A2 kategorija ???

Status
Not open for further replies.
Pec said:
Ako se ministar sjeti opisati da je propisana kaciga ona po ECE R22, onda to znači upravo to.
znači li to da će svaki polijajac morati imati kod sebe katalog od svih proizvođača kaciga, sa svim modelima koji su proizvedeni unazad X godina da bi mogao odrediti po kojem članku te može kazniti prilikom zaustavljanja....  :misli:
 
strasilo said:
znači li to da će svaki polijajac morati imati kod sebe katalog od svih proizvođača kaciga, sa svim modelima koji su proizvedeni unazad X godina da bi mogao odrediti po kojem članku te može kazniti prilikom zaustavljanja....  :misli:
Puno je jednostavnije pogledati ima li ili nema markicu s oznakom ECE R22.0x na traci za pričvršćenje kacige. Ima još jednostavnija metoda za prepoznavanje kahlica, tuta, teča, rajngli i sličnih posuda, naime ako nema zaštitu i preko ušiju onda sigurno nije po ECE-u.
 
Pec said:
Ako se ministar sjeti opisati da je propisana kaciga ona po ECE R22, onda to znači upravo to.
To je već davno opisano. I ministar se ne treba ničega prisjećati.
Zakon koristi pojam zaštitna kaciga.
Članak 2 ZSPC-a navodi značenje pojedinih izraza u Zakonu. Među njima nema pojma zaštitne kacige, ali se u stavku 2 kaže da izrazi koji nisu definirani ZSPC-om definirani su drugim propisom.
A u jednim narodnim novinama definiran je pojam zaštitne kacige:
NAREDBA O HOMOLOGACIJI ZAŠTITNIH KACIGA I NJIHOVIH VIDNIKA ZA VOZAČE I SUVOZAČE MOTOCIKALA I MOPEDA U kojem broju? Otkrijte sami :LOL:

Prema tome sve je jasno definirano i prosto kao pasulj.

strasilo said:
znači li to da će svaki polijajac morati imati kod sebe katalog od svih proizvođača kaciga, sa svim modelima koji su proizvedeni unazad X godina da bi mogao odrediti po kojem članku te može kazniti prilikom zaustavljanja....  :misli:
Postoje neki teoretičari koji misle da bi policajac trebao znati i genski kod homo sapiensa i matematički izračun Velikog praska.  :mrgreen:
 
Dobro pustite sad kacige...
Iako bi samo nadovezao da se to treba isto pobliže ozakonit

Što se tiče A2, ja potpuno podržavam to, iako nemam još 22 god a motorističkog iskustva imam jedva god (a vozim 106+1 konjova...)

No kako kaže
giantMC said:
jednom debil za volanom uvijek debil za volanom, a najvise utjecaja ima kucni odgoj

S tim se isto slažem

Moje mišljenje
ovaj zakon će vjerovatno donijeti više koristi nego štete

Ali otvara se drugi problem!

Provođenje zakona kod nas je čisti k*rac.

Ja sam osobno više puta vozio mrtav pijan iz grada ekipu doma i nikad me nisu ukebali, ma nisam nikad ni vidio policijska kola,rijetko kad!
Moj frend je kao mladi vozač vozio prejak motor i nikada ga nisu ni zaustavili.
 
Hrvoje said:
To je već davno opisano. I ministar se ne treba ničega prisjećati.
Zakon koristi pojam zaštitna kaciga.
Članak 2 ZSPC-a navodi značenje pojedinih izraza u Zakonu. Među njima nema pojma zaštitne kacige, ali se u stavku 2 kaže da izrazi koji nisu definirani ZSPC-om definirani su drugim propisom.
A u jednim narodnim novinama definiran je pojam zaštitne kacige:
NAREDBA O HOMOLOGACIJI ZAŠTITNIH KACIGA I NJIHOVIH VIDNIKA ZA VOZAČE I SUVOZAČE MOTOCIKALA I MOPEDA U kojem broju? Otkrijte sami :LOL:

Prema tome sve je jasno definirano i prosto kao pasulj.
Postoje neki teoretičari koji misle da bi policajac trebao znati i genski kod homo sapiensa i matematički izračun Velikog praska.  :mrgreen:
Treba se ministar prvo pozvati na tu naredbu da bi ona vrijedila i u smislu ZOSCP jer navedena Naredba kako joj i ime kaže o homologaciji (homologacija - tipno odobrenje) obvezuje samo uvoznike jer je homologacija u ovom slučaju samo "filter" pri uvozu u državu i ne odnosi se na pojedinačnu uporabu. Nije ni pasulj više tako jednostavan. A evo i još jednog teoretičarskog detaljiziranja: ta naredba je zastarjela i djelomični je prijevod ECE R22.04 i proizvođači je više ne poštivaju. Neke stvari ne pišu u Narodnim novinama i za znati ih nije dovoljan samo google. Nije to tako jednostavno kao što jej jednostavno bezobrazno se rugati.
 
Pec said:
Treba se ministar prvo pozvati na tu naredbu da bi ona vrijedila i u smislu ZOSCP jer navedena Naredba kako joj i ime kaže o homologaciji (homologacija - tipno odobrenje) obvezuje samo uvoznike jer je homologacija u ovom slučaju samo "filter" pri uvozu u državu i ne odnosi se na pojedinačnu uporabu. Nije ni pasulj više tako jednostavan. A evo i još jednog teoretičarskog detaljiziranja: ta naredba je zastarjela i djelomični je prijevod ECE R22.04 i proizvođači je više ne poštivaju. Neke stvari ne pišu u Narodnim novinama i za znati ih nije dovoljan samo google. Nije to tako jednostavno kao što jej jednostavno bezobrazno se rugati.
Navedena naredba definira pojam zaštitne kacige, bar tako tvrde neki stričeki pravnici koji rade na Visokom prekršajnom sudu. A da li su gospoda suci amateri i da li se služe guglom, to ne znam. Trebalo bi ih priupitati.  :mrgreen:

A kada smo kod praćenja najnovijih svjetskih trendova... zastario je i Zakon o prekršajima protiv javnog reda i mira iz 1988g. pa se još uvijek primjenjuje. Sasvim jednostavno :wink:
:mrgreen:
 
Hrvoje said:
Navedena naredba definira pojam zaštitne kacige, bar tako tvrde neki stričeki pravnici koji rade na Visokom prekršajnom sudu. A da li su gospoda suci amateri i da li se služe guglom, to ne znam. Trebalo bi ih priupitati.  :mrgreen:

A kada smo kod praćenja najnovijih svjetskih trendova... zastario je i Zakon o prekršajima protiv javnog reda i mira iz 1988g. pa se još uvijek primjenjuje. Sasvim jednostavno :wink:
:mrgreen:
Homologacijske naredbe koje objavljuje Državni zavod za mjeriteljstvo utemeljene su na "Zakonu o nirmizaciji" i "Pravilniku o homologaciji". Ova spomenuta (kao i ostale homologacijske naredbe) definira kakve zaštitne motociklističke kacige smiju biti puštene na hrvatsko tržište a ne regulira uvjete korištenja nakon uvoza. Ukoliko netko ( u ovom slučaju donositelj ZOSCP) želi da ta homolog. norma vrijedi i za ono za što je on zamislio onda se u propisu mora pozvati na tu normu. To je uobičajena pravna praksa. Kada nebi bilo tako onda bi teško bilo očekivati od korisnika propisa da to podrazumjeva i velika večina kupaca kacige zaista nezna ni da ta norma postoji.
U važečem Zakonu stoji: "Vozač motocikla ili mopeda i osobe koje se prevoze na tim vozilima moraju, za vrijeme vožnje na cesti, na glavi nositi zaštitnu kacigu." No kako postoje razne vrste zaštitnih kaciga (građevinske zaštitne kacige prema EN397, vatrogasne zaštitne kacige EN443; vojne, policijske, biciklističke, pilotske,...) sve su one legalne prema postojećem Zakonu. Zato i kritiziram taj dio Zakona jer je sudcima za prekršaje i policiji "vezao ruke" a mnogima omogučio da noseći raznolike naglavne poklopce  bivaju nezaštičeni, što nije moguće u zapadnijim zemljama. U Italiji policija uz masne kazne isključuje iz prometa one koji ne samo da nemaju kacigu nego ako im kaciga nema markicu s obilježjem poslijedne ECE norme R22.05.
PS Spomenutu gospodu sudce i ja ponekad susrečem i razmjenjujem s njima stavove.
A osvrnut ću se i na primjedbu o zastarijelim propisima koji se još primjenjuju. Naime već godinama nigdje nije proizvedena ni jedna kaciga prema ECE R22.04 (koja je po tebi kod nas u primjeni preko važećeg ZOSCP-a) već se proizvode isključivo po novijem pravilniku R22.05 koji se kod nas u propisima nigdje ni ne spominje.
 
znači li to da ako sam ja prošle godine "pljunuo" masne pare za novu (recimo) Shoei kacigu, koja je tad bila (recimo) vrh ponude, da bi sad ponovo trebao "pljuniti" masne pare samo zbog razlike u  R22.05 i R22.04
 
strasilo said:
znači li to da ako sam ja prošle godine "pljunuo" masne pare za novu (recimo) Shoei kacigu, koja je tad bila (recimo) vrh ponude, da bi sad ponovo trebao "pljuniti" masne pare samo zbog razlike u  R22.05 i R22.04
Ne znači jer Hrvojeva teza ne stoji. I da hočeš nemožeš nigdje kupiti kacigu prema R22.04 jer tako nešto više čak ni ne postoji a kamoli da je propisano prema Zakonu o sigurnosti cestovnog prometa.
 
Pec said:
Zato i kritiziram taj dio Zakona jer je sudcima za prekršaje i policiji "vezao ruke" a mnogima omogučio da noseći raznolike naglavne poklopcime  bivaju nezaštičeni, što nije moguće u zapadnijim zemljama
Pa u to sam bio i ja uvjeren (da bilo kakav lonac na glavi zadovoljava kriterije) dok nisam vidio presudu VPS u kojem se poziva baš na tu definiciju. To pokušavam reći, jer je u obrazloženju bilo rečeno nešto u stilu da logika stvari nalaže da ZSPC propisuje zaštitnu kacigu za motocikle i mopede, a ona je pak definirana u toj naredbi o homologaciji (bez obzira što se Naredba ne odnosi na ZSPC). Tako da je to bilo njihovo tumačenje, a ne moja konstrukcija izvedena uz pomoć gugla.  :mrgreen:
E sada, da li oni sami imaju neujednačenu praksu pa jednom donesu takvo mišljenje, a drugi puta da je i lonac za kuhanje zaštitna kaciga, to ne znam. Znam da na prekršajnim sudovima to ne znaju, što me ne čudi jer ne znaju objasniti niti pojam prometne nezgode ponekad. Ali kao što rekoh, vidio sam tu odluku VPS-a u žalbenom postupku kada se mamlaz žalio da ga je milicija kaznila iako je on uredno nosio kacigu (za bauštelu) :mrgreen:

Pec said:
U Italiji policija uz masne kazne isključuje iz prometa one koji ne samo da nemaju kacigu nego ako im kaciga nema markicu s obilježjem poslijedne ECE norme R22.05.
A osvrnut ću se i na primjedbu o zastarijelim propisima koji se još primjenjuju. Naime već godinama nigdje nije proizvedena ni jedna kaciga prema ECE R22.04 (koja je po tebi kod nas u primjeni preko važećeg ZOSCP-a) već se proizvode isključivo po novijem pravilniku R22.05 koji se kod nas u propisima nigdje ni ne spominje.
O tome niti govorim niti sudim jer nemam pojma.
Ali opet kažem da su kod nas još na snazi zakoni i pravilnici iz SFRJ koji štošta propisuju, tako da neka te to niti najmanje ne čudi.
Sjeti se samo JUS-a, pa ZOPPJRM (koji sam spomenuo) pa Zakona o općem upravnom postupku (po kojem se provode SVI upravni postupci u državi) itd... itd...
Po toj logici svi upravni postupci provedeni od 1990 do danas bi trebali biti ništavni?  :misli:

Pec said:
PS Spomenutu gospodu sudce i ja ponekad susrečem i razmjenjujem s njima stavove.
Jel ti mogu bit prijatelj? :moli:
:LOL:
 
Pec said:
Ne znači jer Hrvojeva teza ne stoji. I da hočeš nemožeš nigdje kupiti kacigu prema R22.04 jer tako nešto više čak ni ne postoji a kamoli da je propisano prema Zakonu o sigurnosti cestovnog prometa.
ni ne želim ju kupovati, ali šta kao ju već posjedujem ( što u principu nije laž ) i koristio sam ju recimo i jučer kad sam se išao voziti ( iako imam i novu kacigu )

A još jedna sitnica mi nije jasna, upravo kod homologacije.... Dok sam imao salon i prodaju moto opreme, uredno sam mogao prodavati lonce, none i ostala sranja pod zaštitnu opremu, i u tome me nitko zakonski nije mogao spriječiti.... I sad zamisli situaciju da dođe mušterija i kod mene kao nekakvog ovlaštenog dilera kupi jadan takav komad zaštitne opreme i sav sretan ode vam, sjedne na motor i dobije kaznu nakon 50 metara... Zar nebi i ja onda, kao osoba u koju kupac ima povjerenja, trebao snositi dio krivice jer sam pod zaštitnu opremu prodao nešto što to po zakonu nije... ali mene zakon i dalje ne tereti po tom pitanju ....  :misli:
 
strasilo said:
ni ne želim ju kupovati, ali šta kao ju već posjedujem ( što u principu nije laž ) i koristio sam ju recimo i jučer kad sam se išao voziti ( iako imam i novu kacigu )

A još jedna sitnica mi nije jasna, upravo kod homologacije.... Dok sam imao salon i prodaju moto opreme, uredno sam mogao prodavati lonce, none i ostala sranja pod zaštitnu opremu, i u tome me nitko zakonski nije mogao spriječiti.... I sad zamisli situaciju da dođe mušterija i kod mene kao nekakvog ovlaštenog dilera kupi jadan takav komad zaštitne opreme i sav sretan ode vam, sjedne na motor i dobije kaznu nakon 50 metara... Zar nebi i ja onda, kao osoba u koju kupac ima povjerenja, trebao snositi dio krivice jer sam pod zaštitnu opremu prodao nešto što to po zakonu nije... ali mene zakon i dalje ne tereti po tom pitanju ....  :misli:
Upravo tvoj primjer govori o tome da dok se i u ZOSCP-u jasno ne definira pojam zaštitne motociklističke kacige da će biti zbrke oko toga. Ako pogledaš nekolicinu postova unatrag ovaj dio rasprave o kacigama smo i započeli na naćin da sam podržao namjeru da budući zakon u smislu kacige bude jasniji iako i taj novi prijedlog nije potpuno jasan a ja sam se ponadao da će to ministar podzakonskim aktima pojasniti no onda je počelo "deranje".
 
po nekoj teoriji, od mog sedmogodišnjeg sina, pa sve do sedamdesetogodišnje babe svi bi morali napamet znati KOMPLETAN zakon i ustav Hrvatskekako kako ih netko ne bi "zajebo" pri kupovini bilo čega i za bilo kakvu namjenu... a uz to bi svi morali vući za sobom jednu kamionsku prikolicu sa mnogobrojnim uređajima za mjerenje i ispitivanje također bilo čega i za bilo kakvu namjenu... kako bi bili sigurni da su kupili baš ono što su platili jer niti jedan zakon mene (kao prodavatelja) i dalje ne ograničava po pitanju prodaje muda pod bubrege...  :misli:
 
Nije mi se dalo sada čitati svih 3 stranice teme, pa se ispričavam ako je to netko več spomenuo.
Ali zanima me, dali po tom novom zakonu, ako ja položim sa 16 godina A1, dali onda sa 18 automatski dobivam A2 kat., kao što je sada sa A kat. i dali ako imam A2 kategoriju, auotomatsko dobivam A kat. sa 20 god.?????
 
Mene zanima samo jedna stvar. Oni koji su dobili vozacku A kategorije sa restrikcijama do 25kW na dvije godine i jos nekim kerefekama po sadasnjem zakonu nece biti podlozni ovom novom (prijedlog-u) zakona?
 
elektricar86 said:
:misli: nisam nigdje procitao nijednu uvredu.


pa procitaj ponovo.. kaj da ti velim.. nemora sve bit explicitno napisano.. ljepo ti po citatu veli da su mladi debili i jedini i iskljucivi problem na cestama a to je jednostavno laz i obicno guranje glave u pijesak na cjelokupni problem koji kod nas postoji..

no mene zanima nekaj drugo sto se tice opet novih promjena.. zasto konacno ne naprave iskljucivo vezano za iskustvo.. jer ovo mladi vozac nema pretjerano smisla, mlade se treba zastitit na neki drugi nacin, prvenstveno edukacijom i odgojem..

ako redovito polazes i sa 18 dobis a2 tek sa 20 jer mora dve godine proc dobis a, tj neogranicenu motorizaciju, a po drugoj stavci si mladi vozac do 24 i mos se jebas sa a jer ti nista ne znaci.. a da ne govorimo da oni koji poloze iza 24e bez ikakvog iskustva dobivaju neogranicene motore.. isto se moze precrtat i na aute.. zakon je suplji ko ementaler (ili glave nasih politicara, koja god asocijacija vam je draza)
 
giantMC said:
pa procitaj ponovo.. kaj da ti velim.. nemora sve bit explicitno napisano.. ljepo ti po citatu veli da su mladi debili i jedini i iskljucivi problem na cestama a to je jednostavno laz i obicno guranje glave u pijesak na cjelokupni problem koji kod nas postoji..

no mene zanima nekaj drugo sto se tice opet novih promjena.. zasto konacno ne naprave iskljucivo vezano za iskustvo.. jer ovo mladi vozac nema pretjerano smisla, mlade se treba zastitit na neki drugi nacin, prvenstveno edukacijom i odgojem..

ako redovito polazes i sa 18 dobis a2 tek sa 20 jer mora dve godine proc dobis a, tj neogranicenu motorizaciju, a po drugoj stavci si mladi vozac do 24 i mos se jebas sa a jer ti nista ne znaci.. a da ne govorimo da oni koji poloze iza 24e bez ikakvog iskustva dobivaju neogranicene motore.. isto se moze precrtat i na aute.. zakon je suplji ko ementaler (ili glave nasih politicara, koja god asocijacija vam je draza)

Radi se o tome da je večini sa 18 još uvjek ementaler u glavi dok, se sa 24 manje više večini te rupe popune pa paze kaj rade
 
Obrvan said:
Radi se o tome da je večini sa 18 još uvjek ementaler u glavi dok, se sa 24 manje više večini te rupe popune pa paze kaj rade


sve je to ljepo divno i krasno.. mladi su neiskusni i jos ih lupaju hormoni.. za svoje godine mogu rec da imam dosta km iza sebe i nekih vozackih gresaka ali isto tako mogu rec da jako puno ne mladih vozaca nebi trebalo bit u prometu jer je njima ementaler stanje a ne faza
 
Status
Not open for further replies.