulldog
Aprilia Mana 850 Automatic
Aprilia Shiver 750
Hyosung GT250 Comet
Hyosung GT650 Comet
Triumph Speed Triple / Speed Triple R (70kw version)

CRUISER:
Honda VT750S
Hyosung GV650 Aquila
Moto Guzzi Nevada 750
Suzuki VL800
Suzuki VZ800
Triumph Thunderbird
Triumph Speedmaster
Triumph America
Yamaha Virago XV535
Yamaha FZX750
Yamaha XVS950A Midnight Star
Yamaha Road Star S
Kawasaki VN900
Kawasaki VN1700

ADVENTURE/TOURER:
BMW G650GS
BMW R850GS
BMW R1100GS
Ducati Multistrada 620/1000
Triumph Tiger 800/800 XC
Yamaha XT660Z Tenere
Yamaha TDM 850/900
Honda NC700S/X
Honda CB500X
Honda FX650
Honda XRV750 Africa Twin
Aprilia Pegaso 660
Husqvarana TR 650 Terra
Kawasaki KRL650
Kawasaki Versys 650
Kawasaki KLE500

SUPERMOTO/CROSSER:
CCM R30
CCM FT35S
CCM 604
CCM 640
CCM 644E
Suzuki DRZ400S/SM
Yamaha XT660X/R
Yamaha WR250X
Yamaha WR450F
Aprilia Dorsoduro 750
Husqvarana TE449/511
Husqvarana TR 650 Strada
Husqvarna SM570R
Husqvarna SM610
Husqvarna SM450R
KTM Duke 390
KTM Duke 690
KTM 625 SMC
KTM 640 LC4
KTM 690SM
Honda FMX650
Honda XR600R
MZ Baghira
MZ Mastiff
Gilera Nordwest 600
Husaberg FS400E
Ducati Hypermotard 796/1100

SCOOTERS:
Piaggio Beverly 500 i.e
Yamaha XP500/530 TMAX
Yamaha YP400 Majesty
Aprilia SRV 850
Gilera Fuoco 500
Peugeot Satlis 500
Suzuki Suzuki AN400/A/ZA (2011 and earlier)

CLASSICS:
Ducati Sport 1000
Triumph Bonneville
Triumph Thruxton
Triumph Bonneville/ Bonneville t100
Triumph Scrambler
Kawasaki W800
Moto Guzzi V7
Royal Enfield Bullet 500
...
Ako tema već postoji, moje duboke isprike...
 
(y) (y)

Ovo bi trebalo zalijepiti na vrh podforuma da se više ne otvara svako malo tema za A2 s uvijek istim pitanjima.
 
Treba razlikovati dvije stari... motocikle koji su tvornički unutar traženih okvira (npr. XT660X) i one koji se tvornički mogu naručiti za okvire A2 kategorije (npr. MT-07) kao jednu skupinu, te one koji se teoretski mogu blokirati, pa atestirati, kao drugu skupinu (najčešće stariji jači rabljeni motocikli).

Zašto teoretski - zato jer kod nas to nije niti jednostavno niti jeftino, a da ne govorimo da kada je problematika bila aktualna (još tamo 2008.), pisalo se da u se tom slučaju blokada plombira (nakon atesta) pa kasnije provjerava na svakom tehničkom pregledu (neznam jeli to točno ali vrijedi provjeriti), te skidanje blokade nije moguće, tj. sa skinutom blokadom više nema prolaska na tehničkom pregledu.

Sa druge strane, vozila iz prve skupine koji se tvornički naruče prigušenima često imaju blokadu koja se lako uklanja (šajbica na gasu, nova mapa ili sl.), a to nikada više nitko ne provjerava (i dalje ostaje činjenica da je to tehnički neispravno vozilo, te da je moguća odrađena odgovornost u slučaju vještačenja nakon težih prometnih nesreća, međutim nekako mi se čini da je to zaista malo vjerovatno).

Još jedna stvar o kojoj se treba raspitati - može se desiti da određeni proizvođač homologira prigušeni motocikl kao zaseban model, i onda snaga zaista ne potječe od "duplo jačeg vozila", jer je blokirano vozilo model sam za sebe (na tu shemu su se tamo čini mi se 2009. prodavali neki modeli R-600).

Uglavnom... lov u mutnom, kao i većina stvari kod nas. Tko je u takvoj situaciji, treba se jako dobro raspitati. I zbog uštede, izbora motocikla, ali i zbog ipak strožih propisa i eventualne prekršajne ili kaznene odgovornosti u slučajevima skidanja blokada.

Na stranu to, ovaj popis iznad... preletio sam na brzinu preko toga... pa tu ima, bar za naše prilike, toliko rijetkih i "egzotičnih" modela da je popis sam po sebi u biti wish list, a ne realan prikaz prilika na našem tržištu. Kod nas se u praksi, naravno uz iznimke kojih uvijek ima, izbor vozila A2 kategorije uglavnom svodi na modele sa Minarelli-Yamaha 660 agregatom (Yamaha XT660, verzije X, R, Z, Yamaha MT-03, Aprilia Pegaso 650, verzije Strada, Factory i Trial, te Derbi Mulhacen 659), nekoliko starijih enduro modela, nekoliko novijih modela motocikala (razni KTM modeli manjih kubikaža, kao i nove Honde 500-700ccm, i sl.), koji su opet dosta rijetki, te poneki prigušeni ER-6 ili sl., a od novih modela, MT-07 se može naručiti prigušen. Spominjem modele kojih ima dosta na našim cestama, te koji se često pojavljuju na "njuškalu", a ne teoretski šta bi se moglo voziti (ne kažem da popis ne stoji, nego da dobar broj tih motocikala se može vidjeti samo na slikama).

Iako ideja za temu je za svaku pohvalu. (y)
 
Naravno, cilj teme je da se uključi što više ljudi koji znaju ponešto o tome... Skupa možemo složit kvalitetnu temu...
Svrha teme je da mladi(i nerjetko naivni) vozači ne nasjedaju na kojekakve oglase o motorima koji se "mogu vozit na A2 kategoriju" jer će prodavač svašta reći samo da proda vozilo...
Što se tiče liste, samo sam je kopirao sa UK foruma gdje si je netko dao truda složit popis o A2 kategoriji(kod njih su isti zakoni kao i kod nas za A2)...
 
Bilo bi dobro,barem ja tako mislim da se nađe i pokoji kontakt di se informacije o tome mogu dobit,poput meni ukazane u sličnoj temi ,motori Grgić,i drugi